Şimdi Ara

2007 Pasat FSI Yağ İkaz Problemi (Çıldırmak Üzereyim !)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
4.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 6
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 169 gün 14 saat 33 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • canercepehlivan (1 mesaj) astrah (1 mesaj) MedDr59 (1 mesaj) autotech1 (1 mesaj) VGroove (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    2007 Passat FSI Tiptronic kullanıcısıyım. Aracımla ilgili aylardır çözemediğim bir problem epey canımı sıkmaya başladı.

    Geçen sene Mayıs ayında araç bir yağ problemi yaşamıştı. Arabayı çalıştırdığımda gösterge ekranında yağdanlık resmi çıkıyor ve sesli ikaz veriyordu. Yağını, yağ filtesini değiştirdik. Problem tekrar etti. Motorun içinde kötü yağ veya yağ pıhtıları kalmış olabileceğini düşünüp, özel bir solusyon ve ince bir yağ ile motorun içini iyice temizledik. Sorun devam etti..

    Motor yağ müşürü ve karter müşürü değişti, problem yine devam etti..

    Geriye kalan tek ihtimal yağ pompasıydı. Sonunda onu da değiştirdik. 5-6 ay araç problem çıkartmadı. Tabi bu süreçte motor yağı defalarca değişti. Nereden baksanız 35-40 litre de motor yağı harcadık. Yapılan harcamanın haddi hesabı olmadı..

    Pompa değiştikten sonra 5-6 ay problem yaşamadım. 3 hafta önce aracı çalıştırdığımda aynı ikazı tekrar verdi. İlk moralimi bozmayayım dedim. Umarım yağ eskimiş olduğu için falan bu problemi veriyordur dedim.

    Aracın periyodik bakımına daha 4 bin km olmasına rağmen götürüp tüm bakımlarını yaptırdım. Yağ ve yağ filtresi yeniden değişti haliyle. Fakat sorun halen devam ediyor ve hiç bir özel servis bunun sebebini bulamıyor.

    Komşumuz olan, yıllardır bütün araçlarımızı götürdüğümüz VW özel servisin dışında 3-4 özel servise daha götürdüm. Hiç biri sebebini bulamadı.

    Bilgisayarı araca bağlıyorlar, ıncığına cıncığına kadar motoru kontrol ediyorlar ve herşey normal gözüküyor. Yağ basıncı, sıcaklık gibi değerlerde hiç bir problem yok.

    Artık bunun sebebi ne olur diye düşünmekten kafayı yemiş durumdayım. Geriye kalan ve aklıma gelen tek unsur, aracın elektronik devreleri. Göstergede veya göstergeye bilgi gönderen devrelerde bir problem olacağını düşünüyorum.

    Daha önce hiç böyle bir problem yaşayan oldu mu aranızda ? İstanbul'dayım. ''Bu sorunu kesin çözer'' diyebileceğiniz, problemin nihai sebebini bulabilecek bir özel servis tanıyorsanız lütfen bana haber verin..



    |
    |




  • Özel servislerle uğraşarak hem paranızı hem de vaktinizi boşa harcamışsınız. Bu arıza ilk olduğunda yetkili bir servise götürseydiniz belki ilk sefer 2 kat para öderdiniz fakat sonraki gidişlerinizde para ödemezdiniz. Çünkü serviste yapılan işin 1 veya 2 yıl garantisi vardır. Aynı arızadan bu süre içinde tekrar gittiğinizde para ödemezsiniz. Sıkıntıyı mutlaka çözerlerdi. Geçmiş olsun...
  • özel servislere bencede gitmeyin.yetkili servisler pahalı ama özellerde ucuz değil ki.üstelik astarı yüzünden pahalıya gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VGroove

    Merhaba arkadaşlar,

    2007 Passat FSI Tiptronic kullanıcısıyım. Aracımla ilgili aylardır çözemediğim bir problem epey canımı sıkmaya başladı.

    Geçen sene Mayıs ayında araç bir yağ problemi yaşamıştı. Arabayı çalıştırdığımda gösterge ekranında yağdanlık resmi çıkıyor ve sesli ikaz veriyordu. Yağını, yağ filtesini değiştirdik. Problem tekrar etti. Motorun içinde kötü yağ veya yağ pıhtıları kalmış olabileceğini düşünüp, özel bir solusyon ve ince bir yağ ile motorun içini iyice temizledik. Sorun devam etti..

    Motor yağ müşürü ve karter müşürü değişti, problem yine devam etti..

    Geriye kalan tek ihtimal yağ pompasıydı. Sonunda onu da değiştirdik. 5-6 ay araç problem çıkartmadı. Tabi bu süreçte motor yağı defalarca değişti. Nereden baksanız 35-40 litre de motor yağı harcadık. Yapılan harcamanın haddi hesabı olmadı..

    Pompa değiştikten sonra 5-6 ay problem yaşamadım. 3 hafta önce aracı çalıştırdığımda aynı ikazı tekrar verdi. İlk moralimi bozmayayım dedim. Umarım yağ eskimiş olduğu için falan bu problemi veriyordur dedim.

    Aracın periyodik bakımına daha 4 bin km olmasına rağmen götürüp tüm bakımlarını yaptırdım. Yağ ve yağ filtresi yeniden değişti haliyle. Fakat sorun halen devam ediyor ve hiç bir özel servis bunun sebebini bulamıyor.

    Komşumuz olan, yıllardır bütün araçlarımızı götürdüğümüz VW özel servisin dışında 3-4 özel servise daha götürdüm. Hiç biri sebebini bulamadı.

    Bilgisayarı araca bağlıyorlar, ıncığına cıncığına kadar motoru kontrol ediyorlar ve herşey normal gözüküyor. Yağ basıncı, sıcaklık gibi değerlerde hiç bir problem yok.

    Artık bunun sebebi ne olur diye düşünmekten kafayı yemiş durumdayım. Geriye kalan ve aklıma gelen tek unsur, aracın elektronik devreleri. Göstergede veya göstergeye bilgi gönderen devrelerde bir problem olacağını düşünüyorum.

    Daha önce hiç böyle bir problem yaşayan oldu mu aranızda ? İstanbul'dayım. ''Bu sorunu kesin çözer'' diyebileceğiniz, problemin nihai sebebini bulabilecek bir özel servis tanıyorsanız lütfen bana haber verin..

    Kesinlikle Veliefendi Hipodromunun karşısındaki TAMAŞ servisini öneririm.




  • www.aydinopelservisi.com tavsiye ederim

  • Aynı problem benim de başıma geldi. Aracım 2005 model Passat 1.6 FSİ Comfortline

    Bakım için tanıdık ustaya gittim.
    -- 5/30 yağ (castrol magnatec)
    -- Yağ filtresi (orijinal)
    -- Krank keçesi (yağ kaçağı vardı) değişimi yapıldı.
    Aracı teslim alıp ilk olarak eve gelirken ve değişik zamanlarda motor ısınınca ve yaklaşık 1500 lü devirlerde ara sıra yağ yağ lambası yanmaya devam etti. Bunun üzerine;
    -- 10/40 yağ (castrol magnatec)
    -- Yağ filtresi (yan sanayi)
    -- Yağ müşiri (araç şase numarası verilerek orijinali alındı)
    -- Karter temizliği (Pompanın önündeki süzgeç) yapıldı. Ancak aynı şekilde yağ lambası motor ısınınca ve 1500 lü devirlerde önceden olduğu gibi ara sıra yanıp sönmeye devam etti.
    Başka bir tanıdık ustaya gittim durumu anlattım.
    -- İlk olarak araca bindi ve test etti. Yağ lambası yandı. Sonra biraz yüksek devirde kullanarak yağ lambasının sönmesini sağladı.
    -- Motordan yağ müşirinin fişini çıkardı. Tekrar test etti. Yağ lambası yine yandı. Usta büyük bir ihtimalle elektriksel bir sorun olduğunu söyledi.
    Yaklaşık bir aydır bu problemle uğraşıyorum ve bir türlü sorun çözülmedi.
    Yağ müşirinin soketi sökük olduğu halde yağ lambasının uyarı vermesine akıl sır erdiremiyorum. Yani yağ müşiri yerinde takılı olsa da takılı olmasa da motor ısınınca yağ lambası yanıyor. benzer şekilde böyle bir deneyimi olan ve çözümünü bilen arkadaşlardan acil cevap bekliyorum. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    VGroove kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.