Şimdi Ara

17' den 19' Janta Geçtim Deneyimlerim. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
82
Cevap
1
Favori
4.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı olsun. Ben de 225/45/17'den 225/40/18'e geçtim. Yay takana kadar konfor farkı yok gibiydi ancak asıl fark yaydan sonra hissediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Lastik üreticileri de otomobil üreticileri de %3'e kadar diyorlar. %5 neden dedin? Yanlış anlama tartışma çıkarmak istemiyorum gerçekten bilgiye önem veren biri olarak merak ettim.

    Alıntıları Göster
    Plus two

    https://www.toyotires.com/tires-101/plus-sizing-tires



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elsa -- 22 Şubat 2019; 21:34:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Jant büyütmek doğru coilver uygulaması ve spor hafif jantlar ile yakıt tüketimini arttırmaz, konforu düşürmez. Örneğin, Astra GTC fabrika çıkısı 1.4 Turbo motoru ile 20 inç 245mm tekerlekler ile geliyor (çünkü flexride). 1.4 Turbo düz Astra'da 16 inç 205mm tekerlek ve jant ile alınabiliyor (en alt model).

    Demek istediğim modifiye sonrası gerekli yükseltmelerin de yapılması lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Özetle aracın olan ebadı neyse dinamiği bozmamak için genişlik 20 boy 10 olacak öyle diyebilir miyiz?
    Genel olarak formül odur. Ha o formülün dışında uyanlarda var istisna olarak. Ben yaygın olanı söylemek istedim. Zaten o siteden kendiniz ölçüp biçin beni kıstas almayın ama o formül genel olarak doğrudur.

    Mesela benim aracım 185 65 14. 15 inç jant takacağım 205 55 15 olması gerekiyor değil mi ama değil. 195 55 15 olunca 0 a en yakın değere geliyor. Yanak 10 indi doğru ama genişlik 20 değil 10 arttı sadece. Benim aracıma göre formül dışında oldu istisna olarak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 22 Şubat 2019; 21:50:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Genel olarak formül odur. Ha o formülün dışında uyanlarda var istisna olarak. Ben yaygın olanı söylemek istedim. Zaten o siteden kendiniz ölçüp biçin beni kıstas almayın ama o formül genel olarak doğrudur.

    Mesela benim aracım 185 65 14. 15 inç jant takacağım 205 55 15 olması gerekiyor değil mi ama değil. 195 55 15 olunca 0 a en yakın değere geliyor. Yanak 10 indi doğru ama genişlik 20 değil 10 arttı sadece. Benim aracıma göre formül dışında oldu istisna olarak

    Alıntıları Göster
    Hocam zaten en büyük amaç lastiği jantı büyütmek, en önemliside aracın dinamiği bozulmayacak şekilde büyütmek, e30 a 20 inç takanlarda var onların durumu ayrı adamlar drift yapıyor redline geziyor, standart kullanıcı için dinamiği bozulmaması için 20-10 ise bu önemli.

    Şahsen aracın dinamiği bozulsun istemem, hocam teşekkür ederim yardımların için aracımı servisten alınca sanayiye gidip tanıdık lastikçimle konuşacam bunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elsa

    Plus two

    https://www.toyotires.com/tires-101/plus-sizing-tires

    Alıntıları Göster
    Plus two'da fark 0.83. Plus three'de fark ne kadar dedim ona da baktım orda da 2.34 görünüyor.

    Benim göremediğim yada gözümden kaçan bir yer varsa belirt lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • leylek gibi olmuş,,,, eski jantlar daha güzel araba daha toplu ...orjinallerin yerine daha sportif jant düşünülebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Ben eski halinin daha güzel olduğunu düşünenlerdenim.

    Ayrıca lastik tabanını genişletmek kuru zeminde yol tutuşu artırırken ıslak ve kaygan zeminde tam tersine çalışıyor. O yüzden yol tutuş artırmak isteniyorsa öncelik aynı ebatta daha iyi tutunan bir lastik olmalıdır.

    Jantı büyütmenin ise yol kullanımı yapan sürücülere hiçbir avantaj sağladığını düşünmüyorum. Büyüyen jant daha fazla yol gürültüsü ve titreşim demek, daha pahalı ve hassas jant+lastik demek. Aracın süspansiyonuna ve şasisine bindirdiği yük, aktarma organlarına bindirdiği yükler ise ayrı bir tartışma konusu. Aracını sevenlerin tercih edeceği bir eylem değil kısacası.
    Jantı büyütmek sizin düşündüğünüzün aksine iyi bir yolda aracın yol tutuşunu arttırıyor. Lastik yanağı ne kadar incelirse esneme payı düşüyor. Ancak bozuk yolda titreşim ve gürültü olarak geri dönüyor. Artı yakıt tüketimi ve lastik maliyeti de ekstrası. Konfor seven kalın yanak, görüntüye önem veren ince yanak tercih ediyor açıkçası..
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    15>16 veya 16>17 gibi ufak arttırımlarda da bu etki çok hissedilir mi?
  • Bilgilendirici konu için teşekkürler.
    İzmir'de benim eski Ladanın aynısından olan bi arkadaş var. 185 65 14 olan jantları 195 50 15e çevirdi. Yanılmıyorsam 3 cm falan da aracı düşürdü, şimdi 90la zor girdiğim viraja 110la rahat giriyorum diyor. Araba harbiden çok daha yakışıklı görünüyor, onun da izniyle resimleri paylaşıyorum.
    Yani aracı profesyonel bi şekilde düşürmelisin.

    17" den 19" Janta Geçtim Deneyimlerim.
    17" den 19" Janta Geçtim Deneyimlerim.
    17" den 19" Janta Geçtim Deneyimlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 22 Şubat 2019; 23:48:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Bilgilendirici konu için teşekkürler.
    İzmir'de benim eski Ladanın aynısından olan bi arkadaş var. 185 65 14 olan jantları 195 50 15e çevirdi. Yanılmıyorsam 3 cm falan da aracı düşürdü, şimdi 90la zor girdiğim viraja 110la rahat giriyorum diyor. Araba harbiden çok daha yakışıklı görünüyor, onun da izniyle resimleri paylaşıyorum.
    Yani aracı profesyonel bi şekilde düşürmelisin.



    hocam bu da fazla yakın değil mi
    özellikle arkası pek hoş olmamış gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHADOW

    hocam bu da fazla yakın değil mi
    özellikle arkası pek hoş olmamış gibi

    Alıntıları Göster
    Hocam bu Vegalarda arkası zaten bi acayip. Ruslar nasıl bi kafayla yapmışlarsa artık. Orjinal ebat da olsa tekerler çamurluğa gömülü görünüyor hep. Bende ki orjinal ebattı, o da aynıydı.
    Ne kadar düşürdüğü ise sahibinin keyfiyle alâkalı, adam halinden ve görüntüden memnun. Bir taraftan 70 bin liraya kadar araba bakıyor, diğer taraftan arabasını satmaya da kıyamıyor, emek var çünkü. Sonradan klima, ses sistemi, süspansiyon vs gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Jantı büyütmek sizin düşündüğünüzün aksine iyi bir yolda aracın yol tutuşunu arttırıyor. Lastik yanağı ne kadar incelirse esneme payı düşüyor. Ancak bozuk yolda titreşim ve gürültü olarak geri dönüyor. Artı yakıt tüketimi ve lastik maliyeti de ekstrası. Konfor seven kalın yanak, görüntüye önem veren ince yanak tercih ediyor açıkçası..

    Alıntıları Göster
    Yol tutuşu artıyordur ama daha fazla artan yol tutuşa ihtiyacımız var mı ondan emin değilim. Az biraz artacak yol tutuşu için giden konfor, aktarma organlarına binen yükler, süspansiyona binen yükler göze alınacaksa ona ne diyeyim sevgili zed:) Ayrıca her araçta yol tutuş artar mı o da muamma. Belki yeni taktığı jant daha ağır, belki aracın ağırlık merkezini yükseltti. Yoksa dediğin şeyi biliyorum.

    Artan taban genişliğinin ıslak zeminde yol tutuşu zayıflatabileceğinden söz ettim ama sen jant boyutu anlamışsın :)

    Ben böyle işin derinini bilmeden yapılan müdahalelere karşıyım. Çünkü bir yere yapılan müdahale bir başka yerin de müdahale edilmesini gerektiriyor. Şimdi denilebilirki bir otomobilde farklı jant kombinasyonları var ama bu farklı janta sahip araçlarda süspansiyon ayarı aynı mı, süspansiyon tamamen aynı mı bunu o aracı tasarlayan mühendis haricinde kim kolayca bilebilir?

    Otomobil kültürüm artıkça acemice yapılan özelleştirmelere karşı olmaya başladım. Çünkü bir ürün bütün bileşenleri birbiriyle uyum içinde olacak şekilde tasarlanıyor. Bu tasarlamaya rağmen ve öngörülere rağmen öngörülemeyen aptalca hatalar ve bunların doğurduğu sorunlar olabiliyor.Ve bu bileşenlerden birine yapılan müdahale diğerlerini etkiliyor. Birşeyden iyi sonuç almak o kadar kolay olmuyor, fazlasıyla deneysel işin fazlasıyla olumsuzluğu olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    15>16 veya 16>17 gibi ufak arttırımlarda da bu etki çok hissedilir mi?
    Sevgili nacker bilgim artıkça ve gördüğüm şeyler artıkça böyle kesin yargılara varamıyorum. Otomobili özelinde değerlendirmek lazım. Kimi otomobilde çok hissedilir, kiminde az hissedilir kiminde hiç hissedilmez. Aracı detaylıca bilmek gerek bunun yorumunu yapabilmek için.

    Ama yapılan işin deneysel olduğu ortada ve tamamen hesaplı kitaplı uzunca süreler alan bir mühendislik ürününde deneysel yapılan işin eskisine göre daha iyi sonuçlar ortaya çıkarması çok düşük bir ihtimal. Kaldıki sadece kazanç diye bir hadise yok, illaki kayıplar olacak. Yeri geliyor o kayıplar kazançtan daha çok olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Hocam bu Vegalarda arkası zaten bi acayip. Ruslar nasıl bi kafayla yapmışlarsa artık. Orjinal ebat da olsa tekerler çamurluğa gömülü görünüyor hep. Bende ki orjinal ebattı, o da aynıydı.
    Ne kadar düşürdüğü ise sahibinin keyfiyle alâkalı, adam halinden ve görüntüden memnun. Bir taraftan 70 bin liraya kadar araba bakıyor, diğer taraftan arabasını satmaya da kıyamıyor, emek var çünkü. Sonradan klima, ses sistemi, süspansiyon vs gibi.

    Alıntıları Göster
    tabi zevk meselesi hocam
    benim favorim samaralar, nedense alçaltsanda yukseltsende pek tipinden bir şey kaybetmiyo bence
    eskiden 2 dayımda da samara vardı biri ilk aldıgında kırmızı , tamponlu fılan her tarafında sticker olan bi arabaydıtabi dayım söktü onları da araba yarış arabası gibi görünüyodu gözüme o zamanlarileride kendi arabamı alacak oldugumda samara listemde olacak kesin
  • SHADOW kullanıcısına yanıt
    Samara da iyidir ama 8v motorlar benim ilgimi çekmiyor sadece. Sosyal medya aracılığıyla oluşturulan bi Lada buluşmasında benim 1.5 16v 82.00 piston stock motorla, 82.80 piston, son noktaya kadar taşlanmış ve işlem görmüş silindir kapaklı, açık hava filtresi ve headersle güçlendirilmiş 1.5 8v Samarayı kalkışta değil de sonradan geçmiştim. O günden sonra 16v'den aşağı motora binmem dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Samara da iyidir ama 8v motorlar benim ilgimi çekmiyor sadece. Sosyal medya aracılığıyla oluşturulan bi Lada buluşmasında benim 1.5 16v 82.00 piston stock motorla, 82.80 piston, son noktaya kadar taşlanmış ve işlem görmüş silindir kapaklı, açık hava filtresi ve headersle güçlendirilmiş 1.5 8v Samarayı kalkışta değil de sonradan geçmiştim. O günden sonra 16v'den aşağı motora binmem dedim.
    hocam bu 8v 16v noluyo tam olarak ben pek anlamıyorum da
    valf ne yani neyin bir ölçütü
  • SHADOW kullanıcısına yanıt
    Toplam subap sayısı demek. Bir silindir de genelde 2 yada 4 subap olur. 5 subap olan motorlar da vardır.

    8v
    17" den 19" Janta Geçtim Deneyimlerim.
    16v
    17" den 19" Janta Geçtim Deneyimlerim.
    20v
    17" den 19" Janta Geçtim Deneyimlerim.
    Piston, silindir kapağı tasarımı ve yazılıma göre oranlar değişir ancak aynı tip motordan bahsedersek 16v olan motor daha fazla hava alıp daha rahat tahliye olacağı için 8v motora oranla daha güçlüdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 23 Şubat 2019; 23:39:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • genellikle 255-225 kombinasyonu kullanılıyor. Bununla ilgili bi video var, belki faydalı olur.https://www.youtube.com/watch?v=Bgz0qF3CuNA
    ben 16'dan 17'e geçmeye bile cesaret edemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    anladim hocam sagolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.