Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

0 / 1 olayi nedir nasil meydana gelir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
12
Cevap
0
Favori
248
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> 0 / 1 olayi nedir nasil meydana gelir?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    305 Mesaj
    merhaba arkadaslar, medya dersimizde hocamiz bilgisayarlarin sistemleri hakkinda biraz bahsetti.. 0 ve 1 uzerine kuruluyormus hersey, eger bileniniz varsa olayi biraz daha acabilirlermi? cok yabanci kalmisiz olaya. tesekkurler



    |
    |
    _____________________________
    (cunku benim dünyamda ölümsüzlük seni sevmek demektir..)
  • Binbaşı
    1402 Mesaj
    neden hocana sorup bizede anlatmıyorsun, bizde öğrenmiş oluruz sayende
    |
    |
    _____________________________
    BrokenSword
  • Yüzbaşı
    305 Mesaj
    hocam fazla bahsetmedi, eger ogrenseydim zaten sormazdim
    |
    |
    _____________________________
    (cunku benim dünyamda ölümsüzlük seni sevmek demektir..)
  • Yarbay
    9370 Mesaj
    abıcım bılıyosunkı ıslemcı bellı bı sıstemle ıslem gorur. bu da matematık tabanlı logarıtma dır..ordan gelıyo yane o 1011101110111 bole bısı olması gerek..suan baktıgın monıtordekı aralıklarda aynı.benım bıldıgım kadarıyla bu.ama ıllakı daha mantıklı bı acıklaması vardır
    |
    |
    _____________________________
    Moulin Rouge!
    "Yanlış adamla dövüşüyor olsanız bile en azından doğru silah seçin."
  • Yarbay
    3092 Mesaj
    bilgisayarlar ikili (binary) sisteme göre çalışırlar. cpu'nun içindeki transistörler 0 ise kapalı 1 ise açıktır (tam terside olabilir, hep karıştırırım bunu). 1 ve 0 lara bit adı verilir. bu bir ve sıfırlardan 8 tanesi bir araya gelirse bir byte oluşturur. günümüzdeki işlemciler 32 ve 64 bit'tir. yani bir byte oluşturmak için bu 1 ve 0 ların 32 veya 64 adedinin yan yana gelmesi gerekir. işlemci bir çevrimde bu 1 ve 0 lardan 32 veya 64 adedini işleyebilir. e tabi işlemcinin bir saniye içinde bu işlemi milyarlarca kez tekrarladığını düşünürsek ortaya korkunç bir veri işleme kapasitesi çıkar. bit sayısı arttıkça veri işleme kapasitesi de artar. mesela günümüz ekran kartları kendi içersinde 256bit veri taşıyabiliyor. bu da oyunların yüksek grafik detayında ve yüksek çözünürlükte adam gibi çalışabilmesi için ihtiyaç olan verinin işlemci (gpu) tarafından işlenebilmesini sağlıyor.

    umarım açıklayabildim.
    |
    |
    _____________________________




  • Çavuş
    65 Mesaj
    eski bilgisayarlarda ( salon kadar büyük oldukari dönemlerde ) o 0 ve 1 ler birer lamba idi ...
    yanar yada sönerlerdi durumlarini belirtmek için (murdock a ekliecek bişi bulamadim da :) )
    |
    |
  • Yarbay
    3092 Mesaj
    eh o zaman transistör icad edilmemişti elbet. hatta radyoların bile içinde o lambalardan vardı o zamanlar.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    534 Mesaj
    selam
    bu dersi ben 8088 ailesi ve mikroişlemciler ve 8051 microdenetleyiciler konusunda ben anlatıyorum o dersi ama burada açıklamak biraz zor
    |
    |
    _____________________________
    AMD Athlon 64 3000+ S939 Epox 9NPA+Ultra ASUS Extreme EN6600GT TOP Limited Edition 512 MB DDR 400 Twinmos 160 GB seagate SATA NCQ Nec 3520A DVD-RW Zyxel H600 R1 Series ADSL 17" Philips 107E Philips MMS 460 5.1 hoparlör microsoft Kablolu Optik set
  • Yüzbaşı
    534 Mesaj
    selam
    ayrıca yukarıda bahsedilenler yani transistörler yerine kullanılanlar lamba değil vakum tüpleridir. daha sonra yarı iletkenlerin icadı ile transistörler kullanılmaya başlandı. o bahsediler diotun yerine kullanılan neon lambalardır. İçinden geçen elektirik akımı geçen bir tel vardır telin direncine göre lamba farklı renkte yanar. kavram karmaşası var
    |
    |
    _____________________________
    AMD Athlon 64 3000+ S939 Epox 9NPA+Ultra ASUS Extreme EN6600GT TOP Limited Edition 512 MB DDR 400 Twinmos 160 GB seagate SATA NCQ Nec 3520A DVD-RW Zyxel H600 R1 Series ADSL 17" Philips 107E Philips MMS 460 5.1 hoparlör microsoft Kablolu Optik set
  • Yarbay
    10190 Mesaj
    bitrate i byte kavrmıyla karıştırmadan sadece bitrate /yol genişliği olarak incelesek.. zira byte ın standard olarak birçok iç dahili ve harici iletişimde geçerli olan 1/8 lik bir oranı var.. bitrate daha ziyade makinenin seviyesinde işlem kompleksliğini artırıyor ve sonuç daha az döngüde daha çok işlem..
    |
    |
    _____________________________


    Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..
  • Yarbay
    9370 Mesaj
    acharad ne dedın acaba.cok yabancı kaldım bu sozler bitrate felan acarmısın lutfen
    |
    |
    _____________________________
    Moulin Rouge!
    "Yanlış adamla dövüşüyor olsanız bile en azından doğru silah seçin."
  • Yarbay
    3092 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Lieutenant

    selam
    ayrıca yukarıda bahsedilenler yani transistörler yerine kullanılanlar lamba değil vakum tüpleridir. daha sonra yarı iletkenlerin icadı ile transistörler kullanılmaya başlandı. o bahsediler diotun yerine kullanılan neon lambalardır. İçinden geçen elektirik akımı geçen bir tel vardır telin direncine göre lamba farklı renkte yanar. kavram karmaşası var



    doğru, karıştırdım yine :)
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1581 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: murdocklawless

    bilgisayarlar ikili (binary) sisteme göre çalışırlar. cpu'nun içindeki transistörler 0 ise kapalı 1 ise açıktır (tam terside olabilir, hep karıştırırım bunu). 1 ve 0 lara bit adı verilir. bu bir ve sıfırlardan 8 tanesi bir araya gelirse bir byte oluşturur. günümüzdeki işlemciler 32 ve 64 bit'tir. yani bir byte oluşturmak için bu 1 ve 0 ların 32 veya 64 adedinin yan yana gelmesi gerekir. işlemci bir çevrimde bu 1 ve 0 lardan 32 veya 64 adedini işleyebilir. e tabi işlemcinin bir saniye içinde bu işlemi milyarlarca kez tekrarladığını düşünürsek ortaya korkunç bir veri işleme kapasitesi çıkar. bit sayısı arttıkça veri işleme kapasitesi de artar. mesela günümüz ekran kartları kendi içersinde 256bit veri taşıyabiliyor. bu da oyunların yüksek grafik detayında ve yüksek çözünürlükte adam gibi çalışabilmesi için ihtiyaç olan verinin işlemci (gpu) tarafından işlenebilmesini sağlıyor.

    umarım açıklayabildim.


    bize de fizikçi böyle bi şey açıklamaya çalıştı ama anlatamadı. zaten anlatım konusunda pek iyi değil.
    0-1 açık kapalı olaraktan bi şifreleme oluşturuyor. kapalı olunca mı ne devre tamamlanıyor ve akım geçiyor gibi bişeyler vardı ama salladım galiba...
    |
    |
    _____________________________
    Sony 40'' KD3550---Playstation3 40GB Pal---Sixaxis&Dualshock3---Yellow Dog 6.0---Logitech LX710---GT5-COD4-FIFA08-Metal Gear Solid 4-GTA 4-Resistance 2-Uncharted DF-COD5-PES09
    ehe k




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Masal
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
SEO
haberler
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,268
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.