Şimdi Ara

2. el dizel araç alacağım, kumar oynama diyorlar?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 1.3 Mjet Punto, 1.5 Crdi Getz (hem 3 hem 4 silindirliler) 1.5 dCi Clio 2-3 ve Fiesta 1.4 TDCi araçlara bakıyorum. Bütçem bunlara yetiyor. Yıllık 10-12k km yapacağım ancak aldıktan sonra yakıta fazla para vermemek için hem turbolu araç kullanmak istediğim için dizel almak istiyorum. Km olarak 150k altına bakıyorum. Ancak arabadan anlayan bazı arkadaşlar “turbo bozulur, enjektörler-yakıt pompası gümler masraf açarsın” diyorlar. Dizelin böyle sorunları var farkındayım ama sokakta da bakıyorum çoğu araç dizel. Ee bu alanlar nasıl güvenip de alıyor? Yani bu işin raconu nedir, ne yapmak lazım alırken? Arabanın geçmişini bilmiyorsan dizel araç alma yazmış birisi. Tamam doğru da herkes mi eşten dosttan alıyor dizel aracı? Yardım edin lütfen sırf nazara gelmemek için benzinli araç alacağım herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Üstat, bende 2006 model vw touareg 2.5 tdi araç aldım daha yeni.



    İlk sahibinden 145 bin km'de.



    Öncelikle aracın mazot pompası (tandem pompsıda deniyor) kaçırıyordu, bunu bilerek aldım.



    İşçilik dahil 1.250 tl ye sıfırını taktırdım,şu an hiç bir skıntısı yok.

    Yalnız sahibi aracı satmadan önce silindir üst kapağını komple değiştirmiş, kronik sorunmuş bu modellerde çatlıyor. 5 bin tlden fazla bir para vermiş.



    Mazot pompasını taktırdığım yerdeki usta, geçmişini bilmediğin yüksek km dizelden uzak durmamı söyledi, sadece bir enjektör fiyatı

    1.750 euroymuş

    88 model dizel mercedesin enjektörleri sıfır alırsan 145 bin tl imiş



    Sonuç olarak benim düşünceme göre dizel araba sıfır alınır, yetkili servistede bakımı yaptırılıp binilir. Ha ben aracımdan memnunum başka bir sorun çıkartmadı ama şans işi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • saydığınız araçlarda 3 silindirli crdi size kumar değil bile bile lades olur.
    diğerleri düzgün ise rahatça alınıp binilir.
  • baktığın araçların tümü yürütmesi kolay araçlar. Gerçek 150bin km altında temiz bir aracın sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Çıkarsa bile insanı belini çok fazla bükmez.
  • Bakımlı olduktan sonra 300binde bile alırım dizel bakımsızsa 50binde bile alınmaz dizel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben 110 bin ve 125 binde multijet aldım birini 160 binde sattım diğerine hala biniyorum daha bakım harici 1 lira masrafım olmadı. bu laflar multijeti kapsamaz.
  • 160 binde 1.3mjet punto sattım motoru taş gibiydi. en ufak sıkıntım olmadı. millet 160bin diyince korkuyor ama aracı baktırarak alabilirsiniz.

    mjet dci'den bir nebze fazla yaksada dci'dan daha sağlamdır. enjektör, turbo vs dci'de erken yorulur.
  • Hocam yıllık 10 12 bin km yüksek değil, saydığınız araçların pek tabi benzinli atmosferik oşanları lpg ile kullanılabilir. 1.4 era team lpg ile uzun süre kullanmıştım. Atmosferik lpgli araba düşük bütçe de bence daha fazla tercih edilmeli.

    Dizel araç düzgün ve dikkatli kullanılmadıysa, bakımları titizlikle yapılmadıysa veya düzgün yakıt alınmadıysa her an ciddi masrafa aday. Enjektör, turbo, dpf gibi kalemlerden gol yiyebilirsiniz. Bizim ikinci el araç alım satım mantığında kaporta çok önemli. Toplum dikkat ettiği için ben de kaportaya dikkat ederek araç alıyorum ancak aldığım aracın mutlaka kullanım şeklini araştırırım. Araca masrafsız binebilmek için çok önemli.

    Eğer düzgün kullanılmış bi dizel bulabilirseniz neden olmasın. 5 6 yüzbin kmde turbo enjektör vb arıza vermemiş birsürü araç gördüm. Geçen ay bakıma gittiğimde kalitesiz yakıttan olduğu tahmin edilen sarmış yatak ve çatlamış blok vardı kmsi düşüktü üstelik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim ülkemizde herkes motor ustası.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende benzinliden dizele geçiş yaptım.Şuan kullandıgım araç 2. Multijet aracım, 191 bin kmde aldım 2004 albea.Bence puntoya yoğunlaşın 1.3 motor üzmez.Turbo devreye girdikten sonra devirlenmesi iyiyse ve yüksek devirlerde(5000-6000) devirde sürekli siyah duman atmıyorsa enjektörlerde sağlamdır.Zaten uzun süredir piyasada bu motor experlerde çözdü artık.Ben punto alırsanız sıkıntı çekmeyeceğinize inanıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle iyi bir expertiz yaptırmanız gerekir. Ve kesinlikle 3 silindirli Getz ten uzak durmalısınız. Şimdiden alacağınız araç hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 dizel puntoyu 215 binde aldik. Su an 230 binde. Hic de oyle sorun cikarmadi.



    Bir ara siyah duman atti. O motordan cok anlayan arkadaslardan birisi hemen aman bunun turbosu patlamistir diye binlerce lira hesap cikarmaya kalkti.



    Bizim motor ustasi ufak bi is deyip 180 tlye halletti.



    2. El her aracin sikintisi olabilir. Sen aractan ne bekliyosun asil mesele o. Kalkip direksiyonu soyulmus, tamponu boyanmis gibi konulara takilirsan her aracta canin sikilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Magnat_HiFi M kullanıcısına yanıt
    Kıyaslamayı Touareg ile yapmayın derim, birçok kasası sorunlu diye ün salmış bir araçtır kendisi



    145 bin TL kısmı daha da mantıksız geldi. Muhtemelen onların yedek parça üretimi yoktur. Anca bir koleksiyonerin vereceği fiyata benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Seksen binde ikinci el multijet aldım. 3 yıl tertemiz ve bakımlı kullandım. 140 binde sattım. Alıcı da aracı tertemiz bulmuştu. Eğer dürüst birisine denk gelirsen sıkıntı olmaz.
  • Bakımlı arabada sorun çıkmaz önemli olan nasıl kullanıldığı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 75.000 binde clio 1.5 dci aldim 2003 modeldi. Ben şunu gözlerimle gördüm ve yaşadım araba 100.000 kilometre oldu ve masraf acmaya başladı 100 bini gecen dizelden uzak dur bence 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 240 bin de otomatik lpg li aldım.
    H.içi mesaiye sanayide başlıyorum, ahbap olduk...
  • Yapılan ekspertizler falan hep göstermelik. Yetkili servise baktırın, cihaz bağlantısında kayıtlı bir sıkıntı yoksa alınır. 3 kuruş ucuz diye abuk subuk araçlara meyletmeyin. Ederinden 3 kuruş fazla verip binicisi de kendisi de düzgün araç alın. Saydığınız araçların ticari geçmişi yoksa genelde sakin kullanılmıştır biraz clio 3 şüpheli. Yaş ve km 1. önceliğiniz olsun aldıktan sonra da iyi bakarsanız başınız ağrımaz ama bunun bir garantisi de yok maalesef. Galericilerde bu tarz araçlar ya çöplük ya aşırı pahalı.
  • Araç araştırırken hep bunlar söylenir ama şahsen lpg ile uğraşmaktansa dizel alıp riske girmeyi tercih ettim. Bugüne kadar 3 farklı 2. el dizel araç aldım. son aldığım araç 300,000 km'de. Şimdiye kadar hiçbir sorunum olmadı.

    yalandan test yapan yerler değil de iyi bir ustaya gösterip gayet rahat alınabilir diye düşünüyorum.
  • Yorumlar için çok teşekkürler. Anladığım kadarıyla 1.3 multijet diğerlerine göre hor kullanımda biraz daha sağlam. Getz 3 silindirliyi sildim listeden. Antalya’da ikamet ediyorum. Oto rapora ekspertize sokup sonra da Fiat servisine götürsem yeterli olur herhalde araba alırken. Kaporta benim için ikinci planda çünkü hatasız arabaya 4-5 fazla verdikten sonra biri gelip bana vursa param boşa gidecek. Tabii ki ağır kazası olmayan araçlara bakıyorum ama boya, çamurluk değişmesi vs sorun etmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.