Şimdi Ara

1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
725
Cevap
12
Favori
270.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Almanya'da SIRALI SİSTEM ve SIVI SİSTEM LPG konusunda söz sahibi ve en son bilgileri veren CCI Car Concepts ILG şirketinin web sitesinden VOLKSWAGEN grubu MPI FSI TSI motorlarına ait LPG uyumluluk tablosu:

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi



    Paylaşım için teşekkürler.




  • dün gazetede gördüm Türkiyeye gelmiş 1250 dolar+ kdv yazıyordu.(Gazetenin yalancısıyım)
  • hangi gazete
  • Teşekkür etmek güzel birşey de şu devasa tablo neden alıntı yapılır anlamam, forumu mobil de takip ediyoruz ,biraz dikkat..
  • 1250 USD + KDV olan VIALLE LPi (Liquid Propane injection = Sıvı Propran püskürtmesi), sıralı sistem LPG'nin aynısı ancak LPG yakıtı evaporatörde buharlaştırılmadan motora doğrudan püskürütlüyor ve bunun için manifolda enjektör yerleştiriliyor.

    LPdi ise farklı, motorun üzerinde gelen benzin enjektörleri kullanılıyor çünkü 1.4 TSI 122 HP motorda bilhassa emme manifoldu matkapla delik delinip enjektör konulmaya müsait değil çünkü bu emme manifoldu su soğutmalı intercooler görevi görüyor. Bu nedenle yakıt pompasına giren borudan LPG gazı da sıvı halde verilip kısa yollu, etkin ve verimli bir çözüm geliştirilmiş. Evaporatör kullanılmaması ve motor bölümünde çok az sayıda parça kullanılması da ayrıca avantaj.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Buradaki listeye göre Almanya'da 140 ve 160/170 HP'lik TwinCharger'lara "SIRALI SİSTEM" LPG takılıyor, "SIVI SİSTEM" LPG (VIALLE'nin LPdi sistemi) takılmıyor.

    Özellikle MOTOR KODU'na göre bakmak gerekiyor. 1.6 FSI Motorların "BAD" ve "BAG" kodlu olanlara takılmıyor ama "BLP" ve "BLF" kodlu olanlara takılıyor. Takılan da % 10 benzinle çalışan "SIRALI SİSTEM" LPG.

    Listeyi az sonra kopyalayıp buraya yapıştırıyorum.

    http://www.carconcepts-ilg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=120%3Avolkswagen&catid=41%3Afahrzeuglisten&Itemid=57

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxwellforever

    taner bey yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bu sistem 140 bg lik modeller içinde geçerli olacak mı? gerekli bilgilendirmeyi yaparsanız sevinirim.teşekkürler



    Taner bet şimdi bu sistemde de mi %10 benzin kullanıyor. Ne anladık bu işden Sadece avantajı performans kaybının olmaması ve sıvı püskürtmeli olmasımı? Valla ben çıkamadım bu işden.Gelsede bir an evvel takılanları görebilsek.Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdor -- 10 Mart 2010; 1:45:14 >




  • Sanırım Taner Bey bu aralar meşgul gelişmelerden haberi olan arkadaşlar paylaşsın.
  • http://www.prinslpg.com.tr/site/Prins_Lpg_Turkiye/haber_detay.asp?hid=140417


    prins listesini epey bir genişletmiş.ama benim tahmini ve yabancı sitelerden anlayabildiğim kadarı ile prinsin VSI-DI sistemi brc nin sistemi gibi.Yine benzin tüketimi oluyor.Bilmem arkadaşlar ne der?
  • listede 2010 model 1400 fsıdan bahsedimiş
    öyle bir motor mu var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    listede 2010 model 1400 fsıdan bahsedimiş
    öyle bir motor mu var


    yanlış yazmışlar
    motor kodundan 1400 TSI olması gerektiği anlaşılıyor
  • İşyerimin tadilatı ile uğraştım 2 gün. Yarın da babamın vefat yıldönümü. Birkaç gün foruma uğramam zor olacak.

    VIALLE'nin LPdi sisteminin gelmesini dört gözle bekliyorum. Uygulamanın nasıl, nerde, hangi şarlar ve fiyatlarla yapıldığını görmek istiyorum. Erdal bey şu günlerde Hollanda'da eğitimde olmalı. Umarım bu sistem en iyi şekilde Türkiye'ye gelir ve sorunsuzca takılır. Tabi bu sistemin fiyatı da önemli ama benzine bu arada 3 kuruş daha zam gelmiş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ArmaganT

    Sanırım Taner Bey bu aralar meşgul gelişmelerden haberi olan arkadaşlar paylaşsın.
  • kompressor lu 160+ hp olanlara da olacak mı acaba taner abi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdrturhan

    bu amca nasıl becermiş lpg işini

    http://www.sahibinden.com/sahibinden_satilik_superb-88WQQaXQQ22298604WQQpXQQdisplayitem



    prins veya brc'nin lpg+benzin karşımıyla çalışan sistemini taktırmış olabilir
  • Sahibinden.com sitesinde satlığa çıkardığı 1.4 TSI motorlu Skoda Superb aracına LPG taktıran kişie mesaj yollarım. Umarım cevap gelir. % 100 LPG ile çalışan bir sistem Türkiye'ye (çok önceden) gelmiş ise bunun tanıntımı neden yapılmıyor peki? Bir araç sahibi Skoda Superb 1.4 TSI aracına LPG taktırabiliyorsa bu imkanın varlığından neden haberdar değiliz, neden tanıtım yapılmıyor?

    2010 model Skoda Superb aracına LPG taktırmak isteyen bir forum üyesi ve kendisine verilen cevaplar:

    vw nin 1.4 tsi motora lpg
    http://forum.donanimhaber.com/m_29594559/tm.htm
  • Merhaba arkadaşlar,

    Artan benzin fiyatları nedeni ile bu konu sürekli daha fazla ilgi görüyor ve doğru, kesin bilgilere ulaşmak, bilhassa her motor tipi için resim, kullanıcı, yorum ve gerçekten de montaj yapıp sisteme garanti veren bir dönüşüm servisi bulmak çok zor.

    Bazı bilgileri sıralamak ve özetlemek gerekiyor. Bunun ihtiyacını hissediyorum çünkü "1.4 TSI" motor tek tip bir motor değil. İlk önce çıkan 1.4 TSI TwinCharger 140 HP ve 170 HP motorları bunu 1.4 TSI Turbo 122 HP olanı takip etti, sonra 1.4 TSI TwinCharger 150 HP çıktı. Konu LPG uyumu olunca 1.6 FSI 115 HP, 2.0 FSI 150 HP, 2.0 FSI Turbo 200 HP kullanıcıları da ilgi gösterdi.

    İsterdim ki HEPSİNE uygun, sorunsuz ve kusursuz çalışan bir LPG sistemi olsun. Ancak görülüyor ki Türkiye'deki LPG dönüşüm sistemlerini üreten şirketlerin ürünlerini satan distribütörler bu işe bizim beklediğimiz tepkiyi vermiyor. Motorların çeşitliliği fazla olunca ve her üretinin doğrudan püskürtmeli motorlara geliştirdiği sistem farklı olunca, bir de bu sistemlerin ülkemize getirilip getirilmediğini net olarak bilemememiz, getirilmiş olsa bile referans gösterebileceğimiz şekilde tanıtımı (gazete haberi, resim çekebileceğimiz dönüşüm servisi, internet sitesi, e-mail tanıtımı vb.) yapılmaması bu konunuz haşen karanlıkta kaldığının bir işareti.

    Önceki mesajımda da belirttiğim gibi, Skoda Superb 1.4 TSI 122 HP aracına 3.000 TL'lik LPG sistemini (Ankara'da?) takabildiğini söyleyebiliyorsa bir araç satıcısı ve bu bilgiyi burada sizinle paylaşabilmem için kendisine özel mesaj gönderip cevabını beklemem gerekiyorsa LPG dönüşüm dünyası 1.4 TSI motorlara LPG takmak isteyen onca araç sahibi hakkında ya bir bilgisi yok, ya küçümsüyor, ya yapacağı tanıtım-reklam-yatırımın geri gelmeyeceğinden korkuyor, ya da bunu ancak münferit talepleri yerine getirmek için yapacak.

    Bir kopukluk, bir kara nokta var.

    Google'da "1.4 TSI motorlara LPG" şeklinde arattığımda kendi forum sayfamız çıkıyor. Bir LPG dönüşüm servisinin tanıtımına sahip bir sayfa yok fakat aklımı Skoda Superb aracına LPG taktıran kişi geliyor çünkü özellikle 1.4 TSI Turbo 122 HP (CAX) motorun enjektörsüz ve evaporatörsüz LPG sistemini ya birisi VIALLE'den önce getirdi, ya bir LPG dönüşüm servisi Almanya/Hollanda'dan kit olarak getirdi, ya % 100 LPG ile çalışan bir sistem değil ya da benim/bizim bilmediğimiz bir şeyler var ve burada paylaşabileceğim bir bilgi/malzeme yok.

    Skoda Superb aracına 3.000 TL'ye LPG sistemi takan arkadaşımız aynı motora sahip aracına LPG taktırmak isteyenlerin sayısını aklına getirseydi eminim bir şekilde foruma veyawww.lpghaber.com sitesine veya başka bir yere tanıtımını yapardı, ya da bu motora LPG takan dönüşüm servisi bir şekilde bir yerde duyururdu, ama ne yazık ki 2 saattir araştırıyorum ve somut birşey bulamadım.

    Motor türü çok, sistemlerin çalışma şekli farklı. VIALLE'nin LPdi sisteminin esas ve önemli özelliği motorun benzin enjektörlerini kullanması ve LPG'nin sıvı olarak motora püskürtülmesi. Bu teknoloji, bu çalışma şekli 1.8 TSI Turbo 180 HP, 2.0 TSI Turbo 200 HP, 1.4 TSI TwinCharger 140-150-160-170 HP (diğer daha yüksek HP'li özel motorları saymıyorum) için uygun ancak tanıtım şimdilik sadece 1.4 TSI Turbo 122 HP motor için yapılıyor çünkü en çok satılan ve kullanılan motor bu. Sistemin TSI/FSI/T-FSI motorlarına benzini motora yüksek basınç altında püskürtülmesini sağlayan yakıt pompasına LPG'yi sıvı halde tedarik etmesi durumunda uygun olduğu anlaşılıyor çünkü ek enjektör yok, manifolda dokunmak yok, sistem kompakt ve basit, aslında dahice fakat bir türlü bu motorların adı geçmiyor. Yukarıdaki listede yüzlerce motor kodu var. FSI'lere bivalent, TSI'lere monovalent, TwinCharger'lara sorunsuz takıldığı belirtiliyor ancak nedense Türkiye'de bu sistemi getirip TwinCharger'lara takabilen/takmak isteyen LPG dönüşüm servislerin tanıtımı, reklamı yok.

    Rahatsız olduğum nokta bu.

    Arkadaşların sorularına bu nedenle sadece bir olasılık payının olduğu "olabilir, takılabilir" gibi cevaplar verebiliyorum. Bu şekilde % 100 EVET veya % 100 HAYIR cevap verememek doğama aykırı. Örnek olarak 1.6 FSI 115 HP aracı olan VIALLE'nin LPdi sistemini takabilecek mi, takamayacak mı? Bence takabilecek ancak VIALLE'nin kendi web sitesinde bile bu motorun adı geçmiyor. Yukarıdaki liste LPG sistemleri üreten değil, takıp araçları LPG'de dönüştüren bir Alman şirketin listesi. Aynı listeyi Türkiye'de kendi web sitesinde yayınlayacak bir LPG dönüşüm servisi bulmak imkansız, ama Türkiye'de LPG araç piyasası Almanya'dan daha gelişmiş.

    Bizde 2 milyona yakın LPG'li araç varmış...

    Araştırmalarım devam edecek. Benzin fiyatı arttıkça da sabrım azalacak.

    Herkese sabırlı günler diliyorum.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Skoda SuperB 1.8 TSI 160 HP LPG

    ama İngiltere'de...! ve % 100 LPG değil, her ikisi yakıt de aynı anda kullanılıyor. Yani burada benzinsiz bir LPG sistemi yok. Tasarruf beyanlarına göre % 24-30'da kalıyor. Sistemi Tartarini'nin...

    Skoda Superb TSi LPG conversion. The Skoda VW direct injection TSi engine can run on LPG. Here we fit Tartarini "Direct LPG Injection". The system runs on both fuels, and varies the persentage depending on load conditions. So unlike other conversions the saving are around 24-30%

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi


     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi


     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi




  • VIALLE bu sistemi öncelikle 1.4 TSI 122 HP motorları için geliştirdi (CAX*) ve bu aşağıdaki haberin en sonunda belirtildiği gibi 1.2 TSI, 1.8 TSI ve 2.0 TSI için de geliştirecek.




    Vialle LPdi-Systeme endlich lieferbar

    18.01.2010

    Bildquelle: Vialle Nach der Vorstellung auf der IAA im September 2009 ist das neue Vialle LPdi-System für Direkteinspritzer nun endlich verfügbar. Grund für die Verzögerungen war die notwendigen Genehmigungen, die letztendlich auch eine Anpassung der UN/ECE 67-01 und UN/ECE 115 erforderlich machen.

    Das Autogas-System LPdi (Liquid Propane Direct Injektion) ist das weltweit erste serienreife Autogassystem für Motoren mit Direkteinspritzung. Bei diesem System wird das Autogas nicht mehr wie bisher verdampft sondern in flüssiger Form direkt über die originalen Benzindüsen in den Motor eingespritzt. Durch die hierfür neu entwickelte Technologie kann erstmals sogar auf den Einbau der Autogasinjektoren in den Ansaugkrümmer verzichtet werden.

    Das Vialle LPdi-System ist als komplett wartungsfreies Autogassystem entwickelt worden. Nachgerüstete Fahrzeuge starten direkt mit Autogas und so sind somit monovalent einsetzbar. Alle Bauteile des LPdi Systems inklusive des Hochdruck-Benzinsystems wurden nach den derzeitigen Richtlinien der UN/ECE 67-01 geprüft. Fahrzeuge mit LPdi-System erreichen problemlos die Euro5-Norm und reduzieren den CO2-Ausstoß um mehr als 10%.

    Vialle liefert die neuen Autogasanlagen derzeit für folgende Fahrzeuge aus:

    ■ SEAT Altea 1.4 TSI 92kW Motorcode CAXC ab Baujahr 2008
    ■ Altea-XL 1.4 TSI 92kW Motorcode CAXC ab Baujahr 2008
    ■ VW Golf VI 1.4 TSI 90kW Motorcode CAXA ab Baujahr 2009
    ■ Passat VI Variant 1.4 TSI 90kW Motorcode CAXA ab Baujahr 2009

    In den kommenden Monaten wird Vialle weitere Systeme für die Motoren 1.2 TSI, 1.8 TSI und 2.0 TSI des VAG Konzerns entwickeln. Weitere Informationen zum LPdi-System finden Sie hier.

    http://kraftstoff-info.de/news/show/7bb2cbe2-937c-4d8f-a216-3e034e1f1799/vialle_lpdi-systeme_endlich_lieferbar

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi




  • Evet,

    Daha güncel ve daha fazla bilgiler gelmeye başlıyor. VIALLE LPdi Sıvı LPG sisteminde en önemli parça FSU (Fuel Selector Unit = Yakıt Seçme Ünitesi) ve ilk resimlerde bunun Sıralı LPG sistemindeki Enjektör Ünitesi olduğu düşünülmüş ancak daha sonra gerçek ortaya çıkmıştı. 2010 yılı içerisinde diğer TSI motorları için sistemlerin geliştirileceği belirtiliyor.

    TwinCharger ve FSI motorlar için VIALLE tarafından yapılacak bir açıklama bekliyorum ancak "doğrudan püskürtmeli tüm motorları" hedeflediklerini belirtiyorlar.

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi


    http://www.kraftstoff-info.de/Term/Show/6ca7377d-3ffa-473c-b66c-df1b5373551d/LPdi

    Was ist "LPdi"?

    Innovation

    Bildquelle: Vialle Mit der Entwicklung von LPdi (Liquid Propane Direct Injection) hat Vialle, als Hersteller alternativer Kraftstoff- und Autogassysteme, erneut seine technologische Führungsrolle ausgebaut. LPdi ist eine Weiterentwicklung des Vialle Lpi-Systems, bei welchem das Autogas nicht mehr verdampft sondern in flüssiger Form in die Ansaugbrücke eingespritzt wird. Wie beim Lpi-System verbleibt das Autogas auch beim LPdi-System während des gesamten Prozesses im flüssigen Zustand. Beim LPdi-System kann jedoch, durch die Verwendung einer neu entwickelten Technologie für direkteinspritzende Motoren, zum ersten Mal auf den Einbau der Autogasinjektoren in den Ansaugkrümmer verzichtet werden. Das Autogas wird direkt, über die Benzineinspritzdüsen, in den Zylindern eingesprizt. Für diese Technologie wurden von Vialle neue Komponenten entwickelt und patentiert.

    Vorteile

    Das LPdi-System von Vialle hat gegenüber bisherigen Systemen entscheidende Vorteile. Das System ist komplett Wartungsfrei, da aufgrund der Direkteinspritzung in den Zylinder keine Filter benötigt und damit gewechselt werden müssen. Darüber hinaus entfälllt der Eingriff in das Kühlsystem des Motors, hierdurch bleibt die gesamte Leistung erhalten.

    Die direkte Kraftstoffeinspritzung des umweltfreundlichen Autogases reduziert den CO2 Ausstoß um bis zu 20%. Die Direkteinspritzung ermöglicht eine äußerst genaue Dosierung der Kraftstoffmenge. Diese wird über das Benzinmotorenmanagementsystem, welches komplett erhalten bleibt gesteuert, was wiederum dem Verbrauch und dem Fahrverhalten zu Gute kommt. Der Euro-5-Emissionswert wird auch nach Einbau des Systems in Neu- und Gebrauchtwagen beibehalten.

    Technik

    Im LPdi-System kommt der vom LPi-System bekannte Tank mit integrierter Membranpumpe zum Einsatz. Die Pumpe stellt die Druckerhöhung und die Zirkulation des flüssigen Autogases sicher. Das Herz des LPdi-Systems ist die patentierte "Fuel Selector Unit" (FSU), welche eine fehlerfreie Schaltung zwischen Benzin und Autogas ermöglicht. Die FSU steuert sowohl die Benzin- als auch die Autogaszufuhr und sorgt dafür, dass die gewünschte Kraftstoffmenge zur original verbliebenen Hochdruckpumpe gelangt. Die Pumpe erhöht den Kraftstoffdruck auf bis zu 100 Bar. Nach Installation fährt das Fahrzeug automatisch, wie beim LPi-System auf Autogas. Einzigartig ist, dass das LPdi-System bereits mit Autogas startet.
    .
    Das Benzin-System verbleibt nur noch als zusätzliche Möglichkeit, sollte der Autogas-Tank leer sein. Selbstverständlich kann der Fahrer auch manuell zwischen den beiden Kraftstoffarten wählene. Autogas hat die Physikalische Eigenschaft, dass es unter bestimmten Umständen, z.B. durch Temperatureinflüsse, verdunsten kann. Dieses kann zu einer etwas längeren Startzeit als beim Benzin-Betrieb führen. Um dies auf eine Minimum zu beschränken, wird bei einigen Modellen bereits bei der Öffnung der Fahrertür die Autogas-Pumpe aktiviert. Hierdurch kann das verdampfte Autogas durch Druck wieder in den flüssigen Zustand zurück gewandelt werden.

    Verfügbarkeit

    LPdi ist ein für verschiedene Marken einsetzbares System. Nach aufwendigen Testverfahren beginnt Vialle seit Mitte Januar 2010 mit der Auslieferung des LPdi-System für folgende Fahrzeuge des VAG-Konzerns:

    ■SEAT Altea 1.4 TSI 92kW Motorcode CAXC ab Baujahr 2008
    ■Altea-XL 1.4 TSI 92kW Motorcode CAXC ab Baujahr 2008
    ■VW Golf VI 1.4 TSI 90kW Motorcode CAXA ab Baujahr 2009
    ■Passat VI Variant 1.4 TSI 90kW Motorcode CAXA ab Baujahr 2009
    ■Skoda Octavia 1.4 TSI 90kW Motorcode CAXA ab Baujahr 2009
    ■Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 90kW Motorcode CAXA ab Baujahr 2009

    Weitere Systeme für die Motoren 1.2 TSI, 1.8 TSI und 2.0 TSI des VAG Konzerns sind in der Vorbereitung und werden bis Ende 2010 am Markt verfügbar sein.

    Quelle: Vialle Alternative Fuel Systems B.V.




  • http://cgi.ebay.de/_W0QQitemZ170462151789


    Taner hocam ebay a bile düşmüş kitler.Türkiye ye gelmesine az kaldı kanımca.Ama bizim 1.8 tsi lara ne zaman olur o meçhul!
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.