Şimdi Ara

17' den 19' Janta Geçtim Deneyimlerim. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
1
Favori
4.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SHADOW kullanıcısına yanıt
    Ne demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk halinde zaten standart donanımda sportline jantı varmış,başlı başına saçmalık.Üstüne bir de gidip 19 jant...
    Boş donanımda jant eklentileri çok eğreti duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt tüketiminde fark göremedim demişsiniz ama şunu da söylemişsiniz :)

    quote:

    4.)Performans. Genel olarak cok azda olsa performans kaybı var. Evet pedala acımazssanız çok bir fark yok ancak şehir içi sakin kullanımda s anki bi tık hanttallık var gibi.


    bu durumda mutlaka yakıt tüketimi artacaktır

    merak ettiğim konu ise bu şekilde yapınca muayene de sorun çıkartıyorlar mı acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Yol tutuşu artıyordur ama daha fazla artan yol tutuşa ihtiyacımız var mı ondan emin değilim. Az biraz artacak yol tutuşu için giden konfor, aktarma organlarına binen yükler, süspansiyona binen yükler göze alınacaksa ona ne diyeyim sevgili zed:) Ayrıca her araçta yol tutuş artar mı o da muamma. Belki yeni taktığı jant daha ağır, belki aracın ağırlık merkezini yükseltti. Yoksa dediğin şeyi biliyorum.

    Artan taban genişliğinin ıslak zeminde yol tutuşu zayıflatabileceğinden söz ettim ama sen jant boyutu anlamışsın :)

    Ben böyle işin derinini bilmeden yapılan müdahalelere karşıyım. Çünkü bir yere yapılan müdahale bir başka yerin de müdahale edilmesini gerektiriyor. Şimdi denilebilirki bir otomobilde farklı jant kombinasyonları var ama bu farklı janta sahip araçlarda süspansiyon ayarı aynı mı, süspansiyon tamamen aynı mı bunu o aracı tasarlayan mühendis haricinde kim kolayca bilebilir?

    Otomobil kültürüm artıkça acemice yapılan özelleştirmelere karşı olmaya başladım. Çünkü bir ürün bütün bileşenleri birbiriyle uyum içinde olacak şekilde tasarlanıyor. Bu tasarlamaya rağmen ve öngörülere rağmen öngörülemeyen aptalca hatalar ve bunların doğurduğu sorunlar olabiliyor.Ve bu bileşenlerden birine yapılan müdahale diğerlerini etkiliyor. Birşeyden iyi sonuç almak o kadar kolay olmuyor, fazlasıyla deneysel işin fazlasıyla olumsuzluğu olabilir.

    Alıntıları Göster
    Zaten jantın büyütülmesinin eksi yönlerinden de bahsetmiştim ama okumadın herhalde sevgili sarkihalindekal Jant boyutu dediğimde taban genişliğini de kastettim herhalde anlaşılmadım. Evet taban genişliği arttıkça ıslak yolda aquaplaning e daha çok neden olur. Arkadaş burada taktığı jantı bizimle paylaşmak istemiş, bu kadar. Hayırlısı olsun deyin geçin. Geçen gün de başka bir konuda yine yazdım buraya da yazayım. Size zararı dokunmadığı müddetçe, hakkınızı kısıtlamadığı müddetçe başkalarının tercihlerine saygı duyun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Zaten jantın büyütülmesinin eksi yönlerinden de bahsetmiştim ama okumadın herhalde sevgili sarkihalindekal Jant boyutu dediğimde taban genişliğini de kastettim herhalde anlaşılmadım. Evet taban genişliği arttıkça ıslak yolda aquaplaning e daha çok neden olur. Arkadaş burada taktığı jantı bizimle paylaşmak istemiş, bu kadar. Hayırlısı olsun deyin geçin. Geçen gün de başka bir konuda yine yazdım buraya da yazayım. Size zararı dokunmadığı müddetçe, hakkınızı kısıtlamadığı müddetçe başkalarının tercihlerine saygı duyun

    Alıntıları Göster
    Okudum, okudum. Sadece bir iki şey ekledim üzerine hepsi o:)

    Jant boyutundan taban genişliğini kastettiğini anlamadım, o yüzden onu yazma gereği duydum.

    Aquaplaning su birikintisi üzerinde yaşanan tutunma kaybı ama aquaplaning haricinde genel bir tutunma zaafı oluşur ıslak zeminde.

    Sen de söz etmişsin zaten sert süspansiyon ve büyük jant bozuk zeminlerde de tutunma zaafı yaşatabilir. Türkiye yolları malum. Yol tutuşu artacak sanılır ama bozuk zeminde tekerlek sekerek aracın yüzmesine neden olabilir.

    19" jantlı otomobil kullandım direksiyon keskinliği haricinde yol kullanımında bir avantajını göremedim, biraz da frenleri iyileştiriyor. Ağır vasıtaların yolu ezdiği virajlarda aracın yüzdüğüne çok defa şahit oldum.

    Tercihe saygısızlık etmiyorum ki, sadece ortaya atılan bir iddia var ve tam aksi olabileceğini de söylüyorum. :) Sadece hayırlı olsun dememişim onu da şimdi burdan demiş olayım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 19 inc jantta konfor monfor olmaz, nokta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apaçi arabası gibi olmuş trafikte görsem düşüncem bu olurdu.
  • Güzel duruyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Genel olarak formül odur. Ha o formülün dışında uyanlarda var istisna olarak. Ben yaygın olanı söylemek istedim. Zaten o siteden kendiniz ölçüp biçin beni kıstas almayın ama o formül genel olarak doğrudur.

    Mesela benim aracım 185 65 14. 15 inç jant takacağım 205 55 15 olması gerekiyor değil mi ama değil. 195 55 15 olunca 0 a en yakın değere geliyor. Yanak 10 indi doğru ama genişlik 20 değil 10 arttı sadece. Benim aracıma göre formül dışında oldu istisna olarak

    Alıntıları Göster
    Kardeşim müsait olduğunda gelip yanıtlarsan sevinirim.

    Şimdi aklıma bi soru takıldı, mesela 17inç jantı 18 yaptığımızda en 20 büyütüp boy 10 küçültüyoruzya aracın dengesi bozulmasın diye.

    Şimdi bazı insanlar aracının jantları 2inç büyütüyor, 2inç büyütsek yine aynı denklem mi oluyor, yani en 40 büyütüp boy 20 mi küçülecek?

    Yada 2 inç büyütmek her halükarda zararlı mı?

    Ben 17 den 18'e çıkacam ama bu soruyu sadece merak ettiğimden sordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Kardeşim müsait olduğunda gelip yanıtlarsan sevinirim.

    Şimdi aklıma bi soru takıldı, mesela 17inç jantı 18 yaptığımızda en 20 büyütüp boy 10 küçültüyoruzya aracın dengesi bozulmasın diye.

    Şimdi bazı insanlar aracının jantları 2inç büyütüyor, 2inç büyütsek yine aynı denklem mi oluyor, yani en 40 büyütüp boy 20 mi küçülecek?

    Yada 2 inç büyütmek her halükarda zararlı mı?

    Ben 17 den 18'e çıkacam ama bu soruyu sadece merak ettiğimden sordum

    Alıntıları Göster
    Bakmak lazım

    205/55/16 ya 18 takacağız diyelimki
    245/35/18 en doğru ve km sapmasını en minimuma indiren ölçü.

    Genel geçer olarak genişliği 20 arttırıp yanağı 10 düşürmek lazım 1 inç arttıracaksak. Ama benim aracım istisna. Benim arabam 185/65/14 ama 15 inçe geçerken 195/55/16 olması yetiyor.

    Ha ama dersenizki ben jant boyutunu sabit tutup lastiği genişletmek istiyorum. Onun için hiç araştırmam olmadı ne söylersem yalan olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bakmak lazım

    205/55/16 ya 18 takacağız diyelimki
    245/35/18 en doğru ve km sapmasını en minimuma indiren ölçü.

    Genel geçer olarak genişliği 20 arttırıp yanağı 10 düşürmek lazım 1 inç arttıracaksak. Ama benim aracım istisna. Benim arabam 185/65/14 ama 15 inçe geçerken 195/55/16 olması yetiyor.

    Ha ama dersenizki ben jant boyutunu sabit tutup lastiği genişletmek istiyorum. Onun için hiç araştırmam olmadı ne söylersem yalan olur

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle hocam.

    Teşekkür ederim

    Benim ana amacım lastikte boydan çok en, bende araştıracamda sana zahmet olmazsa müsait olduğun vakit bu iş nasıl oluyor bana yardımcı olabilir misin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Kesinlikle hocam.

    Teşekkür ederim

    Benim ana amacım lastikte boydan çok en, bende araştıracamda sana zahmet olmazsa müsait olduğun vakit bu iş nasıl oluyor bana yardımcı olabilir misin.

    Alıntıları Göster
    Pm ye gelin neyse bakalım beraber

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Pm ye gelin neyse bakalım beraber

    Alıntıları Göster
    Eyw

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cok guzel olmus ama o stiker cok kotu
  • lutufi123 kullanıcısına yanıt
    Söktüm Hocam Stickerı. İçimdeki Punisher ı öldürdünüz
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    simdi yakisikli oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    15>16 veya 16>17 gibi ufak arttırımlarda da bu etki çok hissedilir mi?
    Aklıma gelmişken bilhassa genişleyen tabanla birlikte direksiyon pompasında sıkıntı yaşadım 2 yada 3 kere. Eğer şans varsa hortum yada hortum kelepçeleri çıkıyor yoksa pompa revizyon isteyecek şekilde yağ sızdırmaya başlıyor.

    Arabanın mekanik olarak neresinde ufak bir müdahalem olsa onun olumsuzluğuyla karşılaştım. Çoğu kullanıcı aracını çok kullanmadığı için kısa vadede belki olumsuzlukla karşılaşmıyor ancak sahip olduğumuz araçları sıklıkla kullandığımız için çoğu zaman haftalar içinde sorun kendini belli ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de Insginia aracımda 18 inç ten orjinal 20 inç e gçiş yapmıştım. Yetmedi bir de Eibach pro-kit yay taktırmıştım. Muazzam bir görüntü ve yol tutuş elde etmiştim ama konfor sizlere ömür
  • leonheart07 kullanıcısına yanıt
    19 bile yaysız çok sekiyor sizi düşünemiyorum
  • Konunu yeni gördüm, hayırlı olsun jantların.
    Ama bana sorarsan yanlış tercih yapmışsın jant ebatını büyüterek. Benim araba standart 16 inch. Bence f30 ların en ideal jantı 17. Konfor/yol tutuş optimum 17 jant ile.
    Bu arada eski jantları napacaksın ? :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.