Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
140.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Egeanın da 124bın tl lıstesı, kampanyalı 113bın tl. Fıat kampanya uzerınden cok fazla dusmuyordu en son ancak pıyasa degısken tabı. Ilgınc fıyatlar bulunabılır. Ben yıne de 100bın tl nın altına ınecegını sanmıyorum



    Dızel astra pahalı, ı30 pahalı, corolla pahalı, cıvıc pahalı. Dızel vag ların hepsı pahalı



    Bı 308 uygun o da son donemde. Yazın yanına yaklasamıyodum. Onu da rahat rahat alamıyorsunuz cogu bayıde yok. Olanlar degısık fıyatlar cekıyor. Yok kobı dıyo, bılmem ne dıyo. Bır cogu dolu yemıs vs vs. Klasık pejo turkıye manzarası



    B sınıfının zaten tadı yok, c sınıfı ıle ıcıce. tek tercıhım rıo olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala dizel, tork cart curt diyenler var. Benzin gitmiyormuş... Kafayı yememek elde değil. Yıl 2019 ama cahillik baki. 1.4 tsi veya herhangi 1.4 turboları bile geçiyorum; 2 litre dizelleri tokatlıyorlar zaten.



    Golf 1.0 tsi: 110 hp, 200 tork, 0-100: 9.9 sn. - 1.6 TDİ: 115 hp, 250 tork, 0-100: 10.2 sn. Örnek çok;



    Peugeot 308 1.2 thp: 130hp, 230 tork, 0-100: 9,1 sn. - 1.6 BlueHdi: 120 hp, 300 tork, 0-100: 9,5 sn.



    Renault Megane 1.2 tce: 130 hp, 205 tork, 0-100: 10,1 sn. - 1.6 Dci: 110 hp, 250 tork, 0-100: 12,3 sn.



    Yani 1.0, 1.2'ler bile 1.6 dizelleri rahatlıkla tokatlıyor. İşkembeden konuşmayalım. Yakıt konusunu istediğiniz kadar tartışın ama performans olayına girmeyin. Super Sport arabalardan gırer, formula 1 den çıkarız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brky -- 15 Ocak 2019; 2:1:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.4 TSI çok iyi, tabiki dizelleri tokatlar ama dizel 5 lt yakarken TSI 10/15 lt yakarak tokatlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e yakit parasini onden veriyorsun?
  • Brky kullanıcısına yanıt
    2 litre dizelleri mi tokatlıyorsun?

    Ayrılda gel şampiyon sansınlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brky

    Hala dizel, tork cart curt diyenler var. Benzin gitmiyormuş... Kafayı yememek elde değil. Yıl 2019 ama cahillik baki. 1.4 tsi veya herhangi 1.4 turboları bile geçiyorum; 2 litre dizelleri tokatlıyorlar zaten.



    Golf 1.0 tsi: 110 hp, 200 tork, 0-100: 9.9 sn. - 1.6 TDİ: 115 hp, 250 tork, 0-100: 10.2 sn. Örnek çok;



    Peugeot 308 1.2 thp: 130hp, 230 tork, 0-100: 9,1 sn. - 1.6 BlueHdi: 120 hp, 300 tork, 0-100: 9,5 sn.



    Renault Megane 1.2 tce: 130 hp, 205 tork, 0-100: 10,1 sn. - 1.6 Dci: 110 hp, 250 tork, 0-100: 12,3 sn.



    Yani 1.0, 1.2'ler bile 1.6 dizelleri rahatlıkla tokatlıyor. İşkembeden konuşmayalım. Yakıt konusunu istediğiniz kadar tartışın ama performans olayına girmeyin. Super Sport arabalardan gırer, formula 1 den çıkarız
    olayı hıza getirecekse n benzinli ile dizeli zaten her türlü tokatlarsın olay hız meselesi değil dizelin olayı az yakması ve yokuşlardaki gücü

    benzinli araç çabuk hızlanır gayet seridir ama zoru görünce dayanamaz dayanırsada normalde harcadığının 3 katı yakıta ihtiyaç duyar ama dizelde olay farklı dizel benzinli kadar seri olmamakla birlikte son hızıda ara hızlanmasıda benzinli kadar olamaz dizelin olayı

    zoru gördümü yakıtı artırmak değil gücü yetirmektir benzinli güç yetirmek için çok daha fazla yakıta ihtiyaç duyar dizel o yüzden çok ekonomiktir lpg bile olsa dizelle aynı kullanım oranında 1.5 kattan fazla fiyat farkı olmasına rağmen aynı yakar nredeyse




  • 2005 Mazda 3 1.6 benzinli atmosferik, uzun dönem ortalama 9,5-10 litre, şehir içi 12, şehir dışı 8-8,5
    Çok yaktığı için LPG takmıştım.

    2012 BMW 3.16 1.6 benzinli turbo, uzun dönem ortalama 8,5-9 litre, şehir içi 10-10,5, şehir dışı 6-7
    Biraz agresif kullanımda +1-1,5 artış vardı

    2017 Honda HR-V 1.5 atmosferik, uzun dönem ortalama 7,5-8, şehir içi 8,5-9, şehir dışı 7-7,5
    Uzun yolda araba pek çekmediği için çok yakıyordu

    2007 BMW 535d 3.0 turbo dizel, uzun dönem ortalama 7,5-8, şehir içi 9,5-10, şehir dışı 6-7

    Hepsini ben kullandım hepsini benzer şekilde ve yükle kullandım, bir sonraki aracım kesinlikle benzinli turbo bir araç olacak (tercihen 2000 motor), yeni nesil turbo benzinliler bence çok başarılı.
  • xelnaga kullanıcısına yanıt
    Gördüğüm en objektif yakıt paylaşımlarından biri
  • Brky kullanıcısına yanıt
    Ne kadar bilgisiz bir yorum. Benzinli arabanın 0-100 değerlerinin daha yüksek olması daha yüksek devir çevirmesinden kaynaklanır 2 litre dizelleri tokatlıyor demişsin ama attığın örnekler bile 1.6 dizel. İşte o tork cart curt dediğiniz olay 100 den sonra etkisini göstermeye başlar dizel hafif hafif öne geçer ama arada dağlar kadar fark yoktur. Bu tabiki sert kullanım için geçerli bir de bunun şehiriçi kullanım işine baktığımızda benzinlinin 3000 devirde vites düşürüp çıktığı rampayı dizel 2000 devirde vites yükseltip tamamlar. Bunları yaparken benzinde anlık 20 lt görürsün dizelde ise 8 litre.
  • Şuanki mevcut sıfır araç fiyatlarına göre dizel farkını vermek çok zor onun için sıfır benzinli araç daha avantajlı ama tüketim verileri olarak her türlü arazi ve hava şartlarında dizel tüketim verileri olarak daha iyidir.
    Bu arada kendim 9 yıldır dizel kullanıcısıyım,sıfır almıştım ve o zaman bu kadar büyük farklar yoktu iki motor arasında 7-8bin tl oynuyordu.
    Yeni sıfır araç alacaksam olsam büyük ihtimal benzinli alırım ama kesinlikle DSG li almam yada dizel alacak olsam kesinlikle Volkswagen tercih etmezdim.
    İlla Volkswagen alınacaksa bence benzinli manuel şanzıman seçeneği ile alınmalı,sorunsuz uzun süre kullanmak için...
    Çevremde çok sayıda Volkswagen Tdi Dsg kullanıcısı var illalah etmiş hepsi,hiç sorunum yok diyenin arıza ışıgı yanıyor.
  • Frank W. kullanıcısına yanıt
    Tam tersine benzinli araçlar üst hızlarda-yüksek devirlerde farkını göstermeye başlar. Çünkü devir aralığı geniş ve yüksek devirlerde bile kayda değer tork verebiliyor. Torkun değeri kadar, o torku hangi devirde verdiği de önemli. Benzer araçlar arasında benzinli olanın maksimum hızının dizele göre daha yüksek olması da gösterir zaten bu durumu.
  • Bir muhendis olarak verdiğiniz bilgiler a dan z ye kadar dogru bilgiler ama teoride , is pratige gelince malesef oyle olmuyor yeni nesil atmosferik araclar yakit konusunda basarili olsalarda performans konusunda basarili degiller , 2 aracida piste cikaralim kosturalim demissiniz evet bu sartlarda atmosferik ayni hatta daha az yakacaktir ama buradaki kullanim kosullarimiz pist degil tam tersi bu karsilastirmayi kisa mesafede , dusuk hizlarda ve ayni hizlanma verilerinde karsilik gelen yakit tuketimi olarak yapmaliyiz zaten fark oradan cikiyor , konuyu acan arkadaslarin konuyu abarttiklari zaten ortada ama genele bakarsak haklilar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tam tersine benzinli araçlar üst hızlarda-yüksek devirlerde farkını göstermeye başlar. Çünkü devir aralığı geniş ve yüksek devirlerde bile kayda değer tork verebiliyor. Torkun değeri kadar, o torku hangi devirde verdiği de önemli. Benzer araçlar arasında benzinli olanın maksimum hızının dizele göre daha yüksek olması da gösterir zaten bu durumu.

    2015 model 110hp 1.2 tsi golf 175nm tork uretiyor. Benim 1.6 cdti 115 hp ve 270nm torklu aracim rampalarda golf kadar iyi degil diyorsun. yazilarindan bunu anladim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öner kullanıcısına yanıt
    Herhangi bir araç daha kötüdür demedim ki. Büyük ihtimalle kafa kafaya gider golf ile. Çünkü olay sadece torkun büyüklüğü değil, o torku verdiği devir, motorun maksimum devri, vites oranları vs. bunlar belirliyor performans karakterini.
    Edit: Şimdi baktım golf'ün ağırlığı 1220 kg. Sizin araç daha ağırsa büyük ihtimalle golf daha iyi gidecektir.
    Bunların dışında da çok fazla değişken var. Mesela benim aracım 1.8 atmosferik (122 beygir 170nm tork) ve rampalarda beni geçebilen 1.6 turbo dizel olmadı. Kağıt üzerinde bakarsanız tork değerleri arasında uçurum var. Ama araçların ağırlıklarından lastiklerin çapına, kasanın aerodinamisinden şoförün ağırlığına kadar çok fazla değişken var işin içinde.

    Turbo benzinlilerde biraz dizel mantığı hakim. Turbo sayesinde max tork alt devirlere çekiliyor, bu sayede düşük devirlerde rahat kullanabiliyorsunuz. Ama asıl can alıcı nokta redline'ın aynı kalması. Bu sayede son devire kadar efektif şekilde hızlanabiliyor benzinli araçlar. Bu açıdan atmosferik de olsa gitmeme gibi bir durum söz konusu değil. Basınca onlar da gidiyor.

    Burada her motorun kendine göre avantajı ve dezavantajı var. Ben sürekli sakin kullanırım, vitesle falan işim olmaz diyenler için dizel ekonomi de sağlıyorsa mantıklı olan odur. Ama ben yeri geldi mi acımadan basarım, o sesi duyar keyif alırım diyen birisine yakıt da çok sıkıntı değilse benzinli daha mantıklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ocak 2019; 14:38:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank W.

    Ne kadar bilgisiz bir yorum. Benzinli arabanın 0-100 değerlerinin daha yüksek olması daha yüksek devir çevirmesinden kaynaklanır 2 litre dizelleri tokatlıyor demişsin ama attığın örnekler bile 1.6 dizel. İşte o tork cart curt dediğiniz olay 100 den sonra etkisini göstermeye başlar dizel hafif hafif öne geçer ama arada dağlar kadar fark yoktur. Bu tabiki sert kullanım için geçerli bir de bunun şehiriçi kullanım işine baktığımızda benzinlinin 3000 devirde vites düşürüp çıktığı rampayı dizel 2000 devirde vites yükseltip tamamlar. Bunları yaparken benzinde anlık 20 lt görürsün dizelde ise 8 litre.
    Keşke hiç cevap vermeseydiniz; bilgisiz dedikten sonra bunları yazmak ? Max. hızda da benzinli daha hızlıdır; devir arttı mı güç artar. Dizel de max. tork belli devir aralığındadır(1500- 2750 arası gibi) ve devir yukseldikçe tork azalır, boşa devir çevirmeye başlar. Arkadaş zaten gerekeni söylemiş. Ha bir de unutmadan; Bugatti, Ferrari vs. ile bu engin bilgilerinizi paylaşın, belki hatırınıza bir dizel Bugatti üretirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brky -- 15 Ocak 2019; 15:6:28 >




  • Hüsami kullanıcısına yanıt
    Olayı, hıza ben getirmedim, önceki sayfalarda getirilmişti zaten. Ben sadece cevap verdim. Ayrıca benzinli motorun performans için ne kadar yakıta ihtiyaç duyduğu veya yakması ile ilgili bir şey söylediğimi hatırlamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brky -- 15 Ocak 2019; 15:4:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Herhangi bir araç daha kötüdür demedim ki. Büyük ihtimalle kafa kafaya gider golf ile. Çünkü olay sadece torkun büyüklüğü değil, o torku verdiği devir, motorun maksimum devri, vites oranları vs. bunlar belirliyor performans karakterini.
    Edit: Şimdi baktım golf'ün ağırlığı 1220 kg. Sizin araç daha ağırsa büyük ihtimalle golf daha iyi gidecektir.
    Bunların dışında da çok fazla değişken var. Mesela benim aracım 1.8 atmosferik (122 beygir 170nm tork) ve rampalarda beni geçebilen 1.6 turbo dizel olmadı. Kağıt üzerinde bakarsanız tork değerleri arasında uçurum var. Ama araçların ağırlıklarından lastiklerin çapına, kasanın aerodinamisinden şoförün ağırlığına kadar çok fazla değişken var işin içinde.

    Turbo benzinlilerde biraz dizel mantığı hakim. Turbo sayesinde max tork alt devirlere çekiliyor, bu sayede düşük devirlerde rahat kullanabiliyorsunuz. Ama asıl can alıcı nokta redline'ın aynı kalması. Bu sayede son devire kadar efektif şekilde hızlanabiliyor benzinli araçlar. Bu açıdan atmosferik de olsa gitmeme gibi bir durum söz konusu değil. Basınca onlar da gidiyor.

    Burada her motorun kendine göre avantajı ve dezavantajı var. Ben sürekli sakin kullanırım, vitesle falan işim olmaz diyenler için dizel ekonomi de sağlıyorsa mantıklı olan odur. Ama ben yeri geldi mi acımadan basarım, o sesi duyar keyif alırım diyen birisine yakıt da çok sıkıntı değilse benzinli daha mantıklı.
    muhtemelen yanlış anladın.
    rampada seni geçen 1.6 dizel olmadı dedin.
    Sen kaç devirle çıkıyorsun o rampayı da 1.6 dizel seni geçemiyor?
    5000 devire dayayınca benim tek silindir push motor da 2 kişi ile çıkıyor rampayı.

    sen o rampoayı çıkarken anlıkyakıt tüketimin 20lt gösterirken senin geçtiğin 1.6 dizel araç 8lt gösteriyordur emin ol.


    benim bahsettiğim olay aynı devir bandında motorların ürettiği güç ve döndürme kuvveti.
    Zira dizel motorlar güçlü oldukları için yüksek devir çevirme ihtiyacı hissetmezler.
    1750 devirde 270 nm tork üretiyor bendeki araç.
    2000 devirde 3 e atıyorum, devir 1300 lere düşüyor ve rampa yukarı hala kendini toparlıyor ve çıkıyor.
    sen aynı olayı denediğinde rampada kalacaksın, bahsettiğim olay bu.
    yani bendeki 1.6 dizel 1300 devire kadar düşüp daha yüksek viteste olmasına rağmen kendini toparlıyor.

    Bir tsi ile bunu deneyebilirsin.




  • Öner kullanıcısına yanıt
    Dizel motorun şayet fazla güç üretiyorsa bile bunu turbo ile yaptığını unutuyorsun. Dizel daha az yakıyor verimlilik açısından iyi bir noktada. Lakin dizellerin uzun strok oranları onları yavaş devirlenen devri de sevmeyen aletler yapıyor. Bunun üstüne bi de uzun şanzıman oranları eklenince daha da yavaş devirlenmek zorunda kalıyor. Ama şanzıman oranları uzun olmasa zaten ekonomik olma özelliğini kaybeder. Tamamen olmasa bile. Sonuç olarak dizelin yüksek hızlarda soluğu kesilir. Performans konusu dizelden benzine yakışır. Ekonomi yük taşıma işleri de dizelin işidir. Benzinli motor daha iyi devirlenir daha hızlı devirlenir daha kısa şanzıman oranları kullanabilir bu da ayrıca devirlenme hızına yardımcı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öner kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketimi işin farklı boyutu, ben safi performans konuşuyorum. Benzinli araç evet daha fazla yakıyor, tüketim makası daha geniş. O yüzden ben tüketimi en aza indirmek isterim diyenler için ve çok km yapanlar için dizel daha mantıklı.



    Şimdi performans kısmına gelirsek.

    Siz olayı en baştan yanlış değerlendiriyorsunuz. İki arabaya da düşük devir çevirtip bak dizel daha güçlü demek elma ile armutu kıyaslamak oluyor. Zaten benzinli arabanın özellikle atmosferik olanların olayı tamamen devir çevirme üzerine kurulu. Dizel araba maksimum tork bandında kalacaksa, benzinliyi niye en ölü devrinde tutuyoruz?

    Ben bahsettiğim denemelerde yokuşu dip gaz çıkıyorum, ama dizel araç da dip gaz çıkıyor.

    Şimdi böyle deyince her yokuşu çıkmak için dip gaz yaptığım anlaşılmasın, normal günlük sürüşlerde yokuşların çoğunda vites düşürmeye gerek kalmıyor (araç otomatik, zaten ihtiyaç olursa kendisi düşürüyor).

    Ben hiç düşük hacim TSI kullanmadım, ama onların da alt devirleri turbo sayesinde gayet dolu. Çok bayılacaklarını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ocak 2019; 16:0:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öner kullanıcısına yanıt
    Dizel motorlar güçlü olduğundan değil yapıları gereği benzinli motora göre daha düşük devir çevirirler. Benzinli motorlar her zaman daha güçlüdür, zaten ürettikleri beygir güçlerinden çok kolay anlaşılır. Dizelin torku yüksektir ve bu nedenle taşımacılıkta kullanılır. Tork güç değildir. Saman alevi gibi kısa devir aralığında araca verilir. Bazı kullanıcılar da hızlı gittiklerini sanır. Benzinli motorda tork düşük ancak daha geniş devir aralığında verilir. Gerçek hızlanma budur. Dizel motorun tek artısı benzinli motora göre daha ekonomik olmasıdır.
    Yanlışım varsa düzeltin
  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.