Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

1.0 Turbo Motorlar Neden Yaygınlaşıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
53
Cevap
1
Favori
5.540
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> 1.0 Turbo Motorlar Neden Yaygınlaşıyor?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1469 Mesaj
    Malumlarınız olduğu üzere forumda oldukça süren motor tartışmaları var, oldukça yakın tarihli bir rapor ile 1.0 motorların neden yaygınlaştığı ya da kullanımının artırılmaya çalışıldığı ile alakalı elimden geldiğince açıklamak istedim.

    Geçmişi;

    Avrupa çapında 443/2009 EC Direktifi ile üreticilere o yıl içerisinde sattıkları araçlarda uymaları gereken C02 limitleri ile ilgili sınırlandırmalar ve hesaplama metodları geliştirildi. Limit ilk olarak 2015 yılı için 130 g/km olarak uygulamaya alınmıştır. 2020-2021 için bu değer 95 g/km değerine düşürülecektir.

    Burada hesaplama yöntemi için havuz oluşturuluyor, yani firmanın o yıl içerisinde sattığı araçlar toplanarak ortalaması alınıyor ayrıca birkaç farklı firma toplanarak tek bir havuzda oluşturabiliyor.

    En başta şu ifade edilmeli ki C02=Yakıt Tüketimidir, CO2 emisyonlarını düşürebilmenin en geçerli yolu yanma verimini artırarak yakıt tüketimini azaltabilmektir.

    Bugün;

    Aşağıda gördüğünüz tablo 2000 yılından itibaren ortalama CO2 emisyonlarını göstermektedir. Trendin 2009 yılında yayınlanan mevzuat ile birlikte nasıl kırıldığı ve 2015 yılında verilen hedefin altına çekildiğini görebilirsiniz. 2015 yılından sonra yeni hedef 2017 yılında yayınlanana kadar oluşan boşluktaki yükselişte açıkça görülüyor. Bu aşamada 95 gr hedefininde üreticileri ne denli zorladığını görebilirsiniz.




    Bir diğer tablo ise mevcut üreticilerin 2018 yılı itibariyle durumunu gösteriyor, tüm üreticiler doğal olarak 2015 sınırının altında iken en kötü durumda olan FCA grubun ancak Tesla ortaklığı ile bir miktar rahat nefes aldığı ortadayken, yüksek hybrid satışı sayesinde Toyota-Mazda ortaklığının en iyi durumda olan üretici olduğu ortada.



    Aşağıdaki tabloda ise satıştaki araçların ortalama ağırlıklarına göre firma bazında 2020-2021de uyulması gereken limitler ve 2018 yılı mevcut ortalamalarını görebilirsiniz. FCA Tesla ortaklığına rağmen hala %24 düşüş sağlaması gereken en kötü durumdaki firma olurken, Toyota-Mazda ortaklığı %15 düşüş ile en iyi durumdaki firma.



    Aşağıdaki 1. tabloda ülkeler bazında 2018 itibariyle yakıt tipine bağlı araç satışını görmektesiniz, 2015 yılından itibaren hızla gerileyen dizel araç satışlarının henüz ülkemizde hala güçlü olduğu görülmekte. Bununla birlikte dizel yaptırımlarını sertleştiren hollanda, finlandiya gibi ülkelerde dizel oldukça gerilerken yüksek teşviklerle norveçte elektirikli araç satışının %30u aşması dikkat çekici.

    2. tabloda ise markaların mevcut satışlarının yakıt tipine bağlı değişimini görüyorsunuz. Burada ise Toyota'nın toplam satışlarının %58'ini hybrid olarak yapması üstteki mevcut avantajlı durumunun ana sebebi.







    Sonuç;

    Firmalar için 2020-2021 hedefleri doğrultusunda CO2 hedeflerini tutturmanın birkaç yolu var.

    1- Satışlarının ciddi bir kısmını elektrikli araç satışına çevirerek mevcut havuz ortalama değerini düşürmek,
    2- Geleneksel içten yanmalı araç yerine hybrid teknolojisine geçerek araç başına CO2 değerini düşürmek.
    3- Pazarda sattığı araçlarda motor hacimleri ve yakıt tüketimini düşürerek CO2 değerini düşürmek.


    Aslında birçok geleneksel üretici örneğin vw gibi tamamını birlikte yapmak zorunda. Bir yandan elektrikli ve hybrid satışını artırırken diğer taraftan küçük hacimli turbo benzinli motorlarla emisyon limitini yakalamaya çalışıyorlar. Atmosferik araç satış miktarı yüksek firmalarda tabi ki ciddi dezavantaj halinde.

    Sonuç olarak küçük hacimli turbo motorların bu şekilde piyasaya sürülmesi ve artırılmaya çalışılmasının da yine tek sebebi emisyon.



    İlgili rapor linki;
    https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_CO2_emissions_pv_EU_2018_20190806.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 9 Eylül 2019; 11:25:46 >



    |
    |
    _____________________________




  • Avrupa emisyonla bu kadar mücadele ederken Türkiye'de dizel partikül filtreleri sökülüyor, otobüslerin adblue ayarları ile oynanıyor (son dönemdeki artan yangınların bir sebebi) el altından yüzbinlerce teneke standartlara uygun olmayan 10 numara adı altında yağ satılıyor, yollarda heryerde vites değiştirdiğinde bir küme dolusu siyah duman atan araçlar görülüyor ama kimse birşet demiyor.
    10 yıl sonra millet kanserden ölmeye başlayınca önlem almaya çalışsanızda herşey için geç olur!!!

    ben olsam arkaya kocaman 1.0 engine yazdırır önüme geleni sollarim, herkes 999cc motor beni nasi geciyo lan der.

  • Yarbay
    2116 Mesaj
    emisyon + yakıt tüketimini düşürmek. özellikle 3 silindirli motorlar için yakıt tüketimi olabilir.
    _____________________________
  • Binbaşı
    1469 Mesaj

    Haklı olmakla birlikte emisyon limitleri olmasa belli bir seviyeye gelen yakıt tüketimini düşürmek firmalar için 1. öncelik değil. 2015 limiti yakalandıktan sonra firmaların yeni limit yayınlanana kadar olan dönemde tekrar nasıl yükselişe geçtiğini görebilirsiniz. NOx tarafından Avrupa dizeli bitirmeye çalışırken, C02 tarafında benzinli pazarı regüle etmeye ve firmaları hybrid-elektrikli araçlara yönlendirmeye gayret ediyor.
    |
    |
    ivenrec kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1153 Mesaj
    Avrupa emisyonla bu kadar mücadele ederken Türkiye'de dizel partikül filtreleri sökülüyor, otobüslerin adblue ayarları ile oynanıyor (son dönemdeki artan yangınların bir sebebi) el altından yüzbinlerce teneke standartlara uygun olmayan 10 numara adı altında yağ satılıyor, yollarda heryerde vites değiştirdiğinde bir küme dolusu siyah duman atan araçlar görülüyor ama kimse birşet demiyor.
    10 yıl sonra millet kanserden ölmeye başlayınca önlem almaya çalışsanızda herşey için geç olur!!!



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Çavuş
    83 Mesaj

    10 yıl sonrası mı kaldı, İstanbul'da ailesinde kanser vakası olmayan birini tanımıyorum.
    |
    |
    lymph kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1359 Mesaj
    1.0 motor candır tabi motosiklette ise
    _____________________________
    intel i5 4670k CM 212 Evo(4.4ghz) - Asus Maximus Gene VI, HperX SSD, GSkill 16GB DDR3, Asus GTX970 O.C.V. - CM Silenco
    Ryzen 5 1600(3.9ghz) - GA-A320-DS3 - Asus RX580 4GB - 16GB DDR4 - Toshiba SSD - Z3 Plus
    2004 ÜYESİ
  • Yarbay
    3364 Mesaj
    Doğrudan avrupa komisyonu taşıt emisyonları sayfası:

    Phase-in of requirements
    The target of 130 g/km was phased in between 2012 and 2015.

    A phase-in period will also apply to the target of 95 g/km. In 2020, the emission targets will apply for each manufacturer’s 95% least emitting new cars. From 2021 on, the average emissions of all newly registered cars of a manufacturer will have to be below the target.


    Penalty payments for excess emissions

    If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its target in a given year, the manufacturer has to pay an excess emissions premium for each car registered.

    Until 2018, this premium amounts to

    €5 for the first g/km of exceedance
    €15 for the second g/km
    €25 for the third g/km
    €95 for each subsequent g/km.
    From 2019 on, the penalty will be €95 for each g/km of target exceedance.

    https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

    Bütün mesele bu. Özetle 2015'e kadar üreticilerin 120g/km üzerindeki trafiğe kayıt edilen araç başına ödenen cezalar tolere edilebilir ölçülerdeydi, genelde 5-15-25 eurodan değil, hemen herkes 95 eurodan ceza ödüyordu ancak 120g/km üstüne.

    95g/km ise bambaşka bir seviye, bambaşka bir zorluk. Hemen elektrikli-hybride geçemiyorsan bir geçiş dönemi ürünü olarak küçük turbo motorları yaygınlaştırmak zorundasın.

    Bu sıkıntılar 300bin üzeri yıllık araç satışı olan üreticiler için bu arada, yani lokal büyük avrupalı üreticiler için. 300bin altına çeşitli kolaylıklar var ama zaten o üreticilerin bir çoğu avrupa odaklı satış yapmıyor. Bazı ayar değişiklikleri yapıyorlar sadece.
    _____________________________


    2017' BMW 118i LCI Joy Plus
    2015' Mazda 3 1.5 Sky-G Power




  • Teğmen
    117 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    LegendssNeverDie


    ben olsam arkaya kocaman 1.0 engine yazdırır önüme geleni sollarim, herkes 999cc motor beni nasi geciyo lan der.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Sevginizi ondan esirgemeyin :)
  • Binbaşı
    1469 Mesaj

    Ben bu kadar detaya girmek istememiştim uzamasın diye ancak detaylandırdığınız için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 9 Eylül 2019; 12:21:50 >
    |
    |
    alcohol06 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1588 Mesaj
    Elektrikli araçlara en azından hybridlere geçişi zorlamak ve hızlandırmak, dizel araçları ise sistemden kaldırmak zorunluluk haline geldi. Firmalar emisyon baskısıyla, ya da direk yasaklayarak nasıl olursa olsun bu geçiş tamamlanmak zorundalar. 1.0 motorlar da bir süre sonra çözüm olmayacak dolayısıyla elektrikli-hybrid araçlar piyasayı ele geçirecek.

    Dünyaya verilen zarar bu çözümlerden çok daha hızlı ilerliyor bakalım ne olacak.
    |
    |
    _____________________________

    Rüzgar ve Güneş başta olmak üzere yenilenebilir enerji sorularınızı sorabilirsiniz.


    Kardeş kardeşi öldürmedikçe savaş yoktur.
  • Binbaşı
    1657 Mesaj
    1- Atmosferiklerden daha yüksek performans ve daha düşük yakıt tüketimi.

    2- Motor hacminden dolayı düşük mtv.

    Bu 2 madde ülkemiz için bu motorları ideal kılıyor. Yurtdışı popülaritesi de düşük emisyonlarından dolayıdır.

    Ayrıca motosiklet motoru diyen cahil cühelaların da yokuşlarda eline vermek ayrı bir zevk. :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deoks -- 9 Eylül 2019; 12:24:46 >
    _____________________________
  • Yarbay
    2299 Mesaj

    Araç başına üreticilere verilen bu cezalar dışında bir de kullanıcılara yıllık vergiler yüksek oluyor, dolayısıyla tüketicinin tercihleri değişiyor.

    Üreticilerin ise işi zor. Pazara hibrit ve plug-in hibrit modeller sunmak en mantıklısı çünkü emisyon değerlerini tutturmanın en kolay ve etkili yöntemi bu, kaldı ki zaten üreticiler bugünlerde hibrit/plug-in hibrit modellerini tanıtmaya başladılar bile.

    Öte yandan; zorlaşan emisyon direktiflerine uyabilmek için araç mimarisini tümüyle hafifleterek 3 silindirli 0.9-1.0 motor kullanmak da cazip fakat sadece A, B ve bazı C segment araçlar için makul görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 9 Eylül 2019; 12:44:57 >
    |
    |
    alcohol06 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2299 Mesaj
    VW için konuşursak; Kasım ayında üretime başlayacak olan, baz modeli 330km (WTLP) menzile sahip ve 30.000€ altında fiyatı olacağı söylenen ID3, Avrupa için her anlamda bir 'oyun değiştirici' olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 9 Eylül 2019; 14:27:2 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    19537 Mesaj
    Benzinli araba almam için, benzinin litresini 2.5/2.75TL'den almam lazım.

    Diğer türlü sürekli benzinliğe gidemem, sürekli kadranda hareket halinde ki yakıt ibresini takip edemem.
    |
    |
    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • Kurmay Yarbay
    5193 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: fbilker1907

    1.0 motor candır tabi motosiklette ise
    137g co2 salınımı var gösterdiğiniz aracın
    _____________________________
    Amd Fx X6 6100 3.30 GHz @ 4.53 GHz 1.51v || Cooler Master Hyper T4 120MM Fan w/ Noctua NT-H1 || ASUS M5A97 Evo 2400MHZ Anakart || EVGA GTX1060 SSC 6GB GDDR5 Ekran Kartı || G.Skill RipjawsX 4x4 DDR3 1600Mhz || 2x1 TB Seagate Barracuda 7200RPM || OCZ Agility 3 120 GB
  • Binbaşı
    1312 Mesaj
    Çünkü üretilen şey alınıp kullanılıyor,
    Atmosferik benzinlilere göre daha az yakmakta.
    Özellikle Avrupa da çok yaygınlaştı. Orada kazançlara göre benzin ucuz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    627 Mesaj
    Hocam düşük hacimli derken, 1.5 dahil ediliyor mu?

    Bizde 1.6 herkesçe standart kabul edilmiş durumda.
    Hatta 2.0 motorlu araçların çoğu 90lardan kalma.

    Mesela Honda 1.0 turbo motoru da Civicte kullanıyor ama ülkemize getirilmedi nedense.

    Şu mobilet ve motorsiklet motoru esprisi de bayatladı.
    Motorsikletten de anlamıyorsunuz.

    Kawasaki VN2000
    Yamaha XV1900
    Honda Goldwing
    Suzuki M1800 yazıp aratın, kullandığınız 1.6 atmosferik araçları da çöpe atıverin bir zahmet.
    Hem trafik de rahatlar.

    Acı gerçekler uykunuzu kaçırsın istemezseniz bu modellere bakmayın. Ha yok ben acı severim diyorsanız da Harley Davidson t143 yazıp arama yapabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdoganb -- 9 Eylül 2019; 14:51:52 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    627 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: deoks

    1- Atmosferiklerden daha yüksek performans ve daha düşük yakıt tüketimi.

    2- Motor hacminden dolayı düşük mtv.

    Bu 2 madde ülkemiz için bu motorları ideal kılıyor. Yurtdışı popülaritesi de düşük emisyonlarından dolayıdır.

    Ayrıca motosiklet motoru diyen cahil cühelaların da yokuşlarda eline vermek ayrı bir zevk. :D

    Ah bir de DSG arızaları olmasa, memlekette başka araç satılmaz gerçekten.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2213 Mesaj
    Burdan anlıyoruz ki Renaultun motorları dünyadaki en verimli ikinci motor
    _____________________________
  • Yarbay
    2136 Mesaj

    Hacim fetişistlerimiz de gelmiş...



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    fbilker1907 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
haberler
Mobilya Takımları
SEO
üniversite
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,406
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.