Şimdi Ara

0 arabaya tüp takmaları rezalet değil mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı ( 1 Mobil Cihaz )
43
Cevap
0
Favori
960
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Motorlu Araçlar Konu Dışı >> 0 arabaya tüp takmaları rezalet değil mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    974 Mesaj
    Yıl olmuş 2018 malum çöp markalar gelmiş arabaya tüp takıp satmaya çalışıyor??

    Bazı markalar şehir dışı 4.5 4.7 fabrika verisi verirken bu uyduruk markalar çağın gerisinde kalarak hala şehir dışı bile 6-7 lt FABRİKA tüketim verileri yazıyorlar ve bu araçlar kapış kapış gidiyor. Ne alakaysa bi de bu çöp arabalara ayılıp bayılanlar araba profesörü kesiliyor başımıza ve ekonomik motorlu araçların hepsine çöp diye yafta yapıştırıyor... Bİ DE FABRİKA ÇIKIŞLI TÜPLÜ VERİYORLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Night Stalker Batman -- 16 Kasım 2017; 1:5:17 >



    |
    |
    _____________________________
    YAMAHA R25 - BMW 640, JOHN COOPER WORKS COUNTRYMAN 1.6 218HP
  • Hocam arkadaşın abartısına abartılı bir cevap yazdım sadece. Yani, mübalağa yaptım.

    Yoksa dizel ile bir alıp veremediğim yok. İhtiyaçlar ve tercihler meselesi. Mesela bundan 2 sene kadar öncesine kadar dizel benim için oldukça mantıksız olurdu. Çünkü evim ile işim arasındaki mesafe sadece 4 kilometreydi. Üstelik iş yerimin değişmesi gibi bir ihtimal de kesinlikle yoktu. Bütçem 100 bin lira bile olsa LPG'li bir araç tercih ederdim. Çünkü güzergahım kısa, dizel araç ısınamadan kontak kapatmam gerekecek. Oysa LPG'li araç 500 metre içerisinde gaza geçen, dakikalar sonra tamamen ısınan bir yapıya sahip olacaktı. Bu hem motor ömrü, hem yakıt, hem konfor anlamında bana avantaj olacaktı.
    Sonra, önce evi taşıdım. İş yerim ile evimin arası 14 (Hatta daha az trafik olan diğer güzergahtan 18) kilometre oldu. O durumda dizel benim için mantıklı olabilirdi. Ancak LPG'de burada bir handikap taşımıyordu. Eğer araç değiştirme arefesine gelseydim, hem LPG'li hem dizel araç bakardım. Ama bahsettiğiniz 80k bandına geldikten sonra mesela 1.6 dizel Polo giriş paketi 86 bin TL iken 1.0 TSI Golf 92 bin TL olarak çıkıyor karşımıza. Dizele binmek yerine sınıf yükseltmek mümkün (Ya şimdi VW motoruna LPG pek olası değil ama örnek vermek için bu iki modeli sundum. Aynı fiyat farkı başka markalarda da var). Üstelik VW söz konusu olunca 1.0 TSI motor sakin kullanımda tutumlu, 1.6'ya göre de vergi avantajı var mesela. Ya da aynı Polo'yu 1.0 TSI motorla sadece 3 bin lira fark verip otomatik ve full donanım alabiliyorum.

    Yoksa dizele bir düşmanlığım yok. Sadece ihtiyaçlar ve tercihler meselesi.

    1.6cc ve altı hacimli araçlar için konuşuyorum.

    turbo motorlu araç kullanıyorum. önceki aracım atmosferikti. karbüratörlüye de bindim.

    şehir yaşamı için turbo motor ideal. hele trafiği bol şehirler için turbosuz hayat gerçekten zor.

    fakat trafiksiz bir yerde kullanıyorsanız atmosferik de gayet güzel.
    uzun yolda yüksek devirlerde aracınızı daha az yorarak seyahat ediyorsunuz.
    ikisinin de tadı ayrı yani.

    bence asıl sorun atmosferik motoru yoğun trafikte kullanmaya çalışmakta.
    yapamazsınız demiyorum ama hayatı zorlaştırmanın anlamı yok bence.

  • Yüzbaşı
    970 Mesaj
    Buralar karışır



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    25483 Mesaj
    Bunu alın buradan



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
  • Yarbay
    13870 Mesaj
    Şakaysa komik değil, ciddiyse çok komik.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Yüzbaşı
    974 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şakaysa komik değil, ciddiyse çok komik.

    Di mi şaka gibi olay yahu. Gidip 120-150 bin lira arabaya veriyorsun allahın tofaşçısı gibi kapalı otoparka giremiyosun falan



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    YAMAHA R25 - BMW 640, JOHN COOPER WORKS COUNTRYMAN 1.6 218HP
  • Yarbay
    2337 Mesaj
    1.6cc ve altı hacimli araçlar için konuşuyorum.

    turbo motorlu araç kullanıyorum. önceki aracım atmosferikti. karbüratörlüye de bindim.

    şehir yaşamı için turbo motor ideal. hele trafiği bol şehirler için turbosuz hayat gerçekten zor.

    fakat trafiksiz bir yerde kullanıyorsanız atmosferik de gayet güzel.
    uzun yolda yüksek devirlerde aracınızı daha az yorarak seyahat ediyorsunuz.
    ikisinin de tadı ayrı yani.

    bence asıl sorun atmosferik motoru yoğun trafikte kullanmaya çalışmakta.
    yapamazsınız demiyorum ama hayatı zorlaştırmanın anlamı yok bence.
    _____________________________
  • Yarbay
    3910 Mesaj
    Ben motosiklete lpg dusunuyorum siz neyi tartisiyorsunuz? :D bu duruma geldim artik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 10ff -- 16 Kasım 2017; 1:38:53 >
    |
    |
  • Yarbay
    13870 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Night Stalker Batman


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şakaysa komik değil, ciddiyse çok komik.

    Di mi şaka gibi olay yahu. Gidip 120-150 bin lira arabaya veriyorsun allahın tofaşçısı gibi kapalı otoparka giremiyosun falan

    Valla benim arabada da var tüp, gerçi ben Allah'ın Tofaşçısı diye aşağıladığınız güruh ile benzer bir konumdayım. Arabamı 18000 liraya almıştım. Zannediyorum ki fakir yakıtı olan LPG'yi kullanmamda sakınca yok.

    Ancak, bugün olsun, bundan 20 sene önce olsun, fabrikadan LPG ile çıkan (Banttan LPG ile iniyor) arabalar varken LPG'yi bu kadar "tü kaka" nitelemek yanlış.

    Sonuçta daha ekonomik bir çözümse LPG'li olarak binersiniz. Ben de mesela 100 bin liralık arabaya 15 bin lira fark verip de kışın ısınmak bilmeyen, tar tar tar diye çalışan araba alanları anlamıyorum o zaman. Madem yargılayacağız buyrun o zaman. Ben de üst sınıfa geçebileceği parayı sırf az yakmak uğruna gürültülü çalışan, ısınmayan, yakıt seçen motorlu arabalara veren insanları yargılıyorum?

    Ayrıca bahsettiğiniz turbo benzinli arabalar da çok masum değil. Azıcık zorlamaya geldi mi yakıtı lıkır lıkır içiyor. 1.2 TSI motorun yük altında benim külüstür 2.0 atmosferikten fazla yaktığını gördüm ben. Belki 12 litre yakıyorum ama LPG ile 36 kuruşa geliyor. 1.2 TSI kasa kasa 6 litre yaksa yine 35-36 kuruşa gelecek.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL




  • Binbaşı
    1663 Mesaj
    LPG zamlanınca, ekonomisi kalmadı artık derler. Benzin zamlanınca lpg çağ dışıdır derler. Bu böyl sürüp gider..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3559 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Night Stalker Batman


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şakaysa komik değil, ciddiyse çok komik.

    Di mi şaka gibi olay yahu. Gidip 120-150 bin lira arabaya veriyorsun allahın tofaşçısı gibi kapalı otoparka giremiyosun falan

    Valla benim arabada da var tüp, gerçi ben Allah'ın Tofaşçısı diye aşağıladığınız güruh ile benzer bir konumdayım. Arabamı 18000 liraya almıştım. Zannediyorum ki fakir yakıtı olan LPG'yi kullanmamda sakınca yok.

    Ancak, bugün olsun, bundan 20 sene önce olsun, fabrikadan LPG ile çıkan (Banttan LPG ile iniyor) arabalar varken LPG'yi bu kadar "tü kaka" nitelemek yanlış.

    Sonuçta daha ekonomik bir çözümse LPG'li olarak binersiniz. Ben de mesela 100 bin liralık arabaya 15 bin lira fark verip de kışın ısınmak bilmeyen, tar tar tar diye çalışan araba alanları anlamıyorum o zaman. Madem yargılayacağız buyrun o zaman. Ben de üst sınıfa geçebileceği parayı sırf az yakmak uğruna gürültülü çalışan, ısınmayan, yakıt seçen motorlu arabalara veren insanları yargılıyorum?

    Ayrıca bahsettiğiniz turbo benzinli arabalar da çok masum değil. Azıcık zorlamaya geldi mi yakıtı lıkır lıkır içiyor. 1.2 TSI motorun yük altında benim külüstür 2.0 atmosferikten fazla yaktığını gördüm ben. Belki 12 litre yakıyorum ama LPG ile 36 kuruşa geliyor. 1.2 TSI kasa kasa 6 litre yaksa yine 35-36 kuruşa gelecek.

    Dizel konusunda bu kadar abartıya katılmıyorum.



    Soğuk motorda sesli çalışması okey ama ısınmak bilmeyen veya sesini tar tar tar diye nitelemek çok yanlış.Ya siz güncel dizel motorlu araç kullanmadınız ya da bizim kullandıklarımız dizel motor değil.



    LPG rezilliktir,sallanma-rölantide titreme geyiğine girmeyeceğim ancak bana göre de dizel dururken LPG'li araca binmek çok mantıksız.



    Senin için söylemiyorum ama 50-80 bin bandında araçlara binipte LPG seviciliği yapmak çok saçma.Aralık daha genişte olabilir tabi.



    Eline Bluehdi motor versek ağzının suyu akacak insanlar LPG seviciliği yapıyor ya asıl gülünç olan o.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2014 Bmw 320i ED Sportline Plus-Melbourne Kırmızısı

    2018 Ford Fiesta 1.5 TDCI Titanium-Aytozu Gri




  • Yarbay
    13870 Mesaj

    Hocam arkadaşın abartısına abartılı bir cevap yazdım sadece. Yani, mübalağa yaptım.

    Yoksa dizel ile bir alıp veremediğim yok. İhtiyaçlar ve tercihler meselesi. Mesela bundan 2 sene kadar öncesine kadar dizel benim için oldukça mantıksız olurdu. Çünkü evim ile işim arasındaki mesafe sadece 4 kilometreydi. Üstelik iş yerimin değişmesi gibi bir ihtimal de kesinlikle yoktu. Bütçem 100 bin lira bile olsa LPG'li bir araç tercih ederdim. Çünkü güzergahım kısa, dizel araç ısınamadan kontak kapatmam gerekecek. Oysa LPG'li araç 500 metre içerisinde gaza geçen, dakikalar sonra tamamen ısınan bir yapıya sahip olacaktı. Bu hem motor ömrü, hem yakıt, hem konfor anlamında bana avantaj olacaktı.
    Sonra, önce evi taşıdım. İş yerim ile evimin arası 14 (Hatta daha az trafik olan diğer güzergahtan 18) kilometre oldu. O durumda dizel benim için mantıklı olabilirdi. Ancak LPG'de burada bir handikap taşımıyordu. Eğer araç değiştirme arefesine gelseydim, hem LPG'li hem dizel araç bakardım. Ama bahsettiğiniz 80k bandına geldikten sonra mesela 1.6 dizel Polo giriş paketi 86 bin TL iken 1.0 TSI Golf 92 bin TL olarak çıkıyor karşımıza. Dizele binmek yerine sınıf yükseltmek mümkün (Ya şimdi VW motoruna LPG pek olası değil ama örnek vermek için bu iki modeli sundum. Aynı fiyat farkı başka markalarda da var). Üstelik VW söz konusu olunca 1.0 TSI motor sakin kullanımda tutumlu, 1.6'ya göre de vergi avantajı var mesela. Ya da aynı Polo'yu 1.0 TSI motorla sadece 3 bin lira fark verip otomatik ve full donanım alabiliyorum.

    Yoksa dizele bir düşmanlığım yok. Sadece ihtiyaçlar ve tercihler meselesi.
    |
    |
    kartalus kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL




  • Yüzbaşı
    970 Mesaj
    Aslında boşuna tartışıyoruz otomobillerin ve yakıt türünün seçimi tamamen ihtiyaçlar ve bütçe



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    297 Mesaj
    Benzin neredeyse 6 lira olmuş memlekette. Asıl rezalet varsa bu noktada var.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3559 Mesaj

    Sizin gibi bilinçli müşterileri tenzih ederek yazdım zaten mesajı hocam yanlış anlamayın.



    Böyle bilinçli şekilde tercih yapıyorsanız ne mutlu.LPG'ye körü körüne bağlananlaraydı asıl lâfım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2014 Bmw 320i ED Sportline Plus-Melbourne Kırmızısı

    2018 Ford Fiesta 1.5 TDCI Titanium-Aytozu Gri
  • Binbaşı
    1298 Mesaj
    Bi yandan zamlara ağliyorlar diger yandan sıfır araç almaya devam ediyorlar, benim kafada buna basmiyor..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
      Ölüm en büyük uyarıcıdır.
      Nasihat isteyene ölüm yeter.
  • Yarbay
    10213 Mesaj
    Ferrariye tüp takmaya çalışan bir zihniyetimiz var hocam.

    Yarın öbür gün yelle çalışacak bu arabalar artık bir kit çıkardık deseler, kuru fasulye kıtlığı yaşarız



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    10213 Mesaj

    O yine bişey değil benzin fiyatı çıkıyor adam pahalı benzinle işe gidiyorum diye övünüyor 10 lirada olsa alırım şeklimiz olsun diyen bile var



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Ch4ylak kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    353 Mesaj
    arkadaşlar ciddiye almayin, aynı kişiler cevre kirliliginden dem vurur ondan sonra lpg ye laf ederler, bu insanlar cok zekidir, isi abartıp en kirli yakitin lpg olduğunu en temiz yakitinda dizel olduğunu iddia edebilirler... dolayısıyla tamam doğru soyluyorsun deyip gecmek lazim...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    5 Not

    amma ciddiye aldınız jettacı uçan batmanı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör kartalus
    _____________________________
  • Teğmen
    132 Mesaj
    Benzin aşırı pahalı. Geçen hafta 100 liralık benzin aldım 18 litre bile gelmedi. Aracım ortalama 7.5 litre tüketiyor. Lpg ye yeni zam gelmesine rağmen 93 liraya fullüyorum yaklaşık 30 litre ve lpg de 8.5-9 litre arası yakıyor. Buyurun hesabını siz yapın. Yılda 35k - 40k km yapan birisiyim ekonomik yöntem varken neden pahalıyı seçeyim? Lpg, benzinden iyidir demiyorum dikkat ederseniz ekonomik olduğunu söylüyorum. Akaryakıttaki vergiler azalsada bizde sadece benzinde binebilsek.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
Canlı Tv izle
Bey Azura
son dakika
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,453
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.