Şimdi Ara

12 V 110A Bosch marka Şarj Dinamosu Nasıl Çalışır ? Bi Bakın !!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
15.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar elimde Bosch marka 12v 110A şarj dinamosu var bundan elektrik elde etmek için milini kaç Rpm devirle döndürmek gerekir ??? Birde bu şarj dinamosunu nasıl modifiye edebilirim Kısaca uğraşmaya değermi ??? Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum...



  • quote:

    Orijinalden alıntı: certy

    Bence en kolay yöntem multimetreyi voltmetre kademesinde dinamoya bağlayıp hızı belli başka bir motorla dinamoyu çevirmeyi dene.

    çalışmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: certy

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU


    quote:

    Orijinalden alıntı: certy

    Bence en kolay yöntem multimetreyi voltmetre kademesinde dinamoya bağlayıp hızı belli başka bir motorla dinamoyu çevirmeyi dene.

    çalışmaz

    Niye?

    şimdi bu şarj alternatörlerinin yapısı dinamodan farklı dinamoda sabit mıknatıs vardır çevirirsen elektrik üretir.

    Fakat bunlarda mıknatıs yoktur bunların hem rotoru hemde stratoru sargılıdır yani dinamo gibi direk çevirirsen elektrik üretmez. Dinamoda Mıknatıs gücü sabit olduğundan devirle birlikte gerilim artar azalır ama bunlarda artma azalma çok olmaz

    Elektrik nasıl üretir dersen kaynaktan rotora gerilim verilmesi gerekli gerilimle rotor mıknatıs özelliği kazanır ve alternatör elektrik üretmeye başlar.

    Rüzgar enerjisi ile uğraşanlar rotor sargılarını söküp yerine neodium mıknatıs takarlar öyle kullanırlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: certy

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU


    quote:

    Orijinalden alıntı: certy

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU


    quote:

    Orijinalden alıntı: certy

    Bence en kolay yöntem multimetreyi voltmetre kademesinde dinamoya bağlayıp hızı belli başka bir motorla dinamoyu çevirmeyi dene.

    çalışmaz

    Niye?

    şimdi bu şarj alternatörlerinin yapısı dinamodan farklı dinamoda sabit mıknatıs vardır çevirirsen elektrik üretir.

    Fakat bunlarda mıknatıs yoktur bunların hem rotoru hemde stratoru sargılıdır yani dinamo gibi direk çevirirsen elektrik üretmez. Dinamoda Mıknatıs gücü sabit olduğundan devirle birlikte gerilim artar azalır ama bunlarda artma azalma çok olmaz

    Elektrik nasıl üretir dersen kaynaktan rotora gerilim verilmesi gerekli gerilimle rotor mıknatıs özelliği kazanır ve alternatör elektrik üretmeye başlar.

    Rüzgar enerjisi ile uğraşanlar rotor sargılarını söküp yerine neodium mıknatıs takarlar öyle kullanırlar

    Bunu öğrendiğim iyi oldu. Artık elimdeki motoru hiçbir değişiklik yapmadan alternatör yapabilirim.

    senin motorun rotor ve strator sargıları seri bağlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bana elektrik bağlantı şemasi lazım alternatöru yüksek devirde çeviriyom ama volt yok çıkıs belli değil nasıl yapcaz ki
  • bi Allahın kulu yokmu yaa şu meretin elektrik bağlantısından anlayan bilen yardım bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tda 1562q -- 7 Mayıs 2012; 12:12:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tda 1562q

    arkadaşlar bana elektrik bağlantı şemasi lazım alternatöru yüksek devirde çeviriyom ama volt yok çıkıs belli değil nasıl yapcaz ki

    hocam kaçırdığın birşey var.araç şarj dinamoları sadece döndürmek ile elektrik üretmez.içerisinde sabit mıknatıs olmadığı için rotor sargılarına dişarıdan gerilim uygulanması gerekir.yani haricen bir aküye ihtiyacın var dinamodan elektrik alabilmen için.Yoksa çevir dur nafile....
  • ya bu aletin üstünde iki adet pin var ince ordanmı gerilim verecez ?? İkincisi iki adette kalın civata uçlu çıkış var... Şimdi nerden elektrik verip nerden alacam bilemedim yaaw
  • Kalın, 8 metrik civataya direk akünün artı (+) ucu bağlanır, bu dinamonun doğrultulmuş çıkışıdır, dinamo şaseyi gövdeden alır. Yani akünün eksi kutbu gövdede bağlı olmalı

    İki tane soket şeklinde ince pinler ise rotorun + ve - gerilim uçlarıdır. artı ve eksiyi o pinlere bağlayacaksınız. Ürettiğiniz gerilimi, dinamo dönerken akü kutupları arasından ölçebilirsiniz. Rotora direk 12V verildiği için tam yükte çalışır ve tahmini 14 - 14,50 volt civarı çıkış alırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksoy93 -- 8 Mayıs 2012; 0:49:22 >
  • evet sonunda çalıştırabildim mereti yalnız çevirmek için kullandığım motor çok yüksek devirde dönüyor (tahmini 4000 d/dak ) 14 V 110 AMPER şarj dinamosu 31 VOLT VERİYOR SABİT...

    12 VOLTLUK ARABA AMPÜLÜNÜ PARLAK BİR ŞEKİLDE YAKIYOR ...

    Ama 4000 devirde bu şarj dinamoları modifiye edilmiyor herhalde forumda inceleme yaptım şimdi

    bu iş tahmin ettiğimden çok daha zor ve uğraş isteyen bi işmiş yaa
  • bu dinamoyu deneme amaçlı aldım tanıdık bi arkadaştan elimde 2 tane var ve bunları daha düşük devirde çalıştırmak istiyorum bu mümkünmü ??

    daha sonra bunları rüzgar türbününe bağlamayı düşünüyorum uğraşmaya değermi sizce ??
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.