Şimdi Ara

1.5CRDİ ISININCA GÜÇTEN DÜŞME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba dostlar, öncelikle aracımın bilgileriyle konuya başlamak istiyorum. 2008 1.5crdi 209binde motor kondisyonu çok iyi yağ yakma üfleme yok. soruna gelecek olursak uzun zamandır yapmadığım şey kalmadı bir türlü çözemedim. araç soğukken çok güçlü asfaltı kazıyor resmen gaz tepkileri mükemmel ısınınca turbo alt devirlerde devreye girerken üst devirlerde girmemezlik yapıyor. egr-egr valfi temizlendi, manifold komple temizlendi, maf ve map sensörleri temizlendi, depo şamandrası temizlendi fakat sorun bir türlü düzelmedi. n75 değiştirdim 3 ve 4. viteste tork baya arttı. fakat yine tam anlamıyla düzelmedi. obd’den önceden baktığımda turbo 1.56bar basardı şimdi ise tapagazda basınç 1.56bara anlık çıkıp1.2lere kadar düşüyor, basınç düşünce gaz tepkisi azalıyor, gaz tepkisi azaldıkça güç düşüyor. boğuluyor gibi sanki araba. araçta herhangi bir duman atma söz konusu değil. daha önce aynı sorunu yaşayan revizyon yaptırdığı halde sorunu geçmeyen kullanıcılar ile konuştum onlar da aynı dertten muzdaripler. işin ehli bir kardeşimiz yardımcı olabilirse çok sevinirim. şimdiden cevaplarınız için teşekkür ediyorum. saygılarımla..







  • EGR temizleme yoksa degisimi.

    EGR genelde temizlemeden sonra duzgun calismaz, Orijinal degilse yine duzgun calismama ihtimali var. haberiniz olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Ocak 2021; 11:6:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Temizlendi, temizlerken içerisinden öyle çok kurum da çıkmadı fakat temizlik sonrası alt devirler çok canlanırken üst devrilerde hafif güç düşmesi oldu. turbo borusunda hafif kaçak vardı onu hallettim. gaz tepkileri kendine geldi serileşti fakat yine de eski performansını alamıyorum. acaba egr çıkışına kör conta atsam sorunun egr’den kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlayabilir miyiz?
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Muhtemelen hata verip koruma moduna alacaktır motor kendini (limp)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbo borusu kaçırırken hata vermiyordu fakat üst devirde turbo tamamen gidiyordu şu an ise devreden çıkmıyor 0-100 denedim 9.8 saniye çıktı düzgün yol ve düzgün vites atışıyla rahatlıkla 9.5 olur. on nazaran tüm bu sorunlardan önce tam 9 saniyede 100 oluyordu. 1 saniyelik kayıp baya hissettiriyor kendini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 22 Ocak 2021; 10:11:6 >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Egr yapı olarak turbo borusundan farkli üzerinde ufak kontrol ünitesi ve step motor var,

    alt devirlerde sicak egzoz gazını yanma odasına veriyor bu sayede verimlilik sağlanıyor ve sıcakta daha çabuk yanma sağlanıyor ancak ust devirlerde egr(egzoz gazı resirkulator) kapanması gerekiyor. Tabiki aç -kapadan farkli, belli geometrik derecelerde bu vanayi acarak yanma odasındaki ısınınca belli bir aralıkta tutulmasını sağlıyor.


    Üst devirlerde ise egzoz gazına ihtiyaç duyulmuyor çünkü zaten sicak olan yanma odasına temiz hava girişi ihtiyacı var, daha fazla yakıt puskurtulmesi ve bu yakıtın soğuk havadaki zengin oksijen miktarında birleşmesi lazim.


    Egr temizlendikten sonra EGR adım -motoru (belli geometrik derecelerde kapağın açılmasını sagliyor) karışabilir ve bozulabilir. Bunun dışında araçta obd2 üzerinden saglaniyorsa enjektorlerin vuruntularin düzeltme Aralık bilgisi kontrol edilebilir.


    Katalitik konvettor ya da dpf filtresinin yapısal bütünlüğü bozuldu ise o da etkili olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 22 Ocak 2021; 12:11:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • intercooler kaçırıyor.

  • öncekikle uzun uzun yazmışsınız çok teşekkür ederim dedikleriniz doğru. araç soğukken çok seri fakat siyah duman görüyorum gaza yüklenince özellikle soğukken fakat çok soğukken değil, ılık motorun 2dk çalışıp yola çıkmasından sonra.. tam ısınınca gidiyor güç. şu sıralar ise aldığım istasyon nedeni ile mi bilmiyorum ama shell tasarruf yakıtında duman görmezdim, petrol ofisinden almaya başladım performans ve menzil arttı bununla beraber üst devirlerde hafif duman görmeye başladım (çok fazla değil) bunun nedeninin egr olup olmadığını anlamak için kör tıpa atıp 1 gün denemeyi düşünüyorum. son olarak önceleri obd bağladığımda maf debisi rölantide 7-8gr değerler gösterirdi şu an ise 10gr gösteriyor duman bundan kaynaklı da olabilir gaza yüklenince 100-110lu değerlere kadar çıkıyor.
  • sonofisiris2 kullanıcısına yanıt
    bunlarla çözemezsem son olarak intercooler’a da bakacağım ama gözle görünür bir kaçırma yok zaten turbo borulara yağ vermiyor onu iyice kontrol ettik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    bunlarla çözemezsem son olarak intercooler’a da bakacağım ama gözle görünür bir kaçırma yok zaten turbo borulara yağ vermiyor onu iyice kontrol ettik

    intercooler peteği toz toprak çamur dolduysada benzer soruna sebep olur dıştan tazyikli suyla yıkamak sorunu yok edebilir. petek kaçırıyor yada tıkalı yada hafif tıkalıda olabilir. turbo elektrovanasıda benzer sorunlara sebep olabilir.

  • sonofisiris2 kullanıcısına yanıt
    intercooler tertemiz özellikle iyice temizledim bir miktar performans artışı oldu ama eskisi gibi değil üst devirde tork kesiliyor alt devir ise tamamen hisli önceden 4000 devire kadar gücü tüm vücudumda hissederdim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.