Şimdi Ara

1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
725
Cevap
12
Favori
270.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba ArmaganT,

    Doğrudan Püskürtmeli (DI) sıvı LPG sistemlerinde yakıtın benzine oranla hangi oranda arttığına dair şu anda burada paylaşabileceğim somut bir bilgi yok ancak özellikle Alman siteleri performansı "benzinden farksız" (hatta biraz daha iyi) şeklinde tanıtıyorlar. Yine de benzine göre % 10'luk bir artış sanırım makul bir durum ancak kullanıcılardan henüz bilgi paylaşımı gelmedi, onay çıkalı daha 1 hafta ancak oldu ve en büyük pazar Almanya olduğundan bu konununwww.Motor-Talk.de sitesinde ele alınacağından şüphem yok; oradaki bilgi paylaşımlarını buraya aktaracağımdan da sizin şüpheniz olmasın. Konunun çok yakın takipçisiyim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Merhaba A. Göksu 70,

    Değerli arkadaşım, Doğrudan Püskürtme (DI) hususunda belirttiğim gibi şu anda (Avrupa'da) VIALLE-PRINS-BRC markaları çözüm sunduklarını ifade ediyorlar. Tabi bu çözümlerin tam olarak nasıl çalıştığını ifade etme şekilleri de sınırlı. PRINS VSI-DI sistemini geliştirdiğini ifade etmekte, ancak aynı sistemi geliştiren VIALLE gibi bilgi vermemektedir. BRC de SEQUENT DIRECT INJECTION adı ile zaten daha önce bivalent (çift yakıt uygulamalı, %20 benzin ve %80 LPG bir sistem geliştirdiğini duyurmuş ancak bunu FSI/TSI motorlarına uygulama tekniğinin manifolddan kendi LPG enjektörleri ile mi yoksa motorla beraber gelen benzin enjektörlerinden mi çözdüğünü belirtmemiştir. Bu bilgiler kullanıldıkça ve zamanla ortaya çıkacağını düşünüyorum. Her halükarda şu anda FSI/TSI motorlara en uygun sistemin, yukarıda da belirttiğim gibi,

    1. LPG uygulamasında motordaki benzin enjektörlerini kullanmak
    2. Bunun için LPG'nın sıvı halde motora sevk edilmesini sağlamak
    3. Sıvı LPG için radyatörden sıcak su ve emme manifoldunu pas geçmek
    4. Sonuç olarak kullanılan parçaların sayısının çok azalması
    5. FSI/TSI motorlarında sadece benzin veya LPG çalışmasını sağlamak

    Ayrıca sıvı LPG sistemlerinde de üreticiler sıralı sistemdeki gibi ayrı ECU kullanıyorlar, motordaki ateşleme haritası, zamanlaması ve miktarı aynı şekilde kopyalanıyor. Sıvı LPG de motora enjekte edilirken basınç altında bir gaz olmasından ötürü benzinden daha fazla soğutma sağlayacak, daha çok oksijenle birleşeceğinden de benzinden geri kalmayan bir performans sağlayacaktır. Bakınız VIALLE'nin LPi ve LPdi sistemleri arasındaki yapı farkı.

    Belirttiğiniz sorunların tümü çözülmüş olmalı ve AB Tip Onayı da alınmış ki sistem şu anda Almanya'da satışta. Montajdan sonra da TÜV onayı alınıyor ve araç pahalı benzin yerine nispeden daha ucuz LPG ile aynı şekilde hareket edebiliyor.

    01.07.2010 tarihinde, yılın tam ortasında, bu sistemin Türkiye'de tam performans ile yaygınlaştığını, kendi aracıma da uygulandığını ve fiyatının da piyasanın kabul edebileceği seviyelerde olduğunu görmeyi hedefliyorum. Sıralı LPG Sistemlerinden sonra Sıvı LPG Sistemlerinin de uzun beklenen fakat geldikten sonra da piyasa tarafından kabul edilen bir çözüm olacağına inanıyorum.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: agoksu70

    Taner bey ve bilen arkadaslar, Biliyorsunuz FSI motorlara sirali sistem LPG takilamamasinin onundeki tek engel benzin enjektorlerinin sogutulamamasi.
    Bahsettiginiz yeni sistemde: LPG nin silindir icine enjekte edilebilmesinin tek yolu mevcut benzin enjektorlerini kullanmak olduguna gore, Fiziksel ozellikleri farkli iki malzeme (benzin ve sivi LPG) ayni enjektorden nasil basilacak? Bence bu ciddi bir sorun. Bu mumkun olsa bile, ECU, enjektorden basilan benzin mi yoksa sivi LPG mi bilmek zorunda ki zamanlamayi ona gore ayarlasin. Bu da mevcut ECU yazilima mudahale gerektirir. Bana biraz zor gibi gorundu.

    Diger bir konu da, yurt disi sitelerden ogrendigim kadariyla, sivi LPG sistemleri 2 turlu:
    1. Sirali sistemlerde oldugu gibi emme manifolduna sivi LPG enjeksiyonu. Bu secenek FSI/TSI motorlara uygulanamaz.
    2. direk silindir icine sivi LPG enjeksiyonu. Bu olabilir ama yukaruda sordugum sorular gundeme geliyor.





  • Taner bey güzel bir paylaşım olmuş.
    gözünüz aydın bu arada sanırım beklediğiniz sistem gelmiş.hayırlısı diyelim
  • http://www.youtube.com/watch?v=u9VkCZ9bPeE

    abi tsiye lpg takılmış bir video var sanırım...
  • tesekkurker Taner bey.
  • Sayın Taner Bey her ne kadar yorum yapılmasada günde yüzlerce tsi motorlu araç sahibinin arama motoru sayesinde sizin yazdıklarınızı okuduklarına eminim. Bu arada ilerleyen dönemde bu lpg kitlerini pazarlayacak şirketlerinde neden konuya gerekli hassasiyeti göstermediklerini de anlamış değilim. Konu ile ilgili gelişmeleri bekliyoruz. İyi akşamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    http://www.youtube.com/watch?v=u9VkCZ9bPeE

    abi tsiye lpg takılmış bir video var sanırım...

    Doğru LPG takılmış ama insan bir çalıştırır ne bu kardeşim sadece arabayı çekmiş bir sesini duyalım bir gaz ver dimi ama




  • Dostlar, aşağıdaki videoda 170 HP'lik 1.4 TSI TwinCharger VW Golf V'ye takılan LPG sistemi MONOVALENT (tek yakıt, % 100 LPG veya % 100 benzin) sistem değil, klasik manifolddan beslemeli sıralı sistem BİVALENT (çift yakıt, % 80 LPG, % 20 benzin). Kendisi de benzinde 250 km/h ve LPG'de 235 km/h yaptığını yazmış sol taraftaki açıklamalarda.

    VIALLE'nin LPdi ve PRINS'in VSI-DI sistemleri MONOVALENT'tir ve % 100 LPG ile çalışır, enjektör yok, evaporatör yok, emme manifolduna ve radyatör hortumlarına müdahale yok. LPG doğrudan sıvı halde motora besleniyor, aynı benzin gibi. Oysa yukarıdaki BRV marka sıralı LPG sisteminde bunlar var, aynı sistem Türkiye'de de PASSAT ve GOLF 1.6 FSI ve 2.0 FSI'lere de takıldı ve halen de takılıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdor
    quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    abi tsiye lpg takılmış bir video var sanırım...

    Doğru LPG takılmış ama insan bir çalıştırır ne bu kardeşim sadece arabayı çekmiş bir sesini duyalım bir gaz ver dimi ama




  • TEMSA'nın İstanbul Bölge Müdürlüğünü arıyorum, telefonlara güvenlik kulubesindeki bekçiler cevap veriyor. İsterdim ki VIALLE'nin ve diğer LPG sistemi üreten şirketlerin Türkiye'de temsilci değil de şubeleri olsun, arada yabancı dil bilgisi şüpheli, telefonlara bakmayan, konuya vakıf olmayan ve bu işi esas meşgale yerine yan iş olarak yapan şirketlerden ziyade sadece LPG dönüşümü ile uğraşan, doğrudan üretici şirketin sorumluluğunda çalışan ve 500-1000 kit satıp bir daha kendisinden haber alınamayan şirketler yerine yıllarca piyasada olan MARKA ŞİRKET'lerin olmasıdır ama sanırım fazla iyimserim. Sabırla beklemeye devam.
  • Taner bey öyle bir konuya el atmışsınız ki,bence üst konu olur daha da olur.helede şu zamlı akaryakıt fiyatlarına inat.

    arı kovanına çomak gibi düşünüyorum karıştırdıkça daha neler çıkacak elinize sağlık hazırlık ve sunum güzel.
  • noldi tisiaya düp attıran ulubatlı doğuş çıktı mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    TEMSA'nın İstanbul Bölge Müdürlüğünü arıyorum, telefonlara güvenlik kulubesindeki bekçiler cevap veriyor. İsterdim ki VIALLE'nin ve diğer LPG sistemi üreten şirketlerin Türkiye'de temsilci değil de şubeleri olsun, arada yabancı dil bilgisi şüpheli, telefonlara bakmayan, konuya vakıf olmayan ve bu işi esas meşgale yerine yan iş olarak yapan şirketlerden ziyade sadece LPG dönüşümü ile uğraşan, doğrudan üretici şirketin sorumluluğunda çalışan ve 500-1000 kit satıp bir daha kendisinden haber alınamayan şirketler yerine yıllarca piyasada olan MARKA ŞİRKET'lerin olmasıdır ama sanırım fazla iyimserim. Sabırla beklemeye devam.

    Dediğiniz gibi bizde bekliyoruz olumlu gelişmeleri ama görünen o ki bunu getiricek olan firma bizim beklediğimiz kadar hassasiyet göstermiyor gibi.Umarım montaj aşamasına gelebilir ve sorunsuzca taktırılmaya başlanır.




  • Merhabalar ben siteye yeni üye oldum.Benim bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.LPdi Liquid Propane direct injection bu sistemi A5 Sportback 2.0 TFSI 211 hp quattro S tronic'e uygulattırırsam olur mu,bir problem yaşanır mı.Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekerek

    Merhabalar ben siteye yeni üye oldum.Benim bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.LPdi Liquid Propane direct injection bu sistemi A5 Sportback 2.0 TFSI 211 hp quattro S tronic'e uygulattırırsam olur mu,bir problem yaşanır mı.Saygılar

    Hiçbir problem olmaz.Ama şuan sadece 1.4 tsi motor için onay aldılar.Sizin motora 2010 yılı çerisinde uygulanmaya başlayacak.Türkiyeyede 2010 sonu gibi gelir.
    Direkt enjeksiyonlu tüm araçlara uygulanacak.
  • 1.6 FSİ Motorlu GOLF V alıp bekleyelim mi ne yapalım vallahi 6 vites ilede tadından yenilmez olur.
  • 2 sene önce tsi motora lpg baglatıyorlar deseler gülerdim.
  • Ne kadar direkt enjeksiyon motor varsa teorik olarak artık bu sistemle lpg bağlanılacak.Hatta lpg ile benzinden daha fazla güç bile alındagına dair dyno çıktıları var.1.4 tsi motorla 100.000 km boyunca denenmiş bir sorun cıkmamıs.
    tüm araçlara zamanla sistem takılır ama belki piyasada az bulunan araclara olmayabilir.Mesela mitsubishi carisma gdi gibi.çünkü sistemle beraber araca uygun yazılımda yapmak lazım.

    Şu an vag grubu yani vw-audi-seat-skoda bu tür motorları kullandığı için bu iş onlarla başladı.Zaten direkt enjeksiyon kullanan benim bildigim vag grubu mercedes ve bmw nin bazı motorları ve toyotanın d4 ü olmalı.Bunlara yavaş yavaş yapmaya başlarlar.Arz talep meselesi sonuçta!!!
  • ahmet60 arkadaşım,

    2 sene önce benzin 4.00 TL'ye dayanacak deseler ben de gülerdim...

    1. Birşeye ÇOK sevinmek doğru değil; hemen nazar dokunuyor.
    2. Birşeyden ÇOK korkmak doğru değil; hemen başına geliyor...

    Et fiyatları 1 yılda % 60 artmış. Şekerin kilosu 2'den 3'e çıktı veya çıkacak.
    Piyasaya sarmısaklı cacık gibi olmuş, bozulmuş. LPdi takmak artık mecbur
    hatta zorunluluk... Şubat'ın sonunda benzinin 4.00 TL olacağı malumûnüz.
  • Bir gelişme varmı taner bey? Bugün bir tanıdğımla konuştum o da araştırıyordu bu sıvı püskürtmeli sistemleri.Şöyle birşey dedi.Bu sistemde de aynı şekilde öbür sistemdeki gibi yakıtta bir değişikliğin olmıyacağını söyledi.Atıyorum LPG %10-20 fazla tüketiyorsa gene fazla tüketicek dedi.Fark belki çekişde olabilir biraz daha.Yakıtta bir değişiklik olmuyormu?
  • Sevgili erdor dostum,

    VIALLE'den ERDAL beyden haber bekliyorum. Sistem Almanya'da satışta, sorunsuzca takılıyor. Hiçbir engel yok, TÜV onayı da alınıyor. Türkiye'de uyum ve ithalat, yönetmeliklere uygunluk gibi durumlardan ötürü gecikmeler olacaktır. Bir de yetkili montaj/dönüşüm personelinin eğitimi var. Ben 1 Temmuz 2010'a kadar sabretmeyi göze aldım, ama ondan sonra artık gecikmiş sayılır(lar).

    Emin olun ki LPdi sisteminin gelmesini FSI/TSI motor sahipleri çoktan haketti ve bu fiyatlarla bıçak kemiğe dayanmış demektir. Bereket kemiklerimiz sağlam, idare edebiliyoruz, zor da olsa.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.