Şimdi Ara

2000cc Pinto Motor (Ford Taunus) 32/36 Weber Karb. Mikser sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
5.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Degerli forum arkadaşları.. Zaman darlıgı ve Yogun iş temposundan dolayı forumu çok araştıramadım belki benimle aynı sorunu yaşayan vardır.. 1988 model Taunus ilk sahibi olan dayımdan aldım. 93000km ve Motora anahtar değmemiş oldukça temiz araç sahibi oldum. LPG dönüşümü yapılalı daha 9 ay civarı oluyor.. Aracı aldıktan sonra Restore yapmak üzere kapalı garaja çekerek, motoru dagıttım. LPG mikseri oldukça kötü yerlestirilmiş, ikser otomatik jikle kapagın tam üstünde oldugundan dolayı tam açılmayınca yetersiz hava girişi yüzünden 2000cc motorun tam gücünü alamıyordum. Mikseri iptal ettim deneme amaçlı benzinle kullandım bi süre. Weber 32/36 karburatorun ne demek oldugunu o zaman anladım, tam gazla arac kısa sürede 180-200km/s hıza çıktıgı gördüm.. Benzin tüketimi pek iç acıcı değildi.

    Kısa süre sonra jikle kapakları iptal edip, lpg mikseri taktım. Mikser çift delikli 25mm lik. Tam oturtarak tamamen alimunyum bantla sızdırmazlık yaptım. Fakat lpg gaz duzgun karışmıyordu, gaz ve hava ayarı yapmama rağmen. Daha çok vakum oluşması için mikser delikleri daraltarak 15mm çapa indirdim ve anca çalıştı.. Lpg gaz düzgün bi şekilde motora gitti fakat yuksek devirlerde zorlandıgı farkettim. 15mm delik çapı 2000cc hacime göre çok aşırı dar değilmidir? Mikser orjinal 25mm olmasına rağmen neden yeterli gaz veremiyor motora? LPG sistemi aldesa marka ve LPG beyni dediğimiz buharlaştırıcı yetersizmi geliyor 2000cc ve 25mm miksere? Çözümü nedir?
    Tecrubeli arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim..







  • Kep yapacaksın ve yüzük mikser uygulayacaksın. veya en azından LADA mikseri gibi bir mikser uydurman lazım.

     2000cc Pinto Motor (Ford Taunus) 32/36 Weber Karb. Mikser sorunu


    Bunun benzerini yaptırtıp,

     2000cc Pinto Motor (Ford Taunus) 32/36 Weber Karb. Mikser sorunu


    bu mikserin benzeri ile boğazdan gireceksin.

    Enjeksiyon olmadan ideal çözüme ulaşamassın.

    Bende kep var.

    Karbüratörlerden biri kazık mikser, uzun yol yüksek devir iyi, şehir içi ilk kalkış kötü.

    Diğeri normal, sana bahsettiğim mikserle çalıştırıyorum. şehir içi düzgün üst devirler sıkıntılı araç boğuluyor 3500 den sonra.

    Lada da kendi mikseri ve orjinal filitre tası var. sağı solu tıkalı. 155 max gps te. Uzun yol 18 krş sakin kullanım 25 krş sol şerit.

    LPG karbüratörleri var, bir iki tane test ettim. Verimli değiller, belki uygulama hatalıdır ancak ideal bir sonuç yakalayamadım.

    LPG mikserlerinin hepsi gani gani yeter. İki araçta da aldesa var. 2.8 motoru boğacak kadar gaz üretiyor.

    Sorun karbüratör mekanizmasında. Ya wot (tapa gaz) yada cruise (şehir içi) için ideal ayarlanabiliyor. Her daim ideal ayar için Enjeksiyon lazım.




  • Değerli bilgilerin için çok teşekkür ediyorum İmzandaki Granadayi merak ettim, parçası az bulunan ve özel ilgi isteyen nadir araçlardan biri..

    Anladıgım kadarıyla karburatör sistemle LPG kullanmak sıkıntılı.. Dengesiz değişen iç vakum basınç yüzünden, mikserin yetmemesi vs vs değişken kelebekli ve servo motorlu bir sistem kurmam gerekiyor o halde.. Elektronik sistemi kurmak benim için sıkıntı değil, bir itfaiye firmasında elektronik arge teknikeriyim

    Mekanik sistem olarak şöyle bişey olabilir.. Kep ve tek yüzük mikser fikri oldukça mantıklı.. Kep iç vakum basıncı bi nebze stabil hale getirir ve ucundaki mikserden uygun gaz çekecek.. Fakat daha çok klasik motor düşkünü oldugumdan kendi yaptıgım açık hava filtresi var. Parlak ayna gibi yuvarlak ve açık filtre 2 ay uğraştan sonra motoru komple temizledim, gerekli parçaları değiştirdim, paslı yerleri zımparalayark boyadım. Neyseki düşüncem şudur, 32/36lık weber karburator otomatik jikle kısmını iptal edip, elektronik servo motor takayım. Gaz ve hıza göre servo orantılı olarak jikle kapakları açıcak veya kısıcak. Mikser yerine Jikle bölümü ile ana kelebek bölüm arasında yaklasık 5 cmlik boşluk var.. Uygun yerde delik açılıp LPG memesı takayım. Servo motor jikle kapakları kontrol edip iç basıncı düşürerek vakum ortamı oluşturcak ve LPG karışımı sağlıcak. Zevk ve Güç istediğim zamanlarda Benzina aldıgım an servo motor Jikle kapakları tam açıp weber karburatorun keyfine bakayım Gerekirse basınç sensoru koyabilirim fakat çok karıştırmamak için en basit yöntem servo ile jikle kapakları kontrol etmek.. Lambda sensoru bulabilirsem USB uyumlu.. Egzoz kısmına monte ederek anlık olarak gaz karışımı takip etmek benim hayalim.. Böylece daha duzgun karışımlı, istenirse ekonomi istenirse güç alabiliriz.




  • Bence merak etme granadayı. Arkadaş vurdu sağ olsun, kapının önünde yatıyor. Bakalım topluyacaz inşallah. Uygun bulursak motoru pintoya çevirmeyi düşünüyoruz bu 6 tokmaklarla uğraşmak adamı uğraştırıyor. Özetle taunus iyidir.

    Servo motorlar olmaz. Ani tepkilere yetişemez. Bir iki tane var piyasada servo motorlu gaz musluğu. Ne kadar verimli bilemem. Lamda emülatörlerle kullanıyorlar

    Yakıt ayarını tam yapman için yeni tip sensör ve onun sürücüsünu bulman lazım AEM in var dı sanırım türkiyede satılıyor. Oradan alıp şansını deneyebilirsin.

    Veya boşuna uğraşmassın MS + enjeksiyon yaparsın olur biter.

    Jigle ile kebelek arasına mikser yaparsan kazık mikser olur. Kalkışlar cacık olur. ordaki venturi vakumu yetmiyor kalkış için. Yada kalkış için ayarlarsan, yükte aşırı zengine düşüp kapakları yakarsın.

    İdeal istiyorsan en temeli enjeksiyon. Veya dediğim gibi kep+yüzük mikser iyi bir ayarlama +mercedes bobin, para varsa çinden 38 lik weber. Yeterde artar bile. Bundan sonrası efi + turbo.

    Kolay gelsin.




  • Öncelikle Granada için geçmiş olsun ve inşallah en kısa zamanda toplanıp pinto motora sahip olursun.. Pinto motor avrupada oldukça yaygın ve zamanında ralli araçlarında kullanılmış. Yedek parçası bol ve basit olması iyi oldu bizler için.. Enjeksiyon sistemine çevirmek şu an uygun değil sırada kaporta ve döşeme var.. Gelecek yıl parlement mavisine boyatmayı düşünüyorum taunusu, o yuzden enjeksiyon sistemine para ayıramayacagım için klasik yola devam edeyim. Venturi benzine göre tasarlanmış, nerdeyse hiç daralma yok gibi, benzini pompalayarak gönderiyor, LPG vakumla.. En buyuk sıkıntımız orda. Gaz pedal seviyesine göre LPG vanası açıp püskürtse sorun olmucak ki enjeksiyon sistemine donusur..

    Vakumla gaz gelmesinin en buyuk sebebi beyin içindeki diyaframın hareketine göre vanasını açmasıdır. Eğer o vana gaz pedalina göre uyarlanabilirse bu sefer vakumla değil gaz pedaline göre gaz verecektir diye düşünüyorum.. Gerçekten karburatore LPG uyarlamak çok sıkıntılı.. Zaman ve masraf istiyor. Şimdilik kazık mikser yaparak, jikle kapakları servo motora uyarlayıp sistemi kurmak.. Şehir içi jikle kapakları kısık tutarak zengin karışımla kalkış yaparak ve düşük devirlerde yola devam edebilirim, şehirler arası yuksek hızlarda servo motora komut gondererek jikle kapakları az daha açarak daha çok hava girmesini sağlayıp aşırı gaz gitmesini engelleyip uygun karışımla yola devam ederim. Kapakların ne kadar açık ve kısık oldugunu gösteren bir gosterge monte edeyim.. Şu an en basit ve az zaman isteyen yontem bu benim için..

    Ki şehir içinde çok nadir kullanıyorum izmir trafiği rahat oluyor. İş yerim şehir dışında oldugundan otobandan 90-100 km hızla seyrediyorum ve ortalama işe gidip gelmek 90km. Haftasonları şehirdısına çıkıyorum 100-150km yol yapıyorum, O yuzden kazık mikser ve servo ile jikle kontrolu çok sıkıntılı olacagı düşünmüyorum. Zaten spor, zevk için kullanacagım zaman benzine alıp jikle kapakları tam açık konuma getiririm

    38lik webere sahip olmak isterdimde pek ekonomik olacagı sanmam Weberler cidden degerli karburatorler 100 200 liraya bulunur sanardım, 500 600 lira arası değişiyor. 2.ci araba aldıgımda taunusu tamamen zevk için kullanacagım arkadan itişin keyfi, sürücü çok farklı.. O zaman kep yaparak turbo-efi vs yaptırarak LPG kitini tamamen iptal ederim. Benzinle gerçek gücünün keyfine bakarım ki avrupada pinto motorlara turbo takarak 180 hpye ulaşıyorlar..




  • Hort! Kendi konumu gorunce dedim nerden nereye gelmişim.

    [22:14, 27.10.2019] Burak:
     2000cc Pinto Motor (Ford Taunus) 32/36 Weber Karb. Mikser sorunu


    bi egzoz dar gelmeye başladı 4.2.1 headers yapılıcak :) ms2,440cc enjektor,62mm mustangkelebek, sierra manifold, tps, iat, escort vr, 36-1 triger dişli, 8bar benzin pompası ve aklıma gelmeyen bbir çok parça eklendi. Tamamen kendi emeğim.. 2.viteste sürekli sarıyor, fazla güçlü.. egzoz dar geldiğin dolayı 3500den sonra egzoz contaları yakarak patlatıyor basınçtan..

    1-2 sene sonra tekrar okurum konumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vtecpower -- 27 Ekim 2019; 22:44:44 >




  • vtecpower kullanıcısına yanıt
    maliyet ne oldu hocam
  • vtecpower kullanıcısına yanıt
    hocam gercekten saygi duydum cok guzel toplamissiniz 7 sene once lpg karliysa şuan diyecek bisey yok zaten sadece keyif araci oldu Taunus bende de var 2.0 GLS ama lpg iptali yapip idf(piston basina karburator) dusunuyorum zaten sadece haftasonu kullanilir.Ancak idf + turbo nasil olur onu dusunuyorum gayet guzel olur gibi. birde enjeksiyona gecersek arabanin kullanim hissiyati o hissi o ruhu kaybolurmu diye korkuyorum nede olsa o karburator hissi sadece mekanik bir sistem cok hisli ve efi ye gecene kada idf daha karli ve daha tatminkar gorunuyor turboyla beraber 250hp arasi birsey olur gibi eski motoru degisti GTS motoru var eskisi yatak sardi ankara ayvalik yolu arasi GTS motorlarida 115hp oluyor ve turboya basinca uygun motorlar oldugunu dusunuyorum bende ilerde sizin gibi son halini paylasmak isterim suan aklimda once işçiligi iyi bir headers sonra karburator degisimi en son turboyla taclandirmak istiyorum  2000cc Pinto Motor (Ford Taunus) 32/36 Weber Karb. Mikser sorunu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.