Şimdi Ara

'0' Oto Fiyatlarının artması devlet politikası olabilir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hunter06 kullanıcısına yanıt
    Ben Renault almak istedim yine ama Renault kendini aldırmamak atmosfere çarptırdı fiyatları. Yahu 52 bine 2011'de aldığım araca navigasyon ekliyorum bir de gündüz farı var ekstradan, 72 bin tl fiyat çekiyorlar e yuh ya. Yuh değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Ben Renault almak istedim yine ama Renault kendini aldırmamak atmosfere çarptırdı fiyatları. Yahu 52 bine 2011'de aldığım araca navigasyon ekliyorum bir de gündüz farı var ekstradan, 72 bin tl fiyat çekiyorlar e yuh ya. Yuh değil mi ?

    Oyle tabi c sinif bir araba benim gözümde 50 55 ten bir kuruş fazla verilmez , yerli arac almak bir parca istihdam yaratsada daha uygun satilmasi cok zor oyle bir iyilik yapmazlar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aç gözlü distribütör>vergi>döviz kuru
  • Amac vergi koyarak talebi frenlemek boylece dis ticaret acigini daha dogrusu cari acigi frenlemek olsa, ithal araclara vergi ya da baska kisitlamalar getirilir o mumkun degil gumruk birligi kazigi yuzunden.

    Yerli uretim tesvik edilir dicem, zaten maksimum seviyede destek veriliyor arazi vergi tesvik vs. Ama bunun karsiliginda tuketiciye ucuz arac satimi var mi, bana kalirsa azbucuk fiat haric yok.

    Ekonomi su anda tuketim uzerine ve bunun kredilenmesi uzerine kurulu, bu parasal genislemeyi ve toplumun bir sekilde zenginlesmesini borcla da olsa sagliyor. Talebin bu kadar cok olmasinin bir baska sebebide kayitdisi kazancin yuksek olmasi yani tabiri caizse kirli cikin olmasi milletin. 22 bine spark satilcani duyunca ihtiyaci olsun olnasin herkes saldirdi, hatta birisi evde 4 arac var bu da market vs icin kullanirim dedi agzim acik kaldi, sicak firsatlarda 100 tller havada ucuyor, adam 50 kg cay aliyor evine.

    Neyse uzattik. Sonucta ekonomi bu talebe bagli, bu talebi kisacak vergi politikasi uygulanmiyor, gelir politikasi araci olarak kullaniliyor. Son bir cumle kredi karti taksit sayisinin azsltilmasi bence buyuk bir yanlis, umarin bugune kadar oyle yada boyle basarili olan ekonomi yonetimi pisman olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • devlet politikası vatandaşı öpmek olduğuna göre neden olmasın.
  • İşin enteresan tarafı, tamam devlet öpüyor ama vatandaşında öpüldükçe öpülesi geliyor.

    Artan rakamlara rağmen, araç satışları azalmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    İşin enteresan tarafı, tamam devlet öpüyor ama vatandaşında öpüldükçe öpülesi geliyor.

    Artan rakamlara rağmen, araç satışları azalmıyor.

    lüks özenitimiz
    cazip krediler
    sonumuzu düşünmekten acizlik
    2. el araç mı alınır kesin bir bit yeniği vardır da satıyodur kalıp düşüncelerimiz
    vs vs...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    İşin enteresan tarafı, tamam devlet öpüyor ama vatandaşında öpüldükçe öpülesi geliyor.

    Artan rakamlara rağmen, araç satışları azalmıyor.

    lüks özenitimiz
    cazip krediler
    sonumuzu düşünmekten acizlik
    2. el araç mı alınır kesin bir bit yeniği vardır da satıyodur kalıp düşüncelerimiz
    vs vs...

    Bütün sorunlarımız eğitimsizlikten geçiyor aslında. Her zaman dediğim gibi ; "EĞİTİM ŞART."
  • asıl sıkıntı üretimde. ithalatın bu kadar çok olmasının nedeni yerli üretim olmaması, üretim yok dışardan almak gerekiyor. sadece otomobil olarak değil ülke olarak tüm kullandığımız ürünlerde bu geçerli. burda a ürününü üretmek 15$ iken, ithal edilince çok daha az oluyor, böyle olunca kimse üretime yanaşmıyor tüm para yabancı sermayeye akıyor. düzgün gelir olmayınca devlette dayıyor vergiyi açığı kapatmak için. birde şöyle bişey kendimiz türk malı ürünleri almıyoruz ki bunu yabancıya satalım
  • Bizde devlet, kendine aldığının,aynısından veya daha iyisini de bana al diyor almışken...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ülkede ne geliyorsa basımıza vergi kaçıranlar yüzünden geliyor. Herkes adam gibi vergisini verse boyle sorunlar olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enerji de dışa bağımlı olduğumuz sürece çari açığımız gittikçe artmaya devam edecektir.Dövizde ki artış dolar Euro kuru otomobil fiyatlarını ciddi anlamda şişirmiş durumda.

    Yerli üretilen otomobiller de ağırlıklı parçalarının yurtdışından gelmesi ve burada üretilen parçaların hammaddesi de dövize endeksli olduğundan,örneğin yerli üretim dediğimiz Toyota Corolla ithal muadillerine göre pahalı bile kalabiliyor fiyat olarak.
  • Devlet cari açığı ve banka kredilerini frenlemek için otomotiv sektörüne yüklendi , elektronik sektörüne de aynı yüklenme yapılmalı bence. Bu konuda destekliyorum. Yanlız yerli üretim konusunda teşvikler yetersiz bu nedenlede eleştiriyorum.

    Konunun özeti ise devlet paran varsa al yoksa elinde olanla idare et diyor.
  • hunter06 kullanıcısına yanıt
    üretime teşvik konusunda size katılıyorum ama yerli üretim araçlar bence pahalı en azından nakliye ücretinin fiyatlara yansımaması gerektiğini düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Sıfır araba alacak arkadaşlara sesleniyorum Gidin alın ve en az 5 yıl kullanın.
    Seçimden sonra ya ek vergi gelecek ya da gelecek.
    Bu arada büyük kısmı distribütör kazığı.
    Chevrolet satabiliyorsa hepsi satabilir.
    Aracın vergisiz fiyatı =x
    Vergiler eklenmiş fiyatı = x + %40x + %18x =y aracın vergili fiyatı

    y +%25y = aracın satış fiyatı
    %25y distribütör kazığı.

    Subaru nün xvde
    bmwnin 316da
    Audinin a3de
    Mitsubishi nin outlander ve Space starda.

    ...(böyle gider)

    Tüm bunlar enerji & otomotiv & Elektronik( yarı iletkenler ) sektörlerinde turkiyenin uretmemesi veya uretememesinden kaynaklanıyor.

    Elektrikli araç geliştirme çalışmaları devam ederken bir çelişkiyi de atlıyorlar.Tamam iyi petrol gelmiyecek , araba gelmiyecek , Cari açık azalacak ama biz elektrik üretmek için rusyadan gaz alıyoruz.
    Ya gaz & petrol çıkarmamız ya da nükleer santral kurmamız gerekiyor (hes olmayan bölgelere) ki elektriği hunharca harcayalım.



    Otomobil,yakıt,pahalılık,kazık,tr ekonomisi,cari açık ilişkilerini en iyi anlatan forum yazısı.tebrik ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvn_

    Bu ülkede ne geliyorsa basımıza vergi kaçıranlar yüzünden geliyor. Herkes adam gibi vergisini verse boyle sorunlar olmaz.

    çarpık vergi sistemi olduktan sonra , vergi kaçıran da olur ,
    bir işletme ,vergisini kanunlara uygun olarak öderse , 3 yılda sıfırı tüketiyor ,
    ben demiyorum , sayın Şükrü Kızılot söylüyor .
    dolaylı vergilerden gelen nakıt para varken , mükelleflerden gelecek para ikinci planda kalıyor
  • Devletin sıfır araçlardan mtv ve ötv almadığını düşünelim bir an için... Emin olun araç fiyatlarında tüketici lehine hiçbir oynama olmaz. Vergiye giden fark olduğu gibi firmaların cebine gider. Kısacası devletin fiyat artışları karşısında bir çıkarı olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Sıfır araba alacak arkadaşlara sesleniyorum Gidin alın ve en az 5 yıl kullanın.
    Seçimden sonra ya ek vergi gelecek ya da gelecek.
    Bu arada büyük kısmı distribütör kazığı.
    Chevrolet satabiliyorsa hepsi satabilir.
    Aracın vergisiz fiyatı =x
    Vergiler eklenmiş fiyatı = x + %40x + %18x =y aracın vergili fiyatı

    y +%25y = aracın satış fiyatı
    %25y distribütör kazığı.

    Subaru nün xvde
    bmwnin 316da
    Audinin a3de
    Mitsubishi nin outlander ve Space starda.

    ...(böyle gider)

    Tüm bunlar enerji & otomotiv & Elektronik( yarı iletkenler ) sektörlerinde turkiyenin uretmemesi veya uretememesinden kaynaklanıyor.

    Elektrikli araç geliştirme çalışmaları devam ederken bir çelişkiyi de atlıyorlar.Tamam iyi petrol gelmiyecek , araba gelmiyecek , Cari açık azalacak ama biz elektrik üretmek için rusyadan gaz alıyoruz.
    Ya gaz & petrol çıkarmamız ya da nükleer santral kurmamız gerekiyor (hes olmayan bölgelere) ki elektriği hunharca harcayalım.



    Otomobil,yakıt,pahalılık,kazık,tr ekonomisi,cari açık ilişkilerini en iyi anlatan forum yazısı.tebrik ederim.

    Saolun hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emin misiniz, bu fabrikalar sonucta ihracat yapıyor ve dogrudan cari açığa etki ediyor. İstihdam, vergi ve döviz olarak dönüşü var bu fabrikaların.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    Emin misiniz, bu fabrikalar sonucta ihracat yapıyor ve dogrudan cari açığa etki ediyor. İstihdam, vergi ve döviz olarak dönüşü var bu fabrikaların.

    Dövizi bize kalacak olsa Honda salak mı buraya açsın.?
    Ha doblo , linea , fiorino gibi %50 Türk malı araçlar %50 etkilerler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.