Şimdi Ara

2003-2006 MODEL VTEC2 'Mİ YOKSA 2007-2009 MODEL MEGANE 'Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar oncelıkle selamun aleykum herkese hayırlı forumlar ;

    Allahın izniyle 2-3 aya kadar araba almayı dusunuyoruz fakat babam 2007 - 2009 model arası Renault Megane istiyor ben ise 2003-2006 model Honda Civic Vtec2 istiyorum.
    Babamın anlattığı kadarıyla bazı kişilere sormuş Meganeyi Hondaya karşı tavsiye etmişler bende durumun tam tersi sorduğum kişilerin çoğunlukla söylediği şey '' bunu başka kişiye sorma gülerler, tabikide Vtec2'' gibi yanıtlar alıyorum.

    Arabalarla tam bilgisi olan arkadaşlara veya abilerime soruyorum hangisi daha iyidir ? -- biraz açmak gerekirse hangisi daha sağlam yani kaza olduğunda hangisi fazla dayanır ? -- hangisi daha az yakar? ( bu arada GAZ kullanıcaz benzin veya dizel değil ) -- hangisi daha konforludur? -- hangisinin yedek parçası çok bulunur ?

    Bu sorular bi yana şunu biliyorumki motor olarak Vtec2 tabikide iyi Meganeden. Neyse bu sorularıma cevap verene şimdiden çok teşekkür ediyorum. Hayırlı forumlar...







  • 3.5 yıldır 2005 Vtec2 kullanıcısıyım. Akrabamın 2009 benzinli meganı var bindim ve test ettim.
    Megan civic den fersah fersah kaliteli konforlu bir araba bunu kesinlikle diyebilirim.
    Civic fren sorunu var araba durmuyor bu yüzden kaza yaptım ve parçası çok pahalı(ön far 1 tanesi 950+kdv verdim)
    Civic tüpte az yakar ama öyle çok fark olmaz kuruş hesabı yaparsan 3-5 kuruş fark anca olur tüpte.
    Megane daha fazla dayanıklı görünüyor ben çok ufak bir kaza yaptım ve hemen dağıldı sacı boyası çok ince.
    Yedek parça konusunda sıkıntı yaşamazsın iki araçtata ama ikiside ucuz değil.
    Motor olarak civic motoru daha iyi ama alt devirler ölü illa vites düşürücen devir çeviricen şunu söyleyim şuan trafikteki birçok araçtan tokat yersin :) zamanında atmosferik olarak iyi bir motordu ama artık turbo beslemeli motorlar çok rahat hızlanıyor ve geçiyor.
    Sana tavsiyem Vtec2 bakma parasını haketmiyor veriğin paraya ne konfor ne kalite ne hız hiçbirini alamazsın inan bana civic in tek artısı sorunsuzluk ve piyasası çok iyi. 3.5 yıldır çok şükür hiçbir arıza sorun vermedi bakımdan bakıma gidiyoruz. Satmak istesek hemen 35bintl verecek kişiler var çevremde ama o parayı 1 gram haketmiyor. Şuan hala Vtec2 mi kullanıyorum aracımı sevmiyorum değil objektif bakmak lazım dışardan bakınca güzel görünümlü Vtec algısı yüzünden hızlı giden bir araba sanıyorlar inan başka arabalara binince diyorsun boşa para vermişim. Biraz uzun oldu ama içimi döktüm sayende :) sormak istediğin bir soru varsa direk sorabilirsin. Sana tavsiyem parasını haketmeyen Civic den uzak dur arabanın edeceği max 25bintl'dir.
  • Megane 2 kaza testinden 5 yıldızı var. Civici bilmiyorum 4 yıldızdır büyük ihtimalle. Megane 2 donanm olarak önde. Civic 4 teker bir direksiyon araba. Megane 2 daha modern duruyor. Civic teknolojisi eski. Civicte davlumbaz bile yok. Arka frenleri bile kampana. Açık ara donanımlı megane alır. Fren olarakta çok daha iyi megane.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada aradaki yaş farkını da hesaba katmak gerekir. Kesinlikle Megane 2. Hemen hemen her konuda üstün Civicten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.5 yıldır 2005 Vtec2 kullanıcısıyım. Akrabamın 2009 benzinli meganı var bindim ve test ettim.
    Megan civic den fersah fersah kaliteli konforlu bir araba bunu kesinlikle diyebilirim.
    Civic fren sorunu var araba durmuyor bu yüzden kaza yaptım ve parçası çok pahalı(ön far 1 tanesi 950+kdv verdim)
    Civic tüpte az yakar ama öyle çok fark olmaz kuruş hesabı yaparsan 3-5 kuruş fark anca olur tüpte.
    Megane daha fazla dayanıklı görünüyor ben çok ufak bir kaza yaptım ve hemen dağıldı sacı boyası çok ince.
    Yedek parça konusunda sıkıntı yaşamazsın iki araçtata ama ikiside ucuz değil.
    Motor olarak civic motoru daha iyi ama alt devirler ölü illa vites düşürücen devir çeviricen şunu söyleyim şuan trafikteki birçok araçtan tokat yersin :) zamanında atmosferik olarak iyi bir motordu ama artık turbo beslemeli motorlar çok rahat hızlanıyor ve geçiyor.
    Sana tavsiyem Vtec2 bakma parasını haketmiyor veriğin paraya ne konfor ne kalite ne hız hiçbirini alamazsın inan bana civic in tek artısı sorunsuzluk ve piyasası çok iyi. 3.5 yıldır çok şükür hiçbir arıza sorun vermedi bakımdan bakıma gidiyoruz. Satmak istesek hemen 35bintl verecek kişiler var çevremde ama o parayı 1 gram haketmiyor. Şuan hala Vtec2 mi kullanıyorum aracımı sevmiyorum değil objektif bakmak lazım dışardan bakınca güzel görünümlü Vtec algısı yüzünden hızlı giden bir araba sanıyorlar inan başka arabalara binince diyorsun boşa para vermişim. Biraz uzun oldu ama içimi döktüm sayende :) sormak istediğin bir soru varsa direk sorabilirsin. Sana tavsiyem parasını haketmeyen Civic den uzak dur arabanın edeceği max 25bintl'dir.




  • Megane tercih ederdim.
  • ama o bir fitek.. fitekle gitsin
  • Megane
  • Megane alınır, üst mesajlarda detaylı açıklamalar yapılmış zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 21 Haziran 2018; 9:5:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2001 vtec kullanıyorum , yine araba alsam Honda alırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • renault megane alma kardeşim bizde var.Bir marka arabanın her yerindenmi çalar be dedirtir adama.Yürüyeni bile dandik malzeme içini söylemiyorum zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alacağınız kasa makyajlı megane 2 olacağı için megane tercih edilir bence de

    Otomobil firmalarının makyaj sonrası üretimleri çoğu durumda iyileştirmelerin tamamının yapıldığı üretimlerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jozef38

    3.5 yıldır 2005 Vtec2 kullanıcısıyım. Akrabamın 2009 benzinli meganı var bindim ve test ettim.
    Megan civic den fersah fersah kaliteli konforlu bir araba bunu kesinlikle diyebilirim.
    Civic fren sorunu var araba durmuyor bu yüzden kaza yaptım ve parçası çok pahalı(ön far 1 tanesi 950+kdv verdim)
    Civic tüpte az yakar ama öyle çok fark olmaz kuruş hesabı yaparsan 3-5 kuruş fark anca olur tüpte.
    Megane daha fazla dayanıklı görünüyor ben çok ufak bir kaza yaptım ve hemen dağıldı sacı boyası çok ince.
    Yedek parça konusunda sıkıntı yaşamazsın iki araçtata ama ikiside ucuz değil.
    Motor olarak civic motoru daha iyi ama alt devirler ölü illa vites düşürücen devir çeviricen şunu söyleyim şuan trafikteki birçok araçtan tokat yersin :) zamanında atmosferik olarak iyi bir motordu ama artık turbo beslemeli motorlar çok rahat hızlanıyor ve geçiyor.
    Sana tavsiyem Vtec2 bakma parasını haketmiyor veriğin paraya ne konfor ne kalite ne hız hiçbirini alamazsın inan bana civic in tek artısı sorunsuzluk ve piyasası çok iyi. 3.5 yıldır çok şükür hiçbir arıza sorun vermedi bakımdan bakıma gidiyoruz. Satmak istesek hemen 35bintl verecek kişiler var çevremde ama o parayı 1 gram haketmiyor. Şuan hala Vtec2 mi kullanıyorum aracımı sevmiyorum değil objektif bakmak lazım dışardan bakınca güzel görünümlü Vtec algısı yüzünden hızlı giden bir araba sanıyorlar inan başka arabalara binince diyorsun boşa para vermişim. Biraz uzun oldu ama içimi döktüm sayende :) sormak istediğin bir soru varsa direk sorabilirsin. Sana tavsiyem parasını haketmeyen Civic den uzak dur arabanın edeceği max 25bintl'dir.
    vtec2 0-100 9.2 saniye gorunuyor malum sitede bu dogrumu bilginiz varmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • OTTOMAN_67 kullanıcısına yanıt
    Bu değişken sübap zamanlamalı atmosferik motorlar (Honda'da Vtec, Mitsubishi'de Mivec, Toyota'da VVT-i) zamanında japonlara iyi ekmek yedirdi. Bu motorlar devir çevirmeyi seviyor ve üst devirlerde iyi performans veriyor. Ancak sorun şurda ki, bir kullanıcı aracını 5000-6000 devire nadir çıkarıyor veya motoru bu kadar bağırtarak kullanmak istemiyor. Bu yüzden aracın kağıt üzerinde yatan performansını ancak kısa süreli denemelerde elde edebiliyor. O 9.2 sn sizi kandırmasın, o performansı günlük kullanımda göremeyeceksiniz.
    Değişken sübap zamanlama teknolojili motorlar arasında benim gözümde Mitsubishi Mivec'in yeri ayrıdır. Mitsubishi bu teknolojiden alt devirlerde yakıt tüketimini azaltmak için faydalanmış ve bence daha akıllıca bir iş yapmış. Bu yüzden tüketimi en az atmosferik motorlar Mitsubishi üretimidir. Özellikle 2011 sonrası Lancer'da bulunan 1.6 mivec ve Spacestar'da kullanılan 1.2 mivec bu açıdan çok başarılı motorlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunserce -- 21 Haziran 2018; 11:15:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    Bu değişken sübap zamanlamalı atmosferik motorlar (Honda'da Vtec, Mitsubishi'de Mivec, Toyota'da VVT-i) zamanında japonlara iyi ekmek yedirdi. Bu motorlar devir çevirmeyi seviyor ve üst devirlerde iyi performans veriyor. Ancak sorun şurda ki, bir kullanıcı aracını 5000-6000 devire nadir çıkarıyor veya motoru bu kadar bağırtarak kullanmak istemiyor. Bu yüzden aracın kağıt üzerinde yatan performansını ancak kısa süreli denemelerde elde edebiliyor. O 9.2 sn sizi kandırmasın, o performansı günlük kullanımda göremeyeceksiniz.
    Değişken sübap zamanlama teknolojili motorlar arasında benim gözümde Mitsubishi Mivec'in yeri ayrıdır. Mitsubishi bu teknolojiden alt devirlerde yakıt tüketimini azaltmak için faydalanmış ve bence daha akıllıca bir iş yapmış. Bu yüzden tüketimi en az atmosferik motorlar Mitsubishi üretimidir. Özellikle 2011 sonrası Lancer'da bulunan 1.6 mivec ve Spacestar'da kullanılan 1.2 mivec bu açıdan çok başarılı motorlardır.
    Anladim hocam bilgiler icin tesekurler

    suan 2004 alfa 156 kullaniyorum ilerisi icin lancer dusunuyordum 2010-2011 ustu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • OTTOMAN_67 kullanıcısına yanıt
    Evet 9.2 görünüyor ama ondan sonrası yok bide o veriyi tutturmak çok zor hocam şuan piyasadaki hiçbir vtec2 ler göremez o değeri manuel dişli oranları berbat 5. viteste 3000 devirde 99-100 görüyor ve uzun yolda 120 ile giderken 4000 devir çeviriyor buda az yaktırmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jozef38

    Evet 9.2 görünüyor ama ondan sonrası yok bide o veriyi tutturmak çok zor hocam şuan piyasadaki hiçbir vtec2 ler göremez o değeri manuel dişli oranları berbat 5. viteste 3000 devirde 99-100 görüyor ve uzun yolda 120 ile giderken 4000 devir çeviriyor buda az yaktırmıyor.
    Abartildigi kadar degil o zamn bu vtec

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen arabanı itekle ben geçerim seni vtecle.Hocam ne alırsan al.Benim tavsiyem megane 2.5 yıldız ncap daha donanımlı yeni nesil bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2nci arabam olarak 10 sene kullandım 70 bin kmde geçen sene sattım ara hızlanmaları iyi motor sesi tatminkar 180 e kadar iyi gidiyor ondan sonra güven vermiyor her an motor yerinden çıkacakmış gibi.. benzini içiyor full depo max 400 km gördüm (şehiriçi)tüp yoktu bende..frenleri gerçekten çok kötü direksiyonu sert arka tampon çok hafif darbelerde çıkıyor... kullanması keyifli uzun yolculuklarda yorabiliyor aracın içi oldukça sade çünkü fazla bişey yok..2016 aralıkta 34e sattım(2006 model) suan 2003 2004 modellerine 35 40 bin çekenler var çok saçma bi piyasa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BEYAZ PASSATLI PRENS -- 23 Haziran 2018; 2:39:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle selamlar. Sizin yerinizde olsam civic yerine accordlara bakardım. İkinci el piyasası hariç her konuda civicden üstün. Yaklaşık 3 sene 2006 model makyajlı kasa 2.0 Accord kullandım. Günümüzdeki birçok D segment arabayla benzer donanıma sahip. İkinci eli civicden zayıf olmasına rağmen 1 haftada sattım ve yine Accord aldım (2011 model). İki aracım da beni fazlasıyla memnun etti. Eksiği var mı, tabiki var. Neticede atmosferik motor. Fakat, düşük devirlerdeki cansızlık ve tork eksikliği civice göre çok daha az hissediliyor. Yakıt tüketimi ise 2.0 atmosferik motordan beklenenin altında. LPG ile şehir içi 35-40 kuruş yakıyor. Uzun yolda 25-30 kuruş arası. Yaşından dolayı vergi avantajı da var. Megane hiç kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım. Siz bence hem Accordu hem de Meganı test edip kendiniz karar verin.



    Bu arada accordların yaşı ve motor km si sizi yanıltmasın. 2006 model aracımı 280bin km de sattım. Ne motor ne şanzıman arızası açmadı. LPG ile birebir uyumlu. Orjinal subapları çelik.



    Umarım size yardımcı olmuşumdur. İyi günler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • OTTOMAN_67 kullanıcısına yanıt
    Değil hocam o parayı haketmiyor yukarda bir arkadaşda demişti arkalarda davlumbaz bile yok arka tekerler kampana ve frenleri berbat gidişi ise kalkışta idare eder ama 120den sonrası çok zor hızlanıyor ve dişli oranları çok kısa.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.