Şimdi Ara

2006-2007 Bmw 5.30d düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
3.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 4 senedir sıfır aldığım polo 1.6tdi arac kullanıyordum. Artık daha geniş ve güçlü bir otomobil kullanmak istiyorum. Bütçem kısıtlı olduğundan 80-85 bin belki biraz daha zorlayabilirim. 2006 - 2007 model bir 5.30d almayı düşünüyorum. Lakin danıştıklarımın %90'ı o model bir bmw nin başıma bela olacağından, sürekli masraf çıkaracağından söz ediyorlar.

    Aracı bilen ve kullanan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler



  • Biraz şans biraz kismet işi. Her daim cebinde 5bin tl ile gezmen lazım çıkarabileceği sorunlar için.

    Mekatronik beyin turbo valfi şanzıman vs her an arıza verebilir kmye bağlı olarak + vermeye debilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ryangt

    Biraz şans biraz kismet işi. Her daim cebinde 5bin tl ile gezmen lazım çıkarabileceği sorunlar için.

    Mekatronik beyin turbo valfi şanzıman vs her an arıza verebilir kmye bağlı olarak + vermeye debilir.

    Dostum cok tesekkur ederim. Zannediyorum soylediklerin 2013 3.20d icin de gecerlidir. 4-5 yasinda kitum arabalar icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e60 530d 1 seneden fazla kullanıp 15bin km civarı yol yaptık, hiç bir masrafta bulunmadık (kış lastiği ve rutin bakımlar hariç,balatası bile bitmedi) stop ampülü vb saymıyorum ancak bizden alan arkadaş mekatronik beyin değişti, turbo valfleri revize ettirmek zorunda kaldı.

    2013 320d 184 hplik en az sorunlu motora sahip, motorun ve şanzımanın kronik çok fazla problemi yok ancak hem yaş hem km olarak masraf çıkarma ihtimali tabiki çok daha düşük.

    e60 üzerine f10 çıktı bu sene sonunda g30 çıkıyor 2 kasa eskiye atmış olacak yani

    f30 ise önümüzdeki sene kasa değişecek 1 eski kasaya binmiş olacaksın.

    fiyatlar arasında illaki fark vardır ancak 320d işini fazlasıyla görecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaragoza

    Arkadaşlar 4 senedir sıfır aldığım polo 1.6tdi arac kullanıyordum. Artık daha geniş ve güçlü bir otomobil kullanmak istiyorum. Bütçem kısıtlı olduğundan 80-85 bin belki biraz daha zorlayabilirim. 2006 - 2007 model bir 5.30d almayı düşünüyorum. Lakin danıştıklarımın %90'ı o model bir bmw nin başıma bela olacağından, sürekli masraf çıkaracağından söz ediyorlar.

    Aracı bilen ve kullanan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler

    Özellikle 530d istediğinizé göre önce onun hakkındaki görüşlerimi size aktaracağım. Daha sonra ise bir diğer arkadaşın 3 serisi teklifine doğrudan Hayır denediğiniz için yine BMW içinde bence tercih edebileceğinizi düşündüğüm modelleri ifade etmeyi düşünüyorum.

    2006 530d yi 3 yıldır 45 bin kilometre kullanıyorum. genel olarak oldukça memnunum. Tabii yorumlarım size subjektif gelebilir Belki gerçekten de öyledir Ama ben düşüncelerimi aktarayım Kararı siz verin.

    Eğer bmwnin 30dsini kullandı iseniz performans olarak 20d çok yavan kalacaktır. 500nm tork inanılmaz bir keyif veriyor.

    Buna rağmen yakıt hiç aklıma gelmiyor. Aldığımda sifirladigim obc ortalama 8.3-8.4. Son 4000km ankara kış şehir içi dışı karışık 9.4. Bunda çok büyük çoğunluğu kısa mesafe soğuk motor kullanımı. Sadece 1200 km uzun yolum var.

    Uzun yolda 120li hizlarda 6.1i gördüm.

    Aracı istanbulda kullanacaksaniz saf şehir içi çok daha yüksek değerler olabilir.

    Yakıttan ziyade vergiyi düşünün.


    5 serisinin kasa ağirligı ve oturakliligi ile bu motor birlesince cok iyi bir kombinasyon ortaya cikiyor.
    Tarziniza veya o anki ruh halinize gore yolda suzulerek de gidebilirsiniz ya da limitleri gonul rahatliği ile zorlayabilirainiz. Araba inanilmaz dengeli.

    Daha önce bmw kullanmadı iseniz 5 serisi ve özellikle de 3 serisi çok sert arabalardır. Konfor açısından hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.

    normal yağ filtre fren balata bakımları dışında ekstra olarak, aldığımda ve yaklaşık iki üç bin kilometre önce 2 defa dpf temizliği yaptırdım ve en önemlisi aldıktan yaklaşık bir yıl sonra şanzıman revize masrafım oldu o da 3800 TL tuttu.

    İlk rakamı duyduğumda biraz zoruma gitti ama daha önce göze aldigim ve uzun süre de kullanmayı da düşündüğüm için kolay sindirim:)

    Neticede sıfırı 100.000 Euro'nun üzerindeki bir arabayı ve onun sunduğu keyfi 4te bir fiyatına alıp suruyorsunuz. O kadar masrafa ve riske değer.

    Benzer riski Turbo için de geçerli. Çok şükür şimdilik ondan bir sıkıntım yok.

    Masraf ve RİSK açısından bence 20dler ile 30dler arasında hiçbir fark yok. 20dde kronik zincir problemi ekstra iken 30d de şanzıman daha büyük bir risk oluşturmakta. her ne kadar 3000 motorlara göre daha çok Torka dayanan zf şanzıman modeli kullanılsa da yüksek toRktan dolayı muhtemelen 30d dizellerin şanzımanları daha çok arıza verme riski taşıyor.

    Dediğiniz rakamlara temiz ve geçmişi bilinen 2006 veya 2007 prelci bulabilirsiniz. Lci (2007 ve sonrası) 530dlerin iyisi 100.000e yakın olur belki düşeş 90a denk getirebilir siniz.

    30d takintinız yoksa 2008 2009 Lci 520d de sizin için iyi bir seçenek olabilir.

    Açıkçası 2010-12 3 serisine tercih ederim. 5 serisi doluluk ve ağırlık olarak çok daha iyi. 3 serisinin kötü kullanıcıya düşme olasılığı da daha yüksek.

    5 serisinde bir takıntım aracın orjinal donanım olması. Karpuz vb orjinal olmayan jant, eksoz veya çakma m paket aracı inanılmaz itici yapıyor. Geçmişinin kötü olduğuna da bence karinedir.

    Son secenek olarak 2010 üstü 3 serisini öneririm. Onun da dolusu ve temizı fiyat olarak 5i aratmıyor. Ama sanki piyasası daha hızlı gibi.

    Bunu deyince aklıma geldi. 530dnin satışı bayagi bir zor olur. Ancak benim gibi meraklıları riski göze alarak 10 yılına yaklaşmış bu arabaları almaya ciddi olarak niyetlenir.

    Sözün özü, alınan RİSK keyfe değer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Seneye değişmeyecek F30, 2018 yaz-sonbahar arası 2019 model yılı ile değişecek. Bizde yine 2018 model diye geçer ama Amerika'da 2019 model olarak gelecek. Aynen makyajlıların bizde 2015 fakat orada 2016 model olarak geldiği gibi.
  • Arkadaşlara hepinize çok teşekkür ederim. Şu sıra yüksek lisans sınavlarım olduğu için henüz herhangi bir araba satın alamadım. (Aslında iyi de oldu yoksa dün itibariyle 1.2 TFSI sportback A3 için kapora vermiştim. Bugün kurda bir dalgalanma oldu)

    5 serisinin kasasını ve içini çok beğendiğim için istiyordum ama çok yaşlı dizel bir aracın arıza riskleri yüzünden vazgeçtim. 2012 öncesi 3 kasa hiç hoşuma gitmiyordu. Ama dün tesadüfen avek'in otoparkında gündüz farları açık siyah bir 3 gördüm. Baya hoşuma gitti. Sınavlardan sonra onlara da bakacağım.

    80 - 90 bin tl sınıf farketmeksizin premium arac tavsiyelerinizi bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaragoza

    Arkadaşlara hepinize çok teşekkür ederim. Şu sıra yüksek lisans sınavlarım olduğu için henüz herhangi bir araba satın alamadım. (Aslında iyi de oldu yoksa dün itibariyle 1.2 TFSI sportback A3 için kapora vermiştim. Bugün kurda bir dalgalanma oldu)

    5 serisinin kasasını ve içini çok beğendiğim için istiyordum ama çok yaşlı dizel bir aracın arıza riskleri yüzünden vazgeçtim. 2012 öncesi 3 kasa hiç hoşuma gitmiyordu. Ama dün tesadüfen avek'in otoparkında gündüz farları açık siyah bir 3 gördüm. Baya hoşuma gitti. Sınavlardan sonra onlara da bakacağım.

    80 - 90 bin tl sınıf farketmeksizin premium arac tavsiyelerinizi bekliyorum

    1.2 tfsi almaya niyet aldıysanız eğer 3.16i işinizi görür ama 90 bine varmıdır bilmiyorum doğrusu 1.18i f20 makyajsız sportline yada m paket te işinizi görür.

    herşey gönlünüzce olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaragoza

    Arkadaşlara hepinize çok teşekkür ederim. Şu sıra yüksek lisans sınavlarım olduğu için henüz herhangi bir araba satın alamadım. (Aslında iyi de oldu yoksa dün itibariyle 1.2 TFSI sportback A3 için kapora vermiştim. Bugün kurda bir dalgalanma oldu)

    5 serisinin kasasını ve içini çok beğendiğim için istiyordum ama çok yaşlı dizel bir aracın arıza riskleri yüzünden vazgeçtim. 2012 öncesi 3 kasa hiç hoşuma gitmiyordu. Ama dün tesadüfen avek'in otoparkında gündüz farları açık siyah bir 3 gördüm. Baya hoşuma gitti. Sınavlardan sonra onlara da bakacağım.

    80 - 90 bin tl sınıf farketmeksizin premium arac tavsiyelerinizi bekliyorum

    1.2 tfsi almaya niyet aldıysanız eğer 3.16i işinizi görür ama 90 bine varmıdır bilmiyorum doğrusu 1.18i f20 makyajsız sportline yada m paket te işinizi görür.

    herşey gönlünüzce olsun

    Evet ama 3.16i sanırım 10 ltden aşağı yakmaz İstanbulda. Audi 1.2 tfsi motorunu çok övüyor yakır yönünden




  • Hort.
    Peki 2006 model,
    530 xdrive mı?
    A6 3.0 tdi quattro mu?

    Sadece pratikte teknik ve 2.el piyasası bakımından
    bilenler ve binenler olupta yorumlayan olursa
    teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buumin -- 14 Nisan 2020; 13:53:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.