Şimdi Ara

2007 megane 1.4 16v yüksek hız sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu benim ilk arabam. haliyle konunun aşırı cahiliyim. Alalı birkaç ay oldu pekte hız yapan biri değilim o yüzden farketmedim simdiye kadar, fakat yakın zamanlı gördüm ki araçla maksimum gaz kökleyerek 130 görebiliyorum. İnternette videolardan 180 leri görenleri gördüm. Bir ustaya bu kadar fikirsiz gitmek istemedim. Konuyla ilgili sıkıntım ne olabilir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu konuda ustalara gitmeni hiç tavsiye etmem her kafadan bir ses çıkacak her önüne gelen şunu değişelim bunu yapalım demekten öteye gitmeyecektir. Bu konuda bu aracı gerçekten iyi tanıyan iyi bilen birini bulup ona emanet etmen gerekecek.


    Sağlıklı bir motor (km'ye bağlı mekanik ve elektronik tüm parçaların kusursuz bir birliktelikte çalışması gerek doğru gücü üretebilmeleri için)


    Sağlıklı aktarım gücü (volan baskı balata ve ekipmanları)


    Doğru jant lastik seçimi (1.4 arabaya 16 lastik ve replika jant takıp yoran kişiler maalesef ki çok fazla)


    3 temel husus fabrikasyon kondisyonda olması gerek ki fabrika verilerindeki top speed' e ulaşabilesin..

  • motor hacminden dolayı performans beklememek doğru olur fakat 130'u geçmemesi anormal bir durum.


    LPG var ise bu yüzden olabilir AFR ayarı kısık olabilir.


    Yakıt hattında problem olabilir. Benzin filtreli seri ise yani aracınızda benzin filtresi varsa kontrol edilmeli.



    Buji-Bobin kontrol edilmeli ve bir arıza var ise mutlaka takım olarak değiştirilmeli


    16v olduğu için üstten çift egzantrikli sisteme sahip bir motor. Elektrovana diye tabi ettiğimiz sanayide açı kaydırıcı olarak geçen parçanın kontrol edilmesinde fayda var. k4m kodlu motorlarda performans kaybı en çok bu parçadan yaşanır.

    ( BMW için vanos, Honda için VTEC ne ise Renault'ta aynı mantıkla bu sistem var. )



    Kompresyon kaybı var mı ? Yağ basıncında ani düşmeler var mı ? Yağ kaçağı var mı kontrol edilmeli.



    LPG'li araçlarda sık görülen bir durum olan manifoldun doğru montaj yapılmamasından dolayı hava alır veya kaçırır bu sebeple düzgün hava yakıt karışımı sağlanamaz ve araç çekişten düşer. Yine araç LPG'li olmasa bile orijinal conta dahi belirli bir süreden sonra çürüyor ve az önce de söylediğim olaylar gerçekleşebiliyor.



    Egzoz kısmında katalizörde bir tıkanıklık veya dağılma var mı kontrol edilmeli.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.