Şimdi Ara

2007 Skoda Octavia mı yoksa 2007 Ford Focus Sedan mı? (Octavia alındı) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
12.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elegance donanım gerçekten keyif verici bir donanımdır. Direksiyona oturunca makam arabası gibidir içi.

    Üstelik liftback bir araç olduğu için bagaj kapağı arka camla beraber açılır, aile için idealdir. Yükleme çok kolaydır. Ford'ta o kadar geniş bir bagaj ağzı olacağını sanmıyorum.
  • Focus'u seçerdim. TR şartlarında daha mantıklı bir araç. 2.el satarken daha kolay satılır ayrıca.
  • Ben olsam Octavia'yı seçerdim sonuçta Vw'in ürettiği motorları kullanıyor ayrıca focustan daha oturaklı bir araç bence octavia
  • 2 ARAÇ BİRÇOK BAKIMDAN KARŞILAŞTIRILMIŞ...
    EURONCAP:
    FOCUS 5 YILDIZ...
    http://www.euroncap.com/tests/ford_focus_2004/204.aspx
    OCTAVİA 4 YILDIZ...
    http://www.euroncap.com/tests/skoda_octavia_2004/206.aspx
  • ben focus derim neden diye sorarsan octavia kullandım tamam güzel bir ust sınıf ancak malzeme kalitesi olarak kulalndığım baz donanımdı sevmedim gösterge paneli çok sıradan geldi ama focusta oyle diil birde dizel düşünürsen kesin focus derim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhan54

    ben focus derim neden diye sorarsan octavia kullandım tamam güzel bir ust sınıf ancak malzeme kalitesi olarak kulalndığım baz donanımdı sevmedim gösterge paneli çok sıradan geldi ama focusta oyle diil birde dizel düşünürsen kesin focus derim

    tamamda seninki baz donanımmış kullandığın eleganceden bahsediyoz burda ghıa focus ile ocravia clasiği kim karşılaştırsa focus der zaten.
  • Ben de bir octavia A5 kullanıcısı olarak taraf tutayım. Bahsettiğiniz fordun özelliklerini bilmiyorum. Octi elegance da iki soğutma gözü vardır, ben daha iki soğutma gözü olan bu sınıfta araba görmedim. Octavida fren sistemi ile ilgili altı çeşit fonksiyon vardır ve ben bu kategoride bu kadar çok fonksiyon hiçbir arabada görmedim. Hatırlayabildiklerim: ABS, ASR, oto track, oto hill hold (yokuşta frenleri iki saniye daha tutma ve geri vitesde de çalışır). Cruise control, far sensörü ve yağmur sensörü muhtemelen focusda da vardır bundan bahsetmiyorum.
    Yol bilgisayarı fonksiyonları bu kadar fazla olan başka bir araçda görmedim. İki kategoride ve herbirinde 6-7 fonksiyon: Örneğin: 1 . kategoride ortalama tüketim, katedilen km, kalan yakıtla gidilecek km, trafikte geçirilen süre, hız üst sınırı uyarı derecesi ( hızınız sizin bilgisayara girdiğiniz değere ulaşınca sizi uyaran sistem); 2. katedoride son 10000km ve 9999 saat içindeki oratalam tüketim, toplam yaptığınız km dkaat bu aracın genel toplam km sinden farklıdır.(bilgisayarın başında hatırlayabildiklerim bu kadar)
    Ayrıca kış lastikleri taktığınızda da bunun için de ek hız uyarı ayarı yapabilirsiniz.
    Elektro servo direksiyon: araç durduğunda serçe parmağınızla çevirecek kadar direksiyon hafifler ama biraz hızlanınca anında sertleşir.
    Lasitk basınç sensörü forda da var mı bilmiyorum.
    Geleim yukarıdaki sorularınıza: Octavianın özellikle arka camların kendiliğinden düştüğü konusu hayal ürünü değildir. Sanırım camlar sonuna kadar açıkken kapıyı ser kapatırsanız bu sorun çıkıyor. Ama bu bir VW kültürüdür. 80 000 ytl lik passata da bu sorun kroniktir. Golf de bu sorundan nasibini alıyor tabi.
    Ayırca rüzgar sesiyle ilgili olarak sonuna kadar haklısınız bu ses vardır. Yalan yok en azından benim araçta bazen oluyor özellikle 120 den sonra ama galiba 150 dn sonra kesiliyor.. Octvaianın altı biraz alçaktır. Fordda bu hususu özellikle karşılaştırmanızı öneririm. Çünkü ford bu konuda daha başarılıdır.
    Octvaia bugün avrupa da mondeo ile karşılaştırılabilmektedir. Ön konsol çoğu kimse için sade gelse de elinizi vurduğunuzda kalite kokar ve size aracın sağlam olduğu hissini verir. Liftback bagaj bence kategorisinde en başarılı çalışmadır. Arabayı tanımayan kime gösterseniz ilk bakışta "OHAAA" lafını duymanız kaçınılmazdır. Eğer aile arabası aranıyorsa ve eşya taşınması söz konusuysa bu konuda octavia en iyi tercihtir. pikap kasası gibi kolay eşya konulabilir ve alınabilir. Hatta bu özelliği şu andaki dev gibi mondeoda bile yoktur. Yani mondeonun bagajı daha küçüktür.
    İkinci el konusuna gelince ben yukarıdaki görüşlere kesinlikle katılımıyorum. Sıfır satış fiyatı olarak 5 000 ytl daha düşük VW muadilinden yaklaşık 1400 parçası aynı olduğu halde aynı model ikinci el değerlerinin aynı oranda düştüğü görülebilir. İnanmayan araba sitelerinden örnek 10 ar tane araç hesaplayabilir. Ben hesaplıyorum gerek jettada gerek octavia da değer kaybı iki yaş arabalarda %20-25 civarındadır ve octavia alarak siz böylece 5 000 ytl cebinize bırakmış oluyorsunuz. Ayrıca 18 yıldır araç kullanan ve defalarca alıp satan birisi olarak söyleyebileceğim tek şey satılmayan araba yoktur. Ucuza alırsınız ucuza satarsınız. Ama samimiyetle şunu söyleyeyim. Octaviası olup da (özellikle A5 kasa) memnun kalmayan pek insan göremezsiniz. Sırf bu karakter bile bu aracı rahat satmanızı sağlar.
    Neyse daha fazla abartmayalım. Ford ile ilgili görüşlerime gelirsek araç bence oldukça başarılı ve kaliteli bir araba sanki Türkiye için üretilmiş, yol tutuşu güzel. Ben de kullandım ve gerçekten iyi bir araç ve alanı pişman etmeyecek bir araç. Alan çok arkadaşım var ve genelde memnunlar. Ancak bu arkadaşlarımdan benim araca binenlerden octavia mercedes gibiymiş diyenler de çıktı ben onların yalancısıyım. Yine arkadaşalarımdan bazıları focusun yakıtının fazla olduğunu söylemişlerdir. Ben dürüstçe bir değerlendirme yaptığımı düşünüyorum.
    Ancak son önerim Octavia hakkında bahsettiğim kronik sorunlar ile ikinci el kuruntusunu bir kenara bırakırsak siz iki araca da binin elinizi malzemelere bir dokunun kaputu açıp motorlarına bakın bagajları da unutmayın. Zaten çok rahat karar vereceksiniz.
  • sağol isnilgiz arkadaşım.ford focus ve mondeo konusunda benimde yeterince bilgim var.ama octaviayı bilmediğim için karşılaştırma yapamıyorum.bu açıdan senin gibi bir octavia sahibinin görüşleri benim için önemli.objektif kalındığı sürece bu forumda paylaşımlar bizim gibi meraklılar için çok çok faydalı

    bana birazda octavia nın yedek parçaları ve servisleri konusunda bilgi verirmisin
    yedek parçaları yeterince varmı? bulunmama sorunu yaşanıyormu? muadil parça temini olabiliyormu?
    servislerinden memnunmusunuz? arabayı iyi bilen ve sizi aynı sorundan tekrar tekrar servise getirten ustalar varmı? filan gibi....

    1.6FSI motor sesinin yolcu kabininde duyulması ne derecedir? bazı testlerde motor sesi kabin içinde denerek olumsuz tarafı olarak gösteriliyor
    aslında 1.6FSI passat otomatik kullandım bir süre ve ilginçtir okuduğum yazılardaki kadar rahatsız edici gelmemişti.bu olay octaviada nası bilmiyorum
    birde 1.6FSI motor ve düz vites ise aracınız şehir içi-dışı ve ortalama tüketim nedir?

    ayrıca octaviayı test edeceğim etmesine ama maalesef test aracı olarak sadece MPI motor 102hp olanlar var.bir türlü 115hp FSI motor sürme şansımız olmadı.1.6FSI octavia test edeceğimiz istanbulda bildiğiniz bir skoda satıcısı varmı?

    teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: johnlennon

    iki aracıda kullanan biri olarak kesinlikle octaviayı tavsiye ederim. bir kere size şöyle bir ipucu vereyim skodaların dış sacı çekoslovakyadan gelen orjinal çek sacı (dünyanın en iyi sacı) ile yapılmaktadır. VW inkiler bile alman sacı ile yapılıyor. ayrıca zaten iki aracında sürücü koltuğuna oturur oturmaz malzeme kalitesini hissedeceksin. bikere skodadın sürüşü çok mükemmel idda ediyorum fordun iki katı konforlu bir araçtır. zaten octavya arkadaşların dediği gibi focusla değil mondeoyla kıyaslanır. ki mondeodanda daha iyi durumda bana göre



    Hocam biraz gerçekçi ol yahu..eskimiş kasa ve teknoloji ile mondeo yu nasıl kıyaslarsın anlamış değilim..
  • hocam birde aklımda şu soru var bunu biliyorsanız cevaplarsanız iyi olur

    --- Skoda Octavia Elegance arabaların hangi seneden sonra CD çalarlarına MP3 çalma özelliği eklendi????
  • The Gate hani 115 hplik fsı yi test etmiştin Passat kasasında ....
  • Octaviaın servis konusunu unutmuştum. Servisleri son derece gelişmemiş. Adamlar sorun çözmede bence yetersiz. Sanırım VW servisçilerini taklit etmeye çalışyorlar. VW servisleri müşteri seçer zenginle uğraşır orta düzeyi kendine muhatap almaz derler ya VW servislerii için.
    Hatta benim başımdan ilginç bir vaka geçmişti: octavia elagancelarda güzel bir özellik vardır "conforlu kodlama" diye mesela araç belli bir hıza ulaşınca otomatik kapı kilitleme, tek kapı kilitleme, açma kapama ses çıkarma vs bunları servisler ücretsiz aracınıza ekler siz isterseniz. Ankara da iki servis de bunları yapamadı "abi senin arabada yokmuş bunlar dediler. Ama ben bunları evde kendim vagcom kablosuyla yapabildim. Bunu yok diyen de servis şefiydi siz düşünün gerisini. Hele aynı adam bu arabanın far sensörlerinin nerede olduğunu sorudğumda adamın farın içinde diye cevabı beni çileedn çıkardı. İşte skoda kullanıcısı buadamlara arabasını teslim edecek de bu adamlar sorununuzu çözecek. Neyse servis durumumuz bundan ibaret.
    Ancak servis bakım masrafları da fena değil. Mesela benim araç 2006 model ilk servis masrafım 160 ytl (haziran 2007) tutmuştu. Ondan sonra da masrafım olmadı. Yedek parça sorunu konusunda fazla bir şey söyleyemeyeceğim ama motor ve elektirk aksam konusunda parçaların üzerinde VW-audi-Seat-skoda yazısı yazan o kadar çok parça var ki yani bunlar ortak olduğu için parça sorununun ciddi olacağını düşünmüyorum (Benim görüşüm tabi).
    FSI motora gelince benimki şahsen MPI 102 motor. Aralarındaki fark FSI nin krank çapı ile silindir kollarının daha kısa tutulması sonucu oluşturulan FSI motorda daha yüksek devirlerde daha yüksek HP elde edilmiş ama ben alırken 102 motoru tercih ettim. Sebebi VW nin 8 valflik teknolojisi hala gelmiş geçmiş en gelişmiş motor teknolojisidir ve çok pahalı audilerde bile kullanılmaktadır. Sürtünme teknoljisindeki gelişmişlik MPI motorun çok düşük devirlerde bile tork elde edebilmesini sağlar. Bu nedenle 600-700 rölanti devrini başka bir araçta görmeniz zordur. Toyotacı arkadaşım bendeki düşük devir saysını görünce çok şaşırmıştı. Özellikle onunki kışın ilk çalıştırmada 1500 devri görürken benimki 1000 devri geçmiyor ki bu da size yakıt ekonomisi olarak geri döner. Konuya dönersek MPI motorun bu 8 Valflik özelliği çoğu aceminin iddia ettiğinin aksine aracın çok düşük devirlerde rahat çalışmasına neden olduğu için MPI motor 102 olmasına rağmen 115 lik FSI motordan şehir içinde daha atak ve avantajlıdır. Ama devrini yükseklerde bulan FSI de 15 beygirlik gücünü şehrlerarası yolda hissettirir. Yanlış hatırlamıyorsam 3800 devirdeki 148 lik NM tork bu kadar düşük devirde iken çoğu araç vermez. BU özellik bu motoru daha sade kıldığı daha az sorun çıkarmasına neden olur ve yıllarca size vefa göstermesini sağlar. Hatta 102 motor hakkındaki bu görüşüm bu haftanın otoshow dergisinde onno usta tarafından teyit edilmiştir.
    Yakıt tüketimine gelince MPI motor için konuşuyorum. elegance MPI nin fabrika çıkış belgesindeki ağırlığı 1395 kilo yazar ve bu haliyle yeni kasa 1.6 passattan 60 kilo daha ağır bir araç olarak gözükmektedir.
    Ancak ben bizzat kantardan geçirdim 1315 kilo çıkmıştır ki bu durumda yeni kasa passattan 20 kilo hafif çıkmaktadır. Bu da fabrika belgesindeki kilonun sürücü dahil olduğunu gösteriyor. Bunu söylememin nedeni bu kadar ağır arabanın yakıt tüketiminin fazla olması doğaldır diyebilirz ama ben bu noktada da farklı düşünüyorum. Evet MPI 102 HP şehir içinde hele agresif kullanırsanız yakacaktır. Ama benim 2006 aracımın 17000 km toplam yol mesafesindeki ortalama tüketimim (çünkü hala kayıt tutuyorum) 7,6 dır burada ben şehir içi ve dışı mesafe hesabını kaçırmış durumdayım. Yalnız tek depoluk hesaplarımda bagaj yüklü yaptığım uzun yolculuklarda eğer 90-100 km yi geçmezsem kesinlikle 5,6 -5,8 değerlerini yakalayabiliyorum ki bu da benim için yeterlidir.
    Özetle devamlı şehir içi kullanan birisi için bu ağır kasanın yakıtı fazla olacaktır ama genelde şehir dışı kullanılacaksa kesinlikle iyi değerledir bunlar ve ben bu nedenle arabama tüp taktırmıyorum.
    Ses seviyesine gelince motor ısınmışken ben sesinin çok iyi olduğunu düşünüyorum. Ancak bu araçlarla gelen bridgestone turanza lastiğinin asfalt çeşidine göre fazla ses yağtığını gürüyorum. Ankara İstanbul üzerindeki asfalta bu ses beni rahatsız ederken karadeniz sahil otoyolundaki belki de sıcakların da etkisyle karşılaştığı sessizlik beni büyülemişti.
    Bir de kışlık olarak aldıüım kumho lastikler fazlasıyla tırtıklı olmasına rağmen ban turanzadan daha sessiz gelmiştit.
    Artık fordçu bir arkadaş da aracının bu özelliklerini aktarsın benim fordlar hakkında bu kadar tecrübe ve bilgim yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isnilgiz -- 2 Mayıs 2008; 3:23:25 >
  • 2007 modellerden itibaren mp3 çalar bu araçlara konmuştur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Knows

    The Gate hani 115 hplik fsı yi test etmiştin Passat kasasında ....

    hocam passat variant otomatik vites olarak test ettim.skoda octaviadaki durumu tamamen farklı olacaktır herhalde.bende bunu merak ediyorum
  • isnilgiz arkadaşım üşenmeden verdiğin kapsamlı bilgiler için çok teşekkür ederim
  • octavia
    nedeni ise kalite ve prestij
  • Octavia, sağlam, kaliteli, konforlu...


  • Yazılanları okuyamadım ama karşılaştırdığınız iki araç birbiriyle karşılaştırılamaz.


    Çünkü bir kere segmentleri farklı bu araçların, eğer Octavia ile Ford'un bir aracını karşılaştıracaksanız bu Mondeo olabilir, Focus daha düşük bir segmenttedir.

    Elbette illa bu iki modeli karşılaştıracaksanız Skoda Octavia tartışmasız daha konforlu ve lüks olanıdır, ama doğru bir karşılaştırma değil acçıkcası.

    Mondeo ile Octavia'yı karşılaştırsanız eğer o zaman tartışmaya açık olur ancak elbette Mondeo daha iyi bir seçim olacaktır bu takdirde.
  • Ne demek rica ederim "The gate" arkadaşım. Amaç en doğru bilgiyi vermek olursa en doğru kararlar satıcıları da teşvik edecektir. Keşke bu yazdıklarımı skoda satıcıları da okusa.
    Ayrıca son önerim; skodamcom un "octavia" bölümündeki eleştiri ve sorunları da okumanız.
  • Brain Wave arkadaşım forumda ford focus, honda civic ve toyota corolla karşılaştırması olmuyormu? oluyor hemde defalarca oluyor.
    skoda octavia tam D segmenti değildir aslında..yurtdışındaki yazıları incelersen "entry-level D segment" olarak ifade edildiğini görürsün.
    yani skoda octavia passat, mondeo, avensis gibi gerçek anlamda D segmenti olmasada "giriş seviyesi D segmenti" arabası olarak ifade ediliyor
    yani C ile D segmenti arasında denebilir
    AYNI ŞEKİLDE yeni honda civic ile yeni toyota corolla da "giriş seviyesi D segmenti" arabalarıdır.yani skoda octavia ile aynı segmentteler.
    yani yazının başına dönersek, ford focus ile yeni honda civic veya yeni toyota corolla nasıl karşılaştırılabiliyorsa skoda octavia da karşılaştırılır
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.