DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
20 CM WOOFER KABİN HESABI OLAN VARMI???
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
16
Cevap
0
Favori
10.045
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Ses Sistemleri >> Stereo Ses Sistemleri >> 20 CM WOOFER KABİN HESABI OLAN VARMI???
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      4824 Mesaj
      25 Ağustos 2006 21:29:05 Konu Sahibi
      Selam beyler benim elimde 20 cm lik universal marka 600 watt RMS subwoofer var ona uygun bi kabin ölçüleri arıyorum.Size bişe daha söliyim benim şimdiki kabinimin ölçüleri yükseklik 40 cm genişlik 25 cm derinlik ise 20 cm bu hoparlörü evimin salonunu köşesinde duruyordu ve salonum 25 metre karelik bir salondu kabini duvara 45 derece açıyla koymuştum ve 70 wattlık LM 3886 T ANFİYE bağlamıştım inanın ortalık sallanıyodu.Ama şimdi bu sesi her yerde alamıyorum nedeni hakkında bilgiye sahipseniz durmayın hemen bana kabin ölçüleri ve bu sorunun cevabını yazın dostlarım ...


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3600 Mesaj
      25 Ağustos 2006 22:40:10
      20 cm hoparlör ve 600w rms mi


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4824 Mesaj
      25 Ağustos 2006 22:54:51 Konu Sahibi
      evet aynen öle 20 cm 600 watt RMS varmı elinde hesap kitap hocam ????


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1243 Mesaj
      25 Ağustos 2006 23:11:49
      quote:

      Orjinalden alıntı: nicaleus

      20 cm hoparlör ve 600w rms mi



      +1


      arkadasım yanlısın war 600w rms 20cm ıcın yapılan bır kabını patlatacak guctedır 600w p.m.p.o dur o ayrıca 20 cm ıcn eer sıfır aldıysan kutusunda yada kullanma klavuzunda falan yazar bnm bıldıım 15lt lık bı kabın yetıyo 20 cm lık sub a yınede ııce arastır kolay gelsın



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1033 Mesaj
      26 Ağustos 2006 13:01:43
      Bende Kenwood un 25 cm.lik 600 watt p.m.p.o su olan sw var kitabında portsuz tamamen kapalı kutu 17 lt. vermiş,hazır olmadığı için mdf den yaptırdım,ufak tefek ölçü hataları olmakla birlikte performans fena değil.Bende size bu arada bir soru sorayım,bu kapalı tip sw, portlu bir kutu olursa performans farkeder mi?


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      Trust No 1
    • Yarbay
      2075 Mesaj
      29 Ağustos 2006 14:57:50
      Hoparlörün fiziksel parametreleri olmadan bu soruya cevap verilemez. Ayrıca 20cm çapındaki sürücü için maksimum 120W önerilir (daha düşük bir değer sınırı konmamışsa) Her halukarda iyi sonuç için 20lt civarı bir bass reflex kabine ihtiyacın olacak, yani portlu.
      Kapalı kutu ile portlu kutu arasında düşük frekans cevabı açısından ciddi farklılık olur. Portlu çözümün 50Hz altı frekans cevabı diğerine göre daha iyidir port çapı, uzunluğu ve kabin hacmine bağlı olarak 50Hz altında dik bir kazanç eğrisi çizer ancak kapalı kutu için lineer bir curve sözkonusudur.



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      17 Mesaj
      03 Eylül 2006 17:43:45
      Epeydir ariyorum ama kabin hesabi icin bilgi bulamiyorum.yani hoparlorlerin frekanslari watt lari caplarikac desibel olduklari fln belli ama kabin nasil olmali? mesela 50-5500hz 92db 8inc( 20cm ) iki adet 4 ohm bobinli ( seri bağlayip 8 ohm olarak kullaniyorum ) 250W (max muzik gucu) olan bi hoparlor (BM-20250 ucuz bisey) ,3 yollu filtre ile 8ohm luk 200watt max(100 watt normal) olan bir 10 cm lik mid ile,gene 8ohm luk 2 miknatisli 100 watt lik bir tweeter kullaniorum.su anda 18 litrelik el yapimi sunta kabin icinde.port yok ve hoparlor bobinleri isiniyor.sanirim kabin ufak yada port olmali(ici elyaf dolu su an)Tavsiyeniz nedir ? (Amfi 2x100 RMS watt STK4231ii entegreli el yapimi amfidir,pre amfi kullanmiorum bilgisayara bagli)


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      SpaceWalker...
    • Yarbay
      2075 Mesaj
      06 Eylül 2006 10:31:51
      Dostum doğru hesaplama için;
      Qts
      Vas
      Fs
      parametrelerine ihtiyacın olacak. Bunları verirsen hesaplanır.



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      17 Mesaj
      10 Eylül 2006 19:14:07
      Guzel terimler ama ne anlama gelir nerden ogrenilir ? tesekkurler..


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      SpaceWalker...
    • Yarbay
      4824 Mesaj
      10 Eylül 2006 23:16:31 Konu Sahibi
      selam hocam iyi güzelde bende 20 cm lik hoparlör için pıonerın tasarladığı bi subwoofer kabini var kabinin ölçüleride var yatık kabin ve litresi 30lt pıoneer subwoofer aynısını yapardım ama adamlar sadece yandan kesit şeklinde vermişler.yani hava portunun felan ölçüsü yok ne yapayım sizce???


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1243 Mesaj
      10 Eylül 2006 23:39:12
      5cm genıslıınde 15cm uzunluunda bır port tak.


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      601 Mesaj
      29 Kasım 2007 18:09:09

      http://www.rockfordfosg...om/rftech/box_wizard.asp



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4824 Mesaj
      29 Kasım 2007 21:55:25 Konu Sahibi
      beyler buna gerek kalmadı çünkü pioneer 85 lik oval bass 240 watt gücüyle ortalığı küçük çaplıda olsa yüksek ses kalitesiyle inletiyor... yakında canavar pioneerımın resimlerinide koycam internete.. bekleyinnn.. sahte 600 watt olacağına ORJİNAL 100 watt olsun bana fazlasıyla yeter....


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3416 Mesaj
      30 Kasım 2007 13:39:04
      bende 20 cm pioneer subwoofer var 40 litre kutuda kullanıyorum , çok güzel çalıyor..


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3210 Mesaj
      01 Şubat 2012 15:40:16
      arkadaslar 20 cm jbl gto-804 subwoofer portlu kutu olcusu varmı elınızde

      http://www.jbl.com/reso...arameters/GTO%20804D.pdf



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      593 Mesaj
      01 Şubat 2012 17:23:11
      verdiğiniz linkte zaten portlu kutunun litresini vermiş 17litre 18mm mdf kullanıldığında dış ölçüleri yükseklik 28 genişlik 30 derinlikte 30cm çıkıyor


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      _____________________________

      tv: samsung 32b 551 full hd amfi: -Sony str dh-520 hoparlör: paradıgm mini monitör v6 center: dynavoıce dynamite 62 surround :dynavoıce dynamıte sat 61 subwoofer: ınfınıty primus ps-8 dvd p.: sony ns 708 - forex r6a hd media player:CDplayer:Sony SCD-XE597 / B Süper Audio BD player: play station 3 slim:Sansuı p-l35 pikap stereo: Nad C 352 ıntegrated amplifiler cd player C 521 BEE speaker:Wharfedale Evo 30
    • Yarbay
      3210 Mesaj
      02 Şubat 2012 20:06:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: cinali35

      verdiğiniz linkte zaten portlu kutunun litresini vermiş 17litre 18mm mdf kullanıldığında dış ölçüleri yükseklik 28 genişlik 30 derinlikte 30cm çıkıyor

      verdiğiniz yanıt için çok teşekkür ederim , bir şey daha sormak istiyorum

      17 litre hacmi olan kabinin ölçülerini hesaplamanın formülü nedir acaba ?



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.