Şimdi Ara

1000 CC 3 Silindir Motor İzlenim Ve Deneyimlerim (1.0 d-cvvt)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
1
Favori
12.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Yaklaşık 3 aydan beridir 1.0 hacimli 65 beygir 3 silindir hyundai i10 manuel modelini kullanmaktayım. Elimden geldiğince düşük hacimli, 3 silindir ve turbosuz motorun avantaj ve dezavantajlarından bahsetmeye çalışacağım.
    Öncelikle bu aracı almadan önce 3 silindir araçlara ciddi bir ön yargımız vardı fakat bayideki 1.0 i10 modelini test ettikten sonra hiç düşünmeden şehir dışındaki i10 aracı almaya gittik.

    Motora gelecek olursak:
    -Yaklaşık 15sn 0-100 değeri var (manuel). 3500 devirde 95nm tork veriyor. Diğer atmosferiklere göre max. torku daha düşük devirlerde verdiğini söyleyebilirim. 5500 devirde ise max. gücü olan 65 beygiri veriyor. Açıkçası 4000 devirden fazlasını çevirmeye hiç ihtiyaç duymadım.
    -Araç kesinliklikle olduğundan daha atik hissettiriyor. Bunda güzel ayarlanmış şanzıman oranları da etkilidir muhakkak.
    -d-cvvt, yani değişken supap zamanlaması sayesinde motor bir kere devirlendiği zaman uygun miktarda yakıt gönderildiği takdirde kolay kolay devirden düşmüyor.

    Gelelim sık sorulan sorulara ve klişelere...

    1)Araç gidiyor mu?
    -Klasik soru budur galiba Özet olarak söyleyeyim. Gidiyor. Ayda bir kere 250-250 toplamda 500 km'lik uzun yol yapıyorum. Motor konusunda hiç şikayetim olmadı. 4 kişi+yüklü bindiğim de oldu, tek gittiğim de oldu. Hiçbir sıkıntı yok. Kaldı ki tek şeritli yol kalmadı zaten. Her taraf double yol. Sollama ihtiyacı olursa da 2 veya 3. viteste hiç üzmüyor.
    2)O araç o motorla yerinden kalkmaz
    Elbette 1.6 benzinli veya dizel araçlarla bir değil. Çok dik yokuşlarda o araçlarla 1500 devirde kalkıyorsanız bunda 3000 devirle kalkmak zorunda kalabiliyorsunuz. Ayrıca hill-holder sayesinde baskı balataya mümkün olduğunca az zarar vererek ve geri kaçırmadan kalkmak mümkün. Otomatiklerde zaten sıkıntı yok. Tork konvertörü sayesinde her yokuştan kolayklıkla kalkabilir.
    3)3 Silindirli araçlar sarsıntılı çalışır
    İlk soğuk marşta ve motor ısınana kadar 3 silindir olduğunu belli ediyor. Fakat motor ısındıktan sonra normal 4 silindir araçlardan hiçbir farkı yok.
    4)3 Silindir araçlar hararetli çalışır
    Hararetin 90 dereceyi geçtiğini görmedim fakat uzun süreli dur-kalk'larda daha çabuk fan açtığını söyleyebilirim. Sonuçta 4 silindir araçlara göre 3 silindir araçlarda silindir başı daha fazla yük ve strese maruz kalıyor. 4 silidir araç 1 birim iş yaparsa her silindire 0.25 birim iş düşerken aynı işi yapan 3 silindir araçta silindir başına 0.33 birim iş düşüyor.
    5)3 Silindir araçlar sesli çalışır
    Düşük devirlerde fark yok fakat 3500 deviri geçtikten sonra çok tatlı bir ses çıkıyor 3 silindir araçlar teorik olarak V6 ların ortadan ikiye bölünmüş hali olduğu için motor sesi V6 larla çok benzer.


    6)Yakıtı nasıl?
    Yakıt tamamen size bağlı. Sakin sürüşte kesinlikle ciddi tasarruf edebilirsiniz. Benim uzun yol tüketimim şu şekilde
    -Kayseri-Maraş 90-100 arası sürüş (4.1 litre)


    1000 CC 3 Silindir Motor İzlenim Ve Deneyimlerim (1.0 d-cvvt)

    -Maraş-Kayseri 90-100 arası sürüş (dönüş) (4.4 litre)

    1000 CC 3 Silindir Motor İzlenim Ve Deneyimlerim (1.0 d-cvvt)

    -Maraş-Kayseri 110-120 arası sürüş (5.3 litre)

    1000 CC 3 Silindir Motor İzlenim Ve Deneyimlerim (1.0 d-cvvt)

    -Şehir içi kısa mesafe sürüş. 20 km/h ortalama ve soğuk motor (6.1 litre)

    1000 CC 3 Silindir Motor İzlenim Ve Deneyimlerim (1.0 d-cvvt)

    -Şehir içi kısa mesafe sürüş. Çok soğuk motor. Dereceye dikkat (6.8 litre)
    1000 CC 3 Silindir Motor İzlenim Ve Deneyimlerim (1.0 d-cvvt)


    Anlatacaklarım bu kadar. Merak ettikleriniz varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
    Teşekkürler

    ------ 8 Aylık Edit------

    8 ay sonunda depo ölçümü verilerim bu şekilde


    1000 CC 3 Silindir Motor İzlenim Ve Deneyimlerim (1.0 d-cvvt)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 1 Eylül 2018; 21:11:1 >







  • gayet güzel bir inceleme olmuş.
    bende de 1.0 motor fabia var. 75hp 95nm tork.
    araç gidiyor mu sorusuna ben de çok gülüyorum.
    zira bizim milletimiz aracı tasarlayan çoğu motor mühendisinden daha fazla bilgiye sahiptir.
    5. madde ise benim en sevdiğim konu, motorun sesi gerçekten etkileyici. bi v6 değil belki ama doyurucu.
    Bu devirde 100 kmde 5 litre ile gezmek de cabası.
  • Elinize sağlık. Güle güle kullanın aracınızı.

    Ben de bir süre 1.0 fabrika çıkışı tüplü i10 kulandım. Çok zevkli bir araç idi, keyif alarak kullandım. Yakıtı da mükemmeldi.
  • Esimde otomatigi var, yakit tuketimi haric gayet basarili bir arac.



    1.0 motor oldugunu hissettirmiyor bence, gule gule kullanin.



    Hayirli gunler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Elinize sağlık. Güle güle kullanın aracınızı.

    Ben de bir süre 1.0 fabrika çıkışı tüplü i10 kulandım. Çok zevkli bir araç idi, keyif alarak kullandım. Yakıtı da mükemmeldi.

    Rica ederim hep beraber inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Esimde otomatigi var, yakit tuketimi haric gayet basarili bir arac.



    1.0 motor oldugunu hissettirmiyor bence, gule gule kullanin.



    Hayirli gunler.

    Teşekkürler sağolun. Otomatikleri 4 iler olmasından dolayı kafadan 1-2 litre fazla yakıyor fakat sağlam bir şanzıman mevcut.
  • Hayırlı olsun.kazasız belasız kullanın.

    B sınıfı bir araca niyetlenip de,A sınıf bir araca meyillenmeyenlerin bile kulağına kar suyu kaçırtacak derecede bir inceleme olmuş.Emeğinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentul

    Hayırlı olsun.kazasız belasız kullanın.

    B sınıfı bir araca niyetlenip de,A sınıf bir araca meyillenmeyenlerin bile kulağına kar suyu kaçırtacak derecede bir inceleme olmuş.Emeğinize sağlık.

    Teşekkürler sağolun.
  • Allah güle güle kullanmayı nasip etsin. Her şeye çamur atmayı kendine görev bilen bizim milletimize de kapak olsun.
  • mobilet alsan daha iyiymiş 65 bg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Allah güle güle kullanmayı nasip etsin. Her şeye çamur atmayı kendine görev bilen bizim milletimize de kapak olsun.

    Sağolun hep beraber inşallah.
  • 1.1 picantom vardı, kalkışta ayarlamazsan pati çekerdi 😊
    Güzel taka, küçük arabalara sempatim var şahsen.
  • Güle güle kullanın güzel inceleme olmuş Ben de kısa bir süre 1.0 Yaris Terra kullanmıştım. Düzlüklerde ve şehir içinde sorun olmamıştı. Ama açıkçası yüklü haldeyken yokuşta ne olur merak etmiştim
  • Yakıt çok değil mi? Ben de %60 tan fazla yerli olduğu için i20yi eşim için inceliyorum. Fabrika verileri bile yüksek geliyor bana eski kasa i30 performans/tüketim bakıldığında kabul edilebilir oranlarda ama onun da bayan için kasası büyük sayılır. Clio Polo ve fiesta ya bakıp karar vereceğim.
  • Güzel ve yararlı bir bilgilendirme olmuş, aracı aile kullanıyor anladığım kadarıyla; iç mekan size dar geliyor mu merak ettim.
  • turkeril kullanıcısına yanıt
    humerus06 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler çok sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    mobilet alsan daha iyiymiş 65 bg

    çok mu komik.niye dalga geçiyosunuzki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Yakıt çok değil mi? Ben de %60 tan fazla yerli olduğu için i20yi eşim için inceliyorum. Fabrika verileri bile yüksek geliyor bana eski kasa i30 performans/tüketim bakıldığında kabul edilebilir oranlarda ama onun da bayan için kasası büyük sayılır. Clio Polo ve fiesta ya bakıp karar vereceğim.

    Uzun yolda 4 ve şehir içi 6 civarı tüketim bence çok iyi. Eski aracım 206'da şehir içi 11 litre yakardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Güzel ve yararlı bir bilgilendirme olmuş, aracı aile kullanıyor anladığım kadarıyla; iç mekan size dar geliyor mu merak ettim.

    Teşekkür ederim sağolun. Aracı aile kullanmıyor. İç mekan olarak da ön-arka kesinlikle üzmez fakat bagaj aile için küçük gelebilir. Ama arka pandizotu söktüğünüz zaman bebek arabası sığıyor diyorlar.
  • turbosuz 1.0 motor alınmaz. o tork ne yahu iki haneli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpikom


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    mobilet alsan daha iyiymiş 65 bg

    çok mu komik.niye dalga geçiyosunuzki.

    Klasik Ufuk. Çok ciddiye alma
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.