Şimdi Ara

100 milyon otomobilde güvenlik açığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Süddeutsche Zeitung gazetesinin bildirdiğine göre, 15 otomobil üreticisinin farklı modellerdeki araçlarını inceleyen uzmanlar, otomobillerin uzaktan kumanda sistemindeki güvenliğin kolaylıkla devre dışı bırakıldığını tespit etti.
    En çok Volkswagen grubu otomobiller
    Güvenlik açığının en çok Volkswagen grubu bünyesindeki VW, Audi, Seat ve Skoda marka otomobillerde olduğu belirtildi. Habere göre, araştırmada 1995 sonrasında üretilen modellerdeki şifre rahatlıkla kırılabiliyor ve yeniden şifreleme yapılabiliyor. Sistemin aslında güvenli olduğu ancak otomobil üreticilerinin yaklaşık 21 yıldır çok az sayıda kod kullanması nedeniyle güvenlik açığı oluştuğu belirtiliyor. Çünkü farklı anahtarların içindeki çiplerin incelenmesiyle elde edilen kodlar, güvenlik şifrelerinin açılmasında kullanılıyor. Habere göre kumanda kilit sisteminin kolayca açıldığı belirtilen VW grubuna ait otomobiller şöyle:
    • Audi: A1, Q3, S3, TT, R8
    • VW: Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Eos, Fox, Golf 4, Golf 5, Golf 6, Golf Plus, Jetta, Lupo, Passat, Polo, Transporter T4, Transporter T5, Scirocco, Sharan, Tiguan, Touran, Up/e-Up
    • Seat: Alhambra, Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza, Leon, MII, Toledo
    • Skoda: City Go, Roomster, Fabia 1, Fabia 2, Octavia, Superb, Yeti

    Başka üreticilerde de aynı sorun mevcut
    Kilit sisteminde sorun yaşanan otomobil firmaları arasında Hollandalı NXP firması tarafından üretilen “Hitag2” şifreleme sistemini kullanan Alfa Romeo, Citroën, Dacia, Fiat, Ford, Lancia, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot ve Renault marka otomobillerin de bulunduğu kaydedildi. Bu marka otomobillerin kilit sisteminin VW’ye göre daha zor açıldığı, ama yine de de güvenlik açığı olduğuna dikkat çekiliyor. Araştırmaya göre bu üreticilerin sorunlu olduğu belirtilen otomobilleri ise şunlar:
    • Fiat Punto: (Typ 188), 500, Abarth 500, Bravo, Doblo, Ducato, Fiorino, Grande Punto, Panda, Punto Evo, Qubo
    • Alfa Romeo: Guilietta (Typ 940)
    • Lancia: Delta (Typ 844), Musa
    • Mitsubishi: Colt (Z30)
    • Citroen: Nemo, Jumper
    • Opel: Astra (Modell H), Corsa (Modell D), Vectra (Modell C), Combo, Meriva, Zafira
    • Ford: Ka (RU8)
    • Dacia: Logan II, Duster
    • Renault: Clio, Modus, Trafic, Twingo, Master
    • Nissan: Micra, Pathfinder, Navara, Note, Qashqai, X-Trail
    • Peugeot: Boxer, Expert, 207

    Uzmanların tavsiyesi, güvenlik açığına önlem alınana kadar otomobilin kumandayla değil, anahtarla açıp kapatılması yönünde.







  • Jammer gibi cihazlarla zaten siz kumandadan basmanıza rağmen sinyali kesip kapıların kitlenmesini önleyen çeteler vardı. Sen kapıları kitledim diyerek kafan rahat ilerlerken arkandan araca girip ne var ne yok götürüyolardı..

    Bu sistem açığına kapıların anahtarla kilitlenip açılması bi çözüm sağlamaz diye düşünüyorum. Haa nasıl olur. Uzaktan kumanda özelliğini komple iptal edersiniz. Ozaman olur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.