Şimdi Ara

1.0 Turbo Motorlar Neden Yaygınlaşıyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
5.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Bir düzeltme yapayım, emisyonların rakamsal olarak geriden gelmesi daha geri olduğu manasına gelmiyor, sadece otomotiv tarafında emisyon süreci daha erken başlamış durumda ve geçişler daha sık aralıklı. Şu anda ağır ticarilerde 6d emisyonunda 7 çalışılıyor, traktörde faz 5e geçilmiş durumda, motosikletler bahsettiğiniz gibi.

    Örneğin emisyon normları otomobilleri euro 6c-6d de SCR'ye mahkum ederken traktörler faz 4'de SCR'ye geçmeye başladı, ağır ticariler 6d'de ancak rde uygulaması yok ve aslında otomobillerin 6bsinden seviye olarak geride. Emisyon değerlerini her araç sınıfında kendi içinde değerlendirmek gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Avrupada PSA+Ford VAG'dan çok satıyor. Ülkemiz için ayrı tabi.
    Doğru hocam. Memleketin dinamikleri farklı bizim.
    Ben de Mazda'nın satmamasına şaşıyorum.
    Mazda3 ile Audi A3 kıyaslama şansım oldu test sürüşü ile Mazda bana çok daha iyi hissettirdi.
    Ama almadan satmayı düşünmeye mecburuz, cesaret edip alamıyorum işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdoganb E kullanıcısına yanıt
    Maalesef ülke şartlarında geleceği düşünmek gerek...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçlar beklenenden daha hızlı gelişiyor çünkü mevzuat olarak bu kadar zorlama aslında dieselgate öncesi ortada yoktu. Otomobil tarafında kompakt küçük elektrikli otomobillere yoğun bir ilgi var aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Buradan detaylı analiz olmadan direkt bu sonuca gidilemez çünkü ortalama araç ağırlığı en düşük 2. firmada renault. Bununla birlikte pazardaki dizel-benzinli satış oranı da önemli bir etken.

    Alıntıları Göster
    Alakasi yok bu test dunya capinda yapilmis Turkiye ile sinirli degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    Testi zaten bizatihi ben paylaştım,

    Dünya çapında değil Avrupa çapında yapılmış bir çalışma,

    Dizel-benzinli satış oranının Türkiye ile olan bağlantısını çözemedim ki öyle bir konu iddia etmedim zaten bahsettiğim farklı bir parametre alakayı çözebilmek için asgari seviyede emisyon test ve homologasyon bilgisine haiz olmanız gerekir. Bir örnek;

    1.0 Turbo Motorlar Neden Yaygınlaşıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 11 Eylül 2019; 20:24:25 >




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Ağır ticarilerde, traktörlerde ve iş makinelerinde durum nedir bilmiyorum ama motosikletlerde bence gerçekten geriden geliyor emisyonlar. En basitinden geçen sene sonuna kadar 2 zamanlı yığınla moped ve scooter satılıyordu Avrupada. Ayrıca motosikletlerde teknik nedenlerle hala OBD II'ye geçilemedi ki sadece bu bile emisyon konusunda motosikletlerin ne kadar geride olduğunu göstermeye yeter. Oysa Euro5 ile birlikte okuduğum kadarıyla OBD II'ye geçilecekti fakat motosiklet üreticilerinin bastırmasıyla EU sanki geri adım atmış gibi, şimdilik zorunluluğu geri çekmişler, hala tartışıyorlarmış.

    Ben şuradaki 2 linkten incelediğim kadarıyla otomobil ve motosiklet fazlarında pek bir fark yok:
    Faz3 otomobil motosiklet
    CO2 2,30 2.00
    HC 0,20 0,80/0,30
    NOX 0,15 0,15
    https://www.transportpolicy.net/standard/eu-motorcycles-emissions/
    https://www.theaa.com/driving-advice/fuels-environment/euro-emissions-standards




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz durum aracın kendi karakteristiği ve doğal olarak fiyatlaması ile alakalı şeyler. Birbiri ile kıyaslayarak biri ileri ya da diğeri geri yorumunda bulunmak doğru değil sadece. Motosikleti otomobil ile benzer teknik şartlara doğal olarak tabi tutamazsınız. Otomobilde zorunlu olan sistemleri hem mali olarak hem tasarımsal olarak zorunlu tutamazsınız doğal olarak bu da emisyonları doğrudan etkiliyor. Örneğin şu an avrupada traktör konusunda yapılan emisyon geçişlerinin efektifliği tartışılıyor. OBD temelli elektronik motora geçildi, scr, dpf eklendi şimdi de çigtçi tarlada bunu nasıl kullanacak, bozulduğunda ne olacak sorunu ortaya çıktı. Düşünün traktör köyde tarlada bozuldu, çekiciye yükleyip servise götürmeniz gerekiyor, bu tarımda ne kadar efektif ayrıca ilave maliyetler konusu.

    Bahsettiğim aslında bir araç grubundaki emisyonun diğerinden farklı olması onun geri ya da ileri olmasını değil o araç grubu için ne derece uygulanabilir ve efektif olduğunu gösteriyor. Keza bir motosikletin emisyonunu düşürmek için araçtaki ile aynı kapsamda katalitik konvertör, gpf ve onlarca sensör, elektronik devre ekleyemezsiniz.




  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    1. Si kim ki merso mu ? Bmw mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Fark etmiyor ki hocam sonuçta aynı güçteki otomobilden 0,1 gr/km CO isterken muadili motosikletten 0,2 gr istiyorsun. Otomobilden 0,1 gr HC isterken motosikletten 0,15 gr istiyorsun (dikkat: Aynı güçteki otomobil ve motosiklet).

    Yani bildiğin geriden takip ediyor işte. Ama şu konuda haklısın: Motosikletler hem yapısal hem de finansal olarak otomobiller kadar esnek değiller. Otomobilde emisyonları düşürmek için ilave ekipman uygulayabilirsin ama bunu motosiklette gerek maliyet ve gerekse yer sorunu nedeniyle ve bazı başka teknik nedenlerle yapamazsın. Bunda mutabıkız.

    Mutabık olmadığımız nokta otomobilde euro6 uygulanırken motosiklette euro5 fazının uygulanacak olması. Eğer bu fazların içerikleri otomobil ve motosiklet için değişmiyorsa - ki değişmiyor görünüyor - o zaman motosikletler 1 veya 2 faz geriden takip ediyor demektir. Senin dediğinin olabilmesi için nomenklatür değişikliğine gidilmesi lazım yani motosikletlerdeki emisyon kısıtlamaları başka bir şekil ve sırada adlandırılmalı. Aynı normları 3-5 yıl gecikmeyle motosikletlere de uyguluyorsan bu bildiğin geriden takip etmedir.

    Uzatacağını bildiğim için ben burada kesiyorum. Bu konudaki son mesajımdır.




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Yaktığın yakıt ve yanma şekli aynı olduğu sürece doğal olarak çıkan emisyonlar ve sınırlandırdığın değerler aynı olacaktır. Ama bahsettiğin gibi bir geriden, ileriden takip etme durumu yok, yani otomobilin euro 5'i motosikletin euro 5'ine eşit ya da benzer değil aynı şekilde motosikletin euro 6'sı da otomobilin bugünkü euro 6'sı ile benzer olmayacak. Sonuçta çıkan emisyonlar sebebiyle tabi ki sınırlanan değerler benzer olacak ama onun dışındaki test ve homologasyon spesifikasyonları tamamen farklı ve aralarında organik bir bağ yok.

    Benimde son mesajım bu olsun. Aşağıya bir döküman ekliyorum vaktin olursa incelersin.
    https://d2ou7ivda5raf2.cloudfront.net/sites/default/files/2018-04/2018-2019%20Global%20emissions%20standards%20guide_0.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 12 Eylül 2019; 11:22:49 >




  • polo 1.0tsi aldığım için memnunum,
    motor hakkında bilgi olmayan arkadaşlar bir test sürüşüne çıkarsalar belki fikirleri değişebilir.

    bana sol şeridi bıraktıracak arabalar 1.6turbo benzin ve yukarısıdır.
    her türlü dci motor her tülü 1.4 benzin 1.2 benzin 1.6 benzin atmosferiklerle denenmiştir.

    sonuç değişmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    1. Si kim ki merso mu ? Bmw mi ?
    1. Toyota

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi adıma konuşayım 25 yıldır araba kullanıyorum Mustang Gt 5.0 den Dacia Sanderoya kadar her türlü Arabayı test ettim kiraladım kullandım . Burda bahsedilen 1.0 Turbo ise bu motor baya iyi gidiyor 1.0 atmosferik ise çöp . 1.0 atmosferik Seat ibizayı zor sattım araç yokuşlarda gitmiyordu. Ama 1.2 TSİ 90 beygir İbiza ve sandero 0.9 90 beygirle test sürüşü yaptım ikisi de canavar (Seat daha canlıydı). He 1.6 turbo olursa her şekilde tokatlar her aracı (2.0 atmosferikten çok daha iyi gider) . Ancak ben kendi adıma örneğin Opel Astra sedan almak istemedim çünkü yakıt tüketiminin çok fazla olacağını düşünüyorum. 1.0 turbolar sakin kullanımda 5 civarı agresif kullanımda 7-8 civarı yakacaktır. Bir çok videoda da bu şekilde .

    He bende dizel duster var şu anda uzun yolda hiçte az yakmıyor hız yol Bilgisayar ortalama 140 km ile 8.0 yaktı şaşa kaldım. O yüzden Düşük fiyata alınabilecek iyi bir motor diye düşünüyorum . Yanlız ne kadar sağlam olduğunu bilemiyorum?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perfectstrangers -- 12 Eylül 2019; 14:4:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.