Şimdi Ara

115 hp İnsignia Çekiş Problemi İçin Mahkeme Açtım (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
0
Favori
21.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çekmiyorsa 1.6 benzinli 115 beygir yapmasınlar. Olabilir Almanya'nın dümdüz otoyolunda güzel de gidebilir. Burda olmuyor işte...
    Mukayese edilmez gerçi; çünkü benim araba yokuşlarda uçuyor. Abartmıyorum, yokuş arası sokaklara dönmek için mutlaka fren yapmam gerekiyor.
    Elbet D sınıfıyla karşılaştırılmaz ama yaklaşık 1500 kg olan 1.6 dizel i30'um 90 beygire 240 tork üretiyor. 1750-2750 devir aralığında. Buna da 1.7 dizel motor koysalar bu kadar mesele çıkmazdı.

    Her arabanın 115 beygiri bir değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dctcagri

    evet 115 Astra'da kullanıldı, "2007-2008 model C2 lerde 115 Hp lik motor kullanıldı" yazmıştında onu diyordum ben


    tamam doğru diyorsun,orda yazarken aklım karışmış, bi anlık dalgınlığıma gelmiş..Astra diyeceğime, senin Vectra nla karıştırmışım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnGets -- 29 Ocak 2011; 4:37:48 >
  • Arkadaşlar günümüzde beygirler havada uçuştuğundan algılama problemi doğmaya başladı.115 beygir az buz bir güç değildir.Babamın skoda pikabı 1980 de hemde o eski dik toprak yollarda bazan arkasında itsekte yük taşıyordu.Kimbilir 50-60 beygir anca idi.Bence arkadaşın aracında bir sorun vardır.2. Bir ihtimal 200.000 km astra g kullanmış biri olarak eğer bu motorda benim eski araç astra g 1.6 100 HP motorla aynı karakterdeyse alt devirlerde çok cansız.Gaza tepkisi geç.Klimasız bile 2-3 kişi ile el freni ile kalkıyordum ama 3000 devirden sonrada kuduruyordu.
    Debriyajla ilgilide olamaz debriyaj ya kavrar yada kavramaz neden stop etsinki..Yarım debriyajı yokmu bunun on-off mu çalışıyor sanki.Ben yazılımsaldır diye düşünüyorum acizane.Beslenmiyor motor bir şekilde....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    abi ufacık araç madem 1.5 ton sa neden 115 bg yapmıslar o kasa tabi kalkmaz şimdi,

    bende megan var 1.160 kilo 115 beygir ona bile az geliyo , yani 1 tonun üstündeki arabalara en az 120 125 bg olması lazım bence

    yokuşta 3 le çıkarken son gaz basıyorum ibre kıpırdamıyo ne aşağı ne yukarı 2.500 devirde sabit yokuşta gitmiyo araç

    Benim aracım 90Hp 1202 kilo (boş ağırlık bu rakam),rampa yukarı 5 ile 120-130 ile çıkıyorum.Dizelin torku kurtarıyor ama benzinliyi bilmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfzb67 -- 23 Mart 2011; 16:38:13 >
  • 1.6 115lik insignia dan dertli olanlar,
    aracınıza chip tuning yaptırırsanız sorunlarınız bitecektir.
    arac euro5 oldugu için motor rotarlı calısıyor.
    yazılımına biraz avans verildiğinde dusuk devirde motorun verdiği tork artacaktır.
    onemli olan 115 beygi degil aracın motorundan 1000-2500devir arasında alınan tork ve gucun
    artırılmasıdır. Bunu da ancak yazılımı ile oynayarak gercekleştirebiliz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet baba

    1.6 115lik insignia dan dertli olanlar,
    aracınıza chip tuning yaptırırsanız sorunlarınız bitecektir.
    arac euro5 oldugu için motor rotarlı calısıyor.
    yazılımına biraz avans verildiğinde dusuk devirde motorun verdiği tork artacaktır.
    onemli olan 115 beygi degil aracın motorundan 1000-2500devir arasında alınan tork ve gucun
    artırılmasıdır. Bunu da ancak yazılımı ile oynayarak gercekleştirebiliz..

    Benimde demek istediğm bu işte.Tipik Opel motorları sorunu alt devir hantallığı..
  • 1600 kg ağırlındaki araçta düşük devirlerde bu 1.6 115hp atmosferik motor çok düşük tork üretir bu tork insignia gibi bir araç için yetersiz,2000 devirin altına düşmemek gerekir.dizel benzin karşılaştırılması yapmıyorum insignia a 1.3ctdi 75 hp dizel kullansan bile bu stop sorunu olmazdı çünkü düşük devirlerde 20-30 hp güç üretirken bile yüksek torka sahip olması.sen en iyisi düz yolda kullan daga taşa çıkma.ister 50 bin ister 100 bin ver şehir koşullarına göre seri aktarma sistemi ile üretilmiş ekonomik bir araç. sen hiç uğraşmadan sat aracını daha güçlü bir insignia al,dizel yandaşlığı gibi olucak ama benim almak istediğim model 2.0 cdti 160 hp olan araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi belekbeach -- 24 Şubat 2011; 13:38:24 >
  • Bir tek senin aracında olan bir problemse yine anlayışla karşılanabilir sonuçda teknolojinik araçlar bunlar ve arada hatası olan bir kaç tane çıkabiliyor (tabi bunu Opel markasına güven konusunda anlayışla karşılanabilir diyorum) ama tüm 115 HP'lerde aynı problem varsa kesinlikle büyük bir mühendislik ayıbı bu durum OPEL için.

    Ne olursa olsun sonuçta 1.6 motor 230 max torka sahip bir aracın rampada da olsa 1.6 tonu kaldırması lazım.

    Eğer sürücü hatası değilde aracın problemli olduğundan eminsen sonuna kadar git.
  • Böyle bir mantık yok yalnız. 115hp 'ın bu aracı kaldıramayacağını anlamadın mı diyen arkadaşlara soruyorum. Peki Opel mühendisleri bilmiyor muydu 115'in bu aracı kaldıramayacağını ? Ne yani Insignia'nın 115hp versiyonu ovalarda yaşayanlar , Konyalılar için filan mı üretildi ? Böyle saçma bir mantık yok. Madem yokuşta çıkartamıyor arabayı , niye böyle bir motor seçeneğiyle ürettiniz ? Tam bir fiyasko.
  • okuyorum da arkadaşlar vites düşürmeyi bilen yok mu hiç...115 bg bi araç eğer arızalı değilse keçi gibi tırmanır..bakın ben 124 hp cruze kullanıcısıyım...bundan evvel arkadaşımın 109 bg cruze u ile bursa dan ayvalığa gittim bilenler bilir havran filan baya rampalı yollar...araç keçi gibi gidiyor siz 2000-2500 devirde arac kullanırsanız stop eder tabi zaten ben bu opel grubuna geçince gördüm bi de eski kafa renocularda var bu 2000-2500 devirde arac kullanmayı benzinli motor dediğin 3000-3500 arası kullanılır..yaıttan korku varsa o zaman lpg uygulaması yapılması gerek..
    tabi benim yortumlarım cok guzel eleştirilecek ama dava sonucunda arkadaşa derler düşür vitesi çık 3500 devire araba yine stop ederse fabrika senin der opel avukatı...
    bu kadar saçmalık olmaz dik yokuşta 2500 devirde dalga geçerler adamla bunlar benzinli dizelle kamyonla karıştırmayın...boşu boşuna 8000 devir yazmıyo devir saatinde
  • Merhaba
    Araçtaki problem motorun yetersizliği değil, motor ve aktarma gruplarındaki uyumsuzluk... Hafif dik bir yokuşta durdunuzmu araba kalkmıyor ve balata yakıyor. Toyata paspasın pedal takılması sorunu yüzünden milyonlarca aracı geri çağırırken ,Opel'in ayıplı araçları umursamaması
  • Sorun motorun Euro5 yazılımında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnGets

    quote:

    Orijinalden alıntı: dctcagri


    quote:

    Orijinalden alıntı: AnGets


    quote:

    Orijinalden alıntı: dctcagri

    Insignia hiçbir zaman 105hp olmadı ki


    çağrı ben bu motor insignia da kullanıldı demedim ki zaten..cevapları okurken kafan karıştı herhalde..

    sadece zamanında gerçekleşen değişimin, şimdi farkına varılmasını sağladım..Vectra C lerin ilk üretimlerinde 105 Hp lik versiyon varken makyajlı versiyon olan 2007-2008 model C2 lerde 115 Hp lik motor kullanıldı..


    yok c1'de 100hp vardı, c2'de 105hp yaptılar, bizde vardı iyi biliyorum ama oda ecotec-twinport değişiminden kaynaklandı, ben Opel'den böyle birşey beklemiyorum açıkçası :D


    tamam çağrı sen haklısın.. takılıyorum haa sakın alınma..


    İlk Vectra C ler 2002 Eylül- 2004 arası 1.6 100 Hp, 2005-2008 arası 100 - 105 Hp ( Twinport ) olarak üretilmiştir..


    Bahsi geçen 1.6 115 Hp lik motor ise H kasa Astra Sedan larda kullanılmıştır..



    Başka bir konu başlığı altında daha önce sahibi olduğum c kasa vectra için 'kesinlikle performansı en kötü arabalardandır. uzun yol konforuna lafım yok ama şehir içi trafiğinde c kasa vectra ile ışıklarda hiçbir marka ve modeli tokatlama ihtimalin YOK...' diye belirtmiştim ama şu yazılanları okudukça ağzım açık kaldı, araba rampada nasıl stop eder yaa? ne rampalarda ne vitesler düşürdük, kimlere madara olduk, ama stop ettiği olmamıştı hiç. Bence o araç problemli ve dava da lehinize sonuçlanır... (lütfen geri geri kalkışlarda flan demeyin, olurmu öyle saçma şey, o araç arızalıdır)




  • 2009 yılında ötv indiriminden yararlanıp 47.700tl ye opel insignia elegance edition 1.6 115hp opel insignia aldık babama. daha ilk aldığımız zamanlardan arabanın donanım ve konforuna hayran olmuş olsakta motorun rampalarda fazlasıyla yetersiz olduğunu anladık. hiç boşuna arabada sorun yok,vites küçült devirli kullan filan demeyin,ilk defa araba kullanmıyoruz ve hangi durumda arac hangi devirde ve viteste kullanılır çok iyi biliyorum.bu araçtaki performans düşüklüğünü ancak kullananlar bilir lütfen aracın koltuğuna oturmamış ve onu zorlu şartlarda sürmek zorunda kalmamış olanlar yorum yapmasın.
    araçla ilgili gözlemlerimi söylemem gerekirse.aracı kesinlikle kaldırırken gaza sakin basmamak gerekli,o motor sesini duyacaksın gerekirse acemi adamlar gibi bağırta bağırta kaldıracaksın arabayı.4000 deviri görmeden 2. vitese takmayacaksın.yani aractan birazcık performans bekliyorsan bunu kesinlikle düşük devirlerde yapamazsın bu her zaman aklının bir köşesinde olacak.
    rampalara gelirsek.eğer yüksek devirde rampanın başından kaptırarak yola başlarsan ve yolda geniş ve yavaşlama gerektirmeyecek bir dağ yoluysa tabiri caizse yara yara çıkarsınız yanlız kişisel tecrübem 3.vitesle zorlayabildiğiniz kadar zorlayın fakat 4.vitese takmayın.
    eğer dik bir rampada durmak zorunda kaldıysanız gaza basmaktan çekinmeyin zaten yokuş kalkış desteğide olduğu için siz ne kadar tecrübelide olsanız aracı 3 saniye tutuyor ve kalkışı daha zorlu hale geitiriyor,aracı bi noktadan sonra çok iyi tanıdığınız için bu problemide acaba kalkmıyacak mı diye düşünmek yerine yeterince gaz verip hill holderın devre dışı kalmasını sağlayıp yoluma devam ediyorum.eğer rampa dediğim gibi dikse hiç arabaya devir kazandırıp 2 ye takayım diyede düşünmeyin araç hiç bir türlü toparlamıyor ve mecburen tekrardan 1. vitese dönmek zorunda kalıyorsunuz.diyeceğim odur ki sabırlı olun ve 1.viteste devirli bir şekilde çıkın.
    erzurum-trabzon yolu arasında 2 tane büyük dağ var.bilen bilir kop ve zigana dağı.bu dağları her zaman 3.vites 110-120 arası çıkıyorum belki biraz fazla yakıyor ama sorunsuz çıkıyorum.
    düz yolda ise 4.vitesle 150ye kadar çıkıp sonra 5 e takıp 190 hatta biraz daha fazla hıza ulaştığımda olmuştur.
    Bunlar benim araçla ilgili şahsi tecrübelerim.şuan ki durumum ise; artık eskisi kadar performansından şikayet etmiyor,50 bin liraya satılan fakat hiçbir şeye benzemeyen araçlara hayretle bakıp aracın keyfini çıkartıyorum.

    Birde bazı arkadaşlar chipten bahsetmişler,bu chipi taktıran varsa tecrübelerini paylaşabilir mi?
    Taktırmayıp bu konuda bilgisi olan varsada onlarda bu işi nerede ve kaç liraya yaptırabileceğimi söyleyebilir mi ?
    Şimdiden çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.memoli

    2009 yılında ötv indiriminden yararlanıp 47.700tl ye opel insignia elegance edition 1.6 115hp opel insignia aldık babama. daha ilk aldığımız zamanlardan arabanın donanım ve konforuna hayran olmuş olsakta motorun rampalarda fazlasıyla yetersiz olduğunu anladık. hiç boşuna arabada sorun yok,vites küçült devirli kullan filan demeyin,ilk defa araba kullanmıyoruz ve hangi durumda arac hangi devirde ve viteste kullanılır çok iyi biliyorum.bu araçtaki performans düşüklüğünü ancak kullananlar bilir lütfen aracın koltuğuna oturmamış ve onu zorlu şartlarda sürmek zorunda kalmamış olanlar yorum yapmasın.
    araçla ilgili gözlemlerimi söylemem gerekirse.aracı kesinlikle kaldırırken gaza sakin basmamak gerekli,o motor sesini duyacaksın gerekirse acemi adamlar gibi bağırta bağırta kaldıracaksın arabayı.4000 deviri görmeden 2. vitese takmayacaksın.yani aractan birazcık performans bekliyorsan bunu kesinlikle düşük devirlerde yapamazsın bu her zaman aklının bir köşesinde olacak.
    rampalara gelirsek.eğer yüksek devirde rampanın başından kaptırarak yola başlarsan ve yolda geniş ve yavaşlama gerektirmeyecek bir dağ yoluysa tabiri caizse yara yara çıkarsınız yanlız kişisel tecrübem 3.vitesle zorlayabildiğiniz kadar zorlayın fakat 4.vitese takmayın.
    eğer dik bir rampada durmak zorunda kaldıysanız gaza basmaktan çekinmeyin zaten yokuş kalkış desteğide olduğu için siz ne kadar tecrübelide olsanız aracı 3 saniye tutuyor ve kalkışı daha zorlu hale geitiriyor,aracı bi noktadan sonra çok iyi tanıdığınız için bu problemide acaba kalkmıyacak mı diye düşünmek yerine yeterince gaz verip hill holderın devre dışı kalmasını sağlayıp yoluma devam ediyorum.eğer rampa dediğim gibi dikse hiç arabaya devir kazandırıp 2 ye takayım diyede düşünmeyin araç hiç bir türlü toparlamıyor ve mecburen tekrardan 1. vitese dönmek zorunda kalıyorsunuz.diyeceğim odur ki sabırlı olun ve 1.viteste devirli bir şekilde çıkın.
    erzurum-trabzon yolu arasında 2 tane büyük dağ var.bilen bilir kop ve zigana dağı.bu dağları her zaman 3.vites 110-120 arası çıkıyorum belki biraz fazla yakıyor ama sorunsuz çıkıyorum.
    düz yolda ise 4.vitesle 150ye kadar çıkıp sonra 5 e takıp 190 hatta biraz daha fazla hıza ulaştığımda olmuştur.
    Bunlar benim araçla ilgili şahsi tecrübelerim.şuan ki durumum ise; artık eskisi kadar performansından şikayet etmiyor,50 bin liraya satılan fakat hiçbir şeye benzemeyen araçlara hayretle bakıp aracın keyfini çıkartıyorum.

    Birde bazı arkadaşlar chipten bahsetmişler,bu chipi taktıran varsa tecrübelerini paylaşabilir mi?
    Taktırmayıp bu konuda bilgisi olan varsada onlarda bu işi nerede ve kaç liraya yaptırabileceğimi söyleyebilir mi ?
    Şimdiden çok teşekkür ederim.


    cip turbolu araclarda etki yapmaz size tavsiyem 115 lik aracınızı satıp 180 beygir olanı almnızdır ... 115 ler artık üretilmiyor zaten kasa kaldırmıyor diye




  • arkadaşlar çok entresan bir durum yalnız burada olay farklı . Arabadaki sorun motor devir zamanının vites aralıklarıyla uymaması yani motorun yetersiz kalması değil. Tabiiki 115 beygir çok performanslı olmaz, fakat arabanın yokuşta giderken stop etmesi diyede bir olay olamaz. Bu opelin çok büyük bir ayıbı olmuş, bence durum tamamen vites ve tork uyumsuzluğu, umarım başlığı açan arkadaş mahkemeyi kazanır bu olay opel için büyük ayıp geçmiş olsun arkadaşlar.
  • kardeş bu arçları alınca hiçmi araştırma-bilgi beceriye sahip olmuyorsunuz anlamıyorum, ben mahkemenin yerinde olsam devleti oyalamaktan seni içeri atarım, deneyip arştırıp öyle alıcaksın kardeş
  • benim 102 hp lik passatım vardı böyle bir sorun hiç yaşamamıştım. insignia 115 lerin hantal oldugunu duymuştum ama bukadarına da pes dogrusu
    inşallah kazanırsınız
  • bende 1.6 180 hp var yokuşu çıkmayı bırak- yolu yırtıyor-uçak moturomu var anlamadım
    Bir araba 4.vitestte 180 km hızla gidermi yaa, daha 6. vitese çıkacak zaman bulamadım-zaten 6. vitesteki performansı düşünemiyorum
  • bende 115 hp var evt denilen yorumlar doğru 4000 devirden sonra vites geçirirsem performansı tatmin edebiliyor 115 hp için normal.Ayrıca arabam Brc LPG li onunda düşüklüğü oluyor klima açınca zaten artık devir düşürmemeye özen gösteriyorum. Chip tun. yaptıran bilen arkadaşlar lütfen yazsınlar.
    180 hp lik araçlarda tabiki yolu yırtar ama depoyuda yırtar :) arkadaşımda var 100 km de 13-14 lt den bahsediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyodeluxe -- 19 Ekim 2012; 12:15:23 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.