Şimdi Ara

2011 Focus 2.5 titanium'dan 2009 Mondeo titanium'a geçilir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • weneorn kullanıcısına yanıt

    Dostum bu video yanlış ve çok saçma, burada 2 arabanında motoru aynı buradaki fark şanzımandan kaynaklanıyor. Arabanin biri 1. viteste, öbürü 2. viteste kalkıyor gibi düşünebilirsin.

    Düz duvarada tırmansalar 1.4 tdci 68 hp fiestanın 1.6 132 avensisi geçmesi imkansız. Avensisi süren sürücünün çok yeteneksiz olması lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 Mondeo Selective 1.6 TDCi kullanıyorum. Bir değişiklik olacaksa uzun yol için 1.6 dizel veya 2 litre motor seçeneği değerlendirilmelidir. 1.6 benzinli yokuş çıkarken ve sollama yaparken yetersiz kalır. Uzun yol için otomatik vitese de takılmamak lazım. 6'ncı vitese geçince iş bitiyor. Ayrıca powershift şanzıman için bazı kronik sorunlardan bahsediliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sürattrage S kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam, Mondeo büyük bir araç değil mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ruzgar3460 -- 17 Mart 2022; 11:19:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet dıştan oldukça büyük. Ama bu büyüklük esas olarak kaput kısmında, tasarım ögelerinde ve yalıtımda kaybolmuş. Focustan hacim olarak diz ve baş mesafesi hafif fazladır. Koltuklar bildiğim kadarıyla aynı.

  • sürattrage S kullanıcısına yanıt

    Hocam yalnız motor konusunsa içime su serptiniz. Bir kaç arkadaş araba gitmeyecek diyince biraz endişe ettim. Rampada yüklüyken arabayı kaldırmanın bir yolu yok mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abilerim 2009 Mondeo titanium'un orjinalinde ön ve arka tamponu plastik mi metal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ruzgar3460 -- 17 Mart 2022; 16:41:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok dik rampalarda sıkıntı olur her rampada değil. Benim başıma 4 yılda 3 kere geldi. Motordan yana sıkıntınız olmasın. devrini aldıktan sonra gidiyor. Devirden de çabuk düşmüyor.


    Sabri Üstünyoutube
    200 bin km boyunca Ford Mondeo nün açtığı masraflar ve Mondeo kullanımı hakkında
    https://www.youtube.com/watch?v=VwliPnNIuHw&t=334s



    Video bana ait. Kafanızdaki çoğu sorunun cevabını alacaksınız. Anlatım biraz durağan olabilir. Telefonla çektim ve trafikte tek elle dikkaitimi ancak o kadar konuşmaya verebildim. Ama hap bilgiler var.

  • Bilmesem, binmesem yorum yazmazdım. Gerçekler yazdığınız gibi değil. Rampa çıkarken, sen o vitesi küçültene kadar araç ivme kaybediyor. Önce 4 e çekersin, yada yemedi deyip 3 e çekersin. Sonra araç bağırır max devirde ve max torktadır. Bir üst vitese atarsın. Bu arada turbo araç aynen senin yazdığın gibi uzar gider. Yazmışsın işte, "beygir gücü=tork×devir" max torka turboda alt devirlerde ve daha erken kavuşursun. Düzde kalkış yaparak devam ederseniz bg yüksek olan avantajlıdır. Son süratte de daha hızlıdır. Fakat işler rampaya gelince değişir.

    Fiesta ile Avensis kıyaslamasında yazan arkadaş haklı. İki aracıda zamanında satın alıp kullanmış biriyim. 2012 1.6 132 bg Avensisi 5-6 ay kadar kullandım. Avensis 350 Kg daha ağır. Fiesta tüy gibi araç. Avensis hantaldı. Rampa da gazdan ayağını çekmeye gör. Pedalı yapıştırsanda turbo araçlar kadar hızlı ivmelenmezdi. Üstelik Toyota aktarma konusunda efsanedir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 18 Mart 2022; 20:20:25 >




  • Gitmez olur mu? Gider. Rampada da kalkar. Aksini iddia etmek hata olur. Fakat turbo benzinli yada turbo dizel araçlar kadar atik olmaz.

  • teteni T kullanıcısına yanıt

    Sen arabaya biniyorsunda biz at arabasınamı biniyoruz, vites değiştirme dediğin olay max 0.5 sn sürüyor. Senin gibi düşünen bir arkadaş vardı 110 luk ford connectinin rampalar kralı olduğunu zannediyordu. Bolu rampasını çıkarken 1.6 megane 1 ile öyle bir uzadımki 3 araba boyu fark açtım. Ayrıca memlekete gittiğimiz için 2 arabada da 4 yolcu + bagaj vardı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teteni T kullanıcısına yanıt

    Ayrıca atmosferik araçlar max torku max devirde vermez, 6500 devir çeviren bir araç 4000 devir gibi max. torkunu verir. Yani max devire yakın vites yükselttiğin zaman bir sonraki viteste max torktan devir çevirmeye başlarsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karşılaştırılan 2 motor aynı ve benzinli .dizel araç özelliklerine linkten bakabilirsin. Şahsi fikrim ben böyle bir değişiklik yapmazdım. Gerek yakıt gerek çekiş için.

    www.ultimatespecs.com
    Ford Focus 2 1.6 TDCi 110 Teknik özellikler
    https://www.ultimatespecs.com/tr/araba-teknik-ozellikler/Ford/817/Ford-Focus-2-16-TDCi-110.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-D62C81441

    Sen arabaya biniyorsunda biz at arabasınamı biniyoruz, vites değiştirme dediğin olay max 0.5 sn sürüyor. Senin gibi düşünen bir arkadaş vardı 110 luk ford connectinin rampalar kralı olduğunu zannediyordu. Bolu rampasını çıkarken 1.6 megane 1 ile öyle bir uzadımki 3 araba boyu fark açtım. Ayrıca memlekete gittiğimiz için 2 arabada da 4 yolcu + bagaj vardı.

    Öncelikle 1100 kilo kompakt sınıf bir otomobillle 1.5 tonluk bir kamyoneti geçtiğiniz için kutluyorum

    Arkadaş geçmekten yarışmaktan bahsetmiyor
    Atiklikten ara hızlanmalardan bahsediyor 4 sene atmosferik mondeo, 6 sene focus bindim
    Atmosferik şöyle kullanılır böyle bağırtılır hikayelerine tokum biliyorum 6500 çevirince gittiğini matah bir şey değil yetenek beceri şoförlük isteyen bir şey değil

    Ailenizle bi yerden bir yere giderken huzur içinde 1500-3000 devir aralığında sabit bir hızda bayılmadan ekonomik bir şekilde yol almak mı mantıklı rampa çıkacaksınız diye 2 vites düşüp bağırtmak zorunda olduğunuz bir araba mı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Sen yaparsın. Ben o kadar iyi sürücü değilim. Kralsın.

  •  

  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt

    6500 e falan gerek yok, 4000 devir gayet yetiyor. Siz hep demiyormusunuz dizelin torku var yükten ağırlıktan vs etkilenmez diye, o mantığa göre connectin rampada benle kedi-fare gibi oynaması lazımdı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düzgün okuyalım, çarpıtmayalım. Avensis, Fiesta'dan uygun devirlere ulaştığında çok daha fazla güç üreteceği için çok daha hızlı gidecektir. Ancak atmosferik motorların temel sorunu o yüksek güç üreten devir aralığına yüklü durumlarda (örneğin yokuş tırmanma, ağır yük taşıma gibi) ulaşmakta zorluk çekmesi.

    Yani yokuşun başına iki arabayı da getirdik, durdurduk. İkisi de sıfırdan kalktılar tırmanmaya. Fiesta turbo motoru sayesinde daha hızlı devirlenip bir an önce efektif güç ürettiği devir bandında ulaşacak ve rahatça tırmanacak. Avensis ise aşırı beslemeye sahip olmaması sebebiyle efektif devir bandına ulaşmakta çok zorlanacak belki de hiç ulaşamayacak dahası bir ihtimal efektif devir bandına ulaşamadığı için Fiesta'nın ürettiği gücü bile üretemeyecek tırmanırken.

    Atmosferik motorlu araçların sorunu bu. Kimse çıkıp da turbo beslemeli motorlar, atmosferik motorlardan daha fazla güç üretir demiyor veya turbo beslemeli motorun ürettiği güç daha verimlidir demiyor. Ortada tek bir mesele var, devirlenebilmek. Devirlenebilmek için de tork gerekiyor. Devirlenemeyen bir motor dilediği güçte olsun, ulaşamayacağınız bir güç ne işinize yarıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 20 Mart 2022; 17:11:21 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • teteni T kullanıcısına yanıt
    Elinize sağlık hocam, gayet güzel özetlemişsiniz. İki aracı da aktif olarak kullanıyorum. Deneyimlerime dayanmasa kalkıp da burada yorum yapmam zaten. Atmosferik yokuş tırmanırken geçer mi geçer, ancak hangi koşulda geçer, iki araç da yokuşa seyir halinde iken efektif devir aralığında girer ise Avensis geçecektir (çok dik bir rampada yine Avensis'in şansı yok) ancak günlük hayatta sırf yokuş tırmanmak için düzlükte arabayı bağırta bağırta 5-6 bin devirde 100 km/sa hıza ulaşmak ve böylece yokuşa girmek pek pratik ve ekonomik değil takdir edilir ki.

    1.6 132 bg Valvematic motor özellikle değişken sübap zamanlaması ile gayet keyifli bir motor ancak gerçekten tork fakiri. Bu sebeple de hantal, üstelik muadili atmosferik motorlar ile kıyaslandığında dahi böyle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Rampadasınız. Her iki motor seçeneğinde de ayağınızı gazdan çekmeniz gereken bir durum oldu ve akabinde tekrar gaza yüklendiniz. Turbo ister dizel ister benzinli olsun, daha hızlı toplar.


    Siz Avensistesiniz ve arkanızda Fiesta olsun. 100-110 km/h rampadasınız. 200-300 metre önünüzde bir araç var ve geçmek istiyorsunuz. Sol şeride kendinizi atamadan aynanızda sol şeridi kapatmış gelen bir araç gördünüz ve ayağınızı gazdan hafif çekmek zorunda kaldınız. Araç geçti gitti. Siz ve arkanızdan Fiesta da sollamaya çıktınız. Avensis ivmelenene kadar Fiesta "Ya gaza bas git! Yada sağa çekil!" diye sellektör yapacaktır.

  • teteni T kullanıcısına yanıt

    +1

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.