Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
951
Cevap
82
Favori
122.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Sorununuzu paylaştığınız için teşekkür ederim, neyse ki çabuk çözülmüş konunuz.

    Zaten tvt.com diye bir halihazırda bir site yok, isim hakkı satışa çıkarılmış ve domain name bilgileri gizlenmiş: http://whois.domaintools.com/tvt.com
    Ancak, ilgili bir savcı ve onun havale edeceği Siber Polis bu işin arkasını takip ederse birilerine ulaşabilirler.

    Bu iş ancak Devlet gücüyle çözülebilir, istedikleri kadar Proxy-VPN vs. kullansınlar.

    SMS' e tekrar baktım "TVT BILGISAYAR firmasında...." yazıyor
    Apple Satıcısı TVT olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Endorfinli Melankolik

    Ya annemin de başına geldi 3000 liralık bir alışveriş yapıp kadını arayıp şifre istediler kadıncağız banka diye inanıp vermiş bankaya filan şikayet ettik hakem heyeti alehiyimize karar verdi bu konuda başka ne yapabiliriz tavsiyesi olan var mı?

    Çok zor maalesef, 3D Secure şifresi ile işlem yapıldıktan sonra bu zaten sizin kredi kart bilgileriniz ve telefon numaranız ile yapılmış kabul edilir ki öyle olmuş zaten.

    Arkadaşlar: Cep Telefonunuza yapmadığınız bir işlem için 3D Secure şifresi geldiğinde bu şu demektir: Sizin hem kredi kartı hem de telefon numarası bilgileriniz zaten dolandırıcıların elindedir.

    3D secure şifrenizi vermeseniz bile kartınızı anında iptal ettirmediğiniz takdirde daha sonra o dolandırıcılar 3D'siz işlem yapıp sizi tekrar dolandırmaya çalışacaklardır.


    Günümüzdeki tek çare Sanal Kart, elbette asıl kartı İnternet/Mail-Order ve Telefon Bankacılığına kapattıktan sonra.

    Son olarak, sanal kartta da limit bırakmamak gerektiğini de söylesek?




  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Ziraat Bankası bildiğim kadarıyla şubedeki MH vasıtasıyla İnternet Bankacılığı işlemini yüz yüze ve kimlik gördükten sonra aktif edip ilk şifreyi zarfla veriyor olsa gerek.
    Hatta bir de 5-10 TL verip bir şifrematik almakta fayda olabilir ve böylece cep telefonunuzu devre dışı bırakabilirsiniz.

    Anneniz çok yaşlı değilse onu şubeye götürüp bu konuyu çözebilirsiniz
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Ben başka mesajlara cevap yazarken bu düzeltmeniz gelmiş, o halde yapacağınız iş derhal ilgili firmaya itiraz/şikayet mesajı göndermek.

    Bunu yaptınız mı?
  • geçen ayda benim başıma geldi markete girdim çıktım world card yapı kredi kartıyla alışveriş yaptım.
    cep telefonum evde kalmıştı.
    15 dk sonra eve gidip bakınca ekranda 599.99 tl morhipo alışverişini 3 taksitte ödemek istermisiniz falan mesajı görünce hemen bankayı arayıp kartı kapattırdım.

    morhipoyu aradım ve bilgim haricinde kartımdan şu tutarda alışveriş yapılmış siparişi iptal edip parayı yatırın dedim.

    3 saat geçmeden hemde pazar olmasına rağmen para iadem gerçekleşi.
    ucuz yırttık.

    yani şu 3D olayı önemli her internet alışverişinde mutlaka olması lazım....
  • birde şöyle bişey duydum bazı pos cihazları kartı direk kopyalayabiliyormuş
    yani o marketteki adamdan kıllandım
  • Bu dolandırıcılarla ilgili doğru dürüst ceza uygulanmıyor. Özellikle bu son 3-5 aydır hangi komşumla konuşsam beni şöyle bir numara aradı beni böyle bi numara aradı diyor. Arayan numaralara baktığımda her 10 sorgulamamdan 10u dolandırıcı.

    Bu işlerin devlet destekli yapıldığını düşünmeye başlıyorum. Ne bi ceza uygulanıyor ne bi yasa çıkarılıyor öyle ölü gibi yatılıyor.
  • fener19 kullanıcısına yanıt
    Haklı olabilirsiniz.

    Toplum tamamen bozuldu: Ben de aynı şeyden şüphelendim ama ispatı neredeyse imkansız maalesef.
    Tabi, uğraşacak savcı ve onun havale ettiği siber polisin bireysel şikayetle bu konuyu takip etmesini beklersek.

    Çünkü artık ara sıra medyada okuduğumuz "Yakalandı" mealindeki haberlerin hiç bir anlamı yok çünkü dolandırılanların parası asla kurtarılamadı.
    Yakalanan dolandırıcılar kısa sonra tahliye oluyorlar.

    Sonuç olarak: 3D SEcure şifresini vermeyenler sonuçta paralarını Bankadan geri kurtarabilirler.
  • cangunner kullanıcısına yanıt
    Birinci paragrafta haklı olmakla beraber ikinci paragrafta haksızsınız.
  • Jehat_40 kullanıcısına yanıt
    "İnternet bankacılıgını daha önceden hıc kullanmadıgımız halde onu aktif hale getirmişler"

    Bakınız, burada problem direkt bankanızda, ben üsteledikce siz es geçiyorsuzunuz!

    Üstelik hangi Banka?

    Burası bilgi paylaşma konusu: Öncelikle hangi Banka olduğunu belirtiniz ki insanlar ona göre tertibat alsınlar.

    Hangi Bankaymış o, bir de insanların haberi olmadan İnternet Bankacılığını aktif edip önüne gelene şifre veren?
    Ayrıca, velev ki internet Bankacılığınızı açtılar, peki girerken sizin telefon numaranıza gelmesi gereken kodu nasıl elde ettiler?
    Hangi Banka?


    Açıklar mısınız acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 16 Kasım 2016; 1:53:4 >
  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    Bankamı gururla sunuyorum YKB(Yapı kredi) bilmıyorum saçma sapan birsey banka yetkılılerıde anlam veremedı zaten bunu bı sekılde banka temizliyecek cunku dedıgınız gıbı hıc bı sekılde bıze bılgılendırme vs gelmedı ben elımdekı kozu kullanıp kan emıcı bankaya tazmınat vs acsammı dıe dusunuyorum
  • Banka: Yapı Kredi,

    Bugün saat 12:04'te kredi kartı limitimin dolduğuna dair bankadan sms aldım. Sms'te limit dolduğu için Kamil Koç firmasından bilet alamıyorsunuz şeklinde bir bilgilendirme vardı. Hemen telefon ile bankayı arayarak şüpheli kullanım bildirimi yapıp kredi kartını kapattırdım.

    İnternetten ekstreme baktığımda 16.11.2016 tarihinde de aynı firmadan bir bilet alınmış olduğunu gördüm. Bu işlem sırasında bana herhangi bir 3d secure mesajı gelmedi. Tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve provizyonda bekleyen işlemleri sorgulattım. yine 16.11.2016 tarihinde bir firma üzerinden 3000 tl üzerinde bir harcama yapıldığı bilgisini verdiler. Bu işlem bana ait değil dememe rağmen her hangi bir işlem yapılmadı.Bu işlemler de 3d secure kullanılmadan yapılmış ve bana herhangi bir bilgilendirme SMS'i de gelmemişti.

    Bugün hemen bankaya giderek bir itiraz dilekçesi doldurdum. Harcamaların tarih ve saatlerini vererek bana ait olmadıklarını söyledim. Genel merkeze faks gönderdiler ve 30, 60, 90 gün gibi bir süreyle inceleme yapılacağını söylediler.

    İşin ilginç tarafı böyle durumlarda yapı kredi kesinlikle sorumluluk almıyor. İşlem benim değil dememe ve bunu bildiren bir dilekçe doldurmama rağmen işlemi dondurmuyorlar. Süreç işliyor beyefendi demekten öte yaptıkları bir şey de yok.

    Bugün 3000 tl tutarındaki harcamanın yapıldığı firmayı internet üzerinden bularak telefon ile aradım. Firma otomotiv firması, istanbul'da iş yapıyor. Firmanın sahibi olduğunu söyleyen kişi malı gönderdik gibisinden bir şey söyledi. Bu süreçte siz mağdur olursunuz filan dedi bana.

    Vurucu noktalar ise şu:

    *) bu işlemler sırasında 3d secure kullanılmadı, bana herhangi bir sms gelmedi,
    *) banka 1000 tl üzerinde art arda iki kez işlem yapılmasına rağmen bilgilendirme sms'i göndermedi, ben bir gün sonra limit dolunca farkına vardım,
    *) Yapılan işlemlerden ilki 12:40 12:42 ve 12:45 saatlerinde yapılmış, yani 5 dakika içinde binlerce liralık 3 işlem.
    *) Bugün ise saat 12:04'te işlem yapılmak istenmiş limit dolu olduğu için ise yapılamamış,
    *) Bu işlemler tam öğlen vakti yapılmış, yani çalışan bir insan için öğlen arasında, belki yemek molasında, bilgisayarından uzakken, ya da yemek için çıkmışken veya yemek yerken
    *) Aradığım firma ben malı gönderdim dediğinde, maşallah çok hızlısınız 3000 liralık malı aynı gün çıkarmışsınız dedim (!!!) bu ne hız,
    *) Yapı kredi'nin kesinlikle lakayt bir anlayışı var bu süreçte bankaya güvenmiyorum, ama işlemler mail order ile yapıldığı için belki paramı kurtarabilirim,
    *) müşteri hizmetleri kesinlikle ilgilenmediği gibi telefonu kapatsam da rahatlasam modunda, çözüm odaklı değil..

    Para çekme işlemleri dün yapıldı. Bugün kartı iptal edip, harcama itiraz dilekçesi doldurdum, sonucu bekliyorum.. Sonucu buraya yazıp bilgilendirme yapacağım.




  • mixmasta kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Konu forumda sürekli üst sıralardayken kartınızı neden internet harcamalarına kapatmadınız?
  • Hocam alışveriş için zaten genelde sanal kart kullanıyorum. Hepsiburada, kitapyurdu gibi sitelerden güvenip yıllardır alış veriş yapıyorum.. Hayır madem mu 3d secure sistemi böyle açıklama sahip neden hala bankalar bir önlem almıyor.

    Su an Internet üzerinden yapılan tüm alışverişler saatli bomba. Güvenlik seçenekleri filan hikaye.

    Şikayetler genelde yapı kredi ile alakalı. Bu da ilginç.

    Bakalım banka bu işi çözebilecek mi. Yoksa arkasından su mu içeceğiz paranın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jehat_40 kullanıcısına yanıt
    Hocam, sizin konuyu akşam üzeri bir arkadaşla da tartıştık. Çünkü bu konu KK dolandırıcılığından da öte bir şey: Çünkü bir kullanıcının İnternet bankacılığına müdahale etmek aynı zamanda ilgili bankayı da hack'lemek anlamına gelir, neticede kullanıcı aynı anda banka işletim sistemini kullanmaktadır.

    İnternet bankacılığı bildiğim kadarıyla 3 şekilde açılır, Şubeye müracaatla-Merkez MH'inden telefonla-İnternet üzerinden "Anında şifre" yöntemlerinden biriyle.
    Her üçünde de bankaya tanımlı cep tel'e şifre gelir. Bir de arkadaşımın anlattığı Cep Tel'e Banka uygulaması indirerek telefonu tanımladığınızda şifre istenmiyebiliniyormuş ama ilk seferde yine şifre geliyor. Yani mutlaka ortada bankaya tanımlı bir cep tel olması lazım.

    Buna rağmen bu işlem gerçekleşiyorsa geriye kalıyor iki ihtimal: Ya Amerikalıların deyimiyle "Inside Job / İçerden yapılan iş" ya da Hacker'lık.
    Hacker'lık desek, yani bu kadar banka ve alışveriş siteleri bunların hepsi mi hack'leniyor?

    Yani, insanlar bilinçlenip sanal karta geçiş yaptıkça bu sefer de sanal kart dolandırıcılık haberleri gündeme gelmeye başladı.
    Bu sızıntıların bankaların içinden olabilme ihtimali hiç de göz ardı edilebilecek bir konu değil: Yakın zamanlarda iki eski çalışanıyla çağrı merkezi kurup insanları dolandıran bir "Banka Genel Müdür Muavini" tutuklandı diyorum.

    Sonuç olarak, paranızı kurtardıktan hemen sonra en azından Manevi tazminat davası açmaktan çekinmeyin, sizin ki özel bir durum.




  • mixmasta kullanıcısına yanıt
    "İşin ilginç tarafı böyle durumlarda yapı kredi kesinlikle sorumluluk almıyor. İşlem benim değil dememe ve bunu bildiren bir dilekçe doldurmama rağmen işlemi dondurmuyorlar. Süreç işliyor beyefendi demekten öte yaptıkları bir şey de yok. "

    Evet hocam, insanın provizyonda duran çalınan parasının tüm itirazlarınıza rağmen gece 00.00 itibariyle uçup gittiğini görmek çok sinir bozucu. Hele o 180 güne kadar bekleyeceksiniz diyen ses!!!!

    İyi de bu para yaklaşık 2 gün neden provizyonda duruyor, kimin itirazı bekleniyor acaba?
    Para benim mesela, diyorum ki "bu alışverişi ben yapmadım, malın/hizmetin gönderimi durdurup çalınan paramı geri verin"
    Kart benim, şifre olmadan alışveriş yapılmış ve itirazımı yapmışım. Neden uygulamıyorsun?

    Hocam yaşadığınız sorunu ayrıntılı paylaşımınız için teşekkür ederim, gelişmelerden lütfen haberdar edin.

    Bu konuyu dolandırılanlar kadar Bankacılar ve dolandırıcılar da okuyor ve Bankaların kendilerine çeki düzen vermeleri için fırsattır bu konu.

    Çünkü şu anda bile "mail order dolandırıcılığı" yazıp Google'da arattırdığınızda DH'in sayesinde ikinci sırada çıkıyor:





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 17 Kasım 2016; 23:10:37 >




  • son olaylardan sonra bankalar şüpheliler arasında baş sıraya çıkmaya başladı
    bende uzun süredir bundan şüpheleniyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    "İşin ilginç tarafı böyle durumlarda yapı kredi kesinlikle sorumluluk almıyor. İşlem benim değil dememe ve bunu bildiren bir dilekçe doldurmama rağmen işlemi dondurmuyorlar. Süreç işliyor beyefendi demekten öte yaptıkları bir şey de yok. "

    Evet hocam, insanın provizyonda duran çalınan parasının tüm itirazlarınıza rağmen gece 00.00 itibariyle uçup gittiğini görmek çok sinir bozucu. Hele o 180 güne kadar bekleyeceksiniz diyen ses!!!!

    İyi de bu para yaklaşık 2 gün neden provizyonda duruyor, kimin itirazı bekleniyor acaba?
    Para benim mesela, diyorum ki "bu alışverişi ben yapmadım, malın/hizmetin gönderimi durdurup çalınan paramı geri verin"
    Kart benim, şifre olmadan alışveriş yapılmış ve itirazımı yapmışım. Neden uygulamıyorsun?

    Hocam yaşadığınız sorunu ayrıntılı paylaşımınız için teşekkür ederim, gelişmelerden lütfen haberdar edin.

    Bu konuyu dolandırılanlar kadar Bankacılar ve dolandırıcılar da okuyor ve Bankaların kendilerine çeki düzen vermeleri için fırsattır bu konu.

    Çünkü şu anda bile "mail order dolandırıcılığı" yazıp Google'da arattırdığınızda DH'in sayesinde ikinci sırada çıkıyor:




    Ben dün öğle saatlerinden itibaren dün geceye kadar 12 saat zaman ayırdım. Bunun 4 saati müşteri hizmetleri ile iletişim kurmakla geçti. Süreç bittikten sonra ayrıntılı bir şekilde yine yazacağım. Umarım kısa sürede halledilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixmasta


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    "İşin ilginç tarafı böyle durumlarda yapı kredi kesinlikle sorumluluk almıyor. İşlem benim değil dememe ve bunu bildiren bir dilekçe doldurmama rağmen işlemi dondurmuyorlar. Süreç işliyor beyefendi demekten öte yaptıkları bir şey de yok. "

    Evet hocam, insanın provizyonda duran çalınan parasının tüm itirazlarınıza rağmen gece 00.00 itibariyle uçup gittiğini görmek çok sinir bozucu. Hele o 180 güne kadar bekleyeceksiniz diyen ses!!!!

    İyi de bu para yaklaşık 2 gün neden provizyonda duruyor, kimin itirazı bekleniyor acaba?
    Para benim mesela, diyorum ki "bu alışverişi ben yapmadım, malın/hizmetin gönderimi durdurup çalınan paramı geri verin"
    Kart benim, şifre olmadan alışveriş yapılmış ve itirazımı yapmışım. Neden uygulamıyorsun?

    Hocam yaşadığınız sorunu ayrıntılı paylaşımınız için teşekkür ederim, gelişmelerden lütfen haberdar edin.

    Bu konuyu dolandırılanlar kadar Bankacılar ve dolandırıcılar da okuyor ve Bankaların kendilerine çeki düzen vermeleri için fırsattır bu konu.

    Çünkü şu anda bile "mail order dolandırıcılığı" yazıp Google'da arattırdığınızda DH'in sayesinde ikinci sırada çıkıyor:




    Ben dün öğle saatlerinden itibaren dün geceye kadar 12 saat zaman ayırdım. Bunun 4 saati müşteri hizmetleri ile iletişim kurmakla geçti. Süreç bittikten sonra ayrıntılı bir şekilde yine yazacağım. Umarım kısa sürede halledilir.

    Dün provizyonda olan işlemler bugün itibariyle hesabıma yansıtılmış. İşlemlerin farkına vardığım an kredi kartını kapattırıp hemen harcama itiraz formu oluşturdum. Bütün iletişim kanallarını kullanarak bankaya ulaştım ve bankayı bilgilendirdim. Yapılan işlemlerin dolandırıcılık işlemi olduğunu 10'larca kere farklı kişilere anlattım. Buna rağmen banka süreci normal bir ödeme süreci gibi devam ettiriyor. Aldıkları herhangi bir sorumluluk yok. İlgili firmaya da ekonomik olarak bir yaptırım uygulamıyorlar.

    Ben Yapı Kredi Bankası'nın bu derece küçük esnaf mantığı ile hareket ettiğini bilmiyordum. Müşteri memnuniyeti bir yana, müşterinin hakkını ve parasını koruyamayan bir banka var ortada. Ve göz göre göre müşterisinin mağdur olmasına izin veriyor.




  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    Hocam tesekkür ederim bigilendirmelerınız için öncelıkle olarak surec nasıl işler bilmiyorum ama gercekten bankanın hatasını su an gerek manevi gereksede aile içi huzur sebebi ile biz cekıyoruz bankanın umrunda bıle degıl dun aradım merkezlerını kendılerıne bu sekılde bır evragın ulasmadıgını soyluyolar subeden faks yolu ile göndermıstık sube ise bu iş kendılerını alakadar etmedıgını sadece bıze yardımcı olduklarını(sadece faks göndererek) soyluyolar.Bu sekilde bı yaklasım baska hıc bı özel şirketlerde karşılasmadım ustu kapalı sekılde parayı bızım cektıgımızı fılan ima etmeye calısıyolar subeden anlam veremedım hayırlısı olsun bakalım.
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.