Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
951
Cevap
82
Favori
122.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    Son 4 haneleri gözüküyordu diye hatırlıyorum. İçime dinmedi yeni kart talep edip hepsini kapattırdım.

    Psn; playstation hesabı oluyor. İçinde satın aldığım oyunlar var.Steam hesabı gibi birşey. Online oyun kütüphanesi diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi version53 -- 4 Kasım 2016; 22:34:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • version53 kullanıcısına yanıt
    Bence iyi yapmışsın Kartları iptal ettirmekle. Oyunlarla ilgim olmadığı için PSN hesabını bilemedim

    Ancak şifren kuvvetli ise hesabının ele geçirilmesi imkansıza yakın diye düşünüyorum.

    Mesela bir şifre programı kullanıp onunla (Üye olduğun sitenin izin verdiği kadar) 20-25 haneli ve senin bile aklında tutamayacağın şifreler üretip bunları bir flash diskte "Portable" program" da tutup gerektiği zaman kullanabilirsin.

    Elbette, bu flash diskin bozulma ihtimaline karşı, yedeğini ikinci bir flash veya harici diske alabilirsin. Ama sakın yedeğini bilgisayarına alma.
  • İyi geceler. Bu gece 00.53te AKBANKtan '0684 ile biten Neo kartinizla 115,75 TL sanal alisveris gerceklestirdiniz, islem detaylariniza Akbank Direkt'ten ulasabilir veya 4442525'i arayabilirsiniz.' diye mesaj geldi. Hemen müşteri hizmetlerini arayıp kartımı kapattırdım. Kredi kartı değil para kartı kendisi. İnternet bankacılığına açık ama 3d secure aracılığıyla şifre gelmekteydi ama bu olayda herhengi bi şifre gelmedi direkt çekmiş parayı. Ödeme avea iletişim hizmetlerine yapılmış. Pazar günü bankalar ve adliye kapalı. Pazartesi günü bankaya harcama itiraz dilekçemi vereceğim ve cumhuriyet başsavcılığı müracaat kalemine şikayetimi yazacağım. Sizce başka yapmam gereken bir şey var mı? Durum nasıl sonuçlarınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uniniunicorn U kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, "Avea iletişim hizmetleri" gerçek Avea ise onlara da durumu anlatan ve para iadesi talep eden bir şikayet yazmak faydalı olabilir.

    Ayrıca, Akbank'ın sistemini bilmediğim için soruyorum, Banka kartınızın internet bankacılığı üzerinden alışverişe kapama/açma seçeneği yok mu?

    Bir de 3D sistemini zorunlu tutan alışveriş sitesi olduğundan emin değilim.
  • Kartı ilk çıkarttığımda internetten alışveriş yaptığım için internet alışverişine benim talebimle açıldı. Ama her zaman 3D zorunlu olan sitelerden harcama yaptım. Gerçekten avea hizmetlerine ödeme yapıldıysa 3D zorunlu olmadan çalışmaları çok saçma gerçekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim babamında kart bilgileri nasıl olmuşsa çalınmış daha önce internette hiç alışveriş yapmadık 3 bin liraya yakın harcama yapılmış 2 defa teknosa ve bi defa lcw waikili üzerinden ve bu harcamalar yapılırken telefona mesaj gelmemiş.Bugün bankaya dönem borcunu ödemeye giderken 3 bin tl borç olduğunu öğrenince itiraz etmiş işte Yapı Kredi İstanbul şubesi faks istemiş itiraz dilekçesi için(izmirde ikametgah ediyorum) bakalım durum neyi göstercek

    İzleyebileceğimiz yollar için önerisi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xeqtr_cs -- 7 Kasım 2016; 18:32:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uniniunicorn U kullanıcısına yanıt
    Hocam daha yazmadıysan savcılığa dilekçe yazmana gerek yok itiraz dilekçesi ile çözülür Problemin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uniniunicorn U kullanıcısına yanıt
    Atladığın bir nokta var : Kartlarımızın numaraları ortada geziyor ve 3D Secure alışveriş zorunlu değil ülkemizde veya dünyanın her hangi bir yerinde seçenek olarak sunuluyor.

    Ayrıca, Banka kartını internet alışverişine default olarak açmayacaksın çünkü bütün vadesiz hesabını tehlikeye atıyorsun.

    Paranı geri kurtabilirsen şanslısın.

    Günümüzde yapılabilecek maalesef iki güvenlik önlemi var:

    1- Kredi kartı alıp onu "İnternet / Mail Order / Telefon Bankacılığı" dahil kapatıp "Sanal Kart" oluşturup alışveriş veriş yapılacağı zaman gerektiği kadar para aktarıp alışverişi tamamlamak.
    2- Bu işlemleri yaparken "Kaspersky, Norton, Bitdefender" vs. gibi finansal işlemlerde özel tarayıcıya sahip "Ücretli" İnternet Security kullanmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xeqtr_cs

    Benim babamında kart bilgileri nasıl olmuşsa çalınmış daha önce internette hiç alışveriş yapmadık 3 bin liraya yakın harcama yapılmış 2 defa teknosa ve bi defa lcw waikili üzerinden ve bu harcamalar yapılırken telefona mesaj gelmemiş.Bugün bankaya dönem borcunu ödemeye giderken 3 bin tl borç olduğunu öğrenince itiraz etmiş işte Yapı Kredi İstanbul şubesi faks istemiş itiraz dilekçesi için(izmirde ikametgah ediyorum) bakalım durum neyi göstercek

    İzleyebileceğimiz yollar için önerisi olan var mı?

    Büyük ihtimal kısa sürede paranızı geri alırsınız ama öncelikle artık şu asıl kredi kartınızı (İptal ettiniz ve yenisi geldiği varsayımıyla) internet/Mail Order/Telefon bankacılığına kapatınız.
  • İnternetten alışveriş yaparken kesinlikle sanal kart kullanın o Türkiye devi güvendiğmiz siteler bile çalıyor veya çaldırıyor olabilir
  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    İlk mesajı yeni gördüm, geçen ay benim de başıma bu tarz bir hadise geldi. Hemen hemen benzer şeyler.

    Telefonuma mesaj geldi, 2 bin liralık bir saat alımı ile ilgili konyalı saatten. Şifre mesajını görünce anladım direk bankayı arayıp iptal ettirdim. Ekstreye de bakmamıştım, 10 gün sonra bir baktım, iyzico supplementler vs. falan yazıyor. Fakat yanında + var, yani iade edilmiş.

    Bana şifre mesajı geldiği gün 3d olmadan alışveriş yapılmış buradan. 10 gün sonra da iade edilmiş para firma tarafından. Araştırdım (Bu arada bankaya arayıp durumu soruyorum, + bakiye yansımış ben bu işlemi görmemiştim iade olmuş vs. 1 ay önceki iptal ettiğim karttan yapılan işlem mi falan diye soruyorum. Ulaşmaya çalıştığım cevap sadece merak. Fark etmemiştim, şansıma firma durumu fark edip siparişi iptal ettiği için para iade olmuş. Yani bunlar o anda benim fikirlerim. Sadece bankadan teyit almak istiyorum. Bana ezberlemiş dilekçe verdiniz mi, verdiyseniz beklemeniz lazım falan diyor dinlemeden.

    Neyse, olayın en azından benim düşündüğüm gibi olduğunu şimdi bu konuyu okuyunca teyit etmiş oldum. Demek ne kadar sipariş verdilerse firma anlayıp ücretleri karta iade etmiş. Şimdi yeni kart internet alışverişine kapalı. YKB komple iptal edicem zaten yakında sanırım. Kredi kartı lazım oluyor adam gibi çalıştıklarını bildiğim bir banka bulana kadar bakınıyorum.




  • hanos kullanıcısına yanıt
    Size de geçmiş olsun hocam, neyse ki Iyzico sanal pos firmasının dikkati sayesinde geri dönüş olmuş. Anti Fraud ekipleri çok ciddi çalışıyor ve bizimde bankalardan beklediğimiz bu aslında.
    Banka MH'lerinin umursamaz tavrı ise insanı çileden çıkarıyor. "Canınızı sıkmayın beyfendi, ekiplerimiz ilgileniyor, en kısa zamanda dönüş yapacağız" dese müşteri rahatlayacak.
    Ama aksine "30-180 gün bekleyeceksiniz" deyince ip kopuyor. Bunlara "Empati" dersleri vermeleri lazım bankaların.

    3D konusunda evet, önce o yöntemi deneyip şifreyi almaya çalışıyor dolandırıcılar ki bu durumda o işlemi iptal etmek neredeyse imkansız hale geliyor dolandırılan mağdur için.
    Nitekim bu konunun önceki mesajlarında ne yazık ki şifreyi verip dolandırılan mağdur arkadaşlarımızın mesajları da var.

    "Sağlam banka" konusunda bu güne kadar KK dolandırıcılığı konusunda ismi duyulmadık banka kalmadı neredeyse. Hepsi mi hack'leniyor bunların? Sanırım içeriden sızdırma şeklinde de oluyor.
    Ama bu güne kadar sadece bir banka genel muavininin tutuklandığını okuduk geçtiğimiz aylarda, iki eski banka çalışanıyla Çağrı merkezi kurmuşlar ve 20.000 kart bilgisi ele geçirilmişti.
    Tabi haberin devamı çıkmadı, kimdi ve mahkum oldular mı?

    Sonuç olarak, Kredi kartlarını İnternet / Mail Order ve Telefon bankacılığına kapatarak sanal kartla yola devam etmek tek seçenek olarak görülüyor.
    Ayrıca işlem yapılan bilgisayarda bulunabilecek olası zararlılara karşı Norton, Kaspresky, Bitdefener vs. gibi kendi korumalı tarayıcısı olan İnternet Security programlarını kullanmakta fayda var diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuxxedo

    Merhaba,
    Benimde başıma aynı olay geldi.
    Benim sorum ekstrede " TURKTELEKOM-MOBIL WEBTEN ISTANBUL TR " olarak görünen firma türk telekomun kendisi mi ?
    Yoksa sahte bir firma mı ? Nasıl öğreneceğim.
    Türktelekoma ve bankaya dilekçe gönderdim.

    Bende Yapı kredi bankası kredi kartı ile Turk Telekom, Superonline ve Vodafone faturaları ödenerek toplamda 750 tl lik bir borçla karşı karşıya kaldım. Extre kesilmeden farkettim, 04.11.16 Cuma Fax gönderdim YKB genel müdürlüğe. Şikayet var üzerinden araştırdığımda aynı problemi aynı kartla yaşayan onlarca insan gördüm. Sanırım ortak alışveriş yaptığımız bir sistemden kart bilgilerimiz çalındı. Mail orderla herhangi bir şifre veya uyarı göndermeden bu harcamalar yapıldı/yapılıyor. Bu konuyla ilgili bir kulis oluşturulup yapı kredi bankasına kart bilgilerinin nerden çalındığı konusunda baskı kurabiliriz. Bence işin içinde YKB çalışanları bile olabilir.




  • Tarihini hatırlamıyorum ama çok uzak değil, bende benzer bir olay yaşadım. Şüphelendiğim iki adres var biri; hepsiburada diğeri; avantajix

    hepsiburada için şüphelenme sebebim: site üzerinden yapmış olduğum alışveriş sonrası "hızlı alışveriş" maksadıyla kart bilgilerimi sitenin kaydetmesine izin vermiş olmam

    avantajix için şüphelenme sebebim: para iadesinin geri yatması için kredi kartı bilgimi siteye kaydetmem.

    Yaşadığım olay şu şekilde oldu: bankama ait adresten cep telefonuma akşam vakti bilmem ne otele ait 21.07 USD işlemi başarısız olmuştur ve yine benzer şekilde falanca işleme ait 7.03 USD işlemi başarısız olmuştur gibisinden mesajlar geldi. hemen ardından bankamdan xxxx numaralı kredi kartınız geçici olarak kapatılmıştır işlemler size aitse AC yazıp mesaj yollayınız bilgisi geldi.

    Neyse ki vermiş olduğum kart numaram sanal kredi kartına ait bilgilerdi ve asıl kartım online işlemlere kapalıydı. Tedbirli olmak lazım buldular mı siz uyanana kadar sömürüyorlar.




  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    Sizin de olduğunuz gibi aslında ben de çok dikkatli bi kullanıcıyım hocam. Bilgisayarım her daim temiz antivirüs ile ve bireysel olarak koruyorum. Aptal saptal hiçbir firmadan alışveriş yapmam. Bu şerefsizler yüksek ihtimal bir siteden çaldılar, ya da direk sitenin, kurumun çalışanları çaldı.

    Sanal kart kullanmaya çalışıyorum zaten de, YKB sanal kartı reddetti iki tane alışveriş yaptığım site. Kimisi reddediyor, kimi kabul ediyor limit yeterli olmasına rağmen bunun sebebi nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hanos kullanıcısına yanıt
    Elbette, alışveriş yaptığımız sitelerden Hack yoluyla veya içeriden bilgi sızdırma yoluyla da bilgilerimiz çalınabilir.
    Ancak, biz bir siteye kartımızı kayıt ettirmediysek KK alışveriş prosedürüne göre ekrana yazdığımız kart ve şifre bilgilerinin direkt olarak bankamıza gitmesi lazım bildiğim kadarıyla.
    Alışveriş sitelerinin hemen hepsi bu hususu belirtir zaten. Eğer bu doğruysa o zaman dikkatlerimizi banka üzerine çevirmemiz gerekir.
    Mesela ben Hepsiburada'ya kayıt ettirdiğim kart üzerinden değil, hiç bir siteye kayıt ettirmediğim başka kart üzerinden dolandırılmıştım.

    Bazı siteler sanal kartı kabul etmiyorlar, sitenin programlanması ile alakalı olabilir: Su faturasını önceden sanal kartla ödeyemiyor iken şimdilerde ödeyebiliyorum.
    Bazı siteler de senede bir yapılacak otomatik ödemelerde kabul etmiyorlar, benim kişisel bloğumun ABD'li hosting firmasında olduğu gibi.

    O sanal kart kabul etmeyen siteleri de merak ettim hocam. Artık ülkemizde belli başlı sitelerden sanal kartla taksitli alışveriş bile yapılabiliyor çünkü.

    Bir de bilgisayar güvenliği konusunda dikkatli olduğunuza eminim. Ben ara sıra, konuyu okuyabilecek diğer arkadaşlar için tekrarlıyorum:
    Çünkü DH'de Antivirüs konularında "Bilinçli kullanıcı olursanız Antivirüs kullanmaya gerek yok, ben kullanmıyorum" diyen ya da "Benim bilgisayarımda gizli bir şey yok ki yhaa" diyen kişiler görüyorum ve işte bu zihniyet yüzünden Norton firmasının yaptığı araştırmada birinciliği kaptırmadığımız görülüyor "Zombi bilgisayarlar" konusunda:






    Kaspersky İnternet security'de "SafeMoney", Avast'ta "SafeZone", Bitdefender'da ise "SafePay" ismi ile geçen özel tarayıcılar var, IE vs. Chrome gibi ve bu tarayıcılar açıldığında bütün tarayıcı eklentilerinin yanı sıra bilgisayarda bulunabilecek olası zararlıları bu tarayıcılara sokmayarak yalıtılmış bir alan sunuyorlar.
    Bu tarayıcılarda girmek istediğiniz site adresleri ve şifreleriniz de önceden kaydedebileceğimiz "Wallet/Cüzdan" uygulamaları var.
    Ekran görüntüsü alamadım, çünkü onu da sokmuyor bu alana bu özel tarayıcılar.
    Ben ek olarak bu güvenlik önlemini de kullanmakta fayda olabilir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 9 Kasım 2016; 21:59:21 >




  • Telefon şarj oldumu diye uykudan kalkıp az önce bakarken ekranda gelen sms uyarısı gördüm: "TVT.com adresinden 3.899 TL alış veriş için 3D şifreniz..." diyordu.
    Hemen peşinden gelen diğer sms de limit yetersizliğinden işlemin tamamlanamadığı yazıyordu.

    Yataktan kalkıp internet bankasına girdim. Provizyonda 4 adrt art arda Morhipo, Lidyana ve Markafoni işlemleri bekliyordu. Toplam 688 TL idi.
    Kanı bozuk 3.899 liralık işlemi yapamayınca bu yolu denemil ve başarmıştı.
    Derhal bankaya harcama itirazı faksı gönderdim.

    Hemen ardından arayıp kartı kapattım. Banka görevlisi Savcılığa suç duyurusunda bulunmamı tavsşye etti ama uğraşamam.

    Bu olay Yapı Kredi' den sonra 1 ay içinde yaşadığım ikincş vukuat. YKB' den her hangi bir tahsilat yapamamışlardı ama Vakıfbank' ta başarmışlar.

    Açıkçası Teknosa konusunda forumda yazılanlardan sonra ben de Teknosa' nın güvenlik açığından mağdur olduğumu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle geçmiş olsun, şuan alışveriş yapılan firmaların çağrı merkezleri çalışıyor mu bilmiyorum ama morhipo, lidyana, markafoni ile iletişime geçin ürünlerin kargolanması gerçekleştirilmeden firmalar kartınıza iade dönerler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KARACABEYY -- 10 Kasım 2016; 2:36:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saolun.
    YKB olayında da Morhipo' dan hesabım kullanılarak 760 liralık tek çekim işleminin yapıldığını emailime gelen mesajdan öğrenmiştim.
    Provisyonda bekleyen işlem yoktu ama bu karta dolandırıcılar musallat olmuştu ve her hafta telefonla bankadan arıyormuş gibi yaptıklarından kartı tamamen kapattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekiRoRo -- 10 Kasım 2016; 2:54:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar mart 2016 dan berı aktıf olarak kullanmadıgım atm kartımdan ihtiyac kredisi cekılmıs temmuz ayında telefonuma ne bı mesaj ne bılgılendırme gelmedı daha sonra farklı atmlerden paraları cekmısler evıme gelen borc kagıdı olmasa YKB bankası tarafından hıc bır sekılde kredı cektıgımıze dair bilgi gelmedı dun sabahtan bankaya gıdıp itiraz ettım benım bılgım olmadan nasıl kredı cekılır gıbısıne savcılıga gıdıp suç duyursunda bulundum şimdilik borcu durdukları soledırler bundan sonrakı surec nasıl olur tercubeli arkadas yardımcı olursa sevınırım.
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.