DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
12 V 110A Bosch marka Şarj Dinamosu Nasıl Çalışır ? Bi Bakın !!!
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
10
Cevap
0
Favori
12.836
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> 12 V 110A Bosch marka Şarj Dinamosu Nasıl Çalışır ? Bi Bakın !!!
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      4922 Mesaj
      06 Mayıs 2012 14:25:32 Konu Sahibi
      Selam arkadaşlar elimde Bosch marka 12v 110A şarj dinamosu var bundan elektrik elde etmek için milini kaç Rpm devirle döndürmek gerekir ??? Birde bu şarj dinamosunu nasıl modifiye edebilirim Kısaca uğraşmaya değermi ??? Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum...



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2576 Mesaj
      06 Mayıs 2012 14:43:34
      quote:

      Orijinalden alıntı: certy

      Bence en kolay yöntem multimetreyi voltmetre kademesinde dinamoya bağlayıp hızı belli başka bir motorla dinamoyu çevirmeyi dene.

      çalışmaz



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2576 Mesaj
      06 Mayıs 2012 14:54:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: certy


      Alıntıları Göster


      Niye?

      şimdi bu şarj alternatörlerinin yapısı dinamodan farklı dinamoda sabit mıknatıs vardır çevirirsen elektrik üretir.

      Fakat bunlarda mıknatıs yoktur bunların hem rotoru hemde stratoru sargılıdır yani dinamo gibi direk çevirirsen elektrik üretmez. Dinamoda Mıknatıs gücü sabit olduğundan devirle birlikte gerilim artar azalır ama bunlarda artma azalma çok olmaz

      Elektrik nasıl üretir dersen kaynaktan rotora gerilim verilmesi gerekli gerilimle rotor mıknatıs özelliği kazanır ve alternatör elektrik üretmeye başlar.

      Rüzgar enerjisi ile uğraşanlar rotor sargılarını söküp yerine neodium mıknatıs takarlar öyle kullanırlar



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2576 Mesaj
      06 Mayıs 2012 14:59:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: certy


      Alıntıları Göster


      Bunu öğrendiğim iyi oldu. Artık elimdeki motoru hiçbir değişiklik yapmadan alternatör yapabilirim.

      senin motorun rotor ve strator sargıları seri bağlı



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4922 Mesaj
      07 Mayıs 2012 08:37:01 Konu Sahibi
      arkadaşlar bana elektrik bağlantı şemasi lazım alternatöru yüksek devirde çeviriyom ama volt yok çıkıs belli değil nasıl yapcaz ki
      _____________________________

    • Yarbay
      4922 Mesaj
      07 Mayıs 2012 12:11:28 Konu Sahibi
      bi Allahın kulu yokmu yaa şu meretin elektrik bağlantısından anlayan bilen yardım bekliyorum...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tda 1562q -- 7 Mayıs 2012; 12:12:37 >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1026 Mesaj
      07 Mayıs 2012 12:39:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: tda 1562q

      arkadaşlar bana elektrik bağlantı şemasi lazım alternatöru yüksek devirde çeviriyom ama volt yok çıkıs belli değil nasıl yapcaz ki

      hocam kaçırdığın birşey var.araç şarj dinamoları sadece döndürmek ile elektrik üretmez.içerisinde sabit mıknatıs olmadığı için rotor sargılarına dişarıdan gerilim uygulanması gerekir.yani haricen bir aküye ihtiyacın var dinamodan elektrik alabilmen için.Yoksa çevir dur nafile....
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4922 Mesaj
      07 Mayıs 2012 14:18:34 Konu Sahibi
      ya bu aletin üstünde iki adet pin var ince ordanmı gerilim verecez ?? İkincisi iki adette kalın civata uçlu çıkış var... Şimdi nerden elektrik verip nerden alacam bilemedim yaaw
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1302 Mesaj
      08 Mayıs 2012 00:47:22
      Kalın, 8 metrik civataya direk akünün artı (+) ucu bağlanır, bu dinamonun doğrultulmuş çıkışıdır, dinamo şaseyi gövdeden alır. Yani akünün eksi kutbu gövdede bağlı olmalı

      İki tane soket şeklinde ince pinler ise rotorun + ve - gerilim uçlarıdır. artı ve eksiyi o pinlere bağlayacaksınız. Ürettiğiniz gerilimi, dinamo dönerken akü kutupları arasından ölçebilirsiniz. Rotora direk 12V verildiği için tam yükte çalışır ve tahmini 14 - 14,50 volt civarı çıkış alırsınız



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksoy93 -- 8 Mayıs 2012; 0:49:22 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4922 Mesaj
      08 Mayıs 2012 15:05:42 Konu Sahibi
      evet sonunda çalıştırabildim mereti yalnız çevirmek için kullandığım motor çok yüksek devirde dönüyor (tahmini 4000 d/dak ) 14 V 110 AMPER şarj dinamosu 31 VOLT VERİYOR SABİT...

      12 VOLTLUK ARABA AMPÜLÜNÜ PARLAK BİR ŞEKİLDE YAKIYOR ...

      Ama 4000 devirde bu şarj dinamoları modifiye edilmiyor herhalde forumda inceleme yaptım şimdi

      bu iş tahmin ettiğimden çok daha zor ve uğraş isteyen bi işmiş yaa
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4922 Mesaj
      08 Mayıs 2012 15:13:38 Konu Sahibi
      bu dinamoyu deneme amaçlı aldım tanıdık bi arkadaştan elimde 2 tane var ve bunları daha düşük devirde çalıştırmak istiyorum bu mümkünmü ??

      daha sonra bunları rüzgar türbününe bağlamayı düşünüyorum uğraşmaya değermi sizce ??
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
modasor
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,313
1.2.163

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.