Şimdi Ara

2003 ford mondeo ghia yardım (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
27.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    Eiskent benim araçtada alternatör arızası baş göstermeye başladı. araç rolantide iç ışıklarda hafif titreme var ama farlarda henüz titreme yok . alternatör arızası sizin aracınızdada oldumu . eğer olduysa parçayı değiştirdiniz mi yoksa tamir mi ettirdiniz . ayrıca tamir kesin çözüm oluyor mu ?


    Ben aracı ikinci el aldım. Alırken servis kayıtlarında atternatörünün değiştiği belirtiliyordu. Km'ye göre 20.000km olmuş. Ancak rolantide aydınlatmaların yol bilgisayarı ve km sayacı bölümünden azalıp artığını gözlemleyebiliyorum. Ayrıca torpido gözünü açınca çok daha belirgin oluyor. Farlarda da muhakkak vardır ancak şu an başlangıç aşamasında olduğundan görüş kabı yaşamıyorum. 1-2 hafta sonra tamir ettirmeyi düşünüyorum. Biraz zaman geçtiğinde tamir şansının yitirilmesi sonucu değiştirilmesi gerek diye yorumlar okumuştum.

    Saygılarımla.




  • Sağolun tamda aradığım bilgileri burada buldum. Bakalım hayırlısı artık.
  • 2006 tdci ov 4 aydır kullanıyorum olduka memenunum. Benzinli/Dizel farketmeksizin kronik sorunları;

    - Şarj dinamosu motora çok yakın olduğu için fazla sıcağa maruz kalıp çabuk bozulabiliyor. Özellikle lpg li araçlarda yanma sıcaklığı yüksek olduğundan bence bu sorunla karşılaşılma olasılığı yüksek. Yukarıda yazdıkları gibi iç aydınlatma ve farlarda titreşim sorunun başlangıcı. Çoğu yan sanayi şarj dinamosu düzgün çalışmıyor ve orjinali 900+ tl.

    -Direksiyon pompası sorun çıkarabilir. Eğer durduğunuz yerde direksiyonu çeviriyorken tak tuk ses geliyorsa sorunun başlangıcıdır.

    - benzinli modeller için otomatik şanzıman biraz sorunludur. aksine dizeldeki jatco tork konventörlü şanzıman'ın arabanın şaşisinden bile sağlam olduğu söylenir.

    - Yıpranmış cam çıtalarından ve polen fitresinin bulunduğu bölümden içeriye su alabilir. Cam çıtaları için kapı için izolasyon süngerini güzelce yapıştırmak gerekir. Polen fitresinin oradan ise polen fitresi değişmi sırasında cam'a geçirilen bir çıta vardır. Bu çıta üst kapağa ve cam'a tam oturmaz o yüzden bu sorun yaşanır. Polen filtresi değişimi sırasında ön cam'a su dökeren torpito altından kontrol edilebilir. Sızdırıyorsa çıta oturmamış demektir.

    -Ghia modelleri için koltuk yükseklik ayarı zamanla ağırlığa dayanamayarak bozulur. Aslında motoru sağlamdır fakat plastik dişli yalama olmuştur. Orjinali 600 liradan fazladır. Ankarada 100-150 liraya metal dişli yapan tornacılar mevcutmuş. Satın alırken dikkat edilmeli.

    -Ghia modellerinde far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı mevcuttur. Xenon far olduğu için bunlar muayene de zorunludur ve alırken özellikle far yıkamanın çalıştığına emin olun. Yükseklik ayarı için ise ön ve arka şasi üzerinde sensörler mevcut onlar kontrol edilebilir . Çalışması için arabanın arka koltuğuna 3 kişiyi oturtup 20 sn beklenmelidir.

    aklıma gelenler bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    2006 tdci ov 4 aydır kullanıyorum olduka memenunum. Benzinli/Dizel farketmeksizin kronik sorunları;

    - Şarj dinamosu motora çok yakın olduğu için fazla sıcağa maruz kalıp çabuk bozulabiliyor. Özellikle lpg li araçlarda yanma sıcaklığı yüksek olduğundan bence bu sorunla karşılaşılma olasılığı yüksek. Yukarıda yazdıkları gibi iç aydınlatma ve farlarda titreşim sorunun başlangıcı. Çoğu yan sanayi şarj dinamosu düzgün çalışmıyor ve orjinali 900+ tl.

    -Direksiyon pompası sorun çıkarabilir. Eğer durduğunuz yerde direksiyonu çeviriyorken tak tuk ses geliyorsa sorunun başlangıcıdır.

    - benzinli modeller için otomatik şanzıman biraz sorunludur. aksine dizeldeki jatco tork konventörlü şanzıman'ın arabanın şaşisinden bile sağlam olduğu söylenir.

    - Yıpranmış cam çıtalarından ve polen fitresinin bulunduğu bölümden içeriye su alabilir. Cam çıtaları için kapı için izolasyon süngerini güzelce yapıştırmak gerekir. Polen fitresinin oradan ise polen fitresi değişmi sırasında cam'a geçirilen bir çıta vardır. Bu çıta üst kapağa ve cam'a tam oturmaz o yüzden bu sorun yaşanır. Polen filtresi değişimi sırasında ön cam'a su dökeren torpito altından kontrol edilebilir. Sızdırıyorsa çıta oturmamış demektir.

    -Ghia modelleri için koltuk yükseklik ayarı zamanla ağırlığa dayanamayarak bozulur. Aslında motoru sağlamdır fakat plastik dişli yalama olmuştur. Orjinali 600 liradan fazladır. Ankarada 100-150 liraya metal dişli yapan tornacılar mevcutmuş. Satın alırken dikkat edilmeli.

    -Ghia modellerinde far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı mevcuttur. Xenon far olduğu için bunlar muayene de zorunludur ve alırken özellikle far yıkamanın çalıştığına emin olun. Yükseklik ayarı için ise ön ve arka şasi üzerinde sensörler mevcut onlar kontrol edilebilir . Çalışması için arabanın arka koltuğuna 3 kişiyi oturtup 20 sn beklenmelidir.

    aklıma gelenler bunlar.


    Teşekkür ederim çok faydalı bir bilgi olmuş. Otomatik şanzımandan çok korkuyorum aslında.En ufak problem dünya para. Düz vites araç kullanmakdanda bıktım şehir içinde.2003 ve üstüde makyajlanmış biraz daha farklı heralde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eiskent

    quote:

    Orijinalden alıntı: burak876

    Hazır konu açılmışken bende sorayım...

    2001 model MONDEO 2.0 GHİA (yeni kasa olanlar) nasıldır? 17.000 - 18.000 civarına bulunabiliyor. belirli bir sorunu var mıdır? otomatik vitesli olanların bir problemi varmıdır?

    Yukarıda 2003 üzeri modeller için konuşmuşsunuz. olur ya 2001 de ilk çıktığında bazı sorunları olmuş olabilir sonraki modellerde düzeltilmiş olabilir. onun için 2001 modellerini özellikle soruyorum.


    Mondeolar'da özellikle MK3 olarak tabir edilen 2001-2007 model arası sorunsuz denilebilir. Özellikle motor ile ilgili hiçbir değişikliğe uğramamıştır piyasada kaldığı sürece. Üstelik aynı motor mazda 6'da kullanılmış ve şikayete konu olabilecek ciddi sıkıntıları görülmemiştir.

    Ancak özellikle LPG'nin yaygınlaşması sonucu rolanti sorunları yaşayan araçlar maalesef mevcut. Bir kısım priblemini ayarlar ile çözebiliyorken, hala aynı problemlerle aracı kullanmaya devam edenler var.

    2001-2004 arası mondeolar makyajsızdır. 2004-2006 arası büyük makyaj, 2006'dan sonra ise ufak makyaj vardır. 2004'den sonra trend ve ghia modellerinde donanım gözle görülür şekilde yükselmiştir. Ayrıca 2004'de GhiaX olarak en lüks donanım paketi aileye dahil olmuş ve donanımı şu an bile muadil araçlarla yarışabilecek düzeydedir.

    Benzinlilerin otomatiği, 4 vites klasik, manueli 5 vitestir. Dizeller ise triptronik 6 vites şanzuman kullanırken, yine düz olanları 6 vitestir.

    Benzinli otomatik kullanıcısı olarak şehir içi ortalamam genelde 11-12lt arası. 90km hız sabitleyici ile şehirlerarası yol bilgisayarı 7.4 ortalama gösteriyor. 120km'de ise 9,2lt. Bu değerlerden anlaşılacağı gibi 1.6 aracla başabaş tüketim alırsınız. Düz vitesli oranları %10 daha az tüketime sahip olabilirler kullanıma bağlı olarak.

    Aracın en kronik sorunu alternatör arızasıdır. Bu arıza rolantide iken aydınlatmaların azalıp çoğalması şeklinde kendini belli eder. Önce iç aydınlatmalara dikkat edilerek görülürken sorun ilerleyince farlarda göz kırpmaya başlar ve tamir ya da değişim yoluna gidilir. Ghia modellerde kullanılan zenon merceğinin ufak olması nedeni ile en ufak kirlenmede aydınlatma veriminin azalması da şikayetler arasındadır. Bu problem de zenon merceklerinin temizlenmesi ile giderilmekte ancak farların açılmasını gerektiren bir işlem olduğu için pratik değildir. Elektrikli kotuğa sahip modellerde dişli sıyırması nedeni ile genelde yükseklik ayarlama fonksiyonu çalışmaz. Koltuk sökülerek dişli değiştirilir. Piyasada yan sanayi ve daha sağlam dişliler artık mevcut olduğundan problem olmaktan çıkmıştır.

    Otomatik şanzumanların arızaları ise genelde kullanımla alakalıdır. Ancak şanzuman revizyonunu arıza olarak görmemek lazım. Sonuçta baskı balata değiştiren düz vitesliler gibi bu araçlarda düzgün kullanılsa bile belli bir km'de şanzuman revizyonuna ihtiyaç duyarlar. Kötü kullanımla, iyi kullanım arasındaki fark revizyon zamanını geciktirmek ve değişen parça sayısını azaltarak maliyeti düşürmektir. Dizel araçların robotize triptronik şanzumanları motorun yüksek torku yüzünden arızaya daha yatkın olmalarına rağmen, Mondeolar'ın dizel araçlarındaki şanzumanları muadil araçlara göre daha uzun ömürlüdür.

    Kabin içi gürültüleri eski Mondeolara göre önemli ölçüde azaltılmıştır. Büyük ölçüleri, tok kapanan kapıları ile üst sınıf araç hissini kullanıcısına sonuna kadar hissettiren bir araçtır. Fordlar'ın en önemli özelliği olan başarılı yol tutuş özelliği Mondeolar'da bir adım daha öne çıkmış ve aracı elektronik sistem kullanmadan izinde kalmasını sağlayan 4 noktalı bağımsız süspansiyonlar kullanılmıştır. Focusta başarı ile uygulanan bu sistem Mondeo'da da sürücüye güven vermektedir. 2 kademede açılan 8 hava yastığı, katlanabilen pedal ve direksiyon gibi Volvo ile ortaklaşa kullanılan IPS sistemi 2001 yılından beri tüm mondeolar'da standarttır. Güç ile konforun uygun fiyatla alınabileceği, bakımlı ve temizse uzun yıllar kullanılabilecek çok kaliteli bir araçtır.

    Eksileri;

    - Benzinlilerde kullanılan otomatik şanzumanın eski teknoloji olması,
    - Detaysız yol bilgisayarı,
    - Asr ve Esp'nin özellikle 2006 yılıdan önce çok nadir bulunuyor olması,
    - Yetersiz 12v elektrik çıkışları.
    - 2004 yılından önceki modellerde yetersiz ses-müzik sitemi,
    - Kapı içi aydınlatma bulunmaması,
    - Görsel açıdan zayıf, fiesta ve focusI'lerde kullanılan far ve silecek kolları. (Focus II'lerin son derece başarılıdır)
    - 2006 yılından sonra iptal edilen içeriden bagaj açma düğmesi,
    - Hız sabitleyici modellerde hız sınırlayıcı olmaması,
    - Lastik sensörü, araç bilgi ekranının hiç bir modelde yer almaması, elektrikli katlanabilir aynanın ise opsiyonel olarak 2004 ghiaX ve ghiaların bazı modellerinde yer alması.

    Saygılarımla.
    Konuyu aşırı hortlatmış olacağım belki ama

    Mk4 kullanan ve mk3 kullanan biri olarak (2004 Ghia) otomatik vitesimiz 5 ileri dır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • coviden C kullanıcısına yanıt
    Mk3 benzinli otomatik 4 vitestir. Arada gaza basişa gore bucuk etkisi yapsa da 4 vitestir. Konu ile ilgili ford forumlarinda detay bulunabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eiskent E kullanıcısına yanıt
    Dizelinden bahsediyorum bey efendi



    Husus dizelinin 6 ileri otomatik denmesi



    Benzinli hususunda sizinle aynı fikir deyim. Soru. Yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coviden C kullanıcısına yanıt
    Evet dizel otomatikler 5 vites. Orada sorun yok.



    Saygilarimla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.