Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

'0' Oto Fiyatlarının artması devlet politikası olabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
42
Cevap
0
Favori
687
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> '0' Oto Fiyatlarının artması devlet politikası olabilir mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2857 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    Devletin asıl suçu vergi koymak değil, üretimi teşvik etmemek . Ayni oranda bir suç bizlerdede var oda yerli üretim araclari tercih etmememiz. Dışarıya para akışına çanak tutulduğu sürece hep
    Pahali araclar kullanmaya devam edecegiz .

    Hocam ithal araçlar pahalı da yerli üretimler uygun mu? Benim en çok isyan ettiğim noktalardan birisi bu .
    Firmalar yerli üretim yapıyor , yerli araca haliyle talep fazla oluyor , bu defa da hemen fiyatı şişiriyorlar .
    Avrupadan japonyadan amerikadan gelen arabalar yerli üretilenlerden daha ucuza satılıyor iyi mi
    Corolla , civic , fluence , clio örneklerine bakın , yerli üretimin bi tek firmaların lehine olduğunu görürsünüz.
    En basitinden corolla ile aurise bakın , auris bağımsız süspansiyon da dahil olmak üzere daha fazla donanım sunuyor , ta ingiltereden geliyor ama Corolladan çok daha ucuza satılıyor , demem o ki yerli üretim olunca firmalar bunun karını tüketiciye değil kendi ceplerine yansıtıyor ...

    Hocam Honda & Toyota vs.. Fabrikaların cari açığa doğrudan bir etkisi yoktur.( Para yine adamlara gidiyor)
    Para bizde kalmıyor.
    Bize faydası istihdam.

    Hocam benim demek istediğim cari açık vs. değil.
    Türkiyede üretilen bir otomobilin maliyeti , avrupada japonyada veya amerikada üretilenden kesinlikle daha azdır .
    Sırf gemilerle gelmesi bile başlı başına maliyet.
    Haliyle insan bekliyor ki yerli üretimler nispeten ucuz olsun ama aksine daha pahalılar .

    Evet bu konuda haklısınız.
    3-5bin daha ucuz olması lazım iken 3-5bin daha pahalı.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4094 Mesaj

    Ben Renault almak istedim yine ama Renault kendini aldırmamak atmosfere çarptırdı fiyatları. Yahu 52 bine 2011'de aldığım araca navigasyon ekliyorum bir de gündüz farı var ekstradan, 72 bin tl fiyat çekiyorlar e yuh ya. Yuh değil mi ?
    |
    |
    hunter06 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Bu ülkede yaşamanın bedeli bu kadar ağır olmamalı
  • Firma Yetkilisi
    8068 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Ben Renault almak istedim yine ama Renault kendini aldırmamak atmosfere çarptırdı fiyatları. Yahu 52 bine 2011'de aldığım araca navigasyon ekliyorum bir de gündüz farı var ekstradan, 72 bin tl fiyat çekiyorlar e yuh ya. Yuh değil mi ?

    Oyle tabi c sinif bir araba benim gözümde 50 55 ten bir kuruş fazla verilmez , yerli arac almak bir parca istihdam yaratsada daha uygun satilmasi cok zor oyle bir iyilik yapmazlar .



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    fiyatlar ve iletişim için http://www.fahrikuyumculuk.com email:ferhatde@hotmail.com 0535 619 77 30
  • Yarbay
    15013 Mesaj
    Aç gözlü distribütör>vergi>döviz kuru
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    453 Mesaj
    Amac vergi koyarak talebi frenlemek boylece dis ticaret acigini daha dogrusu cari acigi frenlemek olsa, ithal araclara vergi ya da baska kisitlamalar getirilir o mumkun degil gumruk birligi kazigi yuzunden.

    Yerli uretim tesvik edilir dicem, zaten maksimum seviyede destek veriliyor arazi vergi tesvik vs. Ama bunun karsiliginda tuketiciye ucuz arac satimi var mi, bana kalirsa azbucuk fiat haric yok.

    Ekonomi su anda tuketim uzerine ve bunun kredilenmesi uzerine kurulu, bu parasal genislemeyi ve toplumun bir sekilde zenginlesmesini borcla da olsa sagliyor. Talebin bu kadar cok olmasinin bir baska sebebide kayitdisi kazancin yuksek olmasi yani tabiri caizse kirli cikin olmasi milletin. 22 bine spark satilcani duyunca ihtiyaci olsun olnasin herkes saldirdi, hatta birisi evde 4 arac var bu da market vs icin kullanirim dedi agzim acik kaldi, sicak firsatlarda 100 tller havada ucuyor, adam 50 kg cay aliyor evine.

    Neyse uzattik. Sonucta ekonomi bu talebe bagli, bu talebi kisacak vergi politikasi uygulanmiyor, gelir politikasi araci olarak kullaniliyor. Son bir cumle kredi karti taksit sayisinin azsltilmasi bence buyuk bir yanlis, umarin bugune kadar oyle yada boyle basarili olan ekonomi yonetimi pisman olmaz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    7882 Mesaj
    devlet politikası vatandaşı öpmek olduğuna göre neden olmasın.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    8071 Mesaj
    İşin enteresan tarafı, tamam devlet öpüyor ama vatandaşında öpüldükçe öpülesi geliyor.

    Artan rakamlara rağmen, araç satışları azalmıyor.
    _____________________________
    Mercedes-Benz C-Klasse W202 C200 Kompressor

    Gökteki yıldızı Allah, yerdekini Benz yarattı. Teşekkürler Benz :)
  • Yarbay
    3571 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    İşin enteresan tarafı, tamam devlet öpüyor ama vatandaşında öpüldükçe öpülesi geliyor.

    Artan rakamlara rağmen, araç satışları azalmıyor.

    lüks özenitimiz
    cazip krediler
    sonumuzu düşünmekten acizlik
    2. el araç mı alınır kesin bir bit yeniği vardır da satıyodur kalıp düşüncelerimiz
    vs vs...
    _____________________________
    ToyotAvensis T27/11' Romano LPG Risn OBD2/
    Eğil de Kulak ver ceddine.Türk'e Kefen giydirmek hangi itin haddine!!!
  • Yarbay
    8071 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    İşin enteresan tarafı, tamam devlet öpüyor ama vatandaşında öpüldükçe öpülesi geliyor.

    Artan rakamlara rağmen, araç satışları azalmıyor.

    lüks özenitimiz
    cazip krediler
    sonumuzu düşünmekten acizlik
    2. el araç mı alınır kesin bir bit yeniği vardır da satıyodur kalıp düşüncelerimiz
    vs vs...

    Bütün sorunlarımız eğitimsizlikten geçiyor aslında. Her zaman dediğim gibi ; "EĞİTİM ŞART."
    |
    |
    _____________________________
    Mercedes-Benz C-Klasse W202 C200 Kompressor

    Gökteki yıldızı Allah, yerdekini Benz yarattı. Teşekkürler Benz :)
  • Yarbay
    2050 Mesaj
    asıl sıkıntı üretimde. ithalatın bu kadar çok olmasının nedeni yerli üretim olmaması, üretim yok dışardan almak gerekiyor. sadece otomobil olarak değil ülke olarak tüm kullandığımız ürünlerde bu geçerli. burda a ürününü üretmek 15$ iken, ithal edilince çok daha az oluyor, böyle olunca kimse üretime yanaşmıyor tüm para yabancı sermayeye akıyor. düzgün gelir olmayınca devlette dayıyor vergiyi açığı kapatmak için. birde şöyle bişey kendimiz türk malı ürünleri almıyoruz ki bunu yabancıya satalım
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1998 Mesaj
    Bizde devlet, kendine aldığının,aynısından veya daha iyisini de bana al diyor almışken...



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1469 Mesaj
    Bu ülkede ne geliyorsa basımıza vergi kaçıranlar yüzünden geliyor. Herkes adam gibi vergisini verse boyle sorunlar olmaz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2028 Mesaj
    Enerji de dışa bağımlı olduğumuz sürece çari açığımız gittikçe artmaya devam edecektir.Dövizde ki artış dolar Euro kuru otomobil fiyatlarını ciddi anlamda şişirmiş durumda.

    Yerli üretilen otomobiller de ağırlıklı parçalarının yurtdışından gelmesi ve burada üretilen parçaların hammaddesi de dövize endeksli olduğundan,örneğin yerli üretim dediğimiz Toyota Corolla ithal muadillerine göre pahalı bile kalabiliyor fiyat olarak.
    |
    |
    _____________________________
    Gerçekler acıdır,acıtır.

    Chevrolet Yeni Aveo Sedan 1.3 Lt Dizel Saten Gri 2012,5 Model
  • Yarbay
    3453 Mesaj
    Devlet cari açığı ve banka kredilerini frenlemek için otomotiv sektörüne yüklendi , elektronik sektörüne de aynı yüklenme yapılmalı bence. Bu konuda destekliyorum. Yanlız yerli üretim konusunda teşvikler yetersiz bu nedenlede eleştiriyorum.

    Konunun özeti ise devlet paran varsa al yoksa elinde olanla idare et diyor.
    |
    |
    _____________________________
    BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR.

    ''Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür. O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür".
  • Yüzbaşı
    401 Mesaj

    üretime teşvik konusunda size katılıyorum ama yerli üretim araçlar bence pahalı en azından nakliye ücretinin fiyatlara yansımaması gerektiğini düşünüyorum
    |
    |
    hunter06 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2403 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Sıfır araba alacak arkadaşlara sesleniyorum Gidin alın ve en az 5 yıl kullanın.
    Seçimden sonra ya ek vergi gelecek ya da gelecek.
    Bu arada büyük kısmı distribütör kazığı.
    Chevrolet satabiliyorsa hepsi satabilir.
    Aracın vergisiz fiyatı =x
    Vergiler eklenmiş fiyatı = x + %40x + %18x =y aracın vergili fiyatı

    y +%25y = aracın satış fiyatı
    %25y distribütör kazığı.

    Subaru nün xvde
    bmwnin 316da
    Audinin a3de
    Mitsubishi nin outlander ve Space starda.

    ...(böyle gider)

    Tüm bunlar enerji & otomotiv & Elektronik( yarı iletkenler ) sektörlerinde turkiyenin uretmemesi veya uretememesinden kaynaklanıyor.

    Elektrikli araç geliştirme çalışmaları devam ederken bir çelişkiyi de atlıyorlar.Tamam iyi petrol gelmiyecek , araba gelmiyecek , Cari açık azalacak ama biz elektrik üretmek için rusyadan gaz alıyoruz.
    Ya gaz & petrol çıkarmamız ya da nükleer santral kurmamız gerekiyor (hes olmayan bölgelere) ki elektriği hunharca harcayalım.



    Otomobil,yakıt,pahalılık,kazık,tr ekonomisi,cari açık ilişkilerini en iyi anlatan forum yazısı.tebrik ederim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Binbaşı
    1351 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mvn_

    Bu ülkede ne geliyorsa basımıza vergi kaçıranlar yüzünden geliyor. Herkes adam gibi vergisini verse boyle sorunlar olmaz.

    çarpık vergi sistemi olduktan sonra , vergi kaçıran da olur ,
    bir işletme ,vergisini kanunlara uygun olarak öderse , 3 yılda sıfırı tüketiyor ,
    ben demiyorum , sayın Şükrü Kızılot söylüyor .
    dolaylı vergilerden gelen nakıt para varken , mükelleflerden gelecek para ikinci planda kalıyor
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    89 Mesaj
    Devletin sıfır araçlardan mtv ve ötv almadığını düşünelim bir an için... Emin olun araç fiyatlarında tüketici lehine hiçbir oynama olmaz. Vergiye giden fark olduğu gibi firmaların cebine gider. Kısacası devletin fiyat artışları karşısında bir çıkarı olamaz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2857 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Sıfır araba alacak arkadaşlara sesleniyorum Gidin alın ve en az 5 yıl kullanın.
    Seçimden sonra ya ek vergi gelecek ya da gelecek.
    Bu arada büyük kısmı distribütör kazığı.
    Chevrolet satabiliyorsa hepsi satabilir.
    Aracın vergisiz fiyatı =x
    Vergiler eklenmiş fiyatı = x + %40x + %18x =y aracın vergili fiyatı

    y +%25y = aracın satış fiyatı
    %25y distribütör kazığı.

    Subaru nün xvde
    bmwnin 316da
    Audinin a3de
    Mitsubishi nin outlander ve Space starda.

    ...(böyle gider)

    Tüm bunlar enerji & otomotiv & Elektronik( yarı iletkenler ) sektörlerinde turkiyenin uretmemesi veya uretememesinden kaynaklanıyor.

    Elektrikli araç geliştirme çalışmaları devam ederken bir çelişkiyi de atlıyorlar.Tamam iyi petrol gelmiyecek , araba gelmiyecek , Cari açık azalacak ama biz elektrik üretmek için rusyadan gaz alıyoruz.
    Ya gaz & petrol çıkarmamız ya da nükleer santral kurmamız gerekiyor (hes olmayan bölgelere) ki elektriği hunharca harcayalım.



    Otomobil,yakıt,pahalılık,kazık,tr ekonomisi,cari açık ilişkilerini en iyi anlatan forum yazısı.tebrik ederim.

    Saolun hocam.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1851 Mesaj

    Emin misiniz, bu fabrikalar sonucta ihracat yapıyor ve dogrudan cari açığa etki ediyor. İstihdam, vergi ve döviz olarak dönüşü var bu fabrikaların.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sevket861 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
google reklamları
son dakika
SEO
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,312
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.