DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
15 gün içinde mazeretsiz geri iade ???
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
24
Cevap
0
Favori
24.161
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> 15 gün içinde mazeretsiz geri iade ???
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3085 Mesaj
      07 Ocak 2006 15:52:32 Konu Sahibi
      aldığımız ürünleri 15 gün içinde sebepsiz iade diye bi olay var mı ? varsa hangi ürünlerde ve hangi şartlarda geçerli ?deneyimleri olanlar paylaşabilirler mi ? ya da tüketici haklarını bulabileceğim bi adres verebilir misiniz ?

      ve de tüketici hakları diye bi üst konu olsa herkes deneyimlerini falan yazsa , haklarımızı öğrensek ,bilinçli tüketiciler olsak iyi olmaz mı ? ne dersiniz ?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saviola83 -- 7 Ocak 2006 16:01:00 >



      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      07 Ocak 2006 16:01:46

      http://www.tukoder.org.tr/tr/mevzuat.asp kardeş tüketici hakların buradan ulaşabilirsin.malesef ki ürün arızalı olmadığı sürece eğer online sipariş vermediysen iade hakkın yok.online alınan ürünlerde 1 hafta,arızalı çıkan ürünlerde ise 1 ay iade süresi mevcut.eğer philipsin TR temsilcisi ile görüşebilirsen,iade edebilirsin.
      |
      |
      _____________________________

      Packard Bell EasyNote v7413
      Intel Core Duo T2300 (2MB L2Cache,667MhzFSB, 1.66 Ghz), 2 x 1GB Kingston DUAL DDR2 533 MHz(4 4 4 12), ATI Radeon X1600 512MB,80GB Samsung MP0804H 5400RPM 8MB Cache, 15.4" WXGA "Diamond View", Realtek ALC260 Audio, Intel Pro Wireless 3945ABG 802.11, CardReader SD, MS, MS Pro, MMC - TV OUT + DVI out, Firewire(IEEE 1394), Express Card
    • Yarbay
      2788 Mesaj
      07 Ocak 2006 16:07:35
      tabikide öle bişey yok birazda satıcıları düşünün. bişey alıp sora mazeretsiz iade ettiğini düşünsene adam sora kime satıcak onu kim alır açılmış kullanılmış ürünü şahsen ben kesinlikle almam.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3085 Mesaj
      07 Ocak 2006 16:12:10 Konu Sahibi
      başka bi konu açmıştım ordan alıntı yapıyorum.

      28.12.2005 de philips 190x6fb lcd modelini 749 ytl ye taksitle TEKNOSA dan aldım. ürün ellerinde olmadığından Adana daki mağazadan sipariş edildi ve elime 02.01.2006 da geçti. Öncelikle monitörden hiç memnun kalmadım ayrıca üründe 1 adet ölü piksel bulunmakta ve ürünü tercih etmemin sebeplerinden biri de 0 ölü piksel garantisi vermesi idi (philips in sitesinde öyle yazıyo) . yalnız ürünle birlikte gelen garanti belgesinde böyle bi ibare yok. dün monitörü iade etmeye gittim. mağaza yöneticisi olmadığı için ,kesin bişey söylemediler. telefonumu alıp sizi arıycaz dediler. bugün aradılar ve 5 adet ölü piksel e kadar hatadan sayılmadığından falan bahsettiler ve merkezi aramam gerektiğini söylediler. henüz aramadım. ürünü yenisiyle değiştirmek değil iade etmek istiyorum.sanırım lcd almak şuan için mantıklı deil. görüntü kalitesi olarak crt monitörlei aratıyo. ya da alınca en kalitelisini almak lazım. bildiğim kadarıyla tüketici haklarına göre ürünü aldıktan sonra 2 hafta içinde hiçbir mazeret belirtmeksizin iade edebiliyoruz. ben de bu hakkımdan yararlanmak istiyorum. ama sanırım Teknosa kıllık yapacak gibi geliyo. yardımlarınızı bekliyroum . sizce ne yapmalıyım ? üsttede belirttiğim gibi bir hakkım var mı ? yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum ? acil yardımlarınızı bekliyorum. 1 -2 saate kadar arıycam merkezi.


      bu da tükoderdeki tüketici kanunundan bi madde

      Ayıplı Mal ve Hizmetler

      MADDE 4. Ambalajında,etiketinde,tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaadedilen veya standardında tespit edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi,hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mal veya hizmetler,ayıplı mal veya ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

      Satın alınan malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde; tüketici,malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde bu malları satıcı firmaya geri vererek değiştirilmesini veya ödediği bedelin iadesini veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirimini ya da ücretsiz olarak tamirini talep edebilir.Tüketici,bu taleplerden herhangi birisini tercihte serbesttir.Satıcı,tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.Ayıplı maldan ve / veya ayıplı malın neden olduğu her türlü zarardan dolayı tüketiciye karşı satıcı,bayi,acenta,imalatçı-üretici ve ithalatçı,müştereken ve müteselsilen sorumludur.Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.


      Şimdi
      sizce ölü pikselli monitör ayıplı mal kapsamına girer mi peki ?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3961 Mesaj
      07 Ocak 2006 18:13:34
      iade hakkın var istersen tabii ki.ben almıştım telefonu 10 gün sonra kvk ya iade ettim bişey demediler.
      googlearat sananyi bakanlığının sitesinde var tüketici hakları...
      |
      |
      _____________________________

      HAYAT BİR OYUNSA ŞİMDİ LEVEL ATLAMA ZAMANI
      (zorlandığında hile serbest)
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      08 Ocak 2006 01:44:16
      quote:

      Orjinalden alıntı: heretic1503

      iade hakkın var istersen tabii ki.ben almıştım telefonu 10 gün sonra kvk ya iade ettim bişey demediler.
      googlearat sananyi bakanlığının sitesinde var tüketici hakları...

      öyle bir hak yok.internetten alınmadıysa ve ürün arızalı değilse değiştirmeme hakları var.eğer değiştirmişlerse jest yapmış olurlar ama kanunen öyle bir hak yok.
      |
      |
      _____________________________

      Packard Bell EasyNote v7413
      Intel Core Duo T2300 (2MB L2Cache,667MhzFSB, 1.66 Ghz), 2 x 1GB Kingston DUAL DDR2 533 MHz(4 4 4 12), ATI Radeon X1600 512MB,80GB Samsung MP0804H 5400RPM 8MB Cache, 15.4" WXGA "Diamond View", Realtek ALC260 Audio, Intel Pro Wireless 3945ABG 802.11, CardReader SD, MS, MS Pro, MMC - TV OUT + DVI out, Firewire(IEEE 1394), Express Card
    • Çavuş
      48 Mesaj
      08 Ocak 2006 03:32:44
      15 gün içinde (doğrusu 7 gündü galiba) sadece kapıdan yapılan satışlarda geçerli. Mağazadan alınan ürünü kanunen görüp beğendiğin farz ediliyor. Tabiki arızalı olması halinde garanti kapsamı içinde tamir yada değişim işlemi oluyor. Yalnız lcd monitörlerde gerçektende 5 ölü piksele kadar normal sayılması gibi abuk bir karar çıkartmışlar. Bazı firmalar yeni yeni 0 ölü piksel garantisi veriyor ancak onlarda dahi hatalar olabiliyor. Bende bilgisayarcıyım bu ölü pikselden dolayı çok monitörü iade aldım. Lcd monitör alırken en güzeli almadan önce çalışır durumda görmek istediğini söylemek. Birde piyasada bazen bu tür piksel arızalı ürünler toptan normal fiyatlarının %40'ına varan fiyat indirimleri ile satılıyor. Bazı büyük firmalarda bunları alıyor tabi. Aldığı 200 sağlam arasına 30 tanede bunlardan karıştırp sattımı iyide kar ediyorlar.

      Bir sonuç alınca buraya yazarsan sevinirim.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      298 Mesaj
      08 Ocak 2006 11:18:17
      bence ürün sorunsuzsa iade iade kabul edilmemmeli ürünü alıp kulandıktan sonra zaten orjinalitesi bozulur farz edinki size kulanılmış bir ürün geldi o zaman ürünü kabul edermisiniz
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6409 Mesaj
      08 Ocak 2006 11:20:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: 2fast4u

      tabikide öle bişey yok birazda satıcıları düşünün. bişey alıp sora mazeretsiz iade ettiğini düşünsene adam sora kime satıcak onu kim alır açılmış kullanılmış ürünü şahsen ben kesinlikle almam.



      nerden biliyorsunki almadıgını o ürünler geri gidip yeniden pakeleniyodur ayrıca bir cok urun garanti belgesi onayı icin acılıyor bu durumda bunu söylmek guc
      |
      |
      _____________________________


      DONANIM
      #DirenApple
    • Yarbay
      21597 Mesaj
      08 Ocak 2006 11:46:54
      Eksen Bilgisayar da bana açılmış ve kullanılmış mp3 player ı verdiler. Ertesi gün iade ettim. Özür dilediler.
      Demek ki satıcı milleti her türlü aymazlığı yapabilir.
      |
      |
      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      08 Ocak 2006 12:21:54
      bende gold pc den samsung 17 inç monitor almıştım.üründe 1 ad ölü piksel çıktı.3 gün sonra iade ettim .bunun yerine philips 107 x6 lcd almaya karar verdim ve depolarında 1 adet varmış onu getirdiler baktımki kolisi açılmış neyse dedim benim için çalışsın yeter dedim orda denedik lcd dyi ve ondada ölü piksel çıkınca tepem attı verin paramı dedim zorla aldım paramı geriye ve eksa bilgisayardan philips 107x6lcd aldım. tertemiz ölü pikselde yok .
      monitorümü çok seviyorum iyiki varsın philips 107 x6
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      215 Mesaj
      08 Ocak 2006 12:35:51
      Benim başıma Bimeks'ten Logitech X-530 aldığımda böyle bir olay gelmişti.Aleti beğenmediğim için 2 gün sonra geri götürdüm.Yok alamayız falan dediler, biraz da dalga geçtiler.Ben de cepten logosoft'a (logitech in distrübütörü) bi telefon çektim hemen orda.Dedim işte ürününüzü aldım, beğenmedim, Bimeks geri almayı reddediyor.Logosoft dedi ki "tabii efendim, 15 gün içinde koşulsuz iade hakkınız var, şimdi biz onlarla konuşuruz."Bir dakka sonra içerdeki ofisin telefonu çaldı, biraz önce bana çemkiren kadın içeri telefonla konuşmaya gitti, biraz bekledim, kadın odadan çıktı vee direk
      -"Beğefendinin iade işlemlerini yapın" dedi.

      Zaten olması gereken de budur arkadaşlar.İşletme okuyan biri olarak söylemeliyim ki; firmalar bu uygulama yüzünden öyle elle tutulur bi zarar etmezler.Oh valla, üzerinden trilyonluk cirolar yaptığın tüketici bırak ta bu kadar hakka sahip olsun."Kimse alıp ta beğenmediği ürünü kullanmak zorunda kalmamalı!"

      Hem ha internetten almışsın malı ha mağazadan.Her iki durumda da anca evde açıp deneme şansı bulduğun kapalı bir kutu alıyorsun.Yani hukuki olarak aynı kefeye konabilir bence.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geekiad -- 8 Ocak 2006 12:37:54 >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1987 Mesaj
      08 Ocak 2006 12:39:37
      quote:

      Orjinalden alıntı: 2fast4u

      tabikide öle bişey yok birazda satıcıları düşünün. bişey alıp sora mazeretsiz iade ettiğini düşünsene adam sora kime satıcak onu kim alır açılmış kullanılmış ürünü şahsen ben kesinlikle almam.


      Eğer ürününe güveniyorsan böyle bir duruma izin verirsin. -ki Türkiye de de bu olay yavaş yavaş yaygınlaşıyor. Deneme süresi denen bu dönem insanlara 1 hafta deneme imkanı veriyor. Bu durum bir hak değil sadece promosyon. Yukarıda arkadaşın dediği gibi ürün online olarak alındıysa bu hak oluyor. Yani böyle bir promosyon olsa da olmasa da ürün 1 hafta içinde iade edilebiliyor.
      |
      |
      _____________________________

      kurallar körleştirir.
    • Çavuş
      65 Mesaj
      08 Ocak 2006 12:48:25
      +1
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5324 Mesaj
      15 Ocak 2006 19:49:34
      Alınan firmaya bağlı eğer ki firma iade garantisi veriyorsa sorun yok.Ama vermiyorsa ayıplı olmayan ürünü iade edemezsiniz.Ama şuda var.Bir çok firma da bunu bilmiyor.
      Ölü pixel olayında ise bazı monitorler hariç(o pixel garantisi hariç) uluslararası garanti kapsamında 3 ölü pixel normal olarak kabul ediliyor yani bunu ayıplı ilan edemezsiniz 4 olursa iade-garanti kapsamına girer.
      İnternetten alışverişlerde her türlü iadeyi verebilirsiniz.Mesela aldınız kamerayı şusunu beğenmediniz vs vsvs her türlü iadeniz var.Ben bascudadan aldığım foto. mak.nayı sebep olarak beğenmediğimi pil süresini vs vs vs yazıp iade ettim ve hiç bir sorun çıkmadı.

      AYRICA ŞU HAKKINIZI(MIZI) UNUTMAYIN:Bir ürünün içinde türkçe kullanım kılavuzu yok ise her türlü iade edebilirsiniz.Yok iade almam bilmem ne gibi laflar ederlerse hemen kaymakamlık tüketici mahkemesine gidin ve olayı anlatın.Her üründe türkçe kullanım kılavuzu olma zorunda.Distüribitör bunu yapmak zorunda.Benim hayret ettiğim dandik markalar bu kılavuzu koyarken philips mms 460 5+1 den kılavuz çıkmadı.Koskoca philips....
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2815 Mesaj
      15 Ocak 2006 22:16:40
      Valla o satan yere bağlı!
      Mesela ben sürekli Vatan Bilgisayardan alışveriş yaparım! İnsanlar orayı beğenmez, teknik servisini filan ama orada onbeş gün içinde üründe hiç bir arıza, sorun, hasar olmasa bile memnun kalmadım deyip geri verebiliyorsun. Yanlız bir konuya çok dikkat ediyorlar, ürünün kutusunun ve ambalajının, köpüklerinin filan geri getirilmesi şartıyla ama hiç sorun yoksa para iadesi yapmıyorlar hediye çeki veriyorlar o çekle istediğin başka bir ürünü alabiliyorsun.
      Bir ay içindede sorunlu çıkan ürün tamir edilmeden yenisiyle değiştiriliyor. O bakımdan Vatan Bilgisayarın hakkını vermek lazım.
      Ben oradaki müşteri temsilcilerinden biriyle samimiyim ve ona sordum bu olay nedir diye, bana ürünü paketleriyle getirirse müşteri tekrar satma imkanımız var o yüzden alıyoruz dedi.
      |
      |
      _____________________________

      FANATİK SE'Cİ DEĞİLİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİM!!!!!!!!!!!!
    • Yarbay
      3755 Mesaj
      15 Ocak 2006 23:42:23
      ben golddan ekran kartı almıştım

      5 gün sonra iade ettim performansından memnun diilim dedim paramı iade ettiler

      goldun takdir ettiğim tek davranışı
      |
      |
      _____________________________

    • AMD Phenom II X2 550 @ X4 3.9Ghz
    • Gigabyte GA-MA78LMT-S2
    • Patriot 2x2gb DDR3 1333Mhz
    • Sapphire ATI Radeon HD6850 1gb
    • Fx5200 orb#1 | 9550 orb#4
    • PM cevaplamıyorum. Konu içerisinde mesajımı alıntı yapın ben de cevaplarım ve herkes çözümü görür. Forumun amacı bu.
    • Çavuş
      90 Mesaj
      16 Ocak 2006 00:04:31
      arkadaşlar tüketici olarak hep keseri kendimize doğrultmasını biliriz iyi hoş ya her üründe bu olmaz..satıcılar yüz karası hepsi üç kağıtçı şerefsiz ama müşteri herzaman haklıdır diye birşey yok..tüketicininde şerefsizi dik alası var hiç merak etmeyin..gel gelelim 15 gün iade olayına..bir arkadaşımda bilgisayarcılık yapıyor, bu sektörde malesef çoğu kişinin fantezisini kurduğu gibi kâr marjı yok..adam 10 dolarla LCd monitör satarsa, bu monitörü alan müşteri oradaki dükkan sahibinide satın alıyormuşcasına tavır yaparsa üstüne üstlük 15 gün sonra yok bu beni tatmin etmedi muamelesi kötü bu monitörün diyip geri vermek isterse ben satıcı olsam monitörle müşterinin kafasını flat panel yapardım..herşeyden önce bu tür geri alma oradaki firma yetkilisi ile nasıl irtibat kurulacağına. pakedin naasıl açıldığına vs vs bağlı..ama paketi yırtılan atılan ya da bir daha satılamayacak duruma gelen ürünü adam nasıl geri alsın adam 3-5 dolar kâr elde etmiş onada kâr derseniz..emin olun birçok bilgisayarcı simit salonu açmayı yeğlerdi..git lokantaya abi ben döner yedim mideme dokundu de, sıç geri getir bakalım napıyolar..tüketicü haklaru deyip bir temiz dayak atarlar..
      şaka bir yana bu kanun birtek amerikada işliyor beyler..o da 15 gün içinde geri alıyorlar ama 100 dolar ödediyseniz 70 dolar geri alıyorsunuz en mantıklısı bu..burada zaten hep tüketiciler korunuyor, teknosa gibi büyük firmalar kazanıyor ama sokaktaki emekçi ölüyor arkadaşlar..niye teknosa akbankın sahibi zaten sabancı..herif kredi kartına vade mi ödicek..ama sokaktaki emekçi öder...o yüzden bu tarz geri iadeler bence yerine bağlı, ürünün konumuna bağlı..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3961 Mesaj
      16 Ocak 2006 00:27:57
      quote:

      Orjinalden alıntı: maymunkral



      Alıntıları Göster


      öyle bir hak yok.internetten alınmadıysa ve ürün arızalı değilse değiştirmeme hakları var.eğer değiştirmişlerse jest yapmış olurlar ama kanunen öyle bir hak yok.



      valla hocam hani ib ara reklam vardı 'sizi o korumaz yasa korur' diye hani toroğlu çıkıyordu.ben ordada duydum 15 gün boyunca nedensiz iade hakkın var.ayrıca bulursam gösteririm tüketici hakları kitabındada yazıyordu
      |
      |
      _____________________________

      HAYAT BİR OYUNSA ŞİMDİ LEVEL ATLAMA ZAMANI
      (zorlandığında hile serbest)
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Ocak 2006 01:24:02
      quote:

      Orjinalden alıntı: heretic1503



      Alıntıları Göster




      valla hocam hani ib ara reklam vardı 'sizi o korumaz yasa korur' diye hani toroğlu çıkıyordu.ben ordada duydum 15 gün boyunca nedensiz iade hakkın var.ayrıca bulursam gösteririm tüketici hakları kitabındada yazıyordu

      ben tüketici hakları kitabını okudum.orada öyle birşey yazmıyordu.tabi sanayi bakanlığının ve tükoder in sitesinden link verirsen memnun olurum.belki gözümden kaçmıştır.
      |
      |
      _____________________________

      Packard Bell EasyNote v7413
      Intel Core Duo T2300 (2MB L2Cache,667MhzFSB, 1.66 Ghz), 2 x 1GB Kingston DUAL DDR2 533 MHz(4 4 4 12), ATI Radeon X1600 512MB,80GB Samsung MP0804H 5400RPM 8MB Cache, 15.4" WXGA "Diamond View", Realtek ALC260 Audio, Intel Pro Wireless 3945ABG 802.11, CardReader SD, MS, MS Pro, MMC - TV OUT + DVI out, Firewire(IEEE 1394), Express Card




Reklamlar
ses yalıtımı
izmir havalimanı transfer
modasor
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
1,187
1.2.156

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.