Şimdi Ara

2. MALEZYA GP - 08.04.2007

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
289
Cevap
0
Favori
9.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

2. MALEZYA GP - 08.04.2007


(En Son Oy Tarihi: 26.6.2007)
Giriş
Mesaj
  • F1 3 haftalık bir aranın ardından Malezya.da devam edecek. Tabi sabırsızlıkla bekliyoruz. Özellikle Massa ve Raikkonen.i umarız bu yarışta ön sıralarda mücadele ederken görübeliriz. Nitekim MS efsanesi varken Ferrari.de böyle çekişmeler pek izleyemezdik.



  • Arkadaşlar, FIA McLaren'in esnek alttaban uyarısını haklı buldu.

    Bu yarışa dikkat edin belki Ferrari'ler o kadar hız yapamayacaklar.

    Açıklamaya göre, McLaren direk bir kural ihlalinden bahsetmemiş, FIA'ya çizimleri gösterip, böyle birşeyi araçlarımıza entegre etmek istiyoruz izin var mı demiş, FIA da kesin bir HAYIR cevabını tüm firmalara göndermiş. Dolaysıyla ne Ferrari ne de BMW bu esnek taban sistemini kullanamayacak bu yarışta.

    autosport açıklaması

    Tahminlerinizi ona göre yapın :)

    @
    MS'in çekilmesini istemezdim şahsen, eşit şartlarda kimi ile yarışmasını görmek isterdim. Diğer bir yandan da iyi oldu tabii, efsane efsane olarak kalmalı. Her ne kadar MS taraftarı olmasamda saygı duyuyorum kendisine.




  • bundan haberım yoktu.e madem yasak,ferrarı nın puanlarında bır oynama olması lazım.neyse fıa herseyın ıyısını bılır

    bırde neden bukadar ara verıldı ya sonrada sezonu sıkıstırıyorlar ıcınden cıkılmaz bır hal alıyor.
  • Yasak olan birşey yok ki mmx.Ferrari ve BMW mühendisleri yeni bir sistem keşfedip geliştirmişler ve diğer takımlarda kural kitabında doğal olarak hükmü olmayan bu sistemi kullanıp kullanamayacaklarını sormuşlar.Yani sistem yasaklanmassa diğer takımlarda kullanacak.Ancak FIA muhtemelen her şeye olduğu gibi bunada araçlar çok hızlanıyor diye müdahale edecek ve yasaklayacak herkes için.Ferrari bu sistemi zaten geçen sezonun son yarışında kullanmıştı.BMW de bu sezon üzerinde çalışmış ve ilk yarış kullanmışlardı.Zaten BMW nin bu derece sıçramasında araca bu sistemin eklenmesinin payı var.
  • hayır benım demek ıstedıgım mademkı bu haksız hızlanmaya yol acıcak bastan ferrarı nın kullanmasına ızın verme.olmadı dıger takımlarda bunu kullansın
  • bence bu esnek taban kullanılmasa bile yinede ferrariler diğer araçlardan hızlı olucaklardır
    sadece esnek taban ile bu kadar fark yaptıklarını sanmıyorum
  • Bu esnek taban tasarımını ben de ilk defa duydum.

    Dikkat ederseniz BMW takımı yarışta olmasa bile sıralam turunda beklenenden çok daha iyi performans göstermişti.

    Hatta BMW padokundakiler sıralama turunda alınan sonuca sevinmemişti.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2006 12 Ocak 09:30
    20 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166

    hayır benım demek ıstedıgım mademkı bu haksız hızlanmaya yol acıcak bastan ferrarı nın kullanmasına ızın verme.olmadı dıger takımlarda bunu kullansın


    Teknolojiye ulaşıp yeterli testi yapmış olan kullanıyor zaten.BMW kullanıyor mesela.Hiçbir teknoloji emekleme safhasında ultra hız getirmez.Ancak bu tekniği bütün takımlar kullanmaya başlayıp çok daha ileri seviyelere taşındıkça otomobillerin hızlarına etkisi git gide artacaktır.Eğer bu bağlamda potansiyeli çok yüksek bir mekanizma ise FIA bunu güvenlik gerekçesinin arkasına sığınarak yasaklayabilir.
  • evet arkadaşlar içime doğuyor kimi bu sefer moturu uçuracak
    mclarenler de duble yapacak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RedStar

    Yasak olan birşey yok ki mmx.Ferrari ve BMW mühendisleri yeni bir sistem keşfedip geliştirmişler ve diğer takımlarda kural kitabında doğal olarak hükmü olmayan bu sistemi kullanıp kullanamayacaklarını sormuşlar.Yani sistem yasaklanmassa diğer takımlarda kullanacak.Ancak FIA muhtemelen her şeye olduğu gibi bunada araçlar çok hızlanıyor diye müdahale edecek ve yasaklayacak herkes için.Ferrari bu sistemi zaten geçen sezonun son yarışında kullanmıştı.BMW de bu sezon üzerinde çalışmış ve ilk yarış kullanmışlardı.Zaten BMW nin bu derece sıçramasında araca bu sistemin eklenmesinin payı var.


    Direk yasak demedim zaten, tam açıklamasını yapacaktım padokf1 gereken tercümeyi zaten yapmış;http://padokf1.com/haber/13561

    Yani, aracın tabanı (yada başka bir yeri) normalde dikey olarak 5mm esnememesi gerekiyor kurala göre, FIA testinden başarıyla geçiyor çünkü FIA hareketli anında test etmiyor arabayı, halbuki araba hızlandığında arabanın ön kısmındaki taban yukarı kalkıyor ve bu da arabanın (özellikle düzlüklerde) daha hızlı gitmesini sağlıyor.

    McLaren'da buna dikkat çekerek, böyle bir uygulama da kendileri yapmak istemişler ama FIA bu açığı görünce tüm firmalara yazı göndermiş ve kendi test biçimlerinin geliştirileceğini belirtmiş. .

    Yani ya McLaren'da bunu kullanır yada Ferrari ve BMW kullanamaz.

    Tabii ki Ferrari'nin hızına tek etkisi bu değildir.




  • Oyumu Raikkonen den yana kullandım. Gerçekci olmak gerekirse muhtemelen yarışı Raikkonen yada bir ferrari kazanacak teknik bir aksaklık olmadığı sürece. Biz Mclaren olarak ise Podyumda geçen yarış olduğu gibi 2. yada 3. basamağı almak için çabalıyacağız. İnşallah başarılı oluruz. Testlerde gördüğüm Ferrarinin hızından hiçbirşey kaybetmediği. Bu yarıştada tahminim tur başına 0,5 ortalama fark atması olacaktır. Gerekli arayı açtıktan sonra aracı kollama stratejisi uygulayacaklardır.

    Bu oynar taban kuralı Ferrari yi pek etkileyeceğini sanmıyorum. Gerçekten çok hızlılar. Malezyadan sonraki yarış olan Bahrain dede hızlı olacaklardır. Ama ispanya Gp sinde birşeyler olur kanaatindeyim. Yeni aracımız ile çıkacağız. Nitekim Alonso malezyadaki testlere katılmadı sebebi ise Kendisi yarış sonrası direkt olarak Mclaren fabrikasına giderek aracın geliştirilmesi hususunda çalışmalara başladı. Geçtiğimiz yarışdaki yavaşlık Alonso yu birazdaha kamçılamış olsa gerek ki kendiside aracı geliştirmek için elinden geleni yapmaya çalışıyor.

    Kısaca anlatmak gerekirse bu yarış ön sıralarda 2 kırmızı aracı 1.lik için çekişirken görebiliriz. Massa birinci olmak istiyor çünkü 1. olamazsa kendiside biliyor ki. Kendisi 2. pilot olacak. ( Nitekim öylede olacaktır) Raikkonen bu yarışıda kazanıp Massanın sezon başlamadan önce yaptığı konuşmaların ne kadar boş olduğunu ve kendisinin her zaman 1. pilot ve gerçek bir şampiyon adayı olduğunu göstermek isteyecektir. ( Nitekim öylede olacaktır)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61
    Kısaca anlatmak gerekirse bu yarış ön sıralarda 2 kırmızı aracı 1.lik için çekişirken görebiliriz. Massa birinci olmak istiyor çünkü 1. olamazsa kendiside biliyor ki. Kendisi 2. pilot olacak. ( Nitekim öylede olacaktır) Raikkonen bu yarışıda kazanıp Massanın sezon başlamadan önce yaptığı konuşmaların ne kadar boş olduğunu ve kendisinin her zaman 1. pilot ve gerçek bir şampiyon adayı olduğunu göstermek isteyecektir. ( Nitekim öylede olacaktır)

    Emin konuşmamanı tavsiye ediyorum. Geçen yıl da Schumacher Alonso' yu yakaladığında, "kesin Schumacher şampiyon olacak" diyen çok fazlaydı. Ama sezon bitmeden ne olacağı belli olmuyor değil mi?
  • Doğru diyorsun da. Kendime dinlettiremiyorum bunu. Malezya gp de yapılan testler bu düşünceye sevk etti beni. Muhakkak motorsporlarında hiçbirşey kezin değildir ama ne bileyim işte böyle düşünmek istiyorum galiba.

    Bu arada Ferrari Raikkonenin gelecek yarış aynı motorlamı yoksa yeni motorlamı yarışması konusuda kararsız kalmış. Ferrari de dayanıklılık sorunumu var yoksa. Yıllardır sağlamlığı ile ün yapan araçta sorun mu oluştu. Gelecek yarışı merakla bekliyorum diyecem ama bu hafta sonu sınavlarım var daha çok onları heyecanla bekliyorum hayırlısıyla şu sınavları bir atlatayım ondan sonra buraya daha fazla takılırım.
  • kimi yine alacaktır.
    kimi iyi pilot ama tek ihtiyacı olan şey istikrar.
    umarım ferrari ile yakalar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61
    Bu arada Ferrari Raikkonenin gelecek yarış aynı motorlamı yoksa yeni motorlamı yarışması konusuda kararsız kalmış. Ferrari de dayanıklılık sorunumu var yoksa. Yıllardır sağlamlığı ile ün yapan araçta sorun mu oluştu. Gelecek yarışı merakla bekliyorum diyecem ama bu hafta sonu sınavlarım var daha çok onları heyecanla bekliyorum hayırlısıyla şu sınavları bir atlatayım ondan sonra buraya daha fazla takılırım.

    Evet, motorla ilgili bir sorun var. Bu nedenle endişeliler.
  • 1-Hamilton
    2-Alonso (bu adamı hiç sevmiyorum yaw)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darker

    evet arkadaşlar içime doğuyor kimi bu sefer moturu uçuracak
    mclarenler de duble yapacak


    rüyanda görürsün geçen yarışta öyle diyordun.bu ne hırsttır.

    esnek taban konusuna gelince 2003 senesi sanırsam unuttum artık netliğini; sadece michelin lastiği kullanan takımlar -mclaren-dennis yani- lastikleri geniş esnediğinde bana göre rakibine karşı haksızlıkla avantajlıydılar ama.
    esnek taban problem değil derim.geçen sezon başı esnek kanat vardı ona bakmak lazım.




  • valla ben raikkonenden bu yarışta şüpheliyim .geçen yarışta motorda su sızması tespit edilmiş ve motoru yetrince soğutamadıkları söyleniyor.dolayısıyla ferrari ya bu yarışta kimi için risk alıp eski motorla devam edecek yada iyi bir sıralama turundan sonra 10 sırayı göze alıp motor değiştirecekler ki ben olsam böyle yapardım .sonuçta malezyada yollar geniş araban hızlıysa startta da iyi bı çıkış yaparsan geçişler yapabilirsin bu yüzden ben massayı favori görüyorum bu yarışta
  • kimi raikkonen diyorum çünkü alonsonun ferrariyi geçeceğiz diye konuşması onu hırslandıracaktır
  • geçen sezonlarda birçok kişi alonso'nun çok iyi start aldığını söylüyordu ama ben ve benim gibi düşünen birçok kişi bunun alonso'nun değilde reno araçlarının marifeti olduğunu söylüyorduk
    tabi hep yanlış düşünen biziz ya kimse inanmıyordu
    gördük geçen yarışta alonsoyu,normalde renoyla start anında birkaç araba geçen alonso mclaren ile anca yerini koruyabildi(burda hamilton'a geçilmesini söz konusu etmiyorum çünkü onda alonsonun bi hatası yoktu)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.