Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
951
Cevap
82
Favori
122.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu sabah benim de kk yokladılar en sonunda,

    Kredi kartı kullanımında çok titzimdir. Telefonda ve evdeki PC de lisanslı Antivirüs yazılımları
    kullanıyorum. Normalde KK kartlarımı İnternet ve Mail Order alışverişine kapalı tutarım. Yurdışı
    sitelerde Sanalcard kullanırım. Tüm bu önlemlerime karşın bugün 0,21 usd tokatlandım.

    Bu sabah Yapı Kredi kartım ile bir siteden (onunla alakalı olduğunu düşünmüyorum )
    alışveriş yaptım. Kartı işlem bitince internet
    alışverişine kapatmaya üşendim. ( kahvaltıdan sonra kapatırım dedim ) Neyse kahvaltı ederken
    mesaj geldi yurdışı *** **** firmasında 0,21 USD alışveriş yapldı harcama size ait değilse 444****
    arayın diye. Hemen telefondan kartı internet alışverişine kapatıp .M.Temsilcisini aradım.
    M.T. kartımdan 2 tane Türk Telekom çekimi daha yapılmaya çalışıldığı ve ben kartı kapattığım için
    başarısız olduğu söylendi. Yeni kart talep ettim. 0,21usd ile uğraşmam o kalacak.

    Bundan sonra ancak Sanalcard ile limit tanımlayarak ancak alışveriş yaparım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Endişelenme hocam, banka iade edecektir o tutarları.

    Bu arada para çekilen kurumlar gerçekten TTnet, Vodafone ve THY ise o kurumlara da mesaj atıp olayı anlatıp para iadesi istemekte fayda var.
    (Gerçekten derken yanlış anlama, bu şirketlerin adı kullanılarak sahteleri de olabiliyor sanal pos üzerinden, nasıl yapıyorlarsa artık)

    Savcılık içinse yapacağın, şubeden bu tutarların çekildiğine ya da çekilmek üzere provizyonda beklediğine dair imzalı ekstre alıp, savcılığa başına gelenleri anlattığın dilekçenin ekine eklemek.
    Savcılığa yazacağın dilekçede olayın "Nitelikli dolandırıcılık" suçu olduğunu belirtirsen cezası daha ağır olacaktır.

    Yeri gelmişken ekleyelim ki acilen tüm K.Kartlarını internet, mail order ve telefon bankacılığına kapattırıp gerekirse sadece sanal kullanmak ve bu sanal kartta da kesinlikle limit bırakmamak gerekiyor.

    Geçmiş olsun, umarım kısa sürede sorununuz çözülür.


    sağolun hocam,

    Dün subeden dilekce yazdik yollandı. bende aynı dilekceyi internet üzerinden tekrar faxladim ne olur olmaz diye savciliğa gidemedik. ttnet fatura yazıyor provizasyonda. ayrica provizasyondakilerde durduruldu. bir insan ttnet ile 4298 tl'lik ne alabilir anlamis degilim. senin dediğin gibi ise ilgicmis adamlar her seyin yolunu bulur oldu. o kadar dikkat etmemize rağmen bunlar başımıza geliyor. thy ile konustuk dosya actilar. ttnet ve vodafone yardimci olamayiz dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Endişelenme hocam, banka iade edecektir o tutarları.

    Bu arada para çekilen kurumlar gerçekten TTnet, Vodafone ve THY ise o kurumlara da mesaj atıp olayı anlatıp para iadesi istemekte fayda var.
    (Gerçekten derken yanlış anlama, bu şirketlerin adı kullanılarak sahteleri de olabiliyor sanal pos üzerinden, nasıl yapıyorlarsa artık)

    Savcılık içinse yapacağın, şubeden bu tutarların çekildiğine ya da çekilmek üzere provizyonda beklediğine dair imzalı ekstre alıp, savcılığa başına gelenleri anlattığın dilekçenin ekine eklemek.
    Savcılığa yazacağın dilekçede olayın "Nitelikli dolandırıcılık" suçu olduğunu belirtirsen cezası daha ağır olacaktır.

    Yeri gelmişken ekleyelim ki acilen tüm K.Kartlarını internet, mail order ve telefon bankacılığına kapattırıp gerekirse sadece sanal kullanmak ve bu sanal kartta da kesinlikle limit bırakmamak gerekiyor.

    Geçmiş olsun, umarım kısa sürede sorununuz çözülür.


    evet hocam ttnet aradi savciliktan sonra ve bizde oyle bir durum gozukmuyr dedi. yani dediğiniz gibi fake bir durum soz konusu ve thy para iadesi gerceklesti. vodafone ulasamadik sadece mail attim
  • Wingsaber kullanıcısına yanıt
    Gözün aydın hocam, THY'na bravo çabuk tepki vermiş. Evet, ttnet fake anlaşılan, Vodafon'da öyle olabilir.
    Bu arada, provizyondakiler durduruldu demiştin ama parayı THY iade etti ise o halde hesaplarına geçmiş demektir, yani durdurulmamış diye anlıyorum doğru mu?

    Yine de banka sonunda iade edecektir kalanları, gelişmelerden bizleri de haberdar edersen sevinirim.
  • casper333 kullanıcısına yanıt
    Size de geçmiş olsun hocam, ucuz atlatmışsınız

    Önce deneme amaçlı ufak bir meblağ çekmişler kart açık mı diye, neyse ki yabancı para olunca hemen ikaz mesajı gelince fark etmişsiniz.
    Ben de alışveriş vs. için ayrı bir laptop tahsis ettim, internet security filan var ama ne yaparsak yapalım kart bilgilerimiz zaten birilerinin elinde gördüğümüz kadarıyla.
    İşte sizin örnekte görüldüğü en ufak bir boşlukta bile hemen harekete geçiyorlar.

    Bu durumda tek çare sanal kart olarak görünüyor ama onda da limit bırakmamak gerekiyor.
    Önceki sayfalarda, otomatik ödemeler için sanal kartında limit bıraktığı ve onun da boşaltıldığını yazmıştı bir arkadaş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Gözün aydın hocam, THY'na bravo çabuk tepki vermiş. Evet, ttnet fake anlaşılan, Vodafon'da öyle olabilir.
    Bu arada, provizyondakiler durduruldu demiştin ama parayı THY iade etti ise o halde hesaplarına geçmiş demektir, yani durdurulmamış diye anlıyorum doğru mu?

    Yine de banka sonunda iade edecektir kalanları, gelişmelerden bizleri de haberdar edersen sevinirim.

    aynen tutarlar geçmiş durdurulmamış. savcılık ve tekrar dilekceden sonra gecici olarak paranin iade edildiği mesaji geldi. Arastırma sonuclanana kadar. baska bir sey yapamadığımız icin beklicez baska care yok
  • Wingsaber kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam, zaten durduruldu deyince şaşırmıştım, YKB yapmazdı böyle işleri.
    Savcılıktan Siber Suçlar Polisine havale edilecek dilekçeniz, polis araştıracak, bir şey bulurlarsa savcılığa rapor edecekler ve savcılıkta mahkemeye intikal ettirecek.
    Bu uzun bir süreç, dediğiniz gibi önce bankadan paraların iade edilmesini beklemek gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lasvegaswings

    Sanal Kart kullanın 1000 sefer söyledik, siz de söyleyin herkese... HB bile olsa sanal kart kullanın !

    hatta asıl kartlarınızı internet ve mail order alışverişlerine kapatın !

    markette zartta zurtta zaten şifre isteniyor.

    Geçmiş olsun.



    ben sanal kart kullanmama ve mail ordere kapatmama ragmen asıl kredi kartım ile yurtdısında oyun satın alındı.
    bankaya ulaşıp telefonla sordugumuzda sadece inceliyoruz geyiği yaptılar . ki kredi kartları konusunda guvenliğe aşırı önem veren birisiyim.


    iş bankası reklamında gordugum kartı online olarak kullanıma kapatma açma özelliğini bence tüm bankalar getirmeli
    sanal kart gibi sadece kullanacağımız zaman açıp iş bittikten sonra kullanıma kendim kapatabilmeliyim
  • vuysal kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-86G53N200 -- 30 Ekim 2020; 14:53:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaRQuE

    Bu konuda benim kafam karışık mail order ile farklı bir birşey kastediyorlar galiba. Çünkü benim kart bilgileri çalındıktan sonra yeni kart çıkarırlarken güvenlik amacıyla mail order'a kapattılar. Kart geldi, internet şubesinden detaylarına baktığım zaman İnternet harcamalarına açıktı. Telefon açtım mail order'ı kapatın dedim, zaten kapalı dediler. Ama internet şubesinde ki internet harcaması açık olduğu zaman internetten alışveriş yapabiliyordum. Mail order'a açtırmadım hiç. Sanal kart kullanıyorum ve tüm işlemlere kısıtlama koyuyorum. Alışveriş yapacağım zaman açıyorum. Ama yakında kredi kartımı kapattıracağım. Ön ödemeli karta geçeceğim.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç

    mail order internet değil hocam o farklı bişey
    sadece kredi kartı bilgileri ile imza vb olmadan alışveriş yapabiliyosun mail order ile oldukca tehlikeli birsey bence
    zaten kredi kartlarının guvenliğinden banka (sadece banka ) sorumlu olsa şifre 3d imza olmadan alışveriş yaptırmazlar ama
  • vuysal kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-86G53N200 -- 30 Ekim 2020; 14:53:27 >
  • 2 gün önce burdaki mesajları okudum ve yıllarca kullandığım bir sorun yaşamadığım garanti kartımı internet alışverişine kapadım, aynı gün aliexpress ten sanal kartla bir ürün aldım, dün akşam 21:30 da ve bu sabah 6:30 da mesaj geldi işleminiz başarısızdır diye, M.H. yi aradım, şuan adını tam hatırlamıyorum çekim denenmiş kapalı olduğundan vermemiş onay, hemen kartı kapattılar, süper zamanda konuyu okuyup iyiki tırsmışım dedim. Zaten 2 kartım var 2 side internete kapalı, bu devirde açmamak lazım artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Discovery_


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Discovery_

    Azz önce bu mesaj geldi. Bankayı aradım.

    handhelditems.com, indiegogo.com ve bir yerden daha çekim denemesi olduğu söylendi.

    Kartı kapattık. Teknosadan yakında alışveriş yapmadım diye hatırlıyorum.


     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    Arkadaşlar, garanti sağolsun zamanında ucuz yırtmıştım. Fakat az önce eşimin kartını kontrol için Akbank internet şubesine girdim. Kullanılabilir limitin düşüklüğü dikkatimi çekti, sonra dönem içi işlemlere baktığımda 11 ve 12 Ocakta yapılmış 3 adet toplam 1532.9TL işlem gördüm, hemen bankayı aradık kart yenileyip, itiraz başvurusunuda yaptık. Umaım sıkıntı çıkmaz.

    İşlemler AEROREPUBLIC BOGOT CO (Yeni adı Copa Airlines Colombia) Bogotá - Kolombiyada havayolundan yapılmış.

    Uçan uçmuş gitmiş ama firma ile iletişime geçmeme gerek var mı? Yolcu bilgisini vereceklerini pek sanmıyorum??

    Not: İşlmin yapıldığı tarihte kendi telefonumu servise gönderdiğim için eşimin telefonunu kullanıyordum, o yüzden uyarı mesajı geldimi tam emin değilim.





    AKBANK - Harcama İtirazınız Hk.

    Aşağıda yer alan işlem(ler) için; Bankamıza ilettiğiniz harcama itirazınız haklı bulunmuş olup, bu işlem(ler)e ait finansal sorumluluğunuz bulunmamaktadır. Sözkonusu işlem(ler) için kartınıza ödeme yansıtılmış ve inceleme sonuçlandırılmıştır.

    İşlem Tarihi İşyeri Adı İşlem Tutarı Ödeme Tutarı Ödeme Durumu/Tarihi
    12/01/2017 AEROREPUBLIC:9655011001Bogot CO 495,4 TL 495,4 TL Ödendi - 28/01/2017
    12/01/2017 AEROREPUBLIC:9655711001Bogot CO 597,08 TL 597,08 TL Ödendi - 28/01/2017
    11/01/2017 AEROREPUBLIC:9654311001Bogot CO 440,42 TL 440,42 TL Ödendi - 28/01/2017
  • _Discovery_ kullanıcısına yanıt
    Gözünüz aydın hocam, sonuçtan bizi de bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.
  • Arkadaşlar bugün art arda 3 çekim yapıldı yapı kredi kartımdan. Türk telekom mobil web istanbul yazıyor. Hemen kartı kapattırdım. Dilekçe yazıp fax çektim. Pazartesi bankayada vereceğim. Tam paramın olmadığı bir zamanda çok kötü oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • doc.dr D kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun kardeşim, kartının hesap kesim tarihi yakın mıydı?

    Bu tür dolandırıcılıklara karşı yapılacak tek önlem, esas kredi kartlarını internet / Mail Order ve Telefon bankacılığına kapatarak sanal kart kullanmak ve sanal kart'ta da asla limit bırakmamak gerekiyor.
  • Eyvallah sağolasın hocam. Dostlardan uzak olsun. Allahtan hesap kesilmişti. Yoksa tamamen çökmüştüm.

    Sanal kart kullanırkende işkillenirim hocam artık.

    Çünkü şöyle bir düşündüğümde

    market postlarında kopyalama düzeneği olabilir.

    Araç sigortası yaptırırken, tatil rezervasyonu yaptırırken, ne biliyim her yerde bu kart numarasını paylaşıyoruz, yada kredi kartını veriyoruz, artı birde alışveriş yaptığımız bilgisayarda virüs var ise buda sıkıntıymış bugün öğrendim.

    İnternetten en son n11 den alışveriş yaptım onada bir hafta oldu.

    Kart numarasını kopyalayan ..... Neden acaba bir hafta bekledi ve gündüz yaptı. Gece olsa ve iptal ettiremesem kim bilir kaç lira harcama yapacaklardı.

    Aklıma şuda geliyor acaba alışveriş yaparken sanal karta limit tanımladığımda ben harcama yapmadan hemen yine çekerler mi?

    Bence akıllı sms olmadan bankalar alışverişe müsade etmemeli ve her seferinde farklı bir sanal kart numarası oluşturulabilmeli, böylece sanal kart hep güvenilir kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • doc.dr D kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun

    kartı internet ve mail ordere kapatırsanız asıl karttan işlem yapılamıyor
    o nedenle sigorta vs. yaptırmaya gitmeden önce sanal karta para aktarıp ,sigortacıya sanal kart numaranızı verirseniz sorunsuz işleminiz gerçekleşiyor

    ben ilk kapattığım zaman unutmuştum ve sigorta yaptırmaya çalıştığımda işlem gerçekleşmeyince aklıma geldi :)
    gerçi sigortacılar işi öğrenmiş ,telefonla kartı bir işlem için açtırdılar ve o şekilde ödeme gerçekleşti

    akıllı telefon kullananlar işlem gerçekleşeceği sırada sanalkarta limit aktarırsa daha güvenli olur ,diğer türlü mecburen bir süre seçmeniz gerekiyor (misal ben 3 saat seçiyorum ve 3 saat sonra kart limiti sıfırlanıyor)
    tabi bu süre içinde birileri kullanırsa yapacak bir şey yok
    hayatta % 100 güvenlik yok maalesef :)
  • Sağolasın hocam. Dediğiniz gibi artık sanal kart kullanacağım.

    Aslında her seferinde yeni sanal kart oluşturabilsek çok güzel olacak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • doc.dr D kullanıcısına yanıt
    Hocam tekrar geçmiş olsun dileğimle endişelerinizi gözden geçirelim derim:

    Bu olay benim de başımdan geçtiği için bu başlığı açmıştım.
    Dolandırılına kadar ben de sanal kartı duyardım ama bir savunma mekanizmam vardı: "Çok uzun yıllardır günlük hayatta ve internet'te kredi kartı kullanıyorum ve başıma bir iş gelmedi"
    Ancak işlerin değiştiğini bu tür dolandırıcılıklar çığ gibi arttığında farkına varabildik.

    Yine ancak, kredi kartının günlük yaşantımıza getirdiği kolaylıklardan vazgeçmemek için alınacak tedbirler var.

    - Günlük kullanımda bir markette kartımız kopyalanabilir m? Olabilir. Çare, bildik yerlerde kartımızı kullanmak diyorum. Mesela ben 2-3 güne bir alışveriş yaptığım yerde alışverişimin ne tuttuğunu kendim söyleyip kartımı uzatırım ve onlar da benim şifremi bilirler; Karşılıklı güven.
    Ya da Migros vs. gibi yerlerden alışveriş yapıp kartımızı bankalardan uzak kuytu ATM'lerde kullanmamak gibi.

    - Fakat günümüzde Kredi kartı dolandırıcıların bu kopyalamaları gidip bir lokantada kırığıyla yemek yeme ihtimali çok zayıf çünkü her taraf kamera dolu.

    - Geriye internet alışverişi kalıyor dolandırıcılar için ama kartımızı fiziki olarak kopyalamaları gerekmiyor, çünkü bu bilgiler zaten ellerinde var:
    * İçerden bilgi sızdırma: Evet, banka çalışanları bunu rahatlıkla yapabilir hatta geçen yıl bir banka genel müdür muavini tutuklanmıştı.
    * Alışveriş yaptığımız kimi siteler hack'lenebilir.
    * Bir ihtimal de bilgisayardaki virüsler olabilir, bu arada forumdaki kimi güvenlik konularında "Antifirüs kullanmak ne yeaa, ben çok dikkatliyim bea" diye yazanlar karşısında hayret ediyorum: Ergen mi yoksa kötü niyetli mi, bilemiyorsun tanımadığın insanların cümlelerinden.
    Bu tiplerin "Geçerken uğrayan virüsler" den haberi yok!

    - O halde, ücretsiz veya 3 aylık trial Antivirüs/Internet security peşinde koşmaktan vazgeçip 15-20 TL civarında bir para verip lisanslı 1 yıllık Internet Security alınmalı.

    - Kimi bankalarda mesela YKB'nda söylediğiniz özellik var, her alışverişten sonra sanal kartı iptal edip yeniden oluşturma seçeneği.
  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.