Şimdi Ara

2006-2008 model Honda Civic Hybrid sahipleri bataryalardan şikayetçi! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
22.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2007 MODEL HONDA CIVİC HYBRİD MARKA ARACIM VAR VE GÖSTERGE PANELİNDE İMA İKAZ IŞIĞI YANMAKTA NE YAPABİLİRİM ?

  • GAMZE TEZEL G kullanıcısına yanıt
    Merhaba.forumda pek hybrid kullanan yok.servise götürmek en Doğru secim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Honda civic hybrid kullanıcısıyım. İMA ikaz uyarısı bende de çıktı. Bu gün aracımı servise bıraktım. Siz ne yaptınız?

    Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.

    İyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de 2009 model var son 2 yıldır bende de ıma ışığı yanıyordu.araç yokuşlarda hiç çekmez oldu ve sürekli akulerim boşalıyordu.ancak servis araçta sorun olmadığını söylüyordu taki geçen salı servise götürene kadar aracın garantisi bitti ve hibrit bataryaların bozulduğu söylendi ve pillerin fiyatı 6000 tl.

  • selamlar ben kktc de yasıyorum 2001 honda civic hybrid arabam var ve ima ısıgı yanar ama bu akunun burada tamırı mumkun deıl yedek parcası yok bu akuyu nerden temın edebılırım yada herhangı bır cozum onerınıız varsa dınleyebılrıım

  • Öncelikle merhaba,
    2008 Mayıs ayı başında Honda Cıvıc Hybrıd aracımı aldım. Bugüne kadar (Mayıs 2015) aracımı temiz kullanmakla birlikte 80.000 km. de yol yaptım. Aracımın İMA pilleri ilk 5 yıl gerçekten sorunsuz çalıştı. Ancak servise her bakım için gittiğimde IMA programlarının da güncellendiğini (yeni program gelmişse) görüyordum. Bu programların detayına indiğim de IMA ların daha verimli kullanılması için belli şarj miktarının altına inmemesi ve yoğun kullanılmaması yani pilin uzun süreli kullanımına yönelik ve fakat bu kez de araç yakıt sarfiyatının arttığı programlar olduğunu hem öğrendim hem de kullanımlarımdaki yakıt tüketiminden bunları tespit ettim. Sonrasında Honda Çiftkurtlar servisinde bu dökümanları paylaştım. Araç yakıt tüketimleri İstanbul yoğun olmayan saatler şehir trafiğinde 7lt/100 km. ila şehir dışında 5,9 lt/100 km. arasında idi. Elbette program bu şekilde dizayn edildiği için IMA da sorun yok çünkü IMA ikaz ışığı yanmıyor dendi. Bu durum IMA pil değişimine mani olmak için bahane olabilir ancak aracın teknik kitap verilerinde 4,5-5,5 lt/100 km. Verileri ki bu ilk 3 yıl sağladığım verilerdi, bu ölçülere ve dolayısıyla dürüst ticaret ilkelerine ve hybrıd araç standardına uygun bir şey değildi. Üstelik aradan geçen 8 yıl da bu araç Türkiye de 120-130 adet satıldı. Diğer markalar araç geri çağırma işlemlerinde binlerce aracın geri çağrıldığı ve milyonlarca TL, $,€ veya başka para birimlerinde masrafları çeken şirketler varken, Honda nın zaten topu topu 120-130 araç için ve üstelikte "MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ" adına neden bir uygulama yapmadığını anlamam. Bu konuda servislerin de özellikle tüketicilerle muhatap oldukları sebeple Honda ya konuyu raporlamaları gerekir. Bu aracın pillerini kendi imkanlarımızla da değiştirmek mümkün elbette ancak aracın satılmasında bu farkın zaten alındığını da hesaplarsanız keriz kabul edilmekte biraz gücüme gidiyor hani..son iki yıldır okuduğum bazı şikayet yorumlarının neticesi olarak IMA ışığı yanan araçların pillerinin 10 yıllık garanti içerisinde değiştirildiğini ve servisin de bunu onayladığını biliyorum. Ancak benim aracımın pilleri çok çabuk tükenmesine ve dolmasına (kısaca verimsiz olmasına) rağmen neden sadece arıza ışığı yanması diye tuttururlar onu da anlamak mümkün değil. Pil görev görür ama ömrü tükenmiş ve verimsiz olabilir. İllaki arıza beklenmemlidir. Belli kriterleri karşılamıyors değiştirilmelidir.
    Saygılarımla, halit UYGUN





  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Öncelikle merhaba,
    2008 Mayıs ayı başında Honda Cıvıc Hybrıd aracımı aldım. Bugüne kadar (Mayıs 2015) aracımı temiz kullanmakla birlikte 80.000 km. de yol yaptım. Aracımın İMA pilleri ilk 5 yıl gerçekten sorunsuz çalıştı. Ancak servise her bakım için gittiğimde IMA programlarının da güncellendiğini (yeni program gelmişse) görüyordum. Bu programların detayına indiğim de IMA ların daha verimli kullanılması için belli şarj miktarının altına inmemesi ve yoğun kullanılmaması yani pilin uzun süreli kullanımına yönelik ve fakat bu kez de araç yakıt sarfiyatının arttığı programlar olduğunu hem öğrendim hem de kullanımlarımdaki yakıt tüketiminden bunları tespit ettim. Sonrasında Honda Çiftkurtlar servisinde bu dökümanları paylaştım. Araç yakıt tüketimleri İstanbul yoğun olmayan saatler şehir trafiğinde 7lt/100 km. ila şehir dışında 5,9 lt/100 km. arasında idi. Elbette program bu şekilde dizayn edildiği için IMA da sorun yok çünkü IMA ikaz ışığı yanmıyor dendi. Bu durum IMA pil değişimine mani olmak için bahane olabilir ancak aracın teknik kitap verilerinde 4,5-5,5 lt/100 km. Verileri ki bu ilk 3 yıl sağladığım verilerdi, bu ölçülere ve dolayısıyla dürüst ticaret ilkelerine ve hybrıd araç standardına uygun bir şey değildi. Üstelik aradan geçen 8 yıl da bu araç Türkiye de 120-130 adet satıldı. Diğer markalar araç geri çağırma işlemlerinde binlerce aracın geri çağrıldığı ve milyonlarca TL, $,€ veya başka para birimlerinde masrafları çeken şirketler varken, Honda nın zaten topu topu 120-130 araç için ve üstelikte "MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ" adına neden bir uygulama yapmadığını anlamam. Bu konuda servislerin de özellikle tüketicilerle muhatap oldukları sebeple Honda ya konuyu raporlamaları gerekir. Bu aracın pillerini kendi imkanlarımızla da değiştirmek mümkün elbette ancak aracın satılmasında bu farkın zaten alındığını da hesaplarsanız keriz kabul edilmekte biraz gücüme gidiyor hani..son iki yıldır okuduğum bazı şikayet yorumlarının neticesi olarak IMA ışığı yanan araçların pillerinin 10 yıllık garanti içerisinde değiştirildiğini ve servisin de bunu onayladığını biliyorum. Ancak benim aracımın pilleri çok çabuk tükenmesine ve dolmasına (kısaca verimsiz olmasına) rağmen neden sadece arıza ışığı yanması diye tuttururlar onu da anlamak mümkün değil. Pil görev görür ama ömrü tükenmiş ve verimsiz olabilir. İllaki arıza beklenmemlidir. Belli kriterleri karşılamıyors değiştirilmelidir.
    Saygılarımla, halit UYGUN

    Bizim de 2008 honda ybrit aracimiz var,
    145 bn kmde su an eski performansini kaybetmis durumda
    Hybritlerinde de sorun olacagindan endise ediyorum.
    Sizler nasil cozumlwdiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hem satarken fazla para al hemde 7 yılda bozulsun 10000 tl al değiştir.
    nerde bunun ekonomik yanı
    2008 model hybrid kullnıcısı

  • .....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahirersan -- 21 Mayıs 2020; 0:23:31 >
  • Renault ömür boyu batarya garantisi veriyor... Honda bu kadar aciz mi
  • hondanın toyotanın ve tüm diğer markaların hybritleri öldü...olmadı....tutmadı.....artık hiç biri üretilmiyor
    alanlarınki de ellerinde kaldı böyyük geçmiş ossun
  • caucass kullanıcısına yanıt
    ortalığı karıştırmaktan başka birşey değil yazdığın. sanırsın ki dünya hybrid araba ticaretine hakimsin. yurtdışında hala birçok yerde bu araçlar satılıyor. bizde tutmadığı için yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fornewage

    ortalığı karıştırmaktan başka birşey değil yazdığın. sanırsın ki dünya hybrid araba ticaretine hakimsin. yurtdışında hala birçok yerde bu araçlar satılıyor. bizde tutmadığı için yok

    marttaki mesajıma tam8 ay sonra cevap atmışsın, tebrikler valla, bu ne hız

    bizde tutmadığı için durum bu zaten akıllı, ben türkiyedeki durumdan söz etmiştim, bize ne dünyadan, bize ne amerikadan japonyadan, onlarda hybrit üretimini destekleyen yasalar var, bizde ise tam tersine hybrit araçta 2 ayrı vergi alınıyor, birisi benzinli motor için (ve tabi bu motorun gücüne bağlı olarak) diğeri ise elektrikli motor için (ve tabi bu motorun gücüne bağlı olarak) .... böyle olunca en alınası toyota prius 180 bin tl gibi bir fiyatla yani mercedes C 180 den bile daha pahalı fiyatla alıcı bulamıyor, alıcısı olmayınca yedek parçası servisi vs vs de olmuyor , bu şekilde dünya harikası bir araç ölüyor (Ülkemizde.., dünyayı karıştırma)

    ama yeni bir yasa çıkıyor, sanırım en geç 2017 başlarında gelir; enerji tüketimini ve çevre temizliğini desteklemek amacıyla hybrit araçlarda % 25 gibi küçümsenmeyecek bir vergi indirimine gidilecek, işte o zaman bizim çok bilmiş gariban halkımız da çevreci ve ekonomik hybrit araçlarla tanışma şansını yakalayacak en azından kalbur üstü bilinçli sürücüler

    Dünya hybrit araba ticaretine hakim değilim, böyle bir niyetimde yok ama hybrit araçları takip ediyor ve tanıyorum onbaşı




  • caucass kullanıcısına yanıt
    O yasa bu ay içinde çıktı resmi gazetede yayımlandı... Ama indirim oranı pek yüz güldürücü değil... 1800ccye kadar hibritler %45 2500cc ye kadar hibritlerde %90 ÖTV oranı ile satışta, yıllık mtv oranları aynı... ben pek bir şey anlamadım bu nasıl teşvik...
  • bayilerde bilinçlendirilmemiş ama % 25 indirim kesin , en geç yıl sonunda 2 veya 2.5 ay sonra tamamdır
  • caucass kullanıcısına yanıt
    yazdıklarına genel olarak katılamıyorum akıllı yarbay

    gönül ister ki foruma daha çok girip daha çok yazabileyim ama gerçek hayatta general seviyesinde olunca buraya az vakit bulabiliyorum.

    konumuza dönecek olursak; altı doldurulamayan kişisel fikirleri bir kenara bırakıp firmaların yaptığı resmi açıklamalara bakmak lazım:
    https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/faqs/index.json

    Toyota'nın resmi olarak açıkladığı üzere, arabanın ömrü boyunca aslında hibrit aküyü değiştirmek gerekmiyor.

    Türkiye'de hibrit arabalarla ilgili bilinen yanlışlara gelince:


    • Yanlış: Hibrit akü 5-10 senede ölür, sonra değiştirmek gerekir.
      Doğrusu: Yukarıdaki linkte Toyota böyle bir şey olmadığını resmi olarak açıklamış.

    • Yanlış: Hibrit arabaların performansı düşük olur.
      Doğrusu: Aynı marka ve model arabalar ne kadar hızlı gidebiliyorsa ve ne kadar sürede hızlanabiliyorsa hibritler de öyle. Eskiden hibrit araba sahibi olduğum için tecrübelerimden biliyorum.

    • Yanlış: Hibrit arabalar yokuşta kalır.
      Doğrusu: İstanbul'daki en dik yokuşta özellikle durup kalkmayı denedim. Benzinli olup kalkamayacak arabalar vardır ama hibrit kalktı. Olay hibrit olmasında değil, arabanın marka-model kalitesinde.

    • Yanlış: Servisi, bakımları daha pahalı.
      Doğrusu: Yukarıdaki linkte Toyota bakım ücretlerinde bir fark olmadığını resmi olarak açıklamış. Kendi hibrit arabamdan da biliyorum, ek bir bakım masrafı çıkarmıyor. Yapılan düzenli bakımların da ücretli aynı.

    • Yanlış: LPG taktırmak isteyenler taktıramaz.
      Doğrusu: Resmi servisiyle konuştum. Daha önce taktıkları araçlar olduğunu ve 2 sene geçmesine rağmen bir sıkıntı olmadığını ilettiler. Ben aracıma asla LPG taktırmam ama meraklısı doğrusunu bilsin.

    • Yanlış: Hibrit aküsü biterse yolda kalırsın, araç hareket etmez.
      Doğrusu: Yukarıdaki linkte Toyota böyle bir şey olmadığını resmi olarak açıklamış. Hibrit akü bitmesi diye birşey yok.

    • Yanlış: Hibrit teknolojisi kusurlu olduğu için devamı gelmiyor.
      Doğrusu: Teknoloji sürekli gelişiyor. Eskiden aracı tek başına destekleyecek alternatif enerji yöntemleri ve lojistik yoktu. Ama şimdi bu değişti. Bu nedenle benzin motoru desteğine gerek kalmadan da kullanılabilecek araçlara ağırlık veriliyor. Çünkü çok bilenen bir gerçek var ki o da petrolün dünyada tükenmek üzere olduğu. Adam neden gidip de sadece elektrikli aküyle kullanılabilecek bir araç üretebilecekken hala hibrit (hem benzinli hem de elektrikli) araç üretsin. Şu an benzinle/dizelle çalışan teknoloji daha kusurlu, daha geri teknoloji. Almayacaksanız önce onları almayın. Petrol fiyatları da döviz fiyatları gibi hızla yükseldiği gün elinizde patlayacak benzinli araçlar.

      [\ul]

      Cahilin biri bozulan bir hibrit araba görüyor, ondan sonra da tümüne genelliyor. Hibritler asla bozulmayacak diye bir şart mı var. Sıfır araba alıp daha 10.km'sinde motoru bozulmuş araba biliyorum (Japon marka ama lekeleme olmasın diye yazmıyorum). Bunlar asla olmayacak şeyler değil. Hiçbir arabada olamaz da denilemez. Böyle birşey olursa fabrika hatası olduğu için gerekli değişiklikler zaten ücretsiz yapılıyor. Mesela hibrit araç kullanan bir tanıdığım hibrit motorda yeterli verim alamadığı için servise götürmüştü, incelediler ve hibrit aküyü ücretsiz değiştirdiler. Araba sabit duran birşey değil, sürekli çalışan bir mekaniği var. Bakım yaptırmak ve belirli zamanlarda frenini, balatasını, vb değiştirmek gerekli. Ama motorlarda periyodik değişim diye birşey olmaz. Motor arabanın zaten en önemli kısmı. Bunun da belirli bir ömrü var, bu da aracın ömrü oluyor zaten. Honda ve Toyota'larda bu ömrü 1 milyon km'nin üstüne çıktığını çok duyuyorum, görüyorum. Bu kadar kaliteli araba yapan firmaların 50-100bin km'de bozulacak bir hibrit motoru piyasaya sürmesini beklemek, söylemek cahillikten başka birşey değil. Bu firmaların bir marka değeri var. 10bin tane araba satacağım diye bu marka değerine leke sürdürmezler.

      Tabi ben ne yazarsam yazayım millet hep aynı kafada. Bu ülkede yaz lastikleri 4 mevsim diye satılıyor, insanlar da gerçekten 4 mevsim lastiği kullanıyorum diye az karlı ve buzlanma olabilen havalarda yola çıkıyor. Lastiği hidrojen gazıyla şişirdiğinde sonra başka bir gaz kullanmamalısın yoksa başına iş gelir diye biliyorlar. Ama bununla ilgili hiçbir bilimsel açıklama bulamadım ve denediğimde de hiçbir şey olmadı. Millet çelik jant alıyorum diye aslında alüminyum jant kullanıyor. Daha birkaç sene öncesine kadar otobüslerde cep telefonu açılması yasaktı. Neymiş aracın elektronik cihazlarını bozuyormuş. Sırf böyle saçma bir inanç olduğu için otobüs muavini bozulan kapıdan o anda telefonuyla konuşan birini sorumlu tuttuğuna şahit oldum. Bu örnekler saymakla bitmez. Ülkede üniversite okuyan sayısı artıyor ama cahillik aynı seviyesini koruyor. Sonuçta eğitim düşünen, sorgulayan insan yetiştirmiyor. Ezberle yola devam ediyor herkes.

      Hibrit araba kullanmayan ne olduğunu bilmez. Millet bilmeden o arabalarda yok şöyle oluyor yok böyle oluyor diye ahkam kesiyor. Kulaktan kulağa bunlar yayılıyor, ondan sonra da herkes kendi söylediği yalana inanıp güzelim arabaları yerin dibine sokuyorlar. Ben daha önce hibrit araç kullandım ve çok da memnun kaldım, sorun da yaşamadım. Çünkü herşeyden önce arabanın markasına güvendim. Türkiye'de çok sevilen Passat, Megane gibi arabalarla kıyaslanmayacak kadar güzel, kaliteli ve konforluydu. Ev alırken üzülerek satmak zorunda kaldım. Bir sonraki arabamı yine Türkiye'nin bilmediği ve anlamayacağı yeni teknoloji olan elektrikli arabalardan alacağım. Bilmeyenler kafalarından atıp ortalığı bulandırırken en azından bilen biri olarak doğruları yazıp cahil beyinlere bir mum ışığı tutarım. Forumda da rütbeler bilgiye göre belirlenseydi, birçok kişinin rütbesi tersine dönerdi.




  • fornewage kullanıcısına yanıt
    OOoooo bu sefer hızlısın onbaşı...pardon dışarda generalim
    ben hybrit arabalar kötü falan demedim, ama türkiyede tutmadı malesef, dediğin gibi halkımız cahil, modern teknolojiden anlamıyor, anlamadığı şeyden de korkuyor, bu yüzden bu arabalara yanaşmıyorlar, servislede falan da yeterli deneyim oluşmuyor doğal olarak
    Hiç unutamıyorum , bir galericiye otomatik vitesli araba varmı diye sormuştum adamın cevabı süperdi
    "delikanlı adam otomatik kullanmaz bilader" ve devam etmişti... "arabanın vitesi manuel, direksiyonu önde difransiyeli arkada olur" adam çok iri kalıplı olduğu için orada gülemedim tırstım, ama dışarı çıktığımda neremle güldüğümü tahmin edersin ... yani yurdum insanı tamirciler anlamıyor diye otomatik vitesten öcü gibi korkup kaçıyorlardı bir zamanlar, bu mantalitenin hakim olduğu toplumda hybrit arabayı anlayıp benimseyip satın alacak babayiğit ancak dışarda hürgeneral rütbesinde , kalbur üstü vatandaşlarımız olabilir, zat-ı ali niz gibi

    Doğru-yanlış değerlendirmeize gelince: yanlış bilinenler konusunda sadece ilk madde ; akülerin çabuk tükenmesi yenilenmesinin pahalı olduğu inancı yaygın toplumumuzda , bahsettiğin diğer "yanlış" lar genel ve yaygın inanışlar değil; benim muhteşem galericim gibi arabadan anladığını sanıp aslında hiç bi b..k bilmeyenlerin uydurmaları

    Televizyonlarda 3D furyası vardı bir süre önce, hatta TRT epey bir süre 3D deneme yayını yaptı, sonra insanlar 3D sevdasından vazgeçince yayında kalktı, şimdi 4K yüksek çözünürlüklü TV ler revaçta ama dünyada (Japonya hariç)(ki japonyada da sınırlı) 4K yayın yok millet haldır huldur 4K TV ye dünyanın parasını ödüyor

    Aynı türkiyede hybrit araba almak gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caucass -- 2 Aralık 2016; 22:41:36 >




  • caucass kullanıcısına yanıt
    "şimdi 4K yüksek çözünürlüklü TV ler rövançta ama dünyada"

    yukarıdaki ifadede rövançta yerine revaçta olacak sanırım
  • ben de öyle demiştim zaten
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.