Şimdi Ara

128 bit konsollar..karsilastirma.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ulkemizde en bilinen i ps2...295 mhz hiza sahip bir islemci barindiriyor emotion engine adli sony nin dizayn ettigi bir islemcisi var.renk skalasi cok sinirli hafiza kapasitesi sinirli..bu sebeple muadillerine gore daha geride..ortak oyunlar incelendiginde ps2 versiyonlarinda cokca eksik goze carpabiliyor fakat ismi her seyin onunde dreamcast ondan 1 yil kadar once cikan sega uretimi bir konsol 200 mhz yamaha cip e sahip grafik kapasitesi dusuk arcade havasi unutulmasini engelliyor naomi arcade board inin ev versiyonu...gamecube renk skalasi sinirli ati grafik islemcisi nin gucunu kullaniyor nintendo nun daha cocuksu oyun anlayisi 485 mhz lik cipinin avantajlarini hissettiremiyor..mor renk in asiri kullanimi fazla goze batiyor..tum konsollarda baskin rengin logo da belirtildigini gorebilirsiniz..xbox un baskin rengi yesildir buna grafiklerde kirmizi eslik ediyor..bu durum ekrana baktiginizda gozunuze takilan renk yogunlugunu ifade ediyor..grafik gucunu arttirmak icin renkleri kisitlamak klasik bir yontemdir..xbox 733 mhz lik cipi ve 233 mhz lik nvidia cipi ile en guclu 128 bit konsol..kaba dizayni ve pc mimarisi goze hos gelmesede bunu goz ardi ederseniz ulkemizde degeri bilinememis bir konsol..wii nin islemcisi de xbox ile ayni hiza sahip 733 mhz..oyunlarla ilgili bilgisi az olan kisilerin ellerinin tersi ile kenari ittikleri bu cihaz ayni zamanda icinde gamecube u de barindiriyor..su aralar cok ucuza bulunan wii gizli bir oyun canavari..wii oyunlarinda islemci gucunun onemli bir kismini wiimote hareketlerinin hesaplanmasina harcayan wii ve gamecube un gucleri ayni hale geliyor..psp 333mhz islemciye sahip olsada pil omrunu korumak icin bunun 222 mhz i gelistiriciler tarafindan kullanilmistir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 15 Eylül 2018; 1:14:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Donanım olarak ;



    Xbox > Gamecube > Ps2 > Drramcast



    Xbox ayrıca en büyük konsollardan birisidir . İlk çıkan Xbox One ile denk büyüklüğü üstüne daha kalın .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olaya salt rakamsal olarak bakmamak lazım,proglamlama becerisi ve pekçok bileşen açıkken gerçekleşen aktif verimlilik gibi esaslarla irdelediğimizde her konsolun birbirine göre + ları ve - 'leri vardı.

    Mesela, Dreamcast'in Video rami ve bazı 3d proglamlama efektleri(lens flare,anti aliasing gibi) Ps2'den daha üstündü.

    Potansiyel olarak 128 bit jenerasyonun en güçlü oyun konsolu Gamecube idi.Gc'nin kullandığı Gekko işlemci xbox'tan daha verimli ve hızlı idi.Ha Nintendo bunu ne kadar kullandı kullanmadı tartışılır.Zaten muhafazakar bir yapıları olduğu için belli oyun dinamiklerinde kaldılar.Resident Evil Remake /Zero - Metroid Prime serileri zaten Gamecube'nin kapasitesini gözler önüne serdi.Daha sonra arcade cihazlarda da altyapı olarak kullanıldı.

    Son olarak 128 bit dönemini hunharca kullanmış,4 konsolu da üst grafik limitlerinde Vga Box,Component Kablo gibi aparatları ile 480p deneyimlemiş ve derinden yaşamış bir kişi olarak bu dönemden 1 oyun söyle deseler kesinlikle Shenmue serisi derim.Xbox-Ps2-Gamecube bu seviyede kreatif ve havalı şahsına münhasır bir işe imza atamadılar.




  • Zaman olsa linear tri linear bump mapping sgi fog effect anti blur isotroppic anti bug render mender akariz ama basit anlatmak herkes icin daha iyi...dusunsel kuramlarla mantiksal devinimini irdesel faktorlerle kuramlayip nitelik acisindan muspet anlasilir halk tarafindan kabulu esasla fevkalade ilerisel bir evren kurami betimlenmis ve sonuc olarak gayri ihtiyari olumlu olmus...vs yerine playstation 2 dreamcast ten daha sonra ciktigindan ken kutaragi amcamizin dreamcast i incelememesi dusunulemez biz bazi efektleri dreamcast in gerisinde yapalim demezler..ancak dreamcast in arcade havasi oyun ruhu daha guclu idi o kadar..ps2 renk yapisiyla oldukca monoton kaliyor ancak gozden kacirilmayacak oyun basliklari da cok..xbox ta bir cok dreamcast basliginin devami mevcut..jet grind radio..head hunter..shenmue..dead or alive...vs.....bu konsollar degerlerini bilen icin asla vaz gecilmeyecek seyler degerlerini bilmeyenlerin de uc kurusa sattiklarini biliyoruz...az toplamadik.

    Bu arada gamecube un 485 mhz lik islemcisi arti ati si..733 mhz arti geforce 3 grafik islemcili xbox tan hizliydi diyemeyiz ancak gamecube un artisi 12 arti 12.. 24 mb lik 1t ozel hizli ram inin aldigi verileri daha hizli iletmesi idi...grafikleri incelersek xbox 128 bit dunyasinin her acidan en guclusudur....wii ye kadar...wii nin pc tabanli olmamasi olayi farkli bir kisma tasiyor...wii hareket hesaplamalari yapmayip islemcisini dogrudan oyunlara kullanabilseydi baska seyler yazabilirdik..ne olursa olsun bu cihazlar bilen icin uc kurusa vaz gecilmeyecek seyler..hepsi degerli hepsi ozel hepsi hatiralarla dolu..gamecube un arcade board hali triforce tur..ona da cok az oyun yapilmistir..mario kart gp..virtua striker gibi.

    Zaten bedavaya calisiyoruz reklamdan yazamaz hale geldik.


    128 bit konsollar..karsilastirma.
    Ustte triforce board...bu board in oyunlarini wii de de oynayabilirsiniz...google a wii triforce yazin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 17 Eylül 2018; 11:10:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmişteki her konsolun kendine özel mistik havası ve kendine ait çekiciliği artık yerini tekdüzeliğe bıraktı.Gerek oyuncu portföyü,gerek oyun dergiciliği gerek konsol oyun temalılı forum/site kalitesi ele alındığında niceliğin arttığını ama niteliğin azaldığını rahatlıkla söyleyebiliriz.

    Gamecube o jenerasyondaki potansiyeli en yüksek cihaz demem,2000'ler başında o zamanlar yapılan testlere dayanıyor,Ibm temelli 485 'in İntel tabanlı 733'ten hızlı ve verimli olduğu bilimsel olarak gerek oyun yapımcıları,gerekse analizciler tarafından belirtilmişti zaten.Evrensel olarak kabul gören bilimsel bir veri yani.

    Rısc temelli çok yönlü işlemciye olması,daha fazla ön bellek vermesi,Ram mimarisinin xbox gibi klasik ddr temelli olmaması gibi gibi spesifik özelliklerle daha potansiyelli bir cihazdı.Xbox'ın dahili hdd,direct x desteği gibi,dvd,dvx medya/emulatör kolaylığı ve çok konforlu bir konsol olması da yadsınamaz bir gerçek.




  • Bunu da basite indirgersek bir cok ps2 gamecube ve xbox oyunu ortak..3 konsolu da incelersek xbox versiyonlarinin cok daha iyi gorundugu grafik ustunlukleri efektler de onde oldugu barizdir..elinizde ne kadar ustun bir cihaz olursa olsun onu nasil kullandiginiz onemli..ki bence xbox katlar.uzmanlar yazsin.



    GameCube

    -485MHz IBM CPU

    -162MHz ATI GPU

    -40MB overall RAM



    Xbox

    -733MHz Intel CPU

    -230MHz nVidia GPU

    -64MB RAM

    ALTTA MEVCUT


    https://m.youtube.com/results?search_query=Xbox+gamecube+graphic+comp

    Hatice de de netice de de xbox...bu ortak oyunlari bende uc cihaz da oldugundan karsilastirabildim..esyalar golgeler su efektleri isiklandirma yansimalar vs...cok fark gorursunuz..ustteki linkten inceleyebilirsiniz...ps2 ve gamecube versiyonlari cok yavan kalir.doom 3 ve half life 2 ps2 ve gamecube te nasil olurdu..olurmuydu diye dusunmek lazim.far cry painkiller.serious sam vs.




    Xbox un xbox 360 nesline gecis oyunlarina gucu yetti..ps2 ve gamecube de bunu dusunemezsiniz.dreamcast ise gunumuz icin artik tam bir retro.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 17 Eylül 2018; 17:10:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynı şekilde bir Metroid Prime,Super Mario Sunshine,Zelda,Re:Remake,Rebel Strike gibi oyunları, xbox aynı standartta verebilirmiydi bu konu da muallak,yıllardır yabancı forumlarda gamerlerin birbirleri arasında istişare ettiği bir mevzudur.

    Development kitlerde yapılan testlerde Gc'nin 485'inin İntel'de 900 küsür mhz'ler seviyesi karşılığı olduğu biliniyor.Yine özel ramlarınin xbox'a göre ortalama 5 kat yüksek uçuk hızlara çıkabildiği.

    Xbox pc tabanlı ve direct x destekli olduğu için,özellikle multiplatform(pc-konsol) oyunlarda çok daha uyumlu ve verimli bir sistem.Splinter Cell güzel bir örnek mesela verdiğin.

    Zaten değindiğimiz jenerasyon belki de konsol savaşlarının ve kendine has oyun ve mimarilerin olduğu son dönemdi,bir daha görünen o ki,böyle geniş yelpazeye sahip güzel bir süreç yaşayamayacağız.

    O kadar ki aradan geçen uzun yıllara rağmen şu an yaptığımız gibi forumda tartışabiliyoruz bu renkliliği,farklılığı.Amaç zaten bilgi paylaşımı yapıp gerek iş bilmeyen gerekse geçmişe merak salan yaşı gereği o dönemi yaşayamayan kişilere kendi penceremizden birkaç satır bilgi verebilmek.




  • Yani ...saydiklarin nintendo nun kendi oyunlari..nintendo tarihi boyunca urettigi sistemlerin tum sirlarini sadece kendi oyunlari icin kullanmis diger gelistiricilerle tam olarak paylasmamistir..rare..game freak..hal laboratories camelot retro studios gibi kendiyle isbirligi yapanlar haric onlarla bile bir siniri vardir...nintendo ruhunu saymazsak nintendo nun kendi oyunlarinin digerleri nin oyunlarindan daha iyi gorunmesinin sebebi budur...bu oyunlari ayirip bakarsak nintendo nun sistemlerinde iyi oyunlarin sayisi sayilidir.

    Burada yahu islemciniz bu kadar iyi neden xbox oyunlari grafikte size nal toplatiyor derseniz burada nvidia devreye giriyor ve geforce 3 diyor konu kapaniyor..gamecube de bu grafik islemcisi olsaydi ki guc ihtiyaci fazla..oyunlari taniyamazdiniz..ama kim daha gercekci bir mario ister orasi muallak.
    128 bit konsollar..karsilastirma.
    Bu kadar olmasa da.

    Video da da 1.4 ghz overclock lu xbox..ram upgrade videosunu onceden yuklemistim konsol tamiri konusunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 17 Eylül 2018; 21:2:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konsol neredeyse Wii ile kapışacak herifin teki gelip Gamecube daha potansiyelli diyor ... Bir de sayısal özellikler her şey değildir diyor .



    Ulan bir konsolun teorik kapasitesi sayısal özellikleri ve işlemci cpu vs.. türleridir zaten





    128 bit konsollar..karsilastirma.



    Gran Turismo 4'ü Xbox'ta görmek vardı bir de ah ulan be ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Project gotham ve forza yi dene...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 18 Eylül 2018; 15:59:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pspsexer kullanıcısına yanıt
    Gran Turismo 4 Forza 1'den daha iyiydi grafik olarak .



    Forza 4.oyuna kadar rakip olamadı GT serisine grafik olarak .



    Gotham güzelmiş baktım . O olabilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • durun bir tartisma daha yaratayim...potansiyel bolumune gelirsek xbox classic bazi oyunlar haric wii den daha guclu...

    Cunku wii 733 mhz islemcisi nin gucu nun yuzde 20 sini hesaplamalar icin harciyor..wiimote surda wiimote su kadar donmus su kadar uzak..yok ses yollayalim derken islemci gamecube islemcisi gucune kadar islemde geriliyor...bu xbox 360 kinect icinde boyle..dikkat ederseniz hareket hesaplamasi isteyen oyunlar digerlerinden daha basit....wii de koca kafali mii ler filan cikip dondurma yakalayip fare avliyorlar...wii de gercekten potansiyelli oyunlar olsa da genele bakarsak xbox tum islemci gucunu oyunlara verebiliyor.

    Nintendo nun burada maliyeti dusurmek icin yaptigi yanlis wii ye daha guclu bir islemci takmamak ya da hesaplamalar icin ekstra bir cip eklememek..boyle olmasi wiiu nun ileri bir tarihe kadar daha guclu bir sistem olarak cikmasini saglayabilir basarisiz olmasini engelleyebilir wii nin omrunu daha da uzatabilir ve rakipleriyle rekabet gucunu arttirabilirdi...ama yine de nintendo fanatikleri sayesinde bir cok wii satti..yanlis dedim cunku bu hep boyle gitmez.nintendo teknoloji olarak hep bir adim geride..oynanabilirlikte rakipsiz ama teknoloji er gec galip gelecektir..ya nintendo bunu gorecek ya da sega nin yanina gidecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 18 Eylül 2018; 16:43:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pspsexer kullanıcısına yanıt
    Sen de suyunu çıkardın diyecem de haklısın bir bakıma. Ama konu iki konsolun da en pik noktalı oyunlarıysa eğer Wii daha üstün . Metroid tek yeter .



    Şaşırdığım konulardan biri de Wii dünya genelinde 100 milyondan fazla satarak X360 ve PS3'ü bile geçmişti .. Dünyada bunda fazla satan home console var mı ?



    Şaşırmıştım buna zamanında . Çünkü Türkiye'de Wii o kadar çok yoktu .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Irishman -- 18 Eylül 2018; 17:26:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reklam satar...bunu insanlar da kabullenirse satis gerceklesir...arz talep dengesi...wiimote tecrubesi o zamanlar icin yeni bir seydi daha kinect move yokken insanlar wii nin farkli bir konsol olduguna inandilar..insanlari ikna etmek burada asil kural...wii nin kod adi revelation du yani devrim...o an icin insanlar wiimote un buyusune kapildilar ancak nintendo cok eski bir teknolojiyi biraz isitarak onumuze sundu..nintendo bunu cok fazla yapar..esegi boyayip satmakta uzmandir..milyonlarca satmis game boy u renk renk boyayip satislari ikiye katlamislardi bu mavisi bu pembesi bu yesili esek ayni esek..wiimote aslinda nes in zapper tabancasi ile ayni sekilde calisiyor kizil otesi bir alici bir de verici..tamamen ayni prensip 20 kusur senelik teknolojiyi yeni gibi gosterip voliyi vurdular..tipki bildigimiz tabletin sagina soluna wiimote ve nunchuck u yapistirip ikibin kusur tl ye switch i dayadiklari gibi..muslukcu zaten ayni muslukcu musluk ayni musluk wii..wiiu..switch ayni mantik millette yedi...nintendo iyi firmadir oyunlari guzeldir ama bu esegi sucuk yapip artik emekli etmeleri sart.
    128 bit konsollar..karsilastirma.

    Bu arada sony de nintendo ya uydu...fiyatta bir acaip....orjinaline arkadas 35tl deyince laf yemisti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 19 Eylül 2018; 14:30:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pspsexer kullanıcısına yanıt
    O Teknoloji eski zaten . Ama Wii eski olan fakat pek bilinmeyen teknolojyi tanıttı . 90larda Mega Drive için Activator varmış . Altıgen veya sekizgendi sanırım .



    Onun çalışması için kumandaya bile ihtiyaç yoktu . Elini sekizgenin belirli yerlerine koyunca algılıyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu ilklerse sega her zaman bir adim ondeydi hologram oyun..periscope internetten oyun vs...nintendo deyince gozluksuz 3d teknolojisi gelecegin bir yerinde tekrar karsimizda olacak.tv lerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni sandığımız hiçbir teknoloji yeni değil, çok ilginç bir şekilde . Firmalar eski teknolojiyi makyajlayıp 100 milyonlarca konsol satıp milyarlarca dolar, euro gelir sağlıyorlar .



    Mesela bahsettiğim gibi temassız teknoloji bildiğim kadarıyla 1992-1993'te Sega Activator ile ortaya çıkıyor . Bugünkü Kinect mantığıyla çalışıyor biraz . Sonra Wii, Kinect, Ps Move, Ps4 Camera vs.. vs.. Yeni yeni popüler oluyor .



    İlk 3D yazıcı bile taa 80'lerin ortalarında Charles W.Hull tarafından bulunuyor .. Oysa yeni yeni popüler ..



    İlk poligo nal 3d oyun 1974'te çıkan Spasim isimli oyun . Millet hala 3.jenerasyon ile başladı sanır . Arada 9 sene var .



    VR teknolojisinin kökeni ise taa 1860'lara dayanır . Ama gerçek anlamda doğru düzgün 1930'larda gelişmeye başlamıştır . View-Master falan var araştırabilirsiniz .



    Oyun kavramını ele alırsak onda da ilk oyun bilinenin aksine Tennis for Two isimli oyun değil . 1958'de çıktı Tennis for Two ve ondan önce bir sürü oyun vardı zaten . Bilinen en eski oyun ise 1950 çıkışlı Bertie the Brain isimli bizim XOX olarak bildiğimiz oyunun elektronik versiyonudur ...



    Bakalım sırada hangi "eski" teknoloji önümüze yeni diye servis edilecek .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Irishman -- 20 Eylül 2018; 18:20:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bizim silidik iyice sardi bu islere artik profesor olma dikkat et maasi az....bilgiler cok ancak gorsel bilimler denirse ucu ronesans a kadar uzanir..1400 lu yillarda 3d resim yapabilen buyuk ressamlar vardi..optik ilizyonlar vs...resim sanati zaten dogrudan 3. Boyutla ilgilidir..3. Boyut bir yanilsamadir...gecen yuzyil baslarinda 3d stereoskop denemeleri vardi..burada olay iki gozun her birine gercektede oldugu gibi farkli goruntuler yollamak ve derinlik olusturmak uzeredir...iki gozumuzun farkli mesafesinden dolayi nesnelerin sag ve sol yaninin ilerisini gorebiliriz bu da nesnelerin on plana cikmasini saglar.yani ucuncu boyut etkisi olusur...nete bakmadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3d var 3d var pspsixer kardeşim . bunun yanılsama türü var poli gonal türü var render türü var bitmap türü var ..



    iyisi mi boşver sen bu 3d muhabbetini .



    1974'te gerçek yani poli gonal ilk 3d oyun olan Spasim çıktı bunu bil yeter ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Irishman -- 21 Eylül 2018; 23:31:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aaah sipidik ahhh...onemli olan internette yazan ansiklopedik bilgileri buraya gecirmek degil o bilgilere yorum yapabilmektir...neyse boyle de gitsen olur en azindan konu acmaya basladin burasi on gune meydan larousse gibi olur...sipidikpedia.

    En iyisi kopyala yapistir gitsin..raziyiz.

    Sana o 3d turlerini zamaninda anlattim da sen itiraz ettin ya..donkey kong country snes facian ornek...simdi arastir ve ogren iyi yoldasin....go sipidik go.

    Ayni kemal sunal gibi ayni google da yazdigi gibi gecirmissin ama bir virgul atlamissin...poli gonal bitisik yazilir ayri degil...bu arada sipidikcim mecburen yazmis ayri cunku forum filtresi birlesik yazinca sansurluyor...aferin be sipidik devam..bak bu senin hatan degilmis sen ogren milletede ogret..ansiklopedik bilgileri gecip programlama bilgilerine de gecersen forum kod bahcesine bile doner... Simdi mercidabik meydan savasi kac tarihinde kimler arasinda oldu kac kisi terk i dunya etti..yaralilar inim inim inledi mi...az sonraaa.

    Devam sipidik.

    Simdi de gelelim sipidik in 1974 spasim tarihini nereden bulduguna..okulda ezber makbul degil piseceksin benim gibi hayat tecrubesi lazim.


    https://forum.donanimhaber.com/cikan-ilk-3-boyutlu-oyun--11799409
    Google a ..ilk 3d oyun.. yazin yeterli.bakalim ne cikiyor

    https://www.google.com.tr/search?q=ilk+3d+oyun&oq=ilk+3d+oyun&aqs=chrome..69i57.4200j0j4&client=ms-android-om-lge&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

    Bir gun pac man 1980 tarihinde toru iwatani tarafindan dizayn edilmistir....diye yazarsam o zaman elestir.

    Burada oyunlarla yasanan tecrubeleri yazmak daha samimi biz de biliyoruz google amcayi..bu kadar basit degil yasam tecrubesi salt bilgiden onemli tecrube olmazsa salt bilgi sadece gecirilir...yorumlanamaz.

    This word s trademark from pspsexer.

    https://m.youtube.com/watch?v=QaXoBxYGjG0

    Spasim bu...gelelim yorum farkina...bu oyun ilk 3d degil en fazla tel kafes yonteminin ilk uygulanisi olabilir...3. Boyut sadece cizgilerle elde edilebilecek bir sey degildir buna biz ancak goz yanilmasi diyebiliriz...bu da yorum farki..google da yok.

    Simdi ise zeki muren den bir sarki dinliyoruz...mihrabim diyerek.


    https://m.youtube.com/watch?v=5ONmeNs8zCI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 22 Eylül 2018; 1:30:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.