Şimdi Ara

İlk İzlenimler, Opel Grandland X 1.2 130 HP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
0
Favori
24.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncelleme:
    Arkadaşlar tekrar merhaba. Konuyu ilk açışımdan itibaren 2 ay geçmiş, aracımla hem şehiriçi hem de şehirdışı yol yapma şansım oldu, araç şimdiden 2000 kilometreye yaklaştı. Ben de bu sürede tecrübe ettiklerimi hem merak edenlere hem aracı almayı düşünenlerle paylaşmak isterim.
    Bahsedeceğim araç 2020 Model Enjoy Paket Grandland X, 1.2 130 HP, 8 ileri otomatik vites (EAT-8).
    Donanım Paketleri
    Öncelikle hem ufak bir giriş olsun hem de aracı almayı düşünen arkadaşlara faydalı olur diye düşünerek donanım paketlerinden bahsedeyim. Öncelikle Araç 5 paket olarak sunuluyor, Essentia (Giriş) Enjoy (Orta) ve Enjoy Skyline (Orta Paket+ Cam Tavan), Excellence ve Ultimate. Ülkemiz şartlarında ulaşılabilecekler bu ilk 4 paket olduğu için Ultimate'i dışarıda bırakabiliriz.
    Öncelikle bu aracı tercih edecekseniz, ya giriş paketi olan Essentia ya da en üst paket olan Excellence paketini tercih etmenizi öneririm. Çünkü giriş paketi oldukça dolu olmakla birlikte, bunun dışındaki neredeyse tüm önemli donanımlar Opel Türkiye tarafından Excellence pakete eklenmiş, orta (Enjoy ve Enjoy Skyline) paketler aleyhine dengesizlikler var.
    Giriş paket Essentia dediğim gibi dolu dolu: Ön farlar hem uzun hem kısa hem sinyal olmak üzere Full led, kusursuz çalışan bir otomatik uzun far asistanı mevcut, keza arka farlar da sinyal hariç Led, Hız sabitleme, yağmur sensörü, far sensörü, arka park sensörü, Hız tabelası okuma, şerit takip asistanı, 7 inç Android Auto-Apple Car Play destekli ekran, Bluetooth gibi dolu dolu donanımlarla geliyor.
    Orta paket olan Enjoy'da ise bu kadar bonkör davranıldığını söyleyemem. Zira çok boş bırakıldığı fark edilmiş ki, Enjoy pakete 2020 yılında bazı eklemeler yapılmış. Bunlardan en önemlisi Aracın koltuklarının (AGR onaylı sürücü koltuğu da dahil) ve iç döşemesinin deriye dönmesi, yani Excellence paketteki döşeme Enjoy pakete konulmuş. Bu önemli, iç mekanın kalitesini arttıran bir donanım. Bunun dışında tavan rayları, arkada çift egzoz çıkışı görünümü ve önde birkaç ufak ekleme yine 2020 yılında bu pakete eklenen donanımlar. Bunun dışında giriş paketinden farkı, geri görüş kamerasının ve ön park sensörünün eklenmesi; jantların 18 inç olması, bagaja aydınlatma konulması (evet, anlaşıldığı kadarıyla giriş pakette bagaja aydınlatma koymamışlar), çift kademeli bagaj sistemi ve döşemelerin değişmesinin sonucu olarak arka bölüme kol dayaması gelmesi ve arka koltuklardan bagaja erişilebilmesi. Ayrıca hem arkaya hem bagaja 12v güç çıkışı konulması. Yani bu pakette önemli sayılabilecek iki donanım var, birincisi koltuk ve iç döşemelerin deriyle değişmesi, ikincisi de geri görüş kamerası. Ne anahtarsız çalıştırma, ne anahtarsız giriş, ne katlanır yan aynalar, bu gibi basit ama önemli donanımların hiçbirisi orta pakette yok; bunlar Excellence pakete saklanmış. Geri görüş kamerası ne kadar hayati ve olmazsa olmaz olsa da dışarıda takılabilen bir donanım, keza ön park sensörü de öyle. Dolayısıyla eğer orta paket alacaksanız giriş paketinden maksimum 8 bin lira pahalıysa alın, üstünü vermenizi önermem. Şu anki 2020 Enjoy paket yapılan eklemelerle beraber fena olmasa da, bahsettiğim gibi anahtarsız çalıştırma, katlanır ayna gibi olması gereken birkaç donanım yok.
    Excellence paket ise gerçekten dolu dolu, para verilecekse bu donanıma verilmeli. Enjoyda olması gereken anahtarsız çalıştırma, katlanan yan ayna vb. gibi donanımlar burada olmakla birlikte; Elektrikli bagaj kapağı, Kör nokta uyarı sistemi, Adaptif Hız Sabitleyici, AFL farlar, Direksiyon Isıtma, Koltuk Isıtma vb. daha pek çok donanım Excellence'da. Bu paketi alırsanız hemen hiçbir donanım eksiği kalmaz, oldukça memnun olursunuz.
    Bir bütün olarak bakıldığında ise, eksiklikleri bir kenara bırakırsak, donanım paketlerinin hemen hepsi yeterli sayılır, çoğu kullanıcıyı tatmin edecektir.

    Dış Tasarım-Boyutlar
    Arkadaşlar araç bildiğiniz üzere C Suv ve bunu hem dış hem iç boyutlarıyla belli ediyor. Araç Peugeot 3008 ve C5 Aircross ile aynı altyapıya sahip ve segmentindeki enine en geniş araçlardan bir tanesi (2,09 metre yan aynalar açık; 1.85 metre normal genişlik; 4,47 metre uzunluk, 1.6 metre yükseklik)). Ağırlık olarak ise şaşırtıcı derecede hafif; boş ağırlığı 1320 kilo. Bu hem yakıt tüketimi hem hızlanma açısından oldukça önemli ve olumlu bir etken. Bagaj hacmi 514 litreyle sınıf ortamalarında, geniş ve kullanışlı. Bagajın çift kademeli olması gayet güzel. Bilhassa bu dönemde, kapalı yerlerde oturmak istemeyen birisi olarak bagajın alt bölmesine 3 açılır kapanır sandalyeyi ve bir masayı yerleştirebiliyorum, böylelikle bagajın üstteki esas kısımda hafif bir küçülme olsa da bu alttaki eşyalar hem hiç göz kalabalığı yapmıyor, üst kısımda yer kaplamıyor, hem de diğer bütün eşyalarımı (alışveriş torbaları vs.) rahatça koyabiliyorum. Keza alt kısımda tamir kiti değil, stepne geliyor, bu da bir artı. Stepne kısmında dahi kullanılan kaplama malzemesi aracın diğer bölümlerinde kullanılanlarla aynı, dikkatimi çekti, buradan kısmamışlar. Ayrıca arka koltuklardan bagaja erişebiliyorsunuz, uzun yolda durmaya gerek kalmadan bagajda ne varsa içeriye alabiliyorsunuz, bu da oldukça kullanışlı.
    Tasarım konusunda ise bu sınıfta ön taraftan en yakışıklı görünen araç olduğunu söylemeliyim. Bana kalırsa Opel'in tüm modellerindeki far tasarımı gerçekten güzel, keskin hatlar ve led farlar ile birlikte dış tasarım gerçekten çok hoş gözüküyor. Arka kısmın da ön kadar iddialı olmasa da yine oldukça hoş göründüğünü belirtmeliyim, özellikle akşam farlar açıldıktan sonra tasarım kendisini daha da belli ediyor. Keza tavan rayları, arkada fonksiyonel olmasa da tasarım olarak güzel gözüken çift egzoz çıkışı, önde kulanılan krom benzeri süslemeler oldukça yakışmış ve Suv havasını desteklemiş. Camların üst kısmında boydan boya güzel bir krom kaplama var ve şekil olarak oldukça hoş gözüküyor, arka camlara doğru piyano siyahı denilen malzemeyle karşılaşıyorsunuz. Sonuç olarak tasarımıyla bu sınıfta en beğendiğim ilk 3 araçtan bir tanesi. Burada tasarımı bozan tek eksi yan ise Radyo anteni, C segmenti bir Suv ve bu fiyatlara satılan bir araçta hala radyo anteninin olması kabul edilebilir bir durum değil, gerçekten en son yaklaşık 15 sene önce B sınıfı aracımda radyo anteni vardı, 2020 model C suv araçta tekrar karşılaştık, pek diyecek bir şey yok. (Bir üst pakette köpek balığı denilen anten var, bu anteni parasını verseniz de yetkili servisleri takmıyor, projelerine baktıklarında uyumsuz olduklarını görmüşler) Ek bir bilgi olarak aracın rüzgar direnç kat sayısı 0,32. Bu değer suv bir araç için başarılı fakat aynı altyapıyı paylaştığı Peugot 3008'in 0,29'luk değerine göre bir daha kötü. Bu da enteresan bir husus.
    İç Mekan


    Dış tasarımda aracın genişliğinin iç mekana yansıdığını zikretmiştim. Gerçekten de öyle, araç hem enine hem boyuna genişliği ile oldukça ferah. 1,80 metre uzunluğa sahip birisi olarak hem ön hem arka tarafta oldukça rahat ettiğimi söylemeliyim. Hem baş mesafesinde hem diz mesafesinde bir karış boşluk var, dolayısıyla araçta seyahat etmek iki tarafta da rahat. Benim aracımda cam tavan olmamasına rağmen böyle, cam tavanla ise çok daha güzel ve ferah olacaktır.
    Yine arkada oturacaklar için arabada şaft tünelinin olmaması oldukça avantajlı. Arkadada orta kısma oturacak 3.kişi hem bir çıkıntının olmaması hem de aracın geniş eniyle birlikte rahat rahat yolculuk edebilir. Ayrıca arkada hava menfezleri ve bir güç çıkışı da var.
    İç mekanın tasarımına gelindiğinde ise sevenler için sade, sevmeyenler için yavan denilecek bir tasarım mevcut arabada. Eski Astra J’leri kullananlar hatırlayacaktır, orta konsoldaki tuş kalabalığı ve karmaşıklıktan dolayı pek çok kişi şikayet ederdi, şimdi ise bunun tam tersi söz konusu, aracın içi olabildiğince sade tutulmuş. Klima dahil dahi tuş sayısı 10’u geçmez.
    Klima demişken bahsetmekte fayda görüyorum, klima kontrolleri çok güzel ayarlanmış. Ekrandan yapılan klima kontrollerini hiç sevmeyen ve sürüş güvenliği açısından tehlikeli bulan birisi olarak, klimanın bütün temel ayarlarını (Klimayı açma kapatma, sıcaklık-soğukluk derecesini arttırma azaltma havalandırma gücünü arttırıp azaltma) 3 fiziksel tuşla yapıyorsunuz. Gerçekten hem fonksiyonel hem de tasarım anlamında çok başarılı. Ekrandaki ayarlar ancak ayağa versin, yüzüme versin vs. Dediğinizde karşınıza çıkıyor. Dereceyi ayarlayıp otomatik klimayı çalıştıran birisi olarak ekrandan klima ayarı hiç yapmadım.
    Bu sade tasarımlı orta konsolu domine eden ise ortada bulunan 7 inçlik dokunmatik ekran. Tasarımı güzel, konsolun içine güzel gizlenmiş, sonradan takılmış gibi durmuyor. Android auto ve apple car play destekliyor, dolayısıyla telefonunuzdaki Google Maps vs. navigasyonu kullanabiliyor; Spotify, Apple Music'teki müzikleri buradan dinleyebiliyorsunuz. Google asistan da şunu yap, şurayı tarif et dediğiniz zaman güzel çalışıyor. Bu ekrandan ayrıca ön-arka park sensörlerinini grafiğini ve geri görüş kamerasını görebiliyorsunuz, geri görüş kamerasının çözünürlüğü yeterli, gece koşullarında arkadaki iki ışıkla birlikte yeterince görülebiliyor. Sonuç olarak ekran boyutu, dokunmatiğinin tepkiselliği, hızı vs. oldukça güzel, grafikleri, kalitesi vs. sınıf standartlarında. Çoğu kişiyi memnun edecektir. Bununla birlikte, bu kadar sade bir iç mekanda tek baskın unsur bu ekran olduğu için, buraya 7 inç değil de 8 inç veya daha büyük bir ekran çok daha fazla yakışırdı, konsolu çok daha güzel gösterirdi diye düşünüyorum. (Bu ekran Ultimate pakette mevcut)
    İç mekan malzeme kalitesi ise fena değil, sınıf standartlarında. Ön kısımda olarak ağırlıklı oldukça yumuşak bir malzeme görüyorsunuz, bazen bu yumuşak malzeme beklemeyeceğiniz alt kısımlara kadar iniyor (torpidonun en aşağısına kadar inen yumuşak malzeme gibi), sürücünün bacağının değdiği yerde bile yumuşak olmasa da deriye benzer bir malzeme kullanılmış. Keza koltukların yan kısımları, kafalıklar, kapı içleri, ön ve arkadaki kol dayama bölümü gibi yerler deriyle kaplanmış, güzel görünüyor ve kaliteli hissettiriyor. Sürücü-yolcuların sırtının ve oturdukları kısımların kısımların ise deri olmaması Akdeniz bölgesinde yaşayan birisi olarak benim açımdan daha iyi oldu; Koltuk demişken bir ek bilgi olarak, sürücü koltuğu AGR onaylı, bel ve minder kısmı elektrikli ve baldır desteği var; kendi sürüş şeklinize göre istediğiniz biçimde ince ayarını yapabiliyorsunuz, başarılı. Bununla birlikte koltuklar sert-yumuşak ayrımında sert kısımda kalıyor, yumuşak değiller, ama rahatsız edici derece de sert değiller. Opel klasiği.
    Arkaya gelince ise durum değişiyor, burada da kapı içleri deri olmakla birlikte arka taraftaki plastik kısımlar haliyle sert, arka camlar omuz çizgisi dolayısıyla biraz küçük kalıyor, fakat ferahlık açısından ne önde ne arkada bir sorun yok, rahat edersiniz. Ayrıca arka camların tam kapanmadığını (%15 kadarı açık kalıyor) söyleyeyim, daha önce arka camları tam kapanmayan araçlar kullandım, normal karşılıyorum ama daha önce ön camları tam kapanmayan ilk aracım bu oldu; %2-3'lük bir kısım da olsa kapanmayan bir kısım var. Enteresan.
    Eşya gözü bakımından ise araç bence yetersiz, evet çok bölme var ama hepsi küçük. Araçta gözlüklük yok, torpido bölümü çok kullanışsız ve dar, düz olan kısmına ancak ruhsat koyarsınız, geniş kısmı ise kapak bölümü, buraya da açılıp kapandığı için güvenip pek bir şey koyamazsınız düşme riski olduğu için. Ben buraya ıslak mendil, pet bardak vs. koyuyorum. Ek olarak Torpidoda aydınlatma olmakla birlikte, herhangi bir kaplama yok. Kol dayama bölümü dar, ufak tefek şeyler sığar ama erkekler bir el çantasını sığdıramaz. Kapı içleri çok şekilsiz, ancak yarım litre bir pet şişe koyabilirsiniz, o da çapraz durmak koşuluyla. Dolayısıyla iç kısımda işe yarar iki bölüm var, bunlardan vitesinin Önde piyano siyahıyla kaplı açılır kapanır ve oldukça şık kapaklı bir alan var, kapağı açtığınızda hem telefon-cüzdan konulabilecek bir bölüm var; hem de güç çıkışı hem de usb bağlantısı konulmuş. Bununla birlikte Bu göze ancak yeni nesil çerçevesiz telefonlardan 5.8 inç olanlar sığabilir, bundan büyüğü mümkün değil. İkinci işe yarar alan da vitesin arkasıdaki kare şekilli kısım, buraya çıkarılıp takılabilen bir bardaklık aparatı var. Bu kısım geniş, telefon, cüzdan veya içecek, istenirse buraya konulabilir.
    Vites demişken bahsedeyim, vites yeni nesil Peugot'lardakinden değil, klasik Opel vitesi. Park halindeki görüntüsü kaba dursa da D'ye aldığınızda oldukça zarif duran, kullanması zevkli bir vites. Bunu hem Astra'da Hem Insignia da manuel olarak kullanmıştım, manuel araç kullanmayı da seven birisi olarak ben şeklini şemalini beğendim. Vitesin arkasında ise küçük, şık bir elektronik el freni var, gözü yormuyor, yer kaplamıyor, bu da güzel.
    İç mekanla ilgili diğer eksilere gelirsek, içerideki kapı kolları yeterince sıkı değil, evet açıp kaparken ses yapmıyor ama şurası nasıl diye kontrol ederseniz buranın çok sıkı olmadığını, elinizle sıktığınızda gıcırdadığını göreceksiniz. Diğer bir eksi hatta bu arabada en çok şaşırdığım mevzu güneşliklerdeki aynalarda aydınlatma yok. Bildiğiniz yok. Yani bu gerçekten çok ayıp bir şey, şaştım kaldım. (İncelemelerdeki üst paketlerde bu aydınlatmanın olduğunu gördüm, demek ki giriş ve orta paketlerde yok; keza giriş paketinde bagaja aydınlatma koymamışlar). Daha önce hiç böyle bir arabam olmamıştı diye hatırlıyorum, B segment de dahil.
    Diğer bir eksi olarak gece iç mekandaki ambiyans aydınlatmasının azlığından söz edebilirim. Aracın ön kapı kollarında gerçekten çok şık led ambiyanslar var, bunlar hem çok şık gözüküyor hem da kapı içlerini aydınlatıyor. Fakat bunun dışında bir ambiyans unsuru yok, ne vites bölümünde, ne orta konsolda. Keza kapılardaki ambiyans aydınlatması da sadece ön kısımda var, arka kapı kollarında yok. Bu eksilere rağmen yine de gece ambiyansı fena değil, gece sürüşünden keyif alıyorsunuz.
    Direksiyona gelince, direksiyondaki deri güzel, kullanılan malzeme kaliteli, şehir içinde oldukça yumuşak olmasını beğendim, aracın boyutlarına rağmen rahat manevra yapabiliyorsunuz. Sadece bana biraz ince geldi, bir tık daha kalın olabilirmiş. Direksiyonla ilgili söyleyeceğim bir eksi, kendisiyle ilgili olmasa da burada kullanılan tuşlarla ilgili. Direksiyonun sol kısmındaki tuşların tam merkezinde, benim arabamda boş duran, donanımı olduğu zaman da direksiyon ısıtma olarak işleyen bir tuş var. Her pakette olmayan, çoğu arabada da nadiren olan bu donanımı tam direksiyondaki tuşların göbeğine yerleştirmek, bu da üst pakette olduğu için bu tuşu boş ve fonksiyonsuz bırakmak bana çok saçma geldi. Tam gözümün önünde, Akdeniz'de yaşayan birisi olarak, olmayan direksiyon ısıtmasının gözümün önüne sokulmasını beğenmedim. Bu bence bir eksi.
    Ortadaki kadranlar ise klasik Opel. Bu kadranların ortasına renkli bir dijital bir ekran eklenmiş. Buradan yakıt tüketimi, hızınız, trafik tabelalarındaki hız sınırı, hız sabitleme vb görülüyor. Aslında kullanışlı, netliği, çözünürlüğü güzel; sadece biraz daha büyük olabilirdi. Kadranlardaki rakamlar ise biraz fazla tıkış tıkış, 60 kilometreye kadar 10'ar 10'ar ilerliyor, aralarda da 5'er kilometreleri çentikle gösteriyor. Sonrasında 20 km aralıklı rakamlar ve aralarında 10'lu çentiğe dönüyor. Böyle olunca da kadrandaki rakamlar kalabalık ve sıkışık duruyor; dijital ekranda tam hız zaten görülebildiği için bu kadarına gerek yoktu, kilometrede 20 20 ilerleseydi daha şık görünürdü ve daha rahat okunurdu diye düşünüyorum.
    Trafik tabelalarındaki hız sınırı demişken, standart donanımda sunulan bu özellik aslında düşünüldüğünden daha faydalı ve fonksiyonel. Özellikle uzun yollarda hız sabitleyiciyi ayarladığınızda, mevcut hızınız tabeladakinden düşükse uyarıyor, direksiyondaki Memory tuşuna iki kere basarsanız da hız sabitleyicinin ayarını tabeladaki bu hıza kendiliğinden düşüyor, keza yükseldiğinde de aynı işlem tekrarlanıyor. Oldukça faydalı, iyi çalışıyor, çok beğendim. Keza diğer bir standart donanım olan şerit takip sistemi de yol dışında bir şeyle ilgilenip de (konsoldaki ekran, telefon vb) şerit dışına çıkarsanız sesli uyarı veriyor, bu da güvenlik açısından faydalı olmuş.
    Farlar ise en çok beğendiğim donanımlar oldu. Standart donanımda hem önler hem arkalar led. Ön kısımdaki farların tamamı led, hem kısa hem uzun hem de sinyallar led ile çalışıyor. Aydınlatmaları gerçekten güzel, rahat rahat önünüzü ve çevrenizi görüyorsunuz, güven veriyor. Uzunları yaktığınızda bekleme yapmıyor, hızlı bir şekilde çalışıyor. Keza Uzun far asistanı da oldukça faydalı ve kusursuz işliyor. Karşınızdan araba gelmiyorsa veya önünüze bir araba geçmemişse uzunları otomatik açıyor, bunlar olduğunda ise anında kapatıyor. Gerçekten kusursuz. Özetle, ben farları çok beğendim. Standart donanımda dahi böyle farlar olması çok güzel.
    Motor-Şanzıman-Konfor
    Şimdi gelelim benim de en çok merak ettiğim konuya: Motor. Öncelikle teknik değerlerini yazayım, 1.2 litre, 130 beygir, 230 torka sahip ve bu torku 1750 devirden itibaren vermeye başlayan, 3 silindirli bir motor var kaputun altında. 0'dan 100'e hızlanması 10,3 saniye; oldukça yeterli; maksimum hızı da 196 km olarak belirlenmiş. Ortalama yakıt tüketimi de 5,1 gözüküyor. Bu motora da 8 ileri tam otomatik Aisin marka şanzıman eşlik ediyor. Bildiğim kadarıyla bu motor 3 sene kendi segmentinde yılın motoru ödülünü almış.
    Öncelikle motoru oldukça beğendiğimi söylemeliyim. Benim gibi araçta konfora ve araç içi sessizliğe önem veren birisiyseniz, motorun sessizliğini oldukça başarılı bulacaksınız. Şehir içinde seyahat ederken kabinin içi neredeyse elektrikli araç gibi, gerçekten çıt çıkmıyor. Aracın hızlanması, devirlenmesi oldukça lineer, tork patlaması vb. durumlardan ziyade oldukça akıcı şekilde hızlanıyor, basarsanız ve devir çevirirseniz de motorun sesi zorlanan, bağıran bir araba gibi değil de mırlama gibi, oldukça tatlı bir ses.
    Çekişte, klima açıkken veya yokuş yukarı çıkarken herhangi bir sorun yok. Özellikle 4 kişi, klima açık ve eğilimli bir yokuşta arabayla hızlandım, diğer araçlar neyse bu da öyle, gayet güzel, tereddüt etmeden hızlanıyor, farkı şu, o yokuşu normalde 7. viteste çıkacakken otomatik olarak 5'e çekiyor ve o şekilde çıkıyor. Zaten 1320 kilo, 230 torka sahip benzinli bir araçta çıkamama vb. durum olacağını düşünmüyordum, denemiş oldum.
    Peki, 3 silindirli ve düşük hacimli motorun normallerden farkı nerede derseniz bunu rölantideki titreşim sırasında fark ediyorsunuz. Yeni nesil benzinli araçların çoğunu rölantideyken çalışıp çalışmadığını anlayamıyoruz, o derece sessiz ve titreşimsizler. Bu da sessizlik konusunda aynı fakat onlardan biraz daha titreşimli. Eğer benzinli aracın titreşimini 0, dizel bir aracın da titreşimini 10 olarak düşünürsek bu aracın titreşimi 4-5 arası. Rahatsız edici mi, değil; fark ediliyor mu, ediliyor. Benim şimdilik gördüğüm tek farklılık veya olumsuz yan bu.
    Olumlu yanlara gelecek olursak, birincisi 1.2 olduğu için ülkemizdeki vergi diliminde düşük kısımda. 1.5 bir dizele göre senede 800-900 lira civarı daha az vergi veriyorsunuz, bu da yaklaşık 3 depo, yani ortalama 2500 kilometreye tekabül ediyor, bu kadar kilometreden sonra dizel ile benzin tüketim farkını hesaplamaya başlıyorsunuz.
    İkincisi, 3 silindir ve 1.2 motor bir araç olduğu için, düşük ağırlığın etkisiyle, yakıt tüketimi açısından başarılı. 2000 kilometre henüz net bir yorum yapmak için erken fakat şu an 22 kilometre hız ortalamasında 7,5; 28 kilometre hız ortalamasında 7 litre ile dolaşıyorum. Uzun yolda ise 5 litreler civarı rahatça geziliyor. Bu aracın bir suv olduğunu ve tam otomatik bir şanzımana sahip olduğunu, ayrıca henüz ilk bakımına girmediğini düşünürsek, bence bu değerler oldukça başarılı. Uzun vadede karma tüketimimin üç aşağı beş yukarı 6.5-7 litrelerde olacağını düşünüyorum, ki vergi avantajıyla birlikte beni oldukça memnun edecektir. Fakat şunu kenara not etmeliyim, benzinli veya dizel fark etmeksizin, aracı sakin kullanan, konfor odaklı bir kullanıcıyım. Bu değerler benim kullanımım açısından böyle. Benzinli arabaları zorladığınız zaman bu yakıt tüketimi çok daha farklı olabilir.
    Şanzımana gelirsek, 8 ileri tam otomatik Aisin üretimi bir şanzıman olduğunu söylemiştim. Tam otomatik olması, çift kavramalardaki malum sorunlar sebebiyle, kullanıcıya kaygı yaşatmaması açısından önemli, insan rahatla ve güvenerek kullanıyor, uzun ömürlü olduğunu biliyor. Şanzıman hızlı ve akıcı, kararsız kalmıyor. Geçişleri yumuşak, çoğunlukla fark etmiyorsunuz. Vites oranları oldukça kısa tutulmuş, kendinizi 41 kilometrede 4. viteste giderken bulabiliyorsunuz, buna başlarda çok şaşırmıştım. Anladığım kadarıyla şehiriçi kullanımda yüksek vites ,düşük devir amaçlanmış, böylelikle aracın şehir içerisinde daha tutumlu olması sağlanmış.
    Dikkat ettiğim bir diğer nokta şanzıman üst vitese attığında yeni vitesteki devrin 1700'ler civarında olması. 1.2 litrelik bu motor 230 nm torkunu 1750 devirden itibaren verdiği için, yeni viteste bir boşluk yaşamıyorsunuz. Güzel olmuş. Dolayısıyla şanzımanı oldukça beğendiğimi söylemeliyim.
    Bununla birlikte, şanzımanla ilgili olmasa da bir eksiklikten bahsedeyim, o da auto-hold'un olmaması. Araç geriye kaydırmıyor, bunda bir sorun yok ama ayağınızı frende tutmadığınız sürece ileri gidiyor. Bu da her sıkışık trafikte veya her kırmızı ışıkta ayağınızın frende durması demek. Çoğunlukla şehiriçinde araç kullanan birisi olarak bu donanımın eksikliğini hissettim.
    Süspansiyon ve yol tutuş konusunda ise, bu kısmı klasik Opel olarak betimlemek isabet olacaktır. Bu ne demek, yola iyi tutunan, güven veren; bunun karşılığında da salınımı az, ve biraz sert olan bir araba. Aracın üzerinde 225/55/R18 Michelin lastikler geliyor, sanırım tanesi 1000 liradan fazla, gerçekten kaliteli lastikler. Araç suv olmasına rağmen ne uzun yolda ne virajlarda bana güvensizlik hissettirmedi, araç yola gerçekten iyi yapışıyor ve iyi tutunuyor. Bu anlamda aracı beğendim. Tabiki bunun karşılığı olarak da biraz sertleşiyor, çukur-tümsek vb. Durumlarda çok yumuşak olmadığını söylemeliyim. Ama çok ileri boyutta edici değil, kasislerde vs. çekinmezine gerek yok, çok de fena değiller, böyle yerlerden geçtiğinizi anlamakla birlikte bunun size etkisi o kadar da fazla olmuyor. Konfor konusunda söyleyebileceğim eksilerden br tanesi lastik sesi oldu, içeride motor sesi veya herhangi bir başka ses olmamasından mı bilmiyorum ama uzun yolda lastik seslerini biraz fazlaca duydum, ama bunu şimdilik bir eksik olarak yazmıyorum, lastikleri henüz tam olarak kontrol etmedim. Bu kısmı daha sonra güncelleyeceğim.

    Sonuç
    Arkadaşlar eksisiyle artısıyla, elimden geldiğince objektif bir şekilde aracı anlatmaya çalıştım. Sonuç olarak şunları söyleyebilirim, araç temel tüm alanlarda benim beklentimi karşıladı. Benim beklentilerim (güvenlik sabit olmak kaydıyla) geniş, ferah bir araç; sessiz, akıcı ve ekonomik bir motor ve konfor odaklı bir şanzımandı. Bu bağlamda aracın tasarımı güzel, hacmi geniş, ferah, rahat oturumu var, bagaj yeterince büyük; Motor-Şanzıman uyumu güzel, hızlanması vb. akıcı. Kabin oldukça sessiz, yalıtımı başarılı. Dolayısıyla araç temel beklentilerimi karşılıyor. Eksiler ise bahsettiğim gibi bazı inanılmaz donanım eksiklikleri, sade-yavan arasında gidip gelebilen bir iç mekan, aracın biraz sert yapısı vb. Dolayısıyla ben aracı genel manasıyla beğendim, alacak kişilere de bahsettiğim hususları akıllarında tutma şartıyla aracı önerebilirim. Umarım sizlere düşüncelerimi güzel bir şekilde aktarabilmişimdir.
    ----------------
    Arkadaşlar merhaba.
    2015 Aralık çıkışlı, 90000 kilometredeki Dizel Honda Civic Hatchback Elegance Paket aracımı sattım. Aracı sattıktan sonra suv arayışına girdim.
    Öncelikle senede 15000 kilometreyi geçmeyeceği için dizele gerek olmadığını düşündüm, hem de 1.2 motorun teknik verileri oldukça iyiydi (ortalama 5.1 litre tüketim) ayrıca düşük hacimli bir araç olursa yılda 2000 lira MTV vermek yerine 1000 lira verecektim ki bu senede 4 depo yapar. Bir depoyla 750 kilometre gitse sadece bu 3000 kilometre demek oluyor.
    Araştırmalara başlayınca Grandland ilgimi çekti. Hem 1.2 motor 130 beygir, hem 8 ileri tam otomatik şanzıman, hem hafif bir araç (1360 kilo). Yakıt tüketimi çok yüksek gözükmüyor (karma tüketimi 5.1), hızlanması dizele göre oldukça iyi. (10.3 saniye benzinli motor, 12.3 saniye dizel motor)
    Aracın dış tasarımı vs. hoşuma gidiyordu. Araç hem genişlik hem uzunluk açısından suv araçlar arasinda oldukça iyiydi. Donanımı da dolu olunca fiyat araştırması yaptım. 2 bayi giriş Paket Essentia için 198 küsür fiyat verdi. Neredeyse liste fiyatından hiç indirim yapmadılar. Arayışa devam ederken aynı paketi başka bir bayide 192.500'e buldum. Almayı düşünüyordum, alacaktım da aslında ama sonra bir şekilde bu aracın üst paketi Enjoy denk geldi. Verdikleri fiyat da diğer iki bayiinin verdiği giriş paketinden daha düşük olunca Pazarlık vs. 195.000 liraya Enjoy pakete el sıkıştık ve aracı aldık.
    Aracın donanımı bana kalırsa birkaç eksik hariç oldukça güzel. En önemli eksiği cam tavan fakat ne yapalım, fiyat çok fark ettiği için kalsın dedim.
    Standart donanımda ön ve arka farlar tamamen led, otomatik uzun far asistanı var, gündüz ledleri mevcut. 7 inç dokunmatik ekranı güzel, apple car play ve android auto destekliyor. Tam otomatik çift bölgeli dijital klima var, arkada da havalandırma olması güzel. Bunun dışında yağmur sensörü, far sensörü, hız sabitleme, ön-arka park sensörü gibi temel donanımlar zaten var. Standart güvenlik donanım, trafik işareti tespit sistemi, şerit ihlali uyarı sistemi gibi güvenlik donanımları var. Bunun dışında Enjoy paketle birlikte Agr onaylı yarı deri döşemeler, (bu 2019'da sadece Excellence paketle geliyordu), elektrikli bel desteği, sürücü koltuğunda bacak minderi uzantısı ve arka kol dayama geldi, geri görüş kamerası eklendi, ön park sensörü geldi, jantlar 18 oldu, tavana raylar eklendi, bagaj iki kademeli hale geldi (Bagajın hacmi oldukça iyi, 514 litre). Krom çitalar, karartılmış camlar, çift egzoz görüntüsü gibi ufak tefek şeyler de enjoy ile birlikte gelen diğer ufak tefek şeyler oldu, bence daha da güzel oldu. (192500'e giriş paketini alacakken bunları 195000e almam çok çok daha iyi oldu)
    Yani sonuç olarak birkaç ufak donanım haricinde içime sinen bir araç oldu. Performansı, tam otomatik şanzımanı, düşük yakıt tüketimi, düşük vergi, aracın genişliği, bagajın büyüklüğü vs. de olunca aracı satın aldım. Umarım iyi bir tercih yapmışımdır. Yorumlarınızı merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi interestedintech33 -- 17 Ocak 2021; 0:44:0 >







  • Güle güle kullanın hocam hayırlı olsun sıfır km c suv için bence güzel fiyat bir iki ay sonra çok ararız bu fiyatları.
  • Hocam kotu yorumlara hazirlanin forum passati golfu sever
  • Güzel tercih. Hayırlı olsun.
  • Şu an PSA'nın 1.2 130 hp SUV'larının tamamı fırsat gibi duruyor. Bağlayıcı durumlarım olmasa ben de sardırırdım 1 tane ama malesef, başka sefere.

    Hayırlı olsun, güle güle binin.
  • Cok iyi fiyat. Hayirli olsun.
  • Hayırlı olsun güle güle kullanın. Güzel seçim olmuş.
  • Hayırlı olsun, çok güzel ve mantıklı tercih

    Grandland güzel araç, suv segmentinde sevdiğim bi model. Sessiz, kaliteli ve konforlu bi iç mekan sunuyor, tasarımı da güzel.
  • 3008 1.2 Allure dynamic ile farkları nedir ?
  • Ekim ayında sıfır km 180 bin tl ye dizel otm grandland x enjoy satın aldım ben de sedef beyazı. cam tavan yok. aracınız hayırlı olsun. bir sorunuz varsa sorabilirsiniz. yardımcı olmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 18 Nisan 2020; 0:8:18 >
  • Öncelikle aracınız hayırlı olsun, ben de clio ve corsa arasında kalıp 1.2 elegance corsa aldım, bayide grandland çok hoşumuza gitti, peder beyede grandland düşünüyoruz, 215 bin fiyat aldık skyline için ne diyorsunuz ?
    Opel tam otomatik şanzımanlarla çok mantıklı hamle yaptı gerçekten. Dsg, Edc gibi zart zurt problemleri yok.
  • Üç hafta önce aynı aracı aynı fiyata aldım, şu an iyiki almışım diyorum çok sevdim aracı. Aksesuar olarak yan basamak ekletmenizi öneririm, görünüşünü çok değiştiriyor.
  • Hayırlı olsun qashqai almadıktan sonra diğer SUV’lar çok fark etmez bence allah kaza bela yaşatmasın
  • Hayırlı uğurlu olsun aracınız Allah kaza bela vermesin. Dizel civic sanırım 9 ileri olandı ve hızlanması onun da 10 saniye civarı. 1.2 benzinliyi alınca kıyaslamak adına yorum yapabilirseniz sevinirim. Zira çok merak etmeye başladım 5 sene dizel kullandıktan sonra 1.2 motorun performans ve yakıtını nasıl bulacağınızı. Hisleriniz önemli. Sağlıklı günler.
  • @blacklotus01 çok teşekkür ederim hocam. ikinci eldeki ve sıfır araçlardaki fiyatları dehşetle takip etmeme ve eninde sonunda bir vergi indirimi olacağını düşünmeme rağmen ani yükselen döviz kuruyla birlikte ben de fiyatların artacağını düşünüyorum. buna bir de virüsten dolayı üretimin durması ve araç olmaması da eklenince daha da vahim olacak gibi.

    @robert lewandowski rl9 hocam yorumlar iyi gibi, öyle olunca ben de rahatladım

    @auto_man teşekkür ederim hocam.

    @turkeril hocam ben bu motoru hiç denemedim açıkçası, umarım teknik verileri gerçeğe uygundur. ama her ne olursa olsun benzinli aracın sessizliği, gidişi vs. dizel bir araçtan sonra memnun edecektir.

    @trexin çok teşekkür ederim hocam. bu piyasada ve araç yokluğunda ben de kötü bir tercih olmadığını düşünüyorum.

    @207m çok teşekkür ederim hocam, sağolun.

    @lojistisyen çok teşekkür ederim hocam. araçta yalıtım takıntısı olan birisi olarak bu yorumu duyduğuma sevindim

    @hondaaaa hocam bilgim yok fakat sanırım aralarında bir 10-15 bin lira kadar fark var. Hatta ben liste fiyatında 269 bin lira görünce hiç bakmamıştım bile ama indirim yapıyorlarmış. peugot'da muhtemelen donanım fazlası vardır hem de tasarım olarak daha modern. bu araç daha sade ve klasik duruyor ona göre. tercih meselesi tabiki. onun dışında yürüyeni, motoru, şanzımanı her şey aynıymış.

    @meticulous hocam siz de güle güle kullanın, çok güzel bir fiyata almışsınız. nasıl aracınızdan memnun musunuz, dizel kaç litre tüketiyor şehir içi-dışı, bir de herhangi bir aksesuar eklettiniz mi acaba?

    @caspento hocam benzinli mi dizel mi 215 bin lira? ben de cam tavan muhakkak istiyordum ama fiyat farkı çok olunca mecbur vazgeçmek zorunda kaldım. dizel cam tavan versiyonu 215se düşünülebilir belki. suv araca gidiyor çünkü cam tavan.

    @mrhero hocam kaç liraya eklettiniz yan basamağı? bir de ben şu anteni değiştirip köpek balığı yapayım diyorum çok gözümü tırmalıyor ama servis olmaz sıkıntı çıkarır dedi.

    @wakrupalice çok teşekkür ederim hocam. Yalnız Qashqai de güzel araç hocam niçin öyle söylediniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi interestedintech33 -- 18 Nisan 2020; 1:3:46 >




  • frknsysl F kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim, çok sağolun. Hocam bendeki 2015 Civic eski kasaydı. Manuel olan. Ama o da dediğiniz gibi 10 saniye civarında hızlanıyordu. Çok güzel bir motordu, 6. viteste vites düşürmeden bayır tepe demeden çıkıyordu, çok memnundum o araçtan. Hele yakıt tüketimi bugüne kadar gördüğüm en iyi araçtı. Umarım bu da öyle olur. Kullanır kullanmaz yorumumu aktaracağım. Tekrar teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33

    Çok teşekkür ederim, çok sağolun. Hocam bendeki 2015 Civic eski kasaydı. Manuel olan. Ama o da dediğiniz gibi 10 saniye civarında hızlanıyordu. Çok güzel bir motordu, 6. viteste vites düşürmeden bayır tepe demeden çıkıyordu, çok memnundum o araçtan. Hele yakıt tüketimi bugüne kadar gördüğüm en iyi araçtı. Umarım bu da öyle olur. Kullanır kullanmaz yorumumu aktaracağım. Tekrar teşekkür ederim.
    Kıyaslamanızı ve yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum hocam 🙂
  • Donanımlar çok çok iyi görünüyor hayırlı olsun.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.