Şimdi Ara

1 saniye kaç milisaniyedir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
80.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bu arada insan gözü 24 fps algılayabiliyo diye biliyorum 24 ten fazlası gereksiz yani
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uzil

    bu arada insan gözü 24 fps algılayabiliyo diye biliyorum 24 ten fazlası gereksiz yani

    Evet insan gözü daha fazlasını algılayamaz filmlerde saniyede 24 karedir. Hatta çizgi filmler saniyede 16 kare olmasına rağmen takılma hissetmeyiz.

    Saniyede 24 kare demek 1saniye/24 = 0.0416 saniyede bir görüntünün değişmesi gerek demek.
    1000ms = 1saniye
    16ms = 0.016saniye... Yani 16ms lik tepki süresi olan bir lcd monitör İnsan gözünün algılama kapasitesinin altındadır. Hatta 41ms lik tepki süresi bile altındadır. Ama lcd monitörler bu oranları sürekli vermez. Bu verilen değerler genelde minumum değerlerdir. Bu yüzden maksimuma çıktığı zaman bu değer takılma olur. Önemli olan bu 40 ms üzerine asla çıkmayacak stabiliteye sahip olmalıdır. Mesela bir monitör 2ms minumum tepki süresi 24ms maksimum tepki süresi diğer bir monitör 8ms minumum tepki süresi 16ms maksimum tepki süresi. Bu durumda 2. daha iyidir çünkü çıktığı maksimum değer 16ms dir. Ama maalesef firmalar minumumu verdiği için biz gider 2 ms lik olanı alırız. Umarım anlatabilmişimdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccm*


    quote:

    Orjinalden alıntı: uzil

    bu arada insan gözü 24 fps algılayabiliyo diye biliyorum 24 ten fazlası gereksiz yani

    Evet insan gözü daha fazlasını algılayamaz filmlerde saniyede 24 karedir. Hatta çizgi filmler saniyede 16 kare olmasına rağmen takılma hissetmeyiz.

    Saniyede 24 kare demek 1saniye/24 = 0.0416 saniyede bir görüntünün değişmesi gerek demek.
    1000ms = 1saniye
    16ms = 0.016saniye... Yani 16ms lik tepki süresi olan bir lcd monitör İnsan gözünün algılama kapasitesinin altındadır. Hatta 41ms lik tepki süresi bile altındadır. Ama lcd monitörler bu oranları sürekli vermez. Bu verilen değerler genelde minumum değerlerdir. Bu yüzden maksimuma çıktığı zaman bu değer takılma olur. Önemli olan bu 40 ms üzerine asla çıkmayacak stabiliteye sahip olmalıdır. Mesela bir monitör 2ms minumum tepki süresi 24ms maksimum tepki süresi diğer bir monitör 8ms minumum tepki süresi 16ms maksimum tepki süresi. Bu durumda 2. daha iyidir çünkü çıktığı maksimum değer 16ms dir. Ama maalesef firmalar minumumu verdiği için biz gider 2 ms lik olanı alırız. Umarım anlatabilmişimdir.

    çok güzel anlattın bu olay şeye benziyo 512 lik ekran kartı her zaman daha iidir gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paysage

    10'un 26412654414 kuvveti bölüüüüüüüüüüüüüüüüü 54154212 kuvveti

     1 saniye kaç milisaniyedir ?
     1 saniye kaç milisaniyedir ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccm*


    quote:

    Orjinalden alıntı: uzil

    bu arada insan gözü 24 fps algılayabiliyo diye biliyorum 24 ten fazlası gereksiz yani

    Evet insan gözü daha fazlasını algılayamaz filmlerde saniyede 24 karedir. Hatta çizgi filmler saniyede 16 kare olmasına rağmen takılma hissetmeyiz.

    Saniyede 24 kare demek 1saniye/24 = 0.0416 saniyede bir görüntünün değişmesi gerek demek.
    1000ms = 1saniye
    16ms = 0.016saniye... Yani 16ms lik tepki süresi olan bir lcd monitör İnsan gözünün algılama kapasitesinin altındadır. Hatta 41ms lik tepki süresi bile altındadır. Ama lcd monitörler bu oranları sürekli vermez. Bu verilen değerler genelde minumum değerlerdir. Bu yüzden maksimuma çıktığı zaman bu değer takılma olur. Önemli olan bu 40 ms üzerine asla çıkmayacak stabiliteye sahip olmalıdır. Mesela bir monitör 2ms minumum tepki süresi 24ms maksimum tepki süresi diğer bir monitör 8ms minumum tepki süresi 16ms maksimum tepki süresi. Bu durumda 2. daha iyidir çünkü çıktığı maksimum değer 16ms dir. Ama maalesef firmalar minumumu verdiği için biz gider 2 ms lik olanı alırız. Umarım anlatabilmişimdir.

    Bir sorum olacak ? Biz insanlar oyun oynadığımızda şuan 30 fps ile 60 fps arasındaki farkı nasıl edebiliyoruz o zaman yani 60 fps ye bakınca daha bir akıcı olduğunu anlayabiliyorsun bence insan gözünün fps değerini kimse bilmiyor bir insan ile bir bilgisayarı veya kamerayı karşılaştırmak bile mantıksız olurdu zaten :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnuR


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: >OnuR<

    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ömer

    • 1 saniye =1000 milisaniye,
    • 1 dakika = 60000 milisaniye,
    • 1 saniye = 1000000 mikrosaniye,
    • 1 saniye = 1000000000 nanosaniye.


    ikinci aşama;

    insan gözü 3-5 milisaniyelik görüntüleri ayırt edebilir mi ?

    Hayır insan gözü saniyede 23kare görüntü algılayabilir diye biliyorum.

     1 saniye kaç milisaniyedir ?

    kaynak:http://tr.wikipedia.org/wiki/Milisaniye


    şu egzasaniyeyi tablodan çıkarsan veya o satırı paint ile karalasan diyorum. sebebini iyi bilirsin

    egzasaniyeyi görmemiştim dursun işte ne güzel

    8 sene geçmiş şu egzasaniye olayını açıklasanız artık. Nası bi sır bu













    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b2bugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ccm*


    quote:

    Orjinalden alıntı: uzil

    bu arada insan gözü 24 fps algılayabiliyo diye biliyorum 24 ten fazlası gereksiz yani

    Evet insan gözü daha fazlasını algılayamaz filmlerde saniyede 24 karedir. Hatta çizgi filmler saniyede 16 kare olmasına rağmen takılma hissetmeyiz.

    Saniyede 24 kare demek 1saniye/24 = 0.0416 saniyede bir görüntünün değişmesi gerek demek.
    1000ms = 1saniye
    16ms = 0.016saniye... Yani 16ms lik tepki süresi olan bir lcd monitör İnsan gözünün algılama kapasitesinin altındadır. Hatta 41ms lik tepki süresi bile altındadır. Ama lcd monitörler bu oranları sürekli vermez. Bu verilen değerler genelde minumum değerlerdir. Bu yüzden maksimuma çıktığı zaman bu değer takılma olur. Önemli olan bu 40 ms üzerine asla çıkmayacak stabiliteye sahip olmalıdır. Mesela bir monitör 2ms minumum tepki süresi 24ms maksimum tepki süresi diğer bir monitör 8ms minumum tepki süresi 16ms maksimum tepki süresi. Bu durumda 2. daha iyidir çünkü çıktığı maksimum değer 16ms dir. Ama maalesef firmalar minumumu verdiği için biz gider 2 ms lik olanı alırız. Umarım anlatabilmişimdir.

    Bir sorum olacak ? Biz insanlar oyun oynadığımızda şuan 30 fps ile 60 fps arasındaki farkı nasıl edebiliyoruz o zaman yani 60 fps ye bakınca daha bir akıcı olduğunu anlayabiliyorsun bence insan gözünün fps değerini kimse bilmiyor bir insan ile bir bilgisayarı veya kamerayı karşılaştırmak bile mantıksız olurdu zaten :)

    size katiliyorum 24 fps görebiliyoruz hikayesi yalandir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gurkanq -- 3 Haziran 2015; 1:25:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aynen ha o ne alaka

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 üzeri "+"18 saniye.

    Küçükler görmesin
  • 10 yıllık zort

    1 saniye = 10 salise = 1000 milisaniyedir
  • Harbiden şu salise, milisaniye olayları çok karışık. :)

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.