DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
ANALOG-DİJİTAL KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.
45
Cevap
1
Favori
71.217
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> ANALOG-DİJİTAL KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1473 Mesaj
      28 Temmuz 2009 13:39:39 Konu Sahibi
      DİJİTAL-ANALOG KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.SADECE BİRİ ELLE DİĞERİ KUMANDAYLAMI DİĞER ÖZELLİKLERİ AYNIMI.
      BİRDE YOTOYO COROLLADA NİYE KLİMA YOK ANLAYABİLMİŞ DEĞİLİM.



      |
      |
      _____________________________

      AHMAK İNSAN,BİR ETEK DOLUSU PARA VERİP TE,ŞEYTANDAN DERT SATIN ALIR.
    • Yarbay
      12010 Mesaj
      28 Temmuz 2009 13:50:38
      analog olanda iç ortam sıcaklığını derece olarak belirleyemezsin diğerinde belirlersin
      |
      |
      _____________________________

      Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin
    • Yarbay
      2675 Mesaj
      28 Temmuz 2009 14:09:29
      Toyota corolla larda klıma vardır ama 98 oncesı kasalarda opsıyon oldugu ıcın bazılarında klıma bulamayabılırsınız.
      |
      |
      _____________________________

      2006 Renault Scenic 1.6 Dynamique BVA BRC My11SATILDI

      1996 Renault 9 Broadway
    • Binbaşı
      1473 Mesaj
      28 Temmuz 2009 14:26:44 Konu Sahibi
      tam anlamadım.yani ikiside aynı şekilde soğutur.sadece sıcaklık konusunda anoloğ kendi belirlediği sıcaklıklamı ısıtır.
      demekki 98 ve sonrası.tamam 96 modelde yokta ondan şaşmıştım.opsiyonel ne demek.
      |
      |
      _____________________________

      AHMAK İNSAN,BİR ETEK DOLUSU PARA VERİP TE,ŞEYTANDAN DERT SATIN ALIR.
    • Yarbay
      2306 Mesaj
      28 Temmuz 2009 14:29:47
      opsiyonel demek yani isteğe bağlı ücret karşılığında alınabiliyordu
      |
      |
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      28 Temmuz 2009 14:32:44
      kardeş farklarını pek bilmiyorum ama 'over and under' katılıyorum. bende bi süredir araba almayı planlıyorum ve araştırıyorum ancak analog kliması oldugu için birçok model arabayı eledim o makinalara nasıl koyuyorlar o yapıyı hala aklım almıyor ..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3984 Mesaj
      28 Temmuz 2009 15:24:10
      dijitalde, ortam soğudukça fan hızı otomatik olarak azalıyo .
      soğuk havada, direkt içeriye sıcak hava veremiyo, önce biraz ısınmasını bekledikten sonra, içeriye sıcak havayı veriyor.
      camların buğusunu çöme tuşuna basıldığında saniyeler içerisinde (abartmıyorsam eğer)buğuyu çözüyor.
      inceliklerini bilmediğim başka yönleride vardır belki.

      bide ön koltukların altındaki zeminde hava çıkış delikleri var. manuel olanlarda da varmı bilimyorum. ilk arabam broadway dı, onda dikkat etmemiştim. şimdiki grande punto dynamic model lerde dijital klima standart olarak sunuluyo.
      |
      |
      _____________________________

      İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
      suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.
    • Çavuş
      45 Mesaj
      28 Temmuz 2009 17:22:26
      Dijital sen sıcaklığı ne istersen yapar + 35 yada + 10
      Analogda onu sen ayarlıyacan aç klimayı üşüdünse kapat terlersen yeniden aç
      Bende analog kullanıyorum fan ilk başda 3 .kademede yol aldıkça 1 e düşürüyorum baktım cok serin oldu camı 2 parmak açarım
      Ama sen ekonomık ol kapat klimanı arasıra (acs) yap yoksa klima hem yakıtta hemde çekişde bayağı randımanı düşürüyor
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      8905 Mesaj
      28 Temmuz 2009 19:25:21
      analog dijital demeyinde otomatik-manuel diyin daha doğru olur.

      arkadaşlar demişler analog klimada iç sıcaklığı ayarlayamazsınız sürekli çalışır diye.

      söz gelimi benim aracımdaki klima otomatik klima ama herhangi bir ekranı yok.

      hava sıcaklık ayar düğmesinin üzerinde dereceler yazıyor. ve içerisi o dereceye geldiğinde klima çalışmayı durduruyor.

      yani analog dijital klima yerine otomatik-anuel klima demek daha doğru.

      klimanın sıcaklığa göre durup çalışması için ekranı olması şart değil.

      hayırlı günler
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      611 Mesaj
      28 Temmuz 2009 19:47:14
      Analog (Manuel) klima,

      Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

      Dijital (Otomatik) klima ise,

      Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

      Örnek vermek gerekirse;

      Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

      Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


      Düzeltme.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3954 Mesaj
      29 Temmuz 2009 01:03:14
      Aynen dediğiniz gibi, güzel bir açıklama olmuş.
      quote:

      Orijinalden alıntı: Vakkas.

      Analog (Manuel) klima,

      Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

      Dijital (Otomatik) klima ise,

      Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

      Örnek vermek gerekirse;

      Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

      Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


      Düzeltme.
      |
      |
      _____________________________

      2012 Ford Focus III 1.6 TDCİ 115 PS Titanium - Otomatik Park - Sedan - Lunar Sky
    • Yarbay
      2722 Mesaj
      29 Temmuz 2009 08:48:58
      Bilerek mi konuşuyorsunuz?

      Öyle olması lazım mı diyorsunuz?

      .oO°Oo.
      |
      |
      _____________________________

      TOSHIBA Satellite L50-C-17K - Core i7-5500U @2.40/3.00GHz - Intel HD Graphics 5500 - NVIDIA GeForce 930M 2GB DDR3 - 8192MB DDR3L 1.600MHz RAM - 1TB HDD - 15.6” Toshiba TruBrite® Full HD LED IPS - Asus SDRW-08D2S-U External - Logitech G500 - Inca6800i - CanonMX340 - AirTies RT5341 Honda Civic Elegance 2012 Otm Füme BRC 24MY11 - Navitech NX-220r - Samsung Galaxy S6 Edge White Pearl - Spigen NeoSlim Shimmery White - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Casio Edifice EFX-530 - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli
    • Yarbay
      3325 Mesaj
      14 Ağustos 2009 11:46:52
      kısaca analog klima siz kapatana kadar ayarladığınız şiddette çalışır
      dijital klima ortam sıcaklığını istenen değere çekene kadar şiddeti azalan bir üfleme yapar.

      bunun dışında bir artısı varmı? kullanım ömrü veya fonksiyon olarak?
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
    • Binbaşı
      1497 Mesaj
      14 Ağustos 2009 12:06:30
      Dijital klimalari cok da ovmeye gerek yok arkadaslar. Mantik olarak istenilen isiya gelindiginde dijital klima ufleme hizini iyice dusuruyor ancak
      cogu durumda az uflenen hava sizi bunaltabiliyor.

      Soguk hava ufleyip dereceye yaklastikca havayi daha yavas uflemesindense, tam istenilen derecede bir hava ufleyip (sicak soguk ayarlari ile)
      uflemeyi de cok kisik yapmamasi daha konforlu bir ortam sunuyor. Dijitallerde bu olmuyor genelde
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3146 Mesaj
      14 Ağustos 2009 12:16:56
      Dijital klima olmasına rağmen manuel modda kullanım daha kolayıma geliyor... Soğutana kadar 4.-5. kademede çalıştırırım , baktım üşüyorum 2-3 e çekerim
      |
      |
      _____________________________

      *Fujifilm S2000 HD*XBox 360 1.51*Logitech Z5500*15" MacBookPro i7 2.0*Creative Gigaworks G500*Samsung i9100*

    • Yarbay
      3325 Mesaj
      14 Ağustos 2009 12:23:44
      peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
      sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
      yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

      benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.
      |
      |
      _____________________________

      Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
    • Yarbay
      10204 Mesaj
      14 Ağustos 2009 14:08:21
      manuel klima kontrolü üfleme kanalında yapar
      otomatik klima kontrolü , istersen üfleme kanalında istersen dönüş kanalında yapar.

      yani ;
      içeriye 22°C üfle demekle içeriyi 22°C yap demek aynı şey değil.

      ilkinde içeriye devamlı 22°C üfler , üfleme kanalından geçen havayı kontrol eder.
      ikincisinde içeriyi 22°C yapmak için çalışır, belki 19 °C bile üfleyebilir ilk anda.dönüşten gelen havayı kontrol eder.
      önemli olan insanı rahatsız etmeden mümkün olan en kısa sürede içeriyi set edilen dereceye getirmektir.

      bunun haricinde dijital klima daha gösterişli.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3146 Mesaj
      14 Ağustos 2009 16:34:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: bahrikutlu

      peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
      sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
      yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

      benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.


      Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için...



      quote:

      Orijinalden alıntı: individual

      manuel klima kontrolü üfleme kanalında yapar
      otomatik klima kontrolü , istersen üfleme kanalında istersen dönüş kanalında yapar.

      yani ;
      içeriye 22°C üfle demekle içeriyi 22°C yap demek aynı şey değil.

      ilkinde içeriye devamlı 22°C üfler , üfleme kanalından geçen havayı kontrol eder.
      ikincisinde içeriyi 22°C yapmak için çalışır, belki 19 °C bile üfleyebilir ilk anda.dönüşten gelen havayı kontrol eder.
      önemli olan insanı rahatsız etmeden mümkün olan en kısa sürede içeriyi set edilen dereceye getirmektir.

      bunun haricinde dijital klima daha gösterişli.





      Genelde gösterişinin yanı sıra kullanım zorluğu da çıkarıyor , havayı ayaklara yollamak için numpad e 5-6 dokunuş yapmam gerekebiliyor , ön camlara üflemesini ayarlayım derken kaçarsa eğer bi tur daha 10-12 dokunuş demek
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      *Fujifilm S2000 HD*XBox 360 1.51*Logitech Z5500*15" MacBookPro i7 2.0*Creative Gigaworks G500*Samsung i9100*

    • Yarbay
      3325 Mesaj
      14 Ağustos 2009 17:56:26
      quote:

      " Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için... "


      böyle demişsiniz ama bildiğim kadarıyla klima kompresörü sürekli maksimum ayarda çalışıyor ve sizin mavi- kırmızı ayarınız bu soğuk havaya motordaki sıcak havayı vererek ılıtıyor yani ayarı kırmızıya almak klimanın gücünü israf etmek gibi birşey.
      |
      |
      _____________________________

      Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
    • Yarbay
      2025 Mesaj
      13 Eylül 2009 03:50:05
      Anolog dijital klima arasında bi fark yoktur arkadaşlar. İkisinde de klima kontrolü üzerindeki düğmelerden yapılır. Görsel fark vardır ancak işlev olarak fark yoktur. Ancak dijital klimaların hemen hemen hepsi aynı zamanda otomatik klima özelliği taşıdığı için dijital klima ile otomatik klima özdeşleşmiş insanların kafasında. Pekala bir otomatik klima dairesel çevirmeli ve ekranı olmayan klima kontrol ünitesiyle de kontrol edilebilir. Misal 2001 Avensis.
      Ancaaak manuel ve otomatik klima arasında çok fark vardır. Bir kliman eğer otomatik klimaysa ister anolog olsun ister dijital mutlaka ama mutlaka derece ayarı olmalıdır. Bu ayar ister ekranda görülsün ister dairesel kumandayla yapılsın mutlaka derece ayarı vardır. Fakat bu derece ayarını anolog klimadaki üfelenen havanın sıcaklığının ayarının yapıldığı düğmeyle karıştırmamak gerekir. Onda derece bulunmaz.
      Otomatik klimada iç hava sıcaklığı ayar düğmesiyle oynadığınız anda ayarladığınız derece ile aracın mevcut iç sıcaklığındaki derece farkına göre fan hızı değişir. Farkı artırısanız fan hızlanır azaltırsanız fan yavaşlar. Bunu da sizin ayarladığınız derecede aracın iç sıcaklığını sabit tutmak için yapar.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.