Şimdi Ara

0 arabaya tüp takmaları rezalet değil mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    1.6cc ve altı hacimli araçlar için konuşuyorum.

    turbo motorlu araç kullanıyorum. önceki aracım atmosferikti. karbüratörlüye de bindim.

    şehir yaşamı için turbo motor ideal. hele trafiği bol şehirler için turbosuz hayat gerçekten zor.

    fakat trafiksiz bir yerde kullanıyorsanız atmosferik de gayet güzel.
    uzun yolda yüksek devirlerde aracınızı daha az yorarak seyahat ediyorsunuz.
    ikisinin de tadı ayrı yani.

    bence asıl sorun atmosferik motoru yoğun trafikte kullanmaya çalışmakta.
    yapamazsınız demiyorum ama hayatı zorlaştırmanın anlamı yok bence.

    Aslında bütün olay güç ile alakalı. güç-tork / devir çizelgeleri vardır arabaların. Al onu. Beğendiğin bir aracınkine bak. O eğrilerin altına düşmeyen bir atmosferik arabaya bin. Gene mutlu olursun.

    Atmosferik araçlarda bu eğriler çok daha stabildir bu arada. Turbo araç belli bir devir aralığında belli torkları, belli beygir güçlerini verebilir. Bir güç patlaması yaşamak şeklinde... Bir arabanın motor gücünü söylerken o çizelgedeki maksimum değerleri söylüyoruz. 1.6 turbo 185 beygir motor, güç/devir grafiğine bakıyorsun, sivri bir dağ çiziyor mesela. Yanına koy 160 beygir bir atmosferiğin çizelgesini, çok daha stabil değerler görürsün. İşte o atmosferik motor, öbür motorun içinden geçer performans anlamında.

    O yüzden turbo/değil falan bunları bırakmak lazım. Güç-tork/devir eğrilerini alıp ona göre konuşmak lazım. Ancak bizim ÖTV ve MTV'li dünyamızda dediğiniz üç aşağı beş yukarı doğru olmuş oluyor. Ona lafım yok. Ancak işin bilimsel kısmı yukarıdaki gibi.

    1.4 turbo veya 1.6 turbo motorlu araçla mı daha konforlu bir şehir içi deneyimi yaşarsın, yoksa 2.0 atmosferikle mi? Tabii ki 2.0 atmosferikle. Çünkü abuk subuk tork/güç patlamaları olmayacağı için, özellikle yokuş yukarı kalkışlarda gaz ayarını kaçırırsan atmosferik araba çok daha geç patiye düşecektir. Çok net bir durumdur bu.

    Bu arada ben ölümüne turbocuyum ha, yanlış anlaşılmasın. Ancak benim turboya bakış açım şu: 2.0 araba mı alacağım? Tercihen turbo alayım. 1.6 araba mı alacağım? Tercihen turbo alayım. Yani 2.0 atmosferik mi, 1.6 turbo mu gibi karşılaştırmalara girmem. Aynı motor büyüklüğünde tercihen turbo isterim. Bir de yeni nesil sümüklüböcek turbolarına da fena gıcığım. Benim ilk turbo arabam 94 Saab 900 idi. Delikanlı gibi. Turbo devirlerine girdiğinde pısırık pısırık değil, gümbür gümbür sesini duyardın. Zaten kafayı koltuğa yapıştırırdı. Sağdaki yolcu öne eğilip de göğüsten bir şey alamaz. Şimdiki sümüklü böceklere çok gıcık oluyorum o yüzden...

    elbette 2-3 litrelik atmosferik 1 tonluk aracı gayet güzel kaldırır konforu da verir.
    hemde dediğin gibi daha stabil lineer bir şekilde verir. ihtiyacın olmayan tork için turbo basıncını yükseltip turbo ömrünü azaltmamış olursun.

    fakat türkiye şartları bizi 1.6 litre hacim altında itiyor. bu şartlar içinde turbolu önerdim.
    hatta berbat trafikli şehirlerde yaşamıyorlarsa atmosferik almalılar.

    fakat istanbul gibi şehirlerde atmosferik artık olmuyor. heryer turbo dizel dolu.
    ışıklarda kalkaren bile biraz ekonomik kalkayım derseniz arkanızda korna çalanlar sağınızdan geçenler oluyor.
    çünkü turbo ve küçük hacimli olmalarına rağmen 0-40 km arasında çok iyi hızlanıyorlar.

    atmosferik kullanırken hırsımı uzun yolda alıyordum fakat hayatım istanbul içinde geçiyor. dolayısıyla uzun yolda keyif veren 1.6 litrelik atmosferik mütevazi motor şehir içinde gereksiz bir yük haline geliyor




  • orcnd kullanıcısına yanıt
    turbo-küçük motorlu arabalar kalkışta turbo avantajını kullanıyorsa zaten ekonomi yapmıyorlar.

    ARacı ekonomik kullanmak için en kötü ülkelerden biri Türkiye. Çok sabırlı olmak gerekiyor.

    Sağınızdan solunuzdan geçen araçlar yüzünden strese girip siz de o hızlanma eğrisinde atmosferik araçla gitseniz, turbo araçlardan çok yakmazsınız.

    Çünkü turbo araçların verimi ile atmosferik araçların verimi hemen hemen aynıdır. Benzer bir ağırlıkta benzer bir gücü talep ederseniz, benzer bir yakıt tüketimi elde edersiniz.

    Kısaca, turbo - atmosferik fark etmez. Etraftaki mallardan strese giriyorsanız zaten ekonomi yapamazsınız. Ekonomi yapamayacaksanız, strese girdiğinizde abanın gaza, bağırtın arabayı. Atmosferik de gider.

    ------------

    Ancak aynı hacimde atmosferik araçla turbo aracı karşılaştırmak abes tabii ki. 1.2 turbo ile 1.6'yı, 1.6 turbo ile 2.0'ı karşılaştırırsın. Bu tarz seçeneklerde yakıt tüketiminde de, performansta da çok bir şey değişmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    1.6cc ve altı hacimli araçlar için konuşuyorum.

    turbo motorlu araç kullanıyorum. önceki aracım atmosferikti. karbüratörlüye de bindim.

    şehir yaşamı için turbo motor ideal. hele trafiği bol şehirler için turbosuz hayat gerçekten zor.

    fakat trafiksiz bir yerde kullanıyorsanız atmosferik de gayet güzel.
    uzun yolda yüksek devirlerde aracınızı daha az yorarak seyahat ediyorsunuz.
    ikisinin de tadı ayrı yani.

    bence asıl sorun atmosferik motoru yoğun trafikte kullanmaya çalışmakta.
    yapamazsınız demiyorum ama hayatı zorlaştırmanın anlamı yok bence.

    Çok merak ettim, turbo motorlu bir aracın şehir içi trafiği ile ne gibi bir alakası var??? Deminden beri düşünüyorum, bir alaka kuramadım.

    basitçe özetlersem.
    şehir içi trafikte bolca dur kalk yapmak gerekiyor.

    araçların kalkış performansını etkileyen şey tork değeridir.
    atmosferik motorlarda maximum torku yüksek devirlerde alabiliyorsun.
    turbolularda ise düşük devirlerde bu torka erişebiliyorsun.

    dolayısıyla kalkış için gereken torka hem daha hızlı hemde daha az yakıtla ulaşıyorsun.
    buda şehir içinde ekonomi ve performans sağlıyor.


    üst devirlerde ise durum tersine dönüyor. fakat şehir içinde üst devirlere ihtiyaç yok.
    bu yüzden şehir içinde turbolu motoru tercih ediyorum.

    skyactive gibi teknolojiler bu farkı biraz kapatıyor ama yinede turbonun yerini tutmaz.

    Hocam söylediğiniz bence mantıksız. Zaten şehir içinde bir trafik ışığından, diğerine kadar olan mesafede yapacağınız hız belli zaten. Önceki aracım 1,3 atmosferik benzinli ve üstelik LPG li idi. Şimdiki aracım Turbo Dizel, şehir içinde kullanım olarak arasında en ufak bir fark yok. Fark şehir dışına çıkınca, özellikle yokuş tırmanırken, ve araç sollarken ortaya çıkıyor.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.