Şimdi Ara

12v 7A akü ile araba çalışır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
4.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracımızla herhangi biryerde akü bitmesi sorunuyla karşılaşmak olası bir durum, bu durumda kalırsak, araçta 12volt 7amper lik bir akü taşısak, bu akü ile aracı çalıştırabilir miyiz? gücü yeter mi acaba?



  • marş motorları bildigim kadarıyla 150-200a güç çekiyor, akünün üzerinde CCA degeri var, CCAsı yeterse calıstırırsınız.
  • Car Jump Starter diye aratın isterseniz.
  • Soğuk çalıştırmada Amper değil CCA değeri ön plana çıkıyor. Şöyle bir yazı var faydalı olacaktır:

    quote:

    Orijinalden alıntı: http://www.techturkey.com/forum/archive/index.php/t-172014.html

    Akü dediğin kapalı kutu.
    Kavun değil ki koklayıp alasın.i..

    Peki, akü nasıl alınır? Domates gibi kiloyla da satılmıyor, di mi..

    Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. Ciuvciuvciuv sesi.
    Akü alırken, bu görevin önemi UNUTULMAMALIDIR.
    Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer.
    Bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.

    Burada durup ŞARZ diyenleri kınayalım bir süre.

    Şimdii..
    Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?

    Cevap:
    Cehalet.

    60 Amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 Amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu Amper birimi, aslında "Amperbölüsaat"dir. Yaa.
    72 Amperlik akü... anladınız siz artık.

    Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? Yoo, motoru çalıştırsın diye.
    Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 Amper tüketmeyi planlar insan?
    Hiç bir zaman.

    O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?

    Her akünün üzerinde CA ve CCA türünden değerler bulunur.
    AKÜNÜN ASIL DEĞERİ BU BİRİMLERDİR.

    CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.
    Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, nah çalışır yani)
    Bu, akünün CA değerini ilgilendirir.

    Ama ası önemlisi, CCA değeridir. Cold Cranking Amps. Yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

    Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. Dolayısı ile, CCA değeri hep CA değerinden düşük olur.
    Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

    En iyimser hesapla, 420 - 450 CCA değerinde bir akü anlamına gelir bu.

    Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, durkalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var.
    (Burada yine şarz diyenlere sitem yolluyorum)

    Ama, fabrikalar, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 CCA değerinde akü bile takabiliyorlar.

    Ben minimum 750CCA kullanıyorum. Soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım.
    Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. O 10 saniye çok önemli.

    Diyeceğim şu:
    Bilinçli tüketici olun.
    Akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin.
    Akünün CCA değerine mutlaka bakın.


    Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.




    TEKRAR BASİTÇE ANLATMAK GEREKİRSE
    arkadaşlar
    akü ve alternatör ne işe yarar anlatayım.

    AKÜ:
    1-İlk marş için gerekli yüksek akımlı voltaj. Örnek CCA değeri: "680A"
    2-Motoru çalıştırmadığımız zaman elektrik üretmek. Örnek AMPER değeri: "74Ah"
    http://www.fivestarautomotive.co.uk/ekmps/shops/fivestar/resources/Design/varta-battery.jpg



    ALTERNATÖR:
    1-Motor çalıştıktan sonra araca gereken tüm elektriği üretmek.
    2-Aküyü şarj etmek.

    sanılanın aksine bir aküyü şarj etmek için acayip yüksek akımlara ihtiyaç yoktur
    akü 5 amper gibi değerlerde gayet güzel şarj olur
    5 amper = 1 adet kısa farın çektiği akım

    alternatörü zorlayan asıl şeyler aracın elektrik çeken diğer aksamlarıdır
    farlar, fren lambaları, aklınıza gelen elektrikle çalışan ne varsa
    radyatör fanı, kalorifer fanı, arka cam rezistansı, teyp anfi vs vs
    çok yüksek wattlı ses sistemleri.. subwoofer vs vs

    aküyü büyütünce değil asıl çok elektrik çeken şeyler eklerseniz alternatörünüzü güçlendirmeniz lazım.
    28 tane xenon far, 3500 watt anfi falan..
    işte o zaman alternatör yetmez, yetmeyincede akünüz şarj olmaz.

    öyle 60amperlik akü yerine 72 amper takarsam ne olur diye boşuna kasmayın birşey olmaz.




  • elimde bundan var ancak CCA değeri hiçbiryerde yazmıyor

    http://urun.n11.com/ups-ve-guc-kaynagi/ttec-12v-7ah-bakimsiz-kuru-aku-P35516971
  • Bana çalıştırır gibi gelmedi. Hem ufak hemde kuru tip. Bu kuru tip aküler uzun süre kullanılmadan beklemeye daha uygundurlar ancak ıslak tip akülere kıyasla ani akım konusunda başarısızlardır. Islak tip akülere kıyasla da sürekli sabit akım sağlamada başarılılardır. Bu aküleri uzun süre kullanılmadan bekletilecek ufak cc'li motorsikletlere takıyorlar, beklerken aküsü bitmesin diye.

    Bilemedim, sanırım en iyisi denemek
  • Exit to DOS kullanıcısına yanıt
    Çok yararlı bir bilgiymiş gerçekten. Benim akü de aynı örnekteki VARTA'dan. 680 Yeterli demek ki. :) Serviste taktırmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 2 Mayıs 2016; 18:34:10 >
  • belki akünün çalıştırmaya gücü yetmeyebilir ancak tamamen boşalmış aküyü 10-15 dk içinde marşa bastıracak kadar doldurabilir diye düşünüyorum, bu bakımdan bu küçük aküyü aracın bagajında taşıyacağım, evde duracağına bagajda dursun, ilk akü boşalmasında da test etmiş olurum.
  • Sadece aku takviyesi icin calisir hatta calistirdim 7 amperle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Bu konu benimde ilgimi çekti.

    12 volt 7 amper kuru akü ile zayıflayan 12 volt 60 Ah aracımızın aküsünü takviye etmemizde faydalı olur mu? (Evsane Televizyon dizisi MacGyver gibi)

    Bilgisi olanlar veya deneyenler lütfen paylaşsın.

    Paylaşmak güzeldir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel soru, aküleri paralel bağlayıp çalıştırabilir miyiz acaba?



    Üstteki yorumlara atıfta bulunarak 110-130 amper yeterli ise, garanti olsun diyerek 150 alalım. 1 saniyeden kısa sürede çalışacağını düşündüğümüzde(2 saniye diyelim daha garanti olsun) 150*2*12 / 3600 = 1 Wh gibi bir şey buluyoruz. Kuru aküyü jel aküye paralel bağlasak ve bir süre beklesek, aktarımdaki verim 0.5 olsa 2Wh yeterli olacaktır. Kuru akünün içerisindeki 84Wh enerjiyi düşündüğümüzde 30-40 kez çalıştırabilir gibi görünüyor.
  • ben de merak ediyorum deneyen oldu mu?

  • Merhaba,

    Konunun üzerinden epey zaman geçmiş farkındayım.

    Fakat, bundan yaklaşık 1 ay önce işyerimin önünde aküsü biten fiat doblo aracı bagajımdaki 12v 8a motosiklet aküsü ve sağlam bir takviye kablosu ile çalıştırmıştım.

    Araç hemen çalıştı, bir problem olmadı.

    Tam tersi, aküsü biten motosikletimi ise yine araba aküsü ile takviye etmek istediğim de motosikletin güç kabloları hasar almış ve bu şekilde motosiklet çalışmamıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.