Şimdi Ara

2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
19.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 14 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 13
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 59 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Mustafa-T (6 mesaj) Yavuz (5 mesaj) formula2000 (5 mesaj) uA_Y_C_A (4 mesaj) Kerem Arıkantürk (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, çalıştığım şirkette yeni kullanmaya başladığım 2007 model focus 1.6i 5 kapı trend(100 Beygir) düz vites kullanmaktayım. Yalnız bana yakıt tüketimi çok fazla gibi geldi. Bundan önce kullandığım araçla kıyasladığım zaman büyük bir fark var. Daha önce kullanmış olduğum araç 2006 model focus 1.6i 4 kapı(sedan) 100 beygir ve otomatik vitesli idi. Şu anda kullanmış olduğum araçla 1 depo ile 500 km gidemiyorum. Daha önceki araçla bir depoyla 600 km fazla yapıyordum. Sizce bu normalmi? Birde benim dikkatimi çeken bir konuda aracın motor devir göstergesi. Düz vites focus 90 km sabit hızdaki motor devri 3000'e yaklaşıyor. 2 sıra eksiğiyle. Yani araba çok devirli çalışıyor. Buda yakıt tüketimini artırmazmı? Bundan önce kullandığım otomatik vitesli olan ise 90 km sabit hızda devir göstergesi 2000 devri 1 geçede çalışıyor. Demek istediğim bu oranlarda bir çelişki yokmu? Bu düz vites arabayı iade edip tekrar otomatik viteslisini almayı düşünüyorum. Bu konuda görüş ve önerilerinizi bekler, hayırlı günler dilerim.



    |
    |




  • şirket arabası olduğuna göre hor kullanılmıştır.ayrıca 90 km de o devir çok yüksek.bence bir sorun var araçta.yalnız benim bildiğim şirketler genelde dizel tercih eder niye sizde benzinli araç var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky_m5

    şirket arabası olduğuna göre hor kullanılmıştır.ayrıca 90 km de o devir çok yüksek.bence bir sorun var araçta.yalnız benim bildiğim şirketler genelde dizel tercih eder niye sizde benzinli araç var
    Çok fazla km yapılmadığı için şirket benzinli tercih ediyor. Araç hor kullanılmadı daha 27.000 km'de. Aracı servise götürmemi tavsiye edermisin? İlgin için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formula2000

    Çok fazla km yapılmadığı için şirket benzinli tercih ediyor. Araç hor kullanılmadı daha 27.000 km'de. Aracı servise götürmemi tavsiye edermisin? İlgin için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    yani 27 bin km olması hor kullanılmadığını göstermez.ben 300.000 km araç bilirim ilk günkü performansındadır.50.000 km araç bilirim garip garip sesler çıkarır.şimdi şirket arabası olduğu için aklıma hemen o geldi.benimde çevremde şirket araabası kullanan var dökülüyo hepsi zaten kullanan kişilerin kendileride diyo hor kullanıyorum diye.

    seninkinde motor devri biraz yüksek geldi.2250 de 90 yapması gerekir.senin söylediğin nokta sanırım 2750 devire denk geliyo.bence bi sor servise.otm vitesliye oranla daha çok yol yapması lazım düz vitesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky_m5

    yani 27 bin km olması hor kullanılmadığını göstermez.ben 300.000 km araç bilirim ilk günkü performansındadır.50.000 km araç bilirim garip garip sesler çıkarır.şimdi şirket arabası olduğu için aklıma hemen o geldi.benimde çevremde şirket araabası kullanan var dökülüyo hepsi zaten kullanan kişilerin kendileride diyo hor kullanıyorum diye.

    seninkinde motor devri biraz yüksek geldi.2250 de 90 yapması gerekir.senin söylediğin nokta sanırım 2750 devire denk geliyo.bence bi sor servise.otm vitesliye oranla daha çok yol yapması lazım düz vitesin

    Alıntıları Göster
    hocam o devir hesabı doğru düz viteste 2500 den fazla dır 90 la giderken
    bizim otomatik focus 2001 ondada 90 la giderken 2000 bi çizgi geçiyor


     2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    hocam o devir hesabı doğru düz viteste 2500 den fazla dır 90 la giderken
    bizim otomatik focus 2001 ondada 90 la giderken 2000 bi çizgi geçiyor


     2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ


    Alıntıları Göster
    Devir yüksekliği ve aşırı yakıt tüketimi baskı balata sorununu gösteriyor,kaba bir tabir vardır affınıza sığınarak yazıyorum''bir atın bir binicisi olur'' diye.Araç şirket aracı ise ve doğal olarak normal araçlara göre fazla sürücüsü vardır ve bu arkadaşlardan bazıları aracı hor kullanıp baskı balatayı yıpratmışlar,üzgünüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky_m5

    yani 27 bin km olması hor kullanılmadığını göstermez.ben 300.000 km araç bilirim ilk günkü performansındadır.50.000 km araç bilirim garip garip sesler çıkarır.şimdi şirket arabası olduğu için aklıma hemen o geldi.benimde çevremde şirket araabası kullanan var dökülüyo hepsi zaten kullanan kişilerin kendileride diyo hor kullanıyorum diye.

    seninkinde motor devri biraz yüksek geldi.2250 de 90 yapması gerekir.senin söylediğin nokta sanırım 2750 devire denk geliyo.bence bi sor servise.otm vitesliye oranla daha çok yol yapması lazım düz vitesin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    seninkinde motor devri biraz yüksek geldi.2250 de 90 yapması gerekir.senin söylediğin nokta sanırım 2750 devire denk geliyo.bence bi sor servise.otm vitesliye oranla daha çok yol yapması lazım düz vitesin


    Focusun kitapçığında 61 den sonra 5.vitese atabilirsiniz diyor ama benim araba 2 bin devirde 80 üzerinde oluyor, 60 da 2 binin çok altında oluyor..Ben önceden pek takip etmiyordum ama sanki daha dusuk hızlardayken 65-70 de rahatlıkla 5.vitese atıyordum (lpg den önce)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    seninkinde motor devri biraz yüksek geldi.2250 de 90 yapması gerekir.senin söylediğin nokta sanırım 2750 devire denk geliyo.bence bi sor servise.otm vitesliye oranla daha çok yol yapması lazım düz vitesin


    Focusun kitapçığında 61 den sonra 5.vitese atabilirsiniz diyor ama benim araba 2 bin devirde 80 üzerinde oluyor, 60 da 2 binin çok altında oluyor..Ben önceden pek takip etmiyordum ama sanki daha dusuk hızlardayken 65-70 de rahatlıkla 5.vitese atıyordum (lpg den önce)

    Alıntıları Göster
    Arkadaşımdaki 2000 focus ghia 2500d/d 100km/h yapıyor.Yüksek devirde çalışması yakıtı etkiler tabiki..Servise gösterin tecrübe yapsınlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    Arkadaşımdaki 2000 focus ghia 2500d/d 100km/h yapıyor.Yüksek devirde çalışması yakıtı etkiler tabiki..Servise gösterin tecrübe yapsınlar

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, araç şu an serviste. Sabahtan beri bakıyorlar. Servisteki elemanın söylediği otomatik vitesliler uzun yolda daha az yakar diyor. Şaştım kaldım. 1 depo ile otomatik ile düz viteslinin arasında 150 km. fark var. Bir arkadaşımız debriyaj baskı balatası olabilir demiş. Bu durumdanda servisi haberdar edeceğim. En son hesaplamama göre 1 depo benzinle düz vitesli aracımız 450 km. yaptı. İlgilenen ve cevap yollayan arkadaşlara çok teşekkür ederim.




  • Arkadaşlar, bir konudanda bahsetmeden geçemeyeceğim. Ben bu araçlardan önce 2004 model eski kasa ford focus 1.6 sedan düz vitesli arabayı yaklaşık 2 yıl kullandım. Çok iyi hatırlıyorum 1 depo ile 700 km. yaptığımı bilirim. Yapılan yolun yarısı Ankara şehiriçi diğer yarısıda havaalanı otobanlarda. Bu bahsetmiş olduğum araçla 1 depoyla en az 600 km. fazla yapıyordum. Bu konuda da değerli görüş ve önerilerinizi yazarsanız memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formula2000

    Arkadaşlar, bir konudanda bahsetmeden geçemeyeceğim. Ben bu araçlardan önce 2004 model eski kasa ford focus 1.6 sedan düz vitesli arabayı yaklaşık 2 yıl kullandım. Çok iyi hatırlıyorum 1 depo ile 700 km. yaptığımı bilirim. Yapılan yolun yarısı Ankara şehiriçi diğer yarısıda havaalanı otobanlarda. Bu bahsetmiş olduğum araçla 1 depoyla en az 600 km. fazla yapıyordum. Bu konuda da değerli görüş ve önerilerinizi yazarsanız memnun olurum.
    bizimde 19999 ghia hb focus vardı...babamla her benzin aldığımzda sıfırlardık...hep 650 civarı Ş.içi yakıyordu.... Şimdikide ( F2 ) 700 km civarı yakıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formula2000

    Arkadaşlar, bir konudanda bahsetmeden geçemeyeceğim. Ben bu araçlardan önce 2004 model eski kasa ford focus 1.6 sedan düz vitesli arabayı yaklaşık 2 yıl kullandım. Çok iyi hatırlıyorum 1 depo ile 700 km. yaptığımı bilirim. Yapılan yolun yarısı Ankara şehiriçi diğer yarısıda havaalanı otobanlarda. Bu bahsetmiş olduğum araçla 1 depoyla en az 600 km. fazla yapıyordum. Bu konuda da değerli görüş ve önerilerinizi yazarsanız memnun olurum.
    Bu bahsettikleriniz belirtilerin tamamı baskı balata sorununu işaret ediyor. Yüksek devir, düşük hız ve yüksek yakıt tüketimi. Buna şimdi müdahale etmezseniz yani baskı balatayı son haddine kadar kullanmak isterseniz şu belirtilerle karşılaşırsınız. Bu belirtilerden sonra artık baskı balatanın değişmesi gerekir.

    1. Araç rampada artık kalkmıyorsa. Kalktığında her tarafa yanık kokusu sarıyorsa.
    2. Araç tam gaz yaptığınızda dahi gitmek istemiyorsa.
    3. Ve artık vites bile değiştiremez hale geldiyseniz.

    Baskı balata değişecek demektir. Tabi bu hale getirmeyin kesinlikle. Bunun da iki sebebi var.

    1. Baskı balata ne kadar sıyırırsa yani tam kavrama yapamazsa yakıt tüketimi o oranda artar. Yani milli servetin hebası söz konusu olur.
    2. Debriyaj volanla yakın ilişki içindedir. Baskı balata iyice aşındığında artık volan da zarar görmeye başlar. Hatta bir gün rampada iyice sıyırmış bir balata ile kalkış yapmaya kalktığınızda volanı dahi yakabilirsiniz.
    3. Volan debriyaj kadar ucuz bir parça değildir. En az 2 katı ücreti vardır. Hele ki PSA grubu dizellerde (Ford, Citroen, Peugeot) volan çok daha pahalıdır çünkü bu grupta volan çift kavrama yapar. Hem debriyaj üzerinde hem de volan üzerinde yaylar vardır. Klasik volan sisteminde yay yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Bu bahsettikleriniz belirtilerin tamamı baskı balata sorununu işaret ediyor. Yüksek devir, düşük hız ve yüksek yakıt tüketimi. Buna şimdi müdahale etmezseniz yani baskı balatayı son haddine kadar kullanmak isterseniz şu belirtilerle karşılaşırsınız. Bu belirtilerden sonra artık baskı balatanın değişmesi gerekir.

    1. Araç rampada artık kalkmıyorsa. Kalktığında her tarafa yanık kokusu sarıyorsa.
    2. Araç tam gaz yaptığınızda dahi gitmek istemiyorsa.
    3. Ve artık vites bile değiştiremez hale geldiyseniz.

    Baskı balata değişecek demektir. Tabi bu hale getirmeyin kesinlikle. Bunun da iki sebebi var.

    1. Baskı balata ne kadar sıyırırsa yani tam kavrama yapamazsa yakıt tüketimi o oranda artar. Yani milli servetin hebası söz konusu olur.
    2. Debriyaj volanla yakın ilişki içindedir. Baskı balata iyice aşındığında artık volan da zarar görmeye başlar. Hatta bir gün rampada iyice sıyırmış bir balata ile kalkış yapmaya kalktığınızda volanı dahi yakabilirsiniz.
    3. Volan debriyaj kadar ucuz bir parça değildir. En az 2 katı ücreti vardır. Hele ki PSA grubu dizellerde (Ford, Citroen, Peugeot) volan çok daha pahalıdır çünkü bu grupta volan çift kavrama yapar. Hem debriyaj üzerinde hem de volan üzerinde yaylar vardır. Klasik volan sisteminde yay yoktur.

    Alıntıları Göster
    Burada biz düzeltme yapmakta fayda var, debriyaj balatası ince ince sıyırmaya başlamaz, ya sıyırır, ya sıyırmaz. Eğer 1 dakika süreyle bile volan ve baskı plakası arasında bir devir farkı olacak şekilde çalışırsa o araç zaten hareket edemeyecek hale gelir. Dolayısıyla debriyaj balatasının aşınmaya başlaması, eskiden 5. vites 3000 d/dk'da 120 km/s hız yapan bir aracın 100 km/s hız yapmasına yol açmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Burada biz düzeltme yapmakta fayda var, debriyaj balatası ince ince sıyırmaya başlamaz, ya sıyırır, ya sıyırmaz. Eğer 1 dakika süreyle bile volan ve baskı plakası arasında bir devir farkı olacak şekilde çalışırsa o araç zaten hareket edemeyecek hale gelir. Dolayısıyla debriyaj balatasının aşınmaya başlaması, eskiden 5. vites 3000 d/dk'da 120 km/s hız yapan bir aracın 100 km/s hız yapmasına yol açmaz...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Burada biz düzeltme yapmakta fayda var, debriyaj balatası ince ince sıyırmaya başlamaz, ya sıyırır, ya sıyırmaz. Eğer 1 dakika süreyle bile volan ve baskı plakası arasında bir devir farkı olacak şekilde çalışırsa o araç zaten hareket edemeyecek hale gelir. Dolayısıyla debriyaj balatasının aşınmaya başlaması, eskiden 5. vites 3000 d/dk'da 120 km/s hız yapan bir aracın 100 km/s hız yapmasına yol açmaz...



    Bu konuda ısrarlıyım çünkü kullandığımız Palio 1.3 Multijet.in 140.000 km.de baskı balatasını değiştirmeden önce bariz şekilde devir/hız senkron bozukluğu söz konusuydu. Vitese geçmelerde (özellikle geri vites) problem yaşanıyordu. Baskı balatası zamanla aşınır ve bu aşınma sonucu debriyaj pedalının kavrama konumu bile değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Burada biz düzeltme yapmakta fayda var, debriyaj balatası ince ince sıyırmaya başlamaz, ya sıyırır, ya sıyırmaz. Eğer 1 dakika süreyle bile volan ve baskı plakası arasında bir devir farkı olacak şekilde çalışırsa o araç zaten hareket edemeyecek hale gelir. Dolayısıyla debriyaj balatasının aşınmaya başlaması, eskiden 5. vites 3000 d/dk'da 120 km/s hız yapan bir aracın 100 km/s hız yapmasına yol açmaz...



    Bu konuda ısrarlıyım çünkü kullandığımız Palio 1.3 Multijet.in 140.000 km.de baskı balatasını değiştirmeden önce bariz şekilde devir/hız senkron bozukluğu söz konusuydu. Vitese geçmelerde (özellikle geri vites) problem yaşanıyordu. Baskı balatası zamanla aşınır ve bu aşınma sonucu debriyaj pedalının kavrama konumu bile değişir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Bu konuda ısrarlıyım çünkü kullandığımız Palio 1.3 Multijet.in 140.000 km.de baskı balatasını değiştirmeden önce bariz şekilde devir/hız senkron bozukluğu söz konusuydu. Vitese geçmelerde (özellikle geri vites) problem yaşanıyordu. Baskı balatası zamanla aşınır ve bu aşınma sonucu debriyaj pedalının kavrama konumu bile değişir.


    Kesin değerlerden konuşursak, belli bir vites ve devirde, debriyaj balatasını değiştirmeden önce kadranda kaç km/s hız görüyordunuz ve bu değişim yapıldıktan sonra bu kaç km/s hıza çıktı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    hocam o devir hesabı doğru düz viteste 2500 den fazla dır 90 la giderken
    bizim otomatik focus 2001 ondada 90 la giderken 2000 bi çizgi geçiyor


     2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    hocam o devir hesabı doğru düz viteste 2500 den fazla dır 90 la giderken
    bizim otomatik focus 2001 ondada 90 la giderken 2000 bi çizgi geçiyor


     2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ





    Focus Tİ-VCT


    DİKKAT EDİN HIZ SABİTLEYECİSİ AÇIK....HİLE YOK..NORMALDE 95 DE BOŞ'a ALIP 90 DA RESİM ÇEKERSEN devir 1500 de olur :D:D



     2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    hocam o devir hesabı doğru düz viteste 2500 den fazla dır 90 la giderken
    bizim otomatik focus 2001 ondada 90 la giderken 2000 bi çizgi geçiyor


     2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ





    Focus Tİ-VCT


    DİKKAT EDİN HIZ SABİTLEYECİSİ AÇIK....HİLE YOK..NORMALDE 95 DE BOŞ'a ALIP 90 DA RESİM ÇEKERSEN devir 1500 de olur :D:D



     2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ


    Alıntıları Göster
    hocam bizde de hile yok :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    hocam bizde de hile yok :D

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    hocam bizde de hile yok :D

    I KNOW !!
  • Arkadaşlar, araç 17.09.2008 çarşamba günü bakımdan çıktı. Yapılan bakımlar şöyle,

    1- Bujiler temizlendi.
    2- Hava filtresi değişti.
    3- Gaz kelebek boğazı temizlendi.

    Yalnız aracı servisten aldıktan sonra motor devri yine aynı. 90 km. sabit hızda 3.000 devrin 1,5 tık altında. Bu konuyu tekrar servisle görüştüm. Aracı tekrar servise çağırdılar. Bana servis görevlisinin söylediği motor devri standartmış. Aracın beyni ile alakalıymış. Debriyaj baskı balatısına ise normal dediler. Bana en son söyledikleri aracın yakıt deposunu fullememi ve 50-100 km sonra tekrar fullememi istediler. Dolayısıyla son yakıt tüketimini bu şekilde öğrenebiliriz dediler. Ben pek tatmin olmadım. Bakalım deneyip göreceğiz. Size bir sorum var. Yukarıda yapılan bakımlar aracın yakıt tüketimine etki edermi? Aracın son yakıt tüketimini burada tekrar sizle paylaşırım. Sağlıcakla kalın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formula2000

    Arkadaşlar, araç 17.09.2008 çarşamba günü bakımdan çıktı. Yapılan bakımlar şöyle,

    1- Bujiler temizlendi.
    2- Hava filtresi değişti.
    3- Gaz kelebek boğazı temizlendi.

    Yalnız aracı servisten aldıktan sonra motor devri yine aynı. 90 km. sabit hızda 3.000 devrin 1,5 tık altında. Bu konuyu tekrar servisle görüştüm. Aracı tekrar servise çağırdılar. Bana servis görevlisinin söylediği motor devri standartmış. Aracın beyni ile alakalıymış. Debriyaj baskı balatısına ise normal dediler. Bana en son söyledikleri aracın yakıt deposunu fullememi ve 50-100 km sonra tekrar fullememi istediler. Dolayısıyla son yakıt tüketimini bu şekilde öğrenebiliriz dediler. Ben pek tatmin olmadım. Bakalım deneyip göreceğiz. Size bir sorum var. Yukarıda yapılan bakımlar aracın yakıt tüketimine etki edermi? Aracın son yakıt tüketimini burada tekrar sizle paylaşırım. Sağlıcakla kalın.
    Ş.içi 9-11 litre arası yakar focus




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.