Şimdi Ara

'0' Oto Fiyatlarının artması devlet politikası olabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilindiği gibi sıfır araç fiyatları aldı başını gidiyor.En Büyük nedeni devletin uyguladığı yüksek vergi sistemi.(Bana Göre)

    Sonuç olarak devlet aşırı vergi koyarak araç sayısının artmamasını böylece şehirlerdeki trafik yoğunluğunun azalmasını ve ithalat-ihracat makasının açılamamasını mı istiyor?

    Tabii ki araç fiyatlarının artmasında arz talep ve kurnaz satıcıların etkisi bulunuyor ama en önemli neden bana göre vergi gibi?

    Sizce durum nasıldır?
    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 11 Aralık 2013; 14:51:08 >



  • Devlet sıfır araç alımını hep destelemiştir zira 3-5 yıl önce satışlar azalınca bayiler kapanmasın diye ötv muafiyeti gelmişti, ben böyle hatırlıyorum. Tabi o zaman ben de para yoktu. Hoş gene yok da neyse...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devletin asıl suçu vergi koymak değil, üretimi teşvik etmemek . Ayni oranda bir suç bizlerdede var oda yerli üretim araclari tercih etmememiz. Dışarıya para akışına çanak tutulduğu sürece hep
    Pahali araclar kullanmaya devam edecegiz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamemen para ile alakalı.Devletin trafiği şehirdeki yogunluğu kalabalıgı falan düşündüğü yok.Çizilen pembe tablolara,lafta büyüyen Türkiye ekonomisine ki ( gene baronlar para babaları ensesi kalınlar büyüyor,halkta bir büyüme yok ) rağmen cari açık gene patlamış.Eylül ayında yaklaşık 3.28 milyar dolar olarak açıklanan cari açık 3.37 milyar dolara revize edildi.
  • takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafik yoğunluyla vergi eşleştirmesi olsa olsa kuzey avrupa ülkelerinde filan olur. Türkiye ye gelmesi için bir yüzyıl daha geçmesi lazım, ayrıca trafik yoğunluğu bütün ülkede sıkıntılı olsa da metropoller kadar değil, ayrıca trafik yoğunluğunu gidermek çok zor bir olay, altyapıyı komple değiştirseniz dahi önünü bir yere kadar alabiliyorsunuz. Zannetmem yani, vergiyi arttırıyor çünkü gider çok gelir yok.
  • Devlet cari acigin artmamasi icin vergiyi koyuyor talep olmasin, oyuzden yerli otomobil istiyor , fakat soylede bi durum var vergi mukellefi her esnaf vergi odemek yerine sifir arac aliyor ornegin yillik 15 bin ortalama vergi oduyorsa 60 bin lik arac alip 4 yila yayiyor ve vergi yerine para disari gidiyor, piyasadaki artisin%70 i bu nedenden kaynaklaniyor,, buna cozum gelmesi lazim arac yerine eve tesvik etsin veya yeni is yeride acabilir fakat millet is yeri acmak yerine arabaya sariliyor,, bunun onlemini alirsa 1 yilda 550 bin arac yerine ancak 150 bin arac satilir, memur adam arac alir biner esnaflar daha luks daha luks diyerek degisiyor cunku zarari yok vergi yerine arac aliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yiyen yiyene, yiyen yiyene. devlet iyi ayakta kalıyor vallahi. Vergiler olmasa vah halimize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vergiler en son geçen yıl %3 kadar arttı , öncesinde epeydir sabitti hatırladığım kadarıyla.
    Araba satışının artması trafik kadar dış ticarete de sorun olarak yansıyor , bununla birlikte devletin de en temiz ve net vergi kalemi motorlu taşıtlar.
    Dolayısıyla devlet satışlar artsın mı istiyor , artmasın mı kestiremiyorum. Bununla birlikte daha fazla yerli üretim oranı istedikleri kesin .
    Artan fiyatlara gelince , talep arttığı için fiyatlar da artıyor bununla birlikte enflasyon mvzusunu da gözardı etmemek lazım .
    Ayrıca artan işçilik maliyetleri , artan hammadde maliyetleri , artan nakil maliyetleri vs. gibi unsurlar var .
    İlaveten arabalar geçen yıllara göre daha da gelişiyor , daha fazla donanım daha fazla detay daha fazla lüks sunmak zorundalar rekabet için .
    Bu da fiyatlara yansıyor haliyle . Araba fiyatlarında artışı ben çok anormal karşılamıyorum , bununla birlikte ülkemizde "normal olmayan bir artışın olduğu" da gerçek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    Devletin asıl suçu vergi koymak değil, üretimi teşvik etmemek . Ayni oranda bir suç bizlerdede var oda yerli üretim araclari tercih etmememiz. Dışarıya para akışına çanak tutulduğu sürece hep
    Pahali araclar kullanmaya devam edecegiz .

    Hocam ithal araçlar pahalı da yerli üretimler uygun mu? Benim en çok isyan ettiğim noktalardan birisi bu .
    Firmalar yerli üretim yapıyor , yerli araca haliyle talep fazla oluyor , bu defa da hemen fiyatı şişiriyorlar .
    Avrupadan japonyadan amerikadan gelen arabalar yerli üretilenlerden daha ucuza satılıyor iyi mi
    Corolla , civic , fluence , clio örneklerine bakın , yerli üretimin bi tek firmaların lehine olduğunu görürsünüz.
    En basitinden corolla ile aurise bakın , auris bağımsız süspansiyon da dahil olmak üzere daha fazla donanım sunuyor , ta ingiltereden geliyor ama Corolladan çok daha ucuza satılıyor , demem o ki yerli üretim olunca firmalar bunun karını tüketiciye değil kendi ceplerine yansıtıyor ...




  • Şehir yoğunluğunu düşünen bir yönetim olsa bugüne dek yaptığı tüm uygulamaların tersini yapardı...
  • Sıfır araba alacak arkadaşlara sesleniyorum Gidin alın ve en az 5 yıl kullanın.
    Seçimden sonra ya ek vergi gelecek ya da gelecek.
    Bu arada büyük kısmı distribütör kazığı.
    Chevrolet satabiliyorsa hepsi satabilir.
    Aracın vergisiz fiyatı =x
    Vergiler eklenmiş fiyatı = x + %40x + %18x =y aracın vergili fiyatı

    y +%25y = aracın satış fiyatı
    %25y distribütör kazığı.

    Subaru nün xvde
    bmwnin 316da
    Audinin a3de
    Mitsubishi nin outlander ve Space starda.

    ...(böyle gider)

    Tüm bunlar enerji & otomotiv & Elektronik( yarı iletkenler ) sektörlerinde turkiyenin uretmemesi veya uretememesinden kaynaklanıyor.

    Elektrikli araç geliştirme çalışmaları devam ederken bir çelişkiyi de atlıyorlar.Tamam iyi petrol gelmiyecek , araba gelmiyecek , Cari açık azalacak ama biz elektrik üretmek için rusyadan gaz alıyoruz.
    Ya gaz & petrol çıkarmamız ya da nükleer santral kurmamız gerekiyor (hes olmayan bölgelere) ki elektriği hunharca harcayalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    Devletin asıl suçu vergi koymak değil, üretimi teşvik etmemek . Ayni oranda bir suç bizlerdede var oda yerli üretim araclari tercih etmememiz. Dışarıya para akışına çanak tutulduğu sürece hep
    Pahali araclar kullanmaya devam edecegiz .

    Hocam ithal araçlar pahalı da yerli üretimler uygun mu? Benim en çok isyan ettiğim noktalardan birisi bu .
    Firmalar yerli üretim yapıyor , yerli araca haliyle talep fazla oluyor , bu defa da hemen fiyatı şişiriyorlar .
    Avrupadan japonyadan amerikadan gelen arabalar yerli üretilenlerden daha ucuza satılıyor iyi mi
    Corolla , civic , fluence , clio örneklerine bakın , yerli üretimin bi tek firmaların lehine olduğunu görürsünüz.
    En basitinden corolla ile aurise bakın , auris bağımsız süspansiyon da dahil olmak üzere daha fazla donanım sunuyor , ta ingiltereden geliyor ama Corolladan çok daha ucuza satılıyor , demem o ki yerli üretim olunca firmalar bunun karını tüketiciye değil kendi ceplerine yansıtıyor ...

    Hocam Honda & Toyota vs.. Fabrikaların cari açığa doğrudan bir etkisi yoktur.( Para yine adamlara gidiyor)
    Para bizde kalmıyor.
    Bize faydası istihdam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Devlet arac vergilerini artirinca mutlu olmaz , caydirmaya calisiyor benzin e zam yapmak bise kazandirmaz ordanda caydirici olsun diye zam yapiyor, bunlara zam gelince ohhh devlet somuruyor diye bakmamak lazim zaten bu kullanimlar disa bagimlilik azaldiginda , asil ozaman feraha kavusucaz devlette nefes alacak disariya verdigimiz paralar not artislariyla fazlasiyla bize gelecek, yani mevzu devletin otv si kdv si vs degil devlet bu durumdan memnun degil ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    +1 Evet
    Cari açık = Dövizin yükselmesi= Enflasyon (gizli)=Zam dalgası=Vergi Bindirme buradan dolaylı olarak kazık her birimize girmekte, yerli oto da olsa ithalata bağımlı olarak üretildiği için fark eden bir şey yok çok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    Devletin asıl suçu vergi koymak değil, üretimi teşvik etmemek . Ayni oranda bir suç bizlerdede var oda yerli üretim araclari tercih etmememiz. Dışarıya para akışına çanak tutulduğu sürece hep
    Pahali araclar kullanmaya devam edecegiz .

    Hocam ithal araçlar pahalı da yerli üretimler uygun mu? Benim en çok isyan ettiğim noktalardan birisi bu .
    Firmalar yerli üretim yapıyor , yerli araca haliyle talep fazla oluyor , bu defa da hemen fiyatı şişiriyorlar .
    Avrupadan japonyadan amerikadan gelen arabalar yerli üretilenlerden daha ucuza satılıyor iyi mi
    Corolla , civic , fluence , clio örneklerine bakın , yerli üretimin bi tek firmaların lehine olduğunu görürsünüz.
    En basitinden corolla ile aurise bakın , auris bağımsız süspansiyon da dahil olmak üzere daha fazla donanım sunuyor , ta ingiltereden geliyor ama Corolladan çok daha ucuza satılıyor , demem o ki yerli üretim olunca firmalar bunun karını tüketiciye değil kendi ceplerine yansıtıyor ...

    Benim yerli uretim dememin sebebi ulkemizin azda olsa bu isten para kazanabilmesi adina yoksa ucuz satilmiyor tabikide ama ulkemiz yeterince zenginlestiginde bu vergiler dusecektir. Buna katki saglamak bu birazda bizlerin görevi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bu haberleri vermek sıkar biraz...Artık gerçeği söylemek yasak ülkede...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    Devletin asıl suçu vergi koymak değil, üretimi teşvik etmemek . Ayni oranda bir suç bizlerdede var oda yerli üretim araclari tercih etmememiz. Dışarıya para akışına çanak tutulduğu sürece hep
    Pahali araclar kullanmaya devam edecegiz .

    Hocam ithal araçlar pahalı da yerli üretimler uygun mu? Benim en çok isyan ettiğim noktalardan birisi bu .
    Firmalar yerli üretim yapıyor , yerli araca haliyle talep fazla oluyor , bu defa da hemen fiyatı şişiriyorlar .
    Avrupadan japonyadan amerikadan gelen arabalar yerli üretilenlerden daha ucuza satılıyor iyi mi
    Corolla , civic , fluence , clio örneklerine bakın , yerli üretimin bi tek firmaların lehine olduğunu görürsünüz.
    En basitinden corolla ile aurise bakın , auris bağımsız süspansiyon da dahil olmak üzere daha fazla donanım sunuyor , ta ingiltereden geliyor ama Corolladan çok daha ucuza satılıyor , demem o ki yerli üretim olunca firmalar bunun karını tüketiciye değil kendi ceplerine yansıtıyor ...

    Hocam Honda & Toyota vs.. Fabrikaların cari açığa doğrudan bir etkisi yoktur.( Para yine adamlara gidiyor)
    Para bizde kalmıyor.
    Bize faydası istihdam.

    Hocam benim demek istediğim cari açık vs. değil.
    Türkiyede üretilen bir otomobilin maliyeti , avrupada japonyada veya amerikada üretilenden kesinlikle daha azdır .
    Sırf gemilerle gelmesi bile başlı başına maliyet.
    Haliyle insan bekliyor ki yerli üretimler nispeten ucuz olsun ama aksine daha pahalılar .




  • Bence önemli bir ayrıntıyı atlamışsınız.

    Makarnayla ekmek yemek gibi birşey, Türkiye'de verginin vergisi alınıyor. Galiba fiyatların ilk kısmı şöyle olacak.

    Aracın vergisiz fiyatı = x
    ÖTVli fiyatı = (1+0.4)x
    KDV dahil = 1.4*(1+0.18) x = 1.652x
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    Devletin asıl suçu vergi koymak değil, üretimi teşvik etmemek . Ayni oranda bir suç bizlerdede var oda yerli üretim araclari tercih etmememiz. Dışarıya para akışına çanak tutulduğu sürece hep
    Pahali araclar kullanmaya devam edecegiz .

    Hocam ithal araçlar pahalı da yerli üretimler uygun mu? Benim en çok isyan ettiğim noktalardan birisi bu .
    Firmalar yerli üretim yapıyor , yerli araca haliyle talep fazla oluyor , bu defa da hemen fiyatı şişiriyorlar .
    Avrupadan japonyadan amerikadan gelen arabalar yerli üretilenlerden daha ucuza satılıyor iyi mi
    Corolla , civic , fluence , clio örneklerine bakın , yerli üretimin bi tek firmaların lehine olduğunu görürsünüz.
    En basitinden corolla ile aurise bakın , auris bağımsız süspansiyon da dahil olmak üzere daha fazla donanım sunuyor , ta ingiltereden geliyor ama Corolladan çok daha ucuza satılıyor , demem o ki yerli üretim olunca firmalar bunun karını tüketiciye değil kendi ceplerine yansıtıyor ...

    Hocam Honda & Toyota vs.. Fabrikaların cari açığa doğrudan bir etkisi yoktur.( Para yine adamlara gidiyor)
    Para bizde kalmıyor.
    Bize faydası istihdam.

    Hocam benim demek istediğim cari açık vs. değil.
    Türkiyede üretilen bir otomobilin maliyeti , avrupada japonyada veya amerikada üretilenden kesinlikle daha azdır .
    Sırf gemilerle gelmesi bile başlı başına maliyet.
    Haliyle insan bekliyor ki yerli üretimler nispeten ucuz olsun ama aksine daha pahalılar .

    Evet bu konuda haklısınız.
    3-5bin daha ucuz olması lazım iken 3-5bin daha pahalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.