Şimdi Ara

1000₺ Bisiklet Önerisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçen haftalarda arkadaşlarla beraber geniş çaplı bir bisiklet turu düzenledik. Topluca bisiklet kiralayıp saatlerce gezdik. Açıkçası altımdaki bisikletten o kadar memnundum ki az daha duygusal ilişkiler geliştirmeye başlıyordum. Derken bisikleti teslim etme vaktimin geldiğini kavradım ve veda etmek zorundaydım. Sonra eve döndüm kendi bisikletime baktım ve: "Sen neden öteki bisikletler gibi olamıyorsun" dedim. Üzüldü emektar. Tozlarını aldım, gönlünü aldım.

    Neyse daha fazla uzatmayayım. Bindiğim bisiklet Whistle markasının, Miwok serisindendi. Hangi modeli bilmiyorum. Sizden isteğim ise bana bu kıvamda güzel bir dağ bisikleti önermeniz. Genel olarak uzun turlara çıkacağım, asfalt kenarından gideceğim. Yurdum İç Anadolu'da cam kırığı, diken, bozuk yol, eksik olmaz. Zaten dağ bisikleti türündeki bisikletimle de neredeyse her hafta lastik değiştiriyordum. O yüzden dağ bisikleti istiyorum. Bütçem başlıktaki gibi. Tasarım ise önemli bir faktör benim için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Uzun turlara çıkacaksanız dağ bisikleti almak yerine , cyclocross bisiklet alıp, patlayama karşı dayanaklı dış lastik takmanız daha mantıklı olacaktır. Bu arada hali hazırda kullandığım Corelli Trivor 3.0 modelini, eğer amacınız tursa öneriyorum, liste fiyatı 850 tl bazı sitelerde, havale/eft yöntemi ile 800 tlye alabiliyorsunuz. Bahsettiğiniz şekilde ortalama 35km hızla sağ şeridin sağından çizginin dışından gidiyorum genellikle. Ve +1000 km yol yaptım, şuana kadar lastiğim patlamadı, umarım patlamazda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yskahraman -- 25 Mart 2018; 4:57:51 >
  • yskahraman kullanıcısına yanıt
    evet, dag bisikleti degil istersen fat bike bile alsan bu cam kiriklarinin girip patlamayacagi anlamına gelmez. arkadasinda dedigi gibi saglam bir cyclocross alip zirhli lastik taktirman daha rahat ve guvenli olur. o kadar asfalt 2.20 lastiklerle cekilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman

    Uzun turlara çıkacaksanız dağ bisikleti almak yerine , cyclocross bisiklet alıp, patlayama karşı dayanaklı dış lastik takmanız daha mantıklı olacaktır. Bu arada hali hazırda kullandığım Corelli Trivor 3.0 modelini, eğer amacınız tursa öneriyorum, liste fiyatı 850 tl bazı sitelerde, havale/eft yöntemi ile 800 tlye alabiliyorsunuz. Bahsettiğiniz şekilde ortalama 35km hızla sağ şeridin sağından çizginin dışından gidiyorum genellikle. Ve +1000 km yol yaptım, şuana kadar lastiğim patlamadı, umarım patlamazda.


    Corelli geçen sene Pierre model ismiyle yaklaşık 100 lira daha ucuzdu. Bu sene Pierre ismini bırakıp Trivor model ismiyle çıktı. Pierre açık renklere hakim iken, Trivorda koyu renklere gidilmiş.

    Kullandığınız bisiklette en çok neden yakındınız? Sele, pedallar vs üzerinde gelen setlerden şikayetiniz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Lawrence


    quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman

    Uzun turlara çıkacaksanız dağ bisikleti almak yerine , cyclocross bisiklet alıp, patlayama karşı dayanaklı dış lastik takmanız daha mantıklı olacaktır. Bu arada hali hazırda kullandığım Corelli Trivor 3.0 modelini, eğer amacınız tursa öneriyorum, liste fiyatı 850 tl bazı sitelerde, havale/eft yöntemi ile 800 tlye alabiliyorsunuz. Bahsettiğiniz şekilde ortalama 35km hızla sağ şeridin sağından çizginin dışından gidiyorum genellikle. Ve +1000 km yol yaptım, şuana kadar lastiğim patlamadı, umarım patlamazda.


    Corelli geçen sene Pierre model ismiyle yaklaşık 100 lira daha ucuzdu. Bu sene Pierre ismini bırakıp Trivor model ismiyle çıktı. Pierre açık renklere hakim iken, Trivorda koyu renklere gidilmiş.

    Kullandığınız bisiklette en çok neden yakındınız? Sele, pedallar vs üzerinde gelen setlerden şikayetiniz var mı?

    En rahatsız edici olarak bulduğum şeyler
    Sele: Uzun yollarda pad kullanma ihtiyacı hissediyorsunuz. Totoşunuza o ızdırap yapılmaz.
    Amortisör: Çok dandik giriş seviyesi bir amortisör kullanılmış, amortisörün herhangi bir kilit ayarı yok.
    bunlar dışında tıkır tıkır, decathlondan 20 tlye pad aldım hiç bir sıkıntı kalmadı sele konusunda, amortisörün daha kaliteli bir şeyle değişmesi şart. En azından kilitlenme ayarı olan bir amortisörle.
    Elcik: Eldivensiz kullanmanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum, uzun yola çıkacaksanız.
    Vites Kolu: Koldan değiştirmeli vites gerçekten uzun yollarda can sıkıcı oluyor, farkında olmadan vites değiştirebiliyorsunuz. Uygun fiyatlı bir şeylerle değiştirilebilir. Ama nedense sevmeye başladım ve değiştirmeyi düşünmüyorum (:

    Açıkçası pierre 6.0 ile arasında kalmıştım, ama tercihimi trivor 3.0'dan yana kullandım. Gayet memnunum. Kötülemek gibi olmasın, piyasa da 1200 tl ye bulunan daha farklı bir cylocross bisiklet kullanmıştım. Az çok tahmin ediyorsunuzdur. Boşuna o kadar para vermişim. Bu ondan gerek kullanım rahatlığı, gerekse bulundurduğu donanımlar bakımından çok daha iyi. Hiç bir sorunla karşı karşıya kalmadım. Diğer bisiklette 500kmden sonra göbek dağılmıştı, arka fren sürtmeye vs başlamıştı. Vitesleri bilinçli kullanmama rağmen, çarklarda inanılmaz bir yıpranma olmuştu, keyifsiz tatsız tutsuz bir şeydi. Bu tarz problemleri bunda yaşamadım.Ayrıca çarkların boyutunu bir önceki kullandığım bisiklette bana göre doğru ayarlayamamışlardı. Yokuştayken çok rahatken, düz yolda çok verimsizdi. Son vitesde çok çabuk boşta kalıyordum, düz yolda +40km'ye zar zor ulaşıyordum.Bu bisiklette çark boyutları tam istediğim gibi ayarlanmış.
    Çarkların boyutu hakkında kafanızda bir şeyler şekillensin diye, kadans boştayken ulaştığım hızları yazayım.
    1*1 3/4 km
    1*2 6/7 km
    1*3 10/15 km
    2*4 20/25 km
    2*5 25/32 km
    3*6 30/40 km
    3*7 40/57 km
    Değerler düz yolda mümkün olduğunca az rüzgarlı ortamda ulaştığım değerler.
    Tasarım konusuna gelirsek iki renk seçeneği mevcut, mavi beyaz ve turuncu beyaz olmak üzere.Turuncu renk bana çok cırtlak geldi.Gerek günlük hayatımda gerekse bisikletlerde cırtlak renkleri sevmiyorum. O yüzden mavi beyaz tercihinde bulundum. Nereye gitseniz dikkatler hep üstünüzde, bir yere girdiğiniz zaman hemen bisiklet muhabbeti açılıyor, genelde "bunla da dünya gezilir hea", "ne kadara aldın", "güzel bisiklet" gibi vs vs muhabbetlerle çok karşı karşıya kalıyorsunuz. Tasarımı o kadar şık ki bir cafeye girdiğinizde, bisikleti görebileceğiniz bir yere oturmayı tercih ediyorsunuz.

    Onun dışında sormak istediğiniz bir soru varsa gördükçe, elimden geldiğince cevaplamak isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yskahraman -- 26 Mart 2018; 23:52:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Lawrence


    quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman

    Uzun turlara çıkacaksanız dağ bisikleti almak yerine , cyclocross bisiklet alıp, patlayama karşı dayanaklı dış lastik takmanız daha mantıklı olacaktır. Bu arada hali hazırda kullandığım Corelli Trivor 3.0 modelini, eğer amacınız tursa öneriyorum, liste fiyatı 850 tl bazı sitelerde, havale/eft yöntemi ile 800 tlye alabiliyorsunuz. Bahsettiğiniz şekilde ortalama 35km hızla sağ şeridin sağından çizginin dışından gidiyorum genellikle. Ve +1000 km yol yaptım, şuana kadar lastiğim patlamadı, umarım patlamazda.


    Corelli geçen sene Pierre model ismiyle yaklaşık 100 lira daha ucuzdu. Bu sene Pierre ismini bırakıp Trivor model ismiyle çıktı. Pierre açık renklere hakim iken, Trivorda koyu renklere gidilmiş.

    Kullandığınız bisiklette en çok neden yakındınız? Sele, pedallar vs üzerinde gelen setlerden şikayetiniz var mı?

    En rahatsız edici olarak bulduğum şeyler
    Sele: Uzun yollarda pad kullanma ihtiyacı hissediyorsunuz. Totoşunuza o ızdırap yapılmaz.
    Amortisör: Çok dandik giriş seviyesi bir amortisör kullanılmış, amortisörün herhangi bir kilit ayarı yok.
    bunlar dışında tıkır tıkır, decathlondan 20 tlye pad aldım hiç bir sıkıntı kalmadı sele konusunda, amortisörün daha kaliteli bir şeyle değişmesi şart. En azından kilitlenme ayarı olan bir amortisörle.
    Elcik: Eldivensiz kullanmanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum, uzun yola çıkacaksanız.
    Vites Kolu: Koldan değiştirmeli vites gerçekten uzun yollarda can sıkıcı oluyor, farkında olmadan vites değiştirebiliyorsunuz. Uygun fiyatlı bir şeylerle değiştirilebilir. Ama nedense sevmeye başladım ve değiştirmeyi düşünmüyorum (:

    Açıkçası pierre 6.0 ile arasında kalmıştım, ama tercihimi trivor 3.0'dan yana kullandım. Gayet memnunum. Kötülemek gibi olmasın, piyasa da 1200 tl ye bulunan daha farklı bir cylocross bisiklet kullanmıştım. Az çok tahmin ediyorsunuzdur. Boşuna o kadar para vermişim. Bu ondan gerek kullanım rahatlığı, gerekse bulundurduğu donanımlar bakımından çok daha iyi. Hiç bir sorunla karşı karşıya kalmadım. Diğer bisiklette 500kmden sonra göbek dağılmıştı, arka fren sürtmeye vs başlamıştı. Vitesleri bilinçli kullanmama rağmen, çarklarda inanılmaz bir yıpranma olmuştu, keyifsiz tatsız tutsuz bir şeydi. Bu tarz problemleri bunda yaşamadım.Ayrıca çarkların boyutunu bir önceki kullandığım bisiklette bana göre doğru ayarlayamamışlardı. Yokuştayken çok rahatken, düz yolda çok verimsizdi. Son vitesde çok çabuk boşta kalıyordum, düz yolda +40km'ye zar zor ulaşıyordum.Bu bisiklette çark boyutları tam istediğim gibi ayarlanmış.
    Çarkların boyutu hakkında kafanızda bir şeyler şekillensin diye, kadans boştayken ulaştığım hızları yazayım.
    1*1 3/4 km
    1*2 6/7 km
    1*3 10/15 km
    2*4 20/25 km
    2*5 25/32 km
    3*6 30/40 km
    3*7 40/57 km
    Değerler düz yolda mümkün olduğunca az rüzgarlı ortamda ulaştığım değerler.
    Tasarım konusuna gelirsek iki renk seçeneği mevcut, mavi beyaz ve turuncu beyaz olmak üzere.Turuncu renk bana çok cırtlak geldi.Gerek günlük hayatımda gerekse bisikletlerde cırtlak renkleri sevmiyorum. O yüzden mavi beyaz tercihinde bulundum. Nereye gitseniz dikkatler hep üstünüzde, bir yere girdiğiniz zaman hemen bisiklet muhabbeti açılıyor, genelde "bunla da dünya gezilir hea", "ne kadara aldın", "güzel bisiklet" gibi vs vs muhabbetlerle çok karşı karşıya kalıyorsunuz. Tasarımı o kadar şık ki bir cafeye girdiğinizde, bisikleti görebileceğiniz bir yere oturmayı tercih ediyorsunuz.

    Onun dışında sormak istediğiniz bir soru varsa gördükçe, elimden geldiğince cevaplamak isterim.

    Detaylı yorumunuz için çok teşekkür ederim. Btwin Riverside 120 ve Corelli Trivor 1.0 arasında kalmıştım. Biri tek aynakol 8 vites, diğeri 3'lü aynakol 21 vites. Amortisör yok. Sele için süngerli kılıf çözüm galiba. Rockrider 340 düşünüyordum, fiyatı 800 lira olmuş bu yüzden vazgeçtim.

    Corelli'deki boya kalitesini eleştirenler var. Btwin'deki gibi 3 kat boya değil.
    Yıllar önce beyaz eşya satan bir mağazadan bisiklet almıştım. Dağ bisikleti, dişli lastik, çevirmeli vites ama amortisör yoktu. Bisiklet mi beni taşıyordu, ben mi bisikleti taşıyordum anlayamamıştım. Pişman olmuştum. Şimdi pişman olmayacağım bir bisiklet almayı planlıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Lawrence


    quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Lawrence


    quote:

    Orijinalden alıntı: yskahraman

    Uzun turlara çıkacaksanız dağ bisikleti almak yerine , cyclocross bisiklet alıp, patlayama karşı dayanaklı dış lastik takmanız daha mantıklı olacaktır. Bu arada hali hazırda kullandığım Corelli Trivor 3.0 modelini, eğer amacınız tursa öneriyorum, liste fiyatı 850 tl bazı sitelerde, havale/eft yöntemi ile 800 tlye alabiliyorsunuz. Bahsettiğiniz şekilde ortalama 35km hızla sağ şeridin sağından çizginin dışından gidiyorum genellikle. Ve +1000 km yol yaptım, şuana kadar lastiğim patlamadı, umarım patlamazda.


    Corelli geçen sene Pierre model ismiyle yaklaşık 100 lira daha ucuzdu. Bu sene Pierre ismini bırakıp Trivor model ismiyle çıktı. Pierre açık renklere hakim iken, Trivorda koyu renklere gidilmiş.

    Kullandığınız bisiklette en çok neden yakındınız? Sele, pedallar vs üzerinde gelen setlerden şikayetiniz var mı?

    En rahatsız edici olarak bulduğum şeyler
    Sele: Uzun yollarda pad kullanma ihtiyacı hissediyorsunuz. Totoşunuza o ızdırap yapılmaz.
    Amortisör: Çok dandik giriş seviyesi bir amortisör kullanılmış, amortisörün herhangi bir kilit ayarı yok.
    bunlar dışında tıkır tıkır, decathlondan 20 tlye pad aldım hiç bir sıkıntı kalmadı sele konusunda, amortisörün daha kaliteli bir şeyle değişmesi şart. En azından kilitlenme ayarı olan bir amortisörle.
    Elcik: Eldivensiz kullanmanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum, uzun yola çıkacaksanız.
    Vites Kolu: Koldan değiştirmeli vites gerçekten uzun yollarda can sıkıcı oluyor, farkında olmadan vites değiştirebiliyorsunuz. Uygun fiyatlı bir şeylerle değiştirilebilir. Ama nedense sevmeye başladım ve değiştirmeyi düşünmüyorum (:

    Açıkçası pierre 6.0 ile arasında kalmıştım, ama tercihimi trivor 3.0'dan yana kullandım. Gayet memnunum. Kötülemek gibi olmasın, piyasa da 1200 tl ye bulunan daha farklı bir cylocross bisiklet kullanmıştım. Az çok tahmin ediyorsunuzdur. Boşuna o kadar para vermişim. Bu ondan gerek kullanım rahatlığı, gerekse bulundurduğu donanımlar bakımından çok daha iyi. Hiç bir sorunla karşı karşıya kalmadım. Diğer bisiklette 500kmden sonra göbek dağılmıştı, arka fren sürtmeye vs başlamıştı. Vitesleri bilinçli kullanmama rağmen, çarklarda inanılmaz bir yıpranma olmuştu, keyifsiz tatsız tutsuz bir şeydi. Bu tarz problemleri bunda yaşamadım.Ayrıca çarkların boyutunu bir önceki kullandığım bisiklette bana göre doğru ayarlayamamışlardı. Yokuştayken çok rahatken, düz yolda çok verimsizdi. Son vitesde çok çabuk boşta kalıyordum, düz yolda +40km'ye zar zor ulaşıyordum.Bu bisiklette çark boyutları tam istediğim gibi ayarlanmış.
    Çarkların boyutu hakkında kafanızda bir şeyler şekillensin diye, kadans boştayken ulaştığım hızları yazayım.
    1*1 3/4 km
    1*2 6/7 km
    1*3 10/15 km
    2*4 20/25 km
    2*5 25/32 km
    3*6 30/40 km
    3*7 40/57 km
    Değerler düz yolda mümkün olduğunca az rüzgarlı ortamda ulaştığım değerler.
    Tasarım konusuna gelirsek iki renk seçeneği mevcut, mavi beyaz ve turuncu beyaz olmak üzere.Turuncu renk bana çok cırtlak geldi.Gerek günlük hayatımda gerekse bisikletlerde cırtlak renkleri sevmiyorum. O yüzden mavi beyaz tercihinde bulundum. Nereye gitseniz dikkatler hep üstünüzde, bir yere girdiğiniz zaman hemen bisiklet muhabbeti açılıyor, genelde "bunla da dünya gezilir hea", "ne kadara aldın", "güzel bisiklet" gibi vs vs muhabbetlerle çok karşı karşıya kalıyorsunuz. Tasarımı o kadar şık ki bir cafeye girdiğinizde, bisikleti görebileceğiniz bir yere oturmayı tercih ediyorsunuz.

    Onun dışında sormak istediğiniz bir soru varsa gördükçe, elimden geldiğince cevaplamak isterim.

    Detaylı yorumunuz için çok teşekkür ederim. Btwin Riverside 120 ve Corelli Trivor 1.0 arasında kalmıştım. Biri tek aynakol 8 vites, diğeri 3'lü aynakol 21 vites. Amortisör yok. Sele için süngerli kılıf çözüm galiba. Rockrider 340 düşünüyordum, fiyatı 800 lira olmuş bu yüzden vazgeçtim.

    Corelli'deki boya kalitesini eleştirenler var. Btwin'deki gibi 3 kat boya değil.
    Yıllar önce beyaz eşya satan bir mağazadan bisiklet almıştım. Dağ bisikleti, dişli lastik, çevirmeli vites ama amortisör yoktu. Bisiklet mi beni taşıyordu, ben mi bisikleti taşıyordum anlayamamıştım. Pişman olmuştum. Şimdi pişman olmayacağım bir bisiklet almayı planlıyorum.

    Bende boya konusunda sıkıntı yok, ama bende olmaması bir başkasında olmayacağı anlamına gelmiyor.Dediğiniz gibi boya konusunda çok fazla şikayet var. Trivor 1.0'ı gözüm kapalı öneririm, daha önce btwin rockrider 520 kullanmış biri olarak, btwinin tek güzel yanı 6 ay ücretsiz bakım muhabbeti. Onu kendiniz yapabilir hale geldiğinizde bir esprisi kalmıyor.
    Amortisör olmamasından daha çok, bisikleti sizin taşımanızın sebebi ağırlığıdır. Eski bisikletler çelik iken, günümüzde ki bisikletler alüminyum, yani daha hafif, dolayısıyla daha rahat.Açıkçası trivor 3.0 'a amortisör koymasalar daha amacına uygun bir bisiklet olurmuş. Sabit maşaya çevirmeyi veya kilit ayarlı bir amortisörle değiştirmeyi düşünüyorum. Uzun yollarda amortisör konfordan çok, size külfet oluyor.Şehir içi kullanımda da, hardtail bisiklet bence daha etkili.Sonuçta asfalttan çıkıp araziye girip sürmeyeceksiniz. En zor şartlar kavis ve küçük çukurlar olacak :D




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.