Şimdi Ara

130Km Sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu

    ya o araçtaki motorun kamyon motorlarından farkı yok bence normal o hız


    kamyon motoru olsa partnerda hiç araç tutamaz 12500cc ve 650hp Lütfen konuşmak için yazmayalım ya arkadaşın 2 yorumunu okudum hiç de yapıcı deil.
  • araçta bulunan hava kütle ölçere bir baktırın aynı sorunu yaşayan insanlar oldu çevremde...!!!

    dizeldeki en belirgin durum güncel motorlar dahi yapabilio dediğin devir aralığında evir kesiciye girmiş gibi bir tepki verir bu da motor üzerinde bulunan ve yakıt pompasının değerleri yanlış algılamasına neden oluyor...

    Servis bence Hava kütle ölçerine bir baksın...!!!
  • şuan kullandığım araba 1,9d 2004 model. araba gerçekten gitmiyor

    ama bi gerçek var doblo veya kangodan çok çok daha ii yoltutuyor, en azından araba duruyor!
  • Arkadaşımda bu araçtan var otobanda uzun düzlüklerde 160'a kadar çıkıyor. Sana servis yolları gözükmüş 130 da kesilmemesi lazım.
  • Aktif güvenlik budur iste

    4'te 145km yapinca, 5'e geçtiginde arabanin beyni anliyor ki sen 160-170 bile yapacan, hemen kitliyo 130'da

    araban seni seviyo, sevinmelisin
  • hayatımda duyduğum en ilginç sorun

    @AKINCI nın dediği gibi vites değiştirme çok uzun sürüyorsa devir düşüp gaz yememe olayı olabilir ama 15km\h birden düşmez, @infinite nin dediği gibi akışmetre de olabilir ama öyle olsa bütün viteslerdde sorun olmalı bence..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Aktif güvenlik budur iste

    4'te 145km yapinca, 5'e geçtiginde arabanin beyni anliyor ki sen 160-170 bile yapacan, hemen kitliyo 130'da

    araban seni seviyo, sevinmelisin


    Peugeot'un güvenlikte bu kadar ilerlediğini bilmiyordum
  • ARABA EN COK BENZINI 5. VİTESTE YAKAR DİYE BİLİYORUM YALNIŞMIYIM????
    quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu

    birader vites büyüdükçe ivme azalır.

    4 viteste araç daha güçlüdür 5 e göre

    demekki 5 kaldırmıyor son süratini 4 te yapıyor

    5. vites ekonomi vitesidir zaten fazla gitmez..

    senin araç hiç gitmiyormuş
  • yahu benim anlamadığım olay o kamyonet kasalı ticari araclarla neye güvenipte 170-130-140km basabiliyolar aklım ermiyo
  • Bi servise git bence normal değil
  • quote:

    Orjinalden alıntı: conquers_

    ARABA EN COK BENZINI 5. VİTESTE YAKAR DİYE BİLİYORUM YALNIŞMIYIM????
    quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu

    birader vites büyüdükçe ivme azalır.

    4 viteste araç daha güçlüdür 5 e göre

    demekki 5 kaldırmıyor son süratini 4 te yapıyor

    5. vites ekonomi vitesidir zaten fazla gitmez..

    senin araç hiç gitmiyormuş



    o yüzden araçların şehir dışı tüketimi az

    yanlışmıyım?
  • ya arkadaşlar ben bu olayı hala anlamış değilim o yüzden konuyu tekrar hortlatmaya karar verdim yakın bi zamanda servise göstericem ama ne kadar maliyet tutar böle bi problemle ilk defa karşılaşıorum gerçekten düz otobanda 4700-4800Rpm de(nerdeyse 5000rpm i görücem) 4.viteste 148-153 km/h arasında 5.vitese geçiyorum aracın hızı düşmeye başlıyo 130-135km/h arasında sabitleniyor devir ise 3200-3300 arasında seyrediyor gerçekten anlamış değilim sizce muhtemel sorun ne olabilir bana maliyeti ne kadara çıkar
  • Siz hala servise gitmediniz mi? Merak etmeyin servisler akıl vermeye şimdilik para almıyorlar. Sağına soluna bakıp birşey yok derlerse yine para ödemezsiniz. Peki sizin sorununuz gerçekten var mı yok mu bir bakalım.

    Öncelikle sizin aracınızla ilgili birkaç teknik bilgi verelim.

    1.9d aracınız 4600 devirde 71 bg güç ve 2500 devirde 125 nm maksimum tork veriyor. Son sürat 142 km. Şimdi buradan hareketle bazı matematiksel hesaplar yapalım.

    Otomobil üreticisinin verdiği değerlere bakarak şunu ifade edebiliriz. Sizin aracınız düz yolda tüm koşullar ideal olduğunda 4600 devirde 142 km. sürat yapabilir. Daha fazlası için kesinlikle rampa aşağı olması lazım.

    Buradan hareketle sizin sizin otomobiliniz 3500 devirdeki hızı yanılma paylarıyla birlikte 110 km olması lazım oysa siz 3200 devirde 130 yaptığından bahsetmişsiniz. Burada bir yanlışınız var çünkü 3200 devirde 130 yapan bir araç yanılma paylarıyla birlikte 4600 devirde 180 km hız yapar. Bu otomobil üreticisinin verdiği değerlerle çelişir. Bence ibrenize bir daha dikkatlice bakınız göreceksiniz ki 130 km hız yaptığınızda devir göstergeniz 4200 civarlarında olacaktır.


    Şimdi sorumuzun cevabına gelelim. Eğer gerçekten düz yolda 5.viteste 4600 devire çıkamıyorsanız bir şekilde bir probleminiz var demektir. 4200 devire kadar çıkabildiğinize göre sizin muhtemel sorunlarınız arasında kötü yakıt kullanımı ve enjektörlerin kurum bağlamasını gösterebilirim. Çünkü rampa aşağı bu sürati yapabiliyorsunuz demekki bir elektronik devir kesici yok. Şunları denemenizi öneririm.

    1. Normal dizel kullanıyorsanız eurodiesel kullanın.

    2. Carbon clean işlemi yaptırın.

    3. Eğer hala düz yolda 4600 devir çeviremiyorsanız bir servise gidin.


    Bu arada birşey daha dikkatlice bakın çünkü sizin aracınızın 4.viteste 145 yapması pek mümkün değil. Bunun için yaklaşık 5500 devir çevirmesi gerekir ki bu mümkün değil. Sizin göstergelerinizde de bir problem olabilir düşüncesindeyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Siz hala servise gitmediniz mi? Merak etmeyin servisler akıl vermeye şimdilik para almıyorlar. Sağına soluna bakıp birşey yok derlerse yine para ödemezsiniz. Peki sizin sorununuz gerçekten var mı yok mu bir bakalım.

    Öncelikle sizin aracınızla ilgili birkaç teknik bilgi verelim.

    1.9d aracınız 4600 devirde 71 bg güç ve 2500 devirde 125 nm maksimum tork veriyor. Son sürat 142 km. Şimdi buradan hareketle bazı matematiksel hesaplar yapalım.

    Otomobil üreticisinin verdiği değerlere bakarak şunu ifade edebiliriz. Sizin aracınız düz yolda tüm koşullar ideal olduğunda 4600 devirde 142 km. sürat yapabilir. Daha fazlası için kesinlikle rampa aşağı olması lazım.

    Buradan hareketle sizin sizin otomobiliniz 3500 devirdeki hızı yanılma paylarıyla birlikte 110 km olması lazım oysa siz 3200 devirde 130 yaptığından bahsetmişsiniz. Burada bir yanlışınız var çünkü 3200 devirde 130 yapan bir araç yanılma paylarıyla birlikte 4600 devirde 180 km hız yapar. Bu otomobil üreticisinin verdiği değerlerle çelişir. Bence ibrenize bir daha dikkatlice bakınız göreceksiniz ki 130 km hız yaptığınızda devir göstergeniz 4200 civarlarında olacaktır.


    Şimdi sorumuzun cevabına gelelim. Eğer gerçekten düz yolda 5.viteste 4600 devire çıkamıyorsanız bir şekilde bir probleminiz var demektir. 4200 devire kadar çıkabildiğinize göre sizin muhtemel sorunlarınız arasında kötü yakıt kullanımı ve enjektörlerin kurum bağlamasını gösterebilirim. Çünkü rampa aşağı bu sürati yapabiliyorsunuz demekki bir elektronik devir kesici yok. Şunları denemenizi öneririm.

    1. Normal dizel kullanıyorsanız eurodiesel kullanın.

    2. Carbon clean işlemi yaptırın.

    3. Eğer hala düz yolda 4600 devir çeviremiyorsanız bir servise gidin.


    Bu arada birşey daha dikkatlice bakın çünkü sizin aracınızın 4.viteste 145 yapması pek mümkün değil. Bunun için yaklaşık 5500 devir çevirmesi gerekir ki bu mümkün değil. Sizin göstergelerinizde de bir problem olabilir düşüncesindeyim.

    Arkadaşım yanlış söylüyorsun. 4. viteste 145 yapıyor adam, 5. viteste 140 yaparken devir daha değişik olur. Hem 142 km/s hız 4600 devirde çıkacak diye bir şey yok.

    ŞANZIMAN, DİFERANSİYEL ORANI VE LASTİK BOYUTLARINA İHTİYACIMIZ VAR.
  • Yanlışım olabilir. İnsanız şaşar beşeriz sonuçta.

    Ben sadece 5.viteste arkadaşın verdiği değerlerle yaklaşık bir hız hesaplaması yaptım. Tabiki bir aracın belli bir viteste ve belli bir devirdeki hızını bilmek için o vitesin dişli oranını, son dişli oranını ve lastik ebadını bilmemiz lazım. Son hız konusunda da haklılık payınız var ancak burada ben kesin değil yaklaşık hesap yapıyorum.

    Siz bir aracın 5.vitesteki (eğer 5.vites son vitesse) ve hızın ufak yanılma paylarıyla devir ile orantılı olduğunu kabul ederseniz ki kesinlikle böyledir. Bu durumda 3200 devirde ve 5.viteste 130 yapan bir araç 4600 devirde 180 km hız yapması lazım. Sizce bu mantıklı mı?

    Örnek 5.viteste 1000 devirde 43.5 km yapan bir araç
    2000 devirde 87
    4000 devirde 174 km sürat yapar. Tabi her 2000 devirde 2 km yanılma payı olabilir ama kesinlikle bu oran doğrusaldır. Eğer kadran hatası ya da debriyaj sıyırması söz konusu ise farklılık söz konusu olabilir.

    Sanırım niçin 3200 devirde o aracın süratinin 130 olamayacağını açıklayabilmişimdir.
  • Önerileriniz ve açıklamarınız için gerçekten teşekkürler ama sölediklerimi bir kere değil bi kaç kere kontrol ettim 4.viteste 145km hız yapması mümkün değil demişsiniz 4700 ila 4900 devir arası 145-147 eğim oldugu zaman nerdeyse 5000 devirde 150km hızı bizzat kendim geçtim göstergelerde herhangi bir problem oldugunu sanmıorum uzun süredir otoyol kullanmıorum ama 4.vitesi kaç bin devirde geçersem geçeyim arabayı hiç birzaman 5.viteste 4000 devir civarında gerçekten göremedim.Araç bana geldiğinden beri normal dizel kullanıyorum euro dizel kullanmadım sanırsam eski nesil dizel motorlarda euro dizel i tavsiye etmiyolar o yüzden hiç denemedim ama bu sorun bu yüzden kaynaklanıyor ise denemek lazım.Birde normal dizellerin çok kurum yaptıgı söyleniyor belkide dediğiniz gibi bir carbon clean yaptırmam lazım ama birde şunu düşünüyorum eger kurumdan yada tıkanmadansa problem sadece bu şekilde göstermezdi heralde kendini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbilker1907 -- 15 Şubat 2007; 3:56:56 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Siz hala servise gitmediniz mi? Merak etmeyin servisler akıl vermeye şimdilik para almıyorlar. Sağına soluna bakıp birşey yok derlerse yine para ödemezsiniz. Peki sizin sorununuz gerçekten var mı yok mu bir bakalım.

    Öncelikle sizin aracınızla ilgili birkaç teknik bilgi verelim.

    1.9d aracınız 4600 devirde 71 bg güç ve 2500 devirde 125 nm maksimum tork veriyor. Son sürat 142 km. Şimdi buradan hareketle bazı matematiksel hesaplar yapalım.

    Otomobil üreticisinin verdiği değerlere bakarak şunu ifade edebiliriz. Sizin aracınız düz yolda tüm koşullar ideal olduğunda 4600 devirde 142 km. sürat yapabilir. Daha fazlası için kesinlikle rampa aşağı olması lazım.

    Buradan hareketle sizin sizin otomobiliniz 3500 devirdeki hızı yanılma paylarıyla birlikte 110 km olması lazım oysa siz 3200 devirde 130 yaptığından bahsetmişsiniz. Burada bir yanlışınız var çünkü 3200 devirde 130 yapan bir araç yanılma paylarıyla birlikte 4600 devirde 180 km hız yapar. Bu otomobil üreticisinin verdiği değerlerle çelişir. Bence ibrenize bir daha dikkatlice bakınız göreceksiniz ki 130 km hız yaptığınızda devir göstergeniz 4200 civarlarında olacaktır.


    Şimdi sorumuzun cevabına gelelim. Eğer gerçekten düz yolda 5.viteste 4600 devire çıkamıyorsanız bir şekilde bir probleminiz var demektir. 4200 devire kadar çıkabildiğinize göre sizin muhtemel sorunlarınız arasında kötü yakıt kullanımı ve enjektörlerin kurum bağlamasını gösterebilirim. Çünkü rampa aşağı bu sürati yapabiliyorsunuz demekki bir elektronik devir kesici yok. Şunları denemenizi öneririm.

    1. Normal dizel kullanıyorsanız eurodiesel kullanın.

    2. Carbon clean işlemi yaptırın.

    3. Eğer hala düz yolda 4600 devir çeviremiyorsanız bir servise gidin.


    Bu arada birşey daha dikkatlice bakın çünkü sizin aracınızın 4.viteste 145 yapması pek mümkün değil. Bunun için yaklaşık 5500 devir çevirmesi gerekir ki bu mümkün değil. Sizin göstergelerinizde de bir problem olabilir düşüncesindeyim.

    Arkadaşım yanlış söylüyorsun. 4. viteste 145 yapıyor adam, 5. viteste 140 yaparken devir daha değişik olur. Hem 142 km/s hız 4600 devirde çıkacak diye bir şey yok.

    ŞANZIMAN, DİFERANSİYEL ORANI VE LASTİK BOYUTLARINA İHTİYACIMIZ VAR.


    Şanzıman diferansiyel oranlarını bilmiyorum ama arabayı 2.el aldım aldığım kişi R14 Michellin lastikleri yeni takıpta verdi.Araç 130bin kmleye gelmek üzre süphelendiğim tek konu kayışlar gözle görülür şekilde eskimiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbilker1907 -- 15 Şubat 2007; 3:46:06 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.