Şimdi Ara

2. eli olmayan AMA ALBENİSİ OLAN arabalar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
0
Favori
5.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mitsubishi ve mazda derim
  •  2. eli olmayan AMA ALBENİSİ OLAN arabalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: falcon57

    Yarbay
    İ30 için hiç duymamıştım.... ilk kez duyuyorum..


    goodorevil
    Lada evet ama kalinanın crash testlerini seyredince kahrolsun ne kadar konforu varsa dedim.
    Vega içinse forumda çok detaylı iznlenimlerini yazan bir arkadaş vardı o da elendi

    Golf evet Rover içinse çok sorunlu arabalardır diye işitmiştim..

    Rover'ın sorunu arabadan anlamayana. 1.8 Honda motorlusunun duvarda patlamamışını bulabilirseniz ve aldığınız gibi arabaya motor yaptırırsanız pek derdi yoktur. Yedek parça derdi de şimdilik yok. Yedek parçaları pahalı değil. Bu motorun ana derdi biraz sık üst kapak contası yakmasıdır. Oldukça cins bir motordur. Bilen bir usta baktığı sürece ve araba nazlandığı sürece başa çok bela olmaz. Şanzıman bir cinstir Rover'da alınan arabada dikkat edilmesi gerekir. Rover motorlu Roverlar masraf açısından daha potansiyel tehlikedir. Turbo olanlar çok keyifli olmakla birlikte uzak durulmalıdır. 1.8 Honda motoru da 200 kasasına zaten fazladır. Bununla yetinilebilir.

    Daha yenilerde arkadaşım 8.500'e Rover 200 aldı. Aldığı gibi motor yaptırdı, baskı balata değişti. Memnun şu anda. Ama ilk sahibinden kazasız bir araba aldı. Geçenlerde ufak bir kaza yaptı. Tamponu 130TL'ye bulmuş. Kaputu 150TL, iki far 300TL... Şaka gibi.

    Ustacığım bu saydığın masraflardan sonra rover bakmam artık
    Hem ucuz hem temiz nerdeeeeeeeeeeeee....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    Parayı kendisi kazanmayan ne kadar zarar edeceğini düşünmeyen bir insan ancak tutulmayan zarar edecwk bir arabayı alir babanız düşünce konusunsa haklı harç aldırır borç sattirir derler konya da

    Olaya sıfır almak olarak bakarsanız haklı olabilirsiniz. Ama ikinci elde çok daha güzel dümenler var. Şöyle ki:

    Bugün 4 yaşındaki bir dandik Focus'un ikinci eli 40.000TL'nin üzerinde. Aynı yaşta çok daha donanımlı ve büyük motorlu ama tutulmayan bir araba 30.000TL üzerinde. Alıp 6 sene binecekseniz, Focus da 10 yaşında, sizin tutulmayan araç da 10 yaşında olacak. Şimdi 10 yaşında Focus'ların fiyatlarına bakalım, bir de tutulmayan arabamızın 10 yaşında olanlarına bakalım. Diyeceğim o ki, tutulan araçlar daha az değer kaybettiği için, siz satın aldığınızda kaybedecek daha değeri oluyor. Alıp 5-6 sene binecekseniz değer kaybı oran olarak daha az olsa da, tutar olarak çok oluyor. Ama az tutulan araba siz aldığınızda zaten değerinin büyük kısmını kaybetmiş oluyor. Çoğu zaman az tutulan arabayı ikinci el alıp, binip, satmak insana daha az para kaybettirdiği gibi, cebinden de daha az para çıkarıyor.

    C sınıfı bir arabaya 40.000TL bağlamak bana göre saçma. 30.000TL'ye daha iyi alternatifim varsa yapar, 10.000TL'mi sağda solda değerlendiririm. Ben kendi işimde bir adamımım. Benim mantığımda cepte ne kadar çok para durursa o kadar iyidir. Zira ben cepte duran para ile de para kazanırım. İşin bu boyutu girince arabayı satın alırken ne kadar az para verirsem, o kadar kardayım. Cebimde kalan parayla da para kazanacağım...


    Benim hesaplarıma göre 2008 HB TDCI focus ile 2008 HB 2.0 impreza'yı satın alıp, 5 yıl kullanıp satmanın bana maliyeti toplamda aynı olacak. Impreza'yı 5-7.000TL ucuza almak mümkün. Toplam maliyet eşitken dizel tortoruyla uğraşmayacak, 4 çeker, çok daha keyifli bir arabaya biniyor olacağım ve koltuğumun altında kıç ısıtma, farımda mercekli xenon olacak. Focus çok sevdiğim, kendi sınıfında çok başarılı ve 3 yıl kullandığım bir araba. Ama ben Impreza'yı alayım, focus piyasacılara kalsın.

    Yılda 30.000km yol yapacak olsam işler değişirdi. Hali hazırda 90.000km'deki impreza'ya LPG taktıracağım, 240.000km'ye kadar tık demeyecek?! İmkansız... Böyle bir durumda Focus alırdım. Ama benim hesabım yılda 17-18.000km üzerinden. Impreza 5 yıl LPG ile o km'yi rahat kaldırır. Benim hesap tutar.

    Kısaca tutulmayan araç zarar ettirir diye birşey yok. Akılcı opsiyonlar her zaman vardır.




  • Hocan aklıma gelmişken Renault Safrane buna da bakın
    14000 liraya kadar tüm aksamları çalışan bir tane bulursanız yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falcon57


    Ustacığım bu saydığın masraflardan sonra rover bakmam artık
    Hem ucuz hem temiz nerdeeeeeeeeeeeee....


    Ben parçalar ucuz bağbında yazmıştım, size pahalı geldi.

    Bugün nispeten yeni bir Polo'nun çıkma tamponu 300TL'dir.

    O yüzden Rover'ın parçaları cidden ucuz.

    8.500'e temiz bir tane alırsanız, 2000'e motor toplatır temizinden 4-5 sene binersiniz. Ama bu işe 8.500'lük araba gözüyle bakmayacaksınız. Bu tarz arabalar yüksek gelirli, birikimi olmayan insanlar için idealdir. Masrafını yapacak gücü var, alacak gücü yok tipler için ideal arabalar.

    Mezun olup işe yeni girmiş mühendis arabası mesela.


    Ekonomik olsun diye alınacak araba değildir. Ama 15.000TL verip alacağınız Polo ile toplamda aynı maliyetlere gelir. Genç mihendis bey Polo'ya binmek istemezse bunu alır biner. Bu kadar basit. 2-3 ayda bir sanayiye girer, ıvır zıvır kontrol edilir, eksikler giderilir. Öyle arabadır. Çok sorunlu, çok para yer diye birşey yok. Ivır zıvır çok sanayiye götürür, orası kesin.




  • mitsubishi carismayı zamanında 1 hafta içinde sattık, kendi aracım coltu yine 10 gün içinde sattım... evet bazı araçlar daha uzun sürede satılıyor ama belli olmuyor işte nasip kısmet
  • Masrafsız araba yoktur.ucuz pahalıyı geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: falcon57


    Ustacığım bu saydığın masraflardan sonra rover bakmam artık
    Hem ucuz hem temiz nerdeeeeeeeeeeeee....


    Ben parçalar ucuz bağbında yazmıştım, size pahalı geldi.

    Bugün nispeten yeni bir Polo'nun çıkma tamponu 300TL'dir.

    O yüzden Rover'ın parçaları cidden ucuz.

    8.500'e temiz bir tane alırsanız, 2000'e motor toplatır temizinden 4-5 sene binersiniz. Ama bu işe 8.500'lük araba gözüyle bakmayacaksınız. Bu tarz arabalar yüksek gelirli, birikimi olmayan insanlar için idealdir. Masrafını yapacak gücü var, alacak gücü yok tipler için ideal arabalar.

    Mezun olup işe yeni girmiş mühendis arabası mesela.


    Ekonomik olsun diye alınacak araba değildir. Ama 15.000TL verip alacağınız Polo ile toplamda aynı maliyetlere gelir. Genç mihendis bey Polo'ya binmek istemezse bunu alır biner. Bu kadar basit. 2-3 ayda bir sanayiye girer, ıvır zıvır kontrol edilir, eksikler giderilir. Öyle arabadır. Çok sorunlu, çok para yer diye birşey yok. Ivır zıvır çok sanayiye götürür, orası kesin.

    Hocam..
    Markası modeli net... 10-15bin tl bütçem var, temiz sorun çıkarmayan aile arabası arıyorum, ikinci eli önemli değil
    Siz bana o zaman çok net bir cevap verebilir misiniz?




  • Citroen C3. Arkadaşım 6 aydır satmaya çalışıyor

     2. eli olmayan AMA ALBENİSİ OLAN arabalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OguzDURSUN

    Golf polo kesinlikle satilmayan araclarin arasinda

    Yaw he he
    30 sn de satılan araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falcon57

    quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    Parayı kendisi kazanmayan ne kadar zarar edeceğini düşünmeyen bir insan ancak tutulmayan zarar edecwk bir arabayı alir babanız düşünce konusunsa haklı harç aldırır borç sattirir derler konya da

    rahimavci

    ben kar amaçlı düşünmüyorum ki.. ömürlük.. gerekirse son kullanıcı olayım almaya satmaya değil...
    2 çocuk olunca haliyle aile arabası bakıyorum

    O zaman şöyle yapacaksın sahibinden e gir istedigin model aralığını yaz fiyat aralığında yaz ordaki aravlardan beğen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault Safrane diyorum bakın işte.
    Zamanında makam arabasi olarak tasarlanmış.
    Isıtmalı ve hafızalı deri koltuk 94 model arabada.
    Düşünün gerisini.
    Ama parça olayı sıkıntı.
    Çünkü çok fazla elektronik aksam varmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kahrolsun MW3!

    Citroen C3. Arkadaşım 6 aydır satmaya çalışıyor

     2. eli olmayan AMA ALBENİSİ OLAN arabalar


    2007 C3'ümü pazara götürdüm hemen sattım.. üstelik marş kömürü bitik olarak..
    ustaya götürdük alıcılar benimle beraber arabayı itiyoruz.. öyle sattım yani :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocan aklıma gelmişken Renault Safrane buna da bakın
    14000 liraya kadar tüm aksamları çalışan bir tane bulursanız yani.

    Eyvallah Safrane'ı not ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falcon57

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kahrolsun MW3!

    Citroen C3. Arkadaşım 6 aydır satmaya çalışıyor

     2. eli olmayan AMA ALBENİSİ OLAN arabalar


    2007 C3'ümü pazara götürdüm hemen sattım.. üstelik marş kömürü bitik olarak..
    ustaya götürdük alıcılar benimle beraber arabayı itiyoruz.. öyle sattım yani :)

    Eski kasaları tutuyorda yeni kasaları hiç tutmadı diye biliyorum. Belki de yollarda hiç görmediğimdendir




  • Parça sıkıntısı en büyük dert, bir de usta sıkıntısı var. 20TLlik parçayı takma ücreti olarak 80TL isteyen bilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Rover markasının araçları
    Lada'nın Vega serisi
    Golf (Kaşınıyorum )
    2.0 litre hacimli otomobiller (Toyota Corona, Opel Vectra 2.0, Nissan Altima 2.0, Mitsubishi Galant 2.0 (Yamulmuyorsam) ve o tarz araçlar)

    Bu tarz araçlar pek tutulmaz.
    Vectra 2.0 gene satılabilir ama diğerleri çok zor. Golf ise işin esprisi.

    genellikle 2000 model öncesi vectra 2.0 lik motorların ikinci eli iyidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Parça sıkıntısı en büyük dert, bir de usta sıkıntısı var. 20TLlik parçayı takma ücreti olarak 80TL isteyen bilirim.

    Safrane için mi, yazdınız...
  • genel olarak hafif ticarilerin piyasası hususiye göre ağır işliyor
    Japon araçlarının genel olarak piyasası ağır malum ikinci el kaygısı
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.