Şimdi Ara

2.EL ARABA NASIL ALINIR ? (Benim derlediklerim içeride) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
90
Favori
83.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 33kral33. 3 kullanıcısına yanıt
    Valla ben o mesajı yazdığım zamanlarda o kadar hinlik hile hurda katmıyordu bu tarz şirketler, şimdi ise direk milletin güvenini sömürüp galericilerden bile fena oldular.
  • İkinci elde en yaygın 5 dolandırıcılık tarzı!

    1-Hurdaya çıkan araçları, hasarsız diye satmak: En sık rastlanan konulardan biri, PERT olmuş araçları yenileyerek hatta bazen plakalarını değiştirerek satmak.(Ortalama 3.000.000 Araç),
    2-Ön ödeme talepleri: Prensip olarak eğer satıcı sizden bir kaparo istiyorsa, farklı alternatifleri değerlendirmenizde yarar var.Verdiği parayı kurtarma şansı yok En ucuz dava (1500 TL)
    3-Noter İşlemlerine dikkat!: Paranın tamamını almadan asla imza atmayın.Davayı’da kaybedersiniz.Yazılı evrak hukuken geçerlidir..
    4-Arabayı bir deneyeceğim: vekalet çıkartıldıktan sonra,Hemen noterden Azledin .Geç kalırsanız Araçınız 2-3’ünçü kişilere satılmış olur.
    5-Kapalı plakalara dikkat: Eğer plaka kapalı ve fiyat piyasanın altındaysa, Kaçın!!!

    (Kilometresi düşürülmüş araç:Dolandırıcılık olarak Görülmüyor.Artık alışılmış,Yakın zamanda tahminim kanunu’da çıkar.Çünkü piyasada 7.000.000 Yazıyla Yedi Milyon Kilometresi düşürülmüş Araç var diyorlar.Hile ve Desise varsa DOLANDIRICILIK ve SUÇ.Yargıtay kararı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertp

    Daha 10 gun once kazik yemis birisi olarak Ankara'da basimdan gecenleri paylasayim ki ornek alanlar olsun:

    Internetten buldugum 2009 model jetta icin pazarligin ardindan, yetkili Dogus servisleri ekspertiz yapmiyoruz dedikleri icin ozel bir computestciye gittik, saniyorum galerici ile tanisiyorlar. Km haric herseye baktilar, guvenemedigimden ordan cikinca baska bir computestcide beynine tekrar baktirdim, bir sorun gozukmedi. Aracin satisini aldik, sonrasinda VW servisine triger degisimi icin sormaya gittigimde, 87000 km'de aldigim aracin, en son ocak ayinda 120.000 km'de bakika girdigini ogrendim.

    Tabii hemen galericiyi aradim,aracin onceki sahibi kurumsal bir firma oldugu icin sucu atamadi, fakat onlara baska bir esnaftan gectigini, bu tur seylerin yapilabildigini, artik normal oldugunu vs soyledi. Ben iade etmek istiyorum dedim, fakat param yok, 250-300 lira vereyim sorunu giderelim dedi.

    Isin garip yani, computest raporunda km yeride bos, yani yazmamislar.

    Simdi hala gorusuruyoruz galerici ile, ben 1500-2000 lira civarinda bir fark alay istiyorum. Pek yanasmiyor tabii, elindeki baska araclarla takas edeyim diyor. Seytan durtuyor dolandiriciliklarini yanina koyma, git mahkemeye ver, savciliga suc duyurusunda bulun. Ama guzel ulkemde malesef adalete guvenim yok.

    Siz siz olun, kesinlikle servise gidin. Veya telefon acip son bakim km'sini yada triger degismismi vs diye sorun. Ayrica aradaki sozlesmeyede aracin km'sini yazin muhakkak.

    Bakalim ne olacak, fakat adamla anlasamazsak kesin bir sekilde ugrasacagim, web sayfasi acacgim, hem dolandiricilik yapacaklar hemde utanmadan mahkemeye basvursanda birsey olmaz diye arsiz arsiz konusacaklar.

    noterler yazmıyormuş sözleşmeye aracın kilometresi birkaç arkadaş forum da anlattılar söyledik notere orjinal sözleşmeyi bozamayız demiş




  • parkborcum.com a girip park borcu var mı bakın inanın aklına bile gelmez bir çoğumuzun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 9 Şubat 2014; 21:04:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infest06

    Arkadaşlar aracımı satıyorum kısmetse. Buda ilanım link.

    Önceki mesajları okudum merak ettiğim adımlar şu şekildemi,
    1) Alıcıyla anlaştık notere gittik aracımı satıyorum dedim noter işlem yaptı, ücreti alıcı mı ödüyor?. Borcu yoktur vergisi yoktur vb gibi şeyler almam gerekiyo mu?
    2) Bankaya gittik alıcıdan bloke çek istedim, bankaların bloke çek oranlarına baktım %0,1 diyor yani 27.500 satış bedeline 27 lira oluyo 20 lira gibide bozdurması var sanırım totalde 50 tl oluyo.
    Bloke çekin tüm masrafı bu mu?
    Bunu satıcı mı ödüyor?

    3) Notere gidiyoruz paramı aldım diyorum imzalıyoruz bitiyo.
    Bloke çek %100 güvenli bir süreç mi falso olma durumu var mı?

    Teşekkürler

    garantiye sordum dedim 50 bin tllik araç alacağım blokeli çek yaparsak kaç tl masraf olu dedim 300 +50 tl dedi




  • güzel konu
    noter ücreti 100tlyi geçti artık
  • Aslında 0 almak en iyisi ama maalesef 2014 girince fiyatlar çıldırdı
  • Arkadaslar acemiyim bu işlerde yardımcı olursanız sevinirim.
    2.el 44 e biz anlastık dun bayii ile ekspertiz raporu icin simdi servise gidiyorum. Raporda ufak tefek de olsa masraflar cıkarsa nasıl bir yol izlemeliyim? ufakda olsa arızaların Ücretsiz olarak giderilmesini talep edebilirmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel konu güncelleme yapabilecek varmı acaba? bir çok konu değişmiştir muhtemelen.
  • Ben bu konuyu okuyunca araba almaktan vazgeiyorum.Ne pis insanlarmışız ya la biz.Bunlar nasıl hikayeler böyle tövbe Yarabbim.32milyar'a i20 mi alak napak paramız yok mecburuz 2.ele.
    En iyisi amcamın dayımın araba satmasını bekleyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Or_By

    güzel konu güncelleme yapabilecek varmı acaba? bir çok konu değişmiştir muhtemelen.

    evet konu çok değişti..mesela fiyatlar coştu :) enaz %15 zamlandı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faithful Departed

    Değerli Arkadaşım,

    Çok amam çok değerli bilgiler. OLMASI GEREKEN PROSEDÜRÜ 0'dan 100'e kadar eksiksiz ve kusursuz yazmışsın. Bu bilgiler sadece genişletilebilir, fazla ve farklı alternatif kalmıyor 2011 yılı Türkiye OTOMOBİL MANZARASINDA.

    Ne var ki olayın sosyo-kültürel boyutunu da eklemek istiyorum. Yerel piyasadan örnek verebilirim. Adana'da galeri ve oto pazarındaki otomobillerin hiçbirinin ruhsatına bakamazsın, aracı satmadan sana göstermezler! Aracı sadece ustaya veya yetkili servise götürmene izin verirler. Aracı göstermek için makul yıol yapılabilir, 20 veya 30 km'den fazla yapılan yol şüphe işaretidir. Aracın plakasını, şası ve motor numarasını, kilometresini öyle yanında getirdiğin tükenmez kalem ve bloknota yazarsan adam sana arabayı satmaz, çünkü GÜVEN ve İTİMAT esastır. Kalkıp bu tür davranışlar yaparsan adamı GÜVENİLMEZ sınıfına sokarsın, belki öyledir ama belki de öyle değildir ve öyle değilse bu satıcının hiç ama hiç de hoşuna gitmez.

    15 yaşın üzerindeki araçların kilometresi artık önemli değildir. Ha 200.000 olmuş, ha 800.000, ne fark eder? Bu araç artık ZAMANIN SINAVINI (TEST OF TIME) geçmiştir. Aynı şekilde KULLANILMIŞ araç aldığınızı unutmamak gerek, SIFIR araba almıyorsunuz. Kaza, darbe, boya, takla, vuruk, göçük, çizik, sökülen, değişen, çekiçlenen, kaynatılan falan, filan, fistan artık aracın yaşı ilerledikçe önemini kaybeder. 10 yaşında bir aracın takla atmış ve pert kayıtlı olması tercih edilmez ama 2 parçasında çizikten dolayı boya olması o aracın alınmaması için sebep değildir. Kaldı ki bir tek Türkiye'de araç boyandığı için satıcıya kızarlar, Dünya'da araç boyandığı için satıcıya teşekkür ederler.

    Gerçi 2 yıla yakın apartmanda oturduğumdan yakın oturan ama uzak kalan insan ilişkilerinin nefesini ensemde hissettiğimden hiçkimsenin yaş tahtaya basmak istemediğini ve parasını mümkün olduğu kadar değerli ve kıymetli araca yatırmak istediğini anlıyorum, güvenin ama şüpheyle yaklaşın, sorgulayın ve süzün, fakat bunu alacağınız araçla yapın, aracı satan sahibiyle değil.

    Şahsen kendi aracımı almaya gelen birisi yukarıdaki işlemleri harfiyyen (!) yerine getirirse bu benim pek, hatta hiç hoşuma gitmez! Biz birbirimize itimat ettiğimiz ve güvendiğimiz için güçlü bağlar içerisindeyiz, ama biz temkinli, ihtiyatlı, sorgulayan bir tavır ve ölçen bir tarz içerisinde olduğumuz için de kendi içimizde güçlüyüz. Kalp kırmak olmaz, satıcıya suçlu gibi bakmamak lazım, tatlı dille herşey zaten ortaya çıkar.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde

    Avrupada yaşadım bi süre. Avrupa'da kuralları ve prosedürleri yerine getirirsin herkes sana yardımcı olur kurallara uygun davranırken. Biz Türkiye olarak bu yüzden geri kaldık zaten.
    Senin gibi insanlar prosedürlere uygun davranan insanları üzer. Kimse sana güvenmek zorunda değil. Sen o insanlara yardımcı olacaksın.

    Bizim evi aldığımız emlakçı ev hakkında araştırma yaptığımızda direk bize sinirlenir hakaret boyutuna varacak şeyler söylerdi. Diğer emlakçılara girip çıktığımızı takip ederdi, vs. vs.
    Bir daha asla böyle insanlarla iş yapmam kusura bakma.
    Kimse kimseye güvenmek zorunda değil arkadaşım. Herkes kurallar kaideler neyse onu uygulasın. Kalbin kırılacaksa bu işi yapma.




  • arkadaşlar konuyu canlı tutalım.varsa son zamanlarda ilginç olay yaşayan (araba alım satımıyla ilgili) bizimle paylaşırsa memnun oluruz.
  • Merhaba,
    Eksperde, aracın yetkili serviste yapılan bir arıza tespiti için önerdiği arıza bedeli görülebiliyor mu?
  • bizim millet araba almayı devlet meselesi haline getiriyor... alırken alacağı arabayı yerden yere vurur, satarken de bayiden çıkmış gibi anlatır. 4,5 senelik arabada gram boya çizik istemez değişeni söylemiyorum bile, km 100 bini geçmişse zaten ölmüş muamelesi görür. Değişeni varsa hele birde kaput boyalıysa pert görünür... o yüzden biraz daha aldığınız şeyin 2. el olduğunu unutmadan çok takılmamak gerekir bazı şeylere... ben şahsen bakarken km orijinal ağır kazası yok motorda iyi durumdaysa alırım, öyle ufak tefek vuruk çizik takılacak şeyler değil
  • Ben İşimi Şansa Bırakmam Ufak Bir Ücret Karşılıgında Bu İşi Profösyönelce yapan yerler var.Ben Geçenlerde Bir Araç Aldım ford fiesta 2012 model istanbul avrupa yakasında mobil ekspertiz olayını duydum bir arkadaşımdan adamların hem mobil ekspertiz hizmetide veriyorlar,aradım adam her birşeyini söyledi vallahi dedigimiz yere geldi tüm raporlarını verdi on numara hizmet aldım.istanbul bölgesinde hizmet veriyorlar.adamlar bu işte en iyi bilginizewww.ekspertizservisi.com tavsiye ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasperskygs

    Ben İşimi Şansa Bırakmam Ufak Bir Ücret Karşılıgında Bu İşi Profösyönelce yapan yerler var.Ben Geçenlerde Bir Araç Aldım ford fiesta 2012 model istanbul avrupa yakasında mobil ekspertiz olayını duydum bir arkadaşımdan adamların hem mobil ekspertiz hizmetide veriyorlar,aradım adam her birşeyini söyledi vallahi dedigimiz yere geldi tüm raporlarını verdi on numara hizmet aldım.istanbul bölgesinde hizmet veriyorlar.adamlar bu işte en iyi bilginizewww.ekspertizservisi.com tavsiye ederim...

    Reklam yapmayaydın iyiydi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: conquête

    bizim millet araba almayı devlet meselesi haline getiriyor... alırken alacağı arabayı yerden yere vurur, satarken de bayiden çıkmış gibi anlatır. 4,5 senelik arabada gram boya çizik istemez değişeni söylemiyorum bile, km 100 bini geçmişse zaten ölmüş muamelesi görür. Değişeni varsa hele birde kaput boyalıysa pert görünür... o yüzden biraz daha aldığınız şeyin 2. el olduğunu unutmadan çok takılmamak gerekir bazı şeylere... ben şahsen bakarken km orijinal ağır kazası yok motorda iyi durumdaysa alırım, öyle ufak tefek vuruk çizik takılacak şeyler değil

    Aynen öyle alıcı olanlar illaki satıcı olacaklar. Ama tabi bu algı piyasadaki dolandırıcı bolluğundan ve yapılanların çoğunun bunların yanına kalmasından kaynaklanıyor. Öyleki bu işi yıllardır meslek olarak yapan bir sürü insan var. Galericilerin birçoğu hatta otomobil servisleri. Garantili yapar görünenlere de çok güven olmuyor artı fazlasıyla üstüne koyoyorlar. Piyasada 40 bine bulunacak araca 45 istiyorlar.
    Alırken de öldüm fiyatı veriyorlar. Rahat 30-32 edecek aracıma 25 veriyorlar ki yeterince kar edebilsinler.

    Bizde belli markaların belli modelleri satar. Diğer araçların satılması çok sıkıntıdır.
    Ayrıca bir parça 5 defa boyansa sorun yoktur orada lokal boya var denir geçilir ama değişmişse yandınız aracın fiyatı düşer.
    Alıcılarda da benzer dolandırıcılık alametleri görülür. 2-3 parça işlemden fiyat kırmak için Araca olmadık kötülemeler öldüm fiyatları veren bir takım fırsatçı insanlar herdaim vardır. 5 yaşında aracımı satarken öldüm fiyat verdikten sonra dahi sıfır araç muamelesi ile ufak çizikleri bile fiyat kırma bahanesi yapanlarla karşılaştım.

    En nihayetinde bir aracın büyük kazası yoksa kaporta iyi ise, direklerde tavanda şasilerde kaynak, boya vs işlem yoksa, ruhsatı ve özellikleri doğru yazılmışsa, isterse 200 binde olsun kmsi orjinal ise, motoru, şanzımanı yürüyeni sağlam ise alınır.
    Ufak tefek boya bakım, lastik vs masrafı olabilir. Bunlar konusunda bilgi almak önemli. Aldığınız araç bakımlı da olsa muhakkak bakım yapıp binmekte fayda var.

    Benim tecrubem sahibinden araç alın. Tercihen ilk sahibi veya 2. Sahibi olsun. Çok el değiştirmemiş, başka şehirlerden getirilmemiş olsun. Sahinin birkaç senedir aracı kullanan gerçek binici olması önemli.
    Al satçı, galerici hatta yetkili araç bayisi en son tercih olsun. Satıcı işi gücü olan düzgün bir insan ise en fazla araçta ufak bakım sorunları çıkar. 2. El araçta da bunlar normaldir. Aynı aracın sıfırının çok altındadır zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu hort olacak ama ben acaba fordikincielden veya fiatın otoexperinden alsam kazıklanırmıyım adamlar güvenin arkanızda ford var fiat var diyorlar renoikincielde var nasıl yapsam bilmiyorum ne yapacagımı şaşırdım sevgili arkadaşlar max bütcem 21lira bi akıl verin yahu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende malum sitededen bir araç buldum adamla anlaştık.araçcın bulunduğu ile gittim aracı servise gösterdik bi sorun yok. iyi dedik.aracın üzerşnde rehin vardı zaten onu biliyordum. rehini kaldırmak için kredinin çekildiği bankaya gitmek gerekiyormuş. işimizi il merkezindeki banka halletme di.hadi bindik 100 km ilçeye gittik. mesai saatide bitecek diye acele ediyorum. aracın kredi borcunu kapattık. tabi bankanın rehini kaldırmasıda sürüyor bazen noterin sistemine düşmüyormu. bunları hep orda öğrendim. bu yüzden sıkıntılı bir süreç başladı benim için. neyse rehin işlemi hallodu dedi banka hemen bankanın yanındaki norete geçtik adam bu aracın vergi borcu var dedi. hayda neyse gib.gov.tr den vergi borcu varmıştı aracın onuda ödedik. araç sahibi tabi sadece rehin kalkınca iş olacak sanmış. neyse nekadar vergi borcunu ödesenizde vergi dairesi araç üzerinde sistemden bi güncellme yapması gerekiyor noterin sisteminde görünmesi için bunuda orda öğrendim. bu durumuda noterde bulunan bir kişi söyledi ve bize ilgili memurun telefonunu verdi bizde onu aradık ve sistemde işlemi yaptı. sonra yine noter sastış için sistemi yokladı. fakat yine olmadı aracın hala borcu gözüküyor dedi. bu arada ben iyice stres oldum. adamda böyle birşey beklemiyordu heralde oda telaşlandı. saatte 5'e yaklaşıyor. mesai bitecek. araç sahibi bi bankacı arkadaşını aradı. sorun daha önceden var olan vergi borcunu yapılandırmış adam. yani taksitlendirmiş. bu yüzden vergi borcu gözüküyormuş aracın. neyse bankacı arkadaşı bunuda halleti ve mutlu son araç satışını mesai bitimine 5-10 dk kala yapabildik.

    satın alacağınız aracın bilgilerini bir notere sorgulatın almaya gitmeden önce satışında sorun yaşamamak için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaT1F -- 14 Kasım 2015; 14:53:41 >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.