DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Turkcell Calisanlarinin Degerini Biliyormu?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
51
Cevap
2
Favori
20.688
Tıklama
Tüm Forumlar >> Mobil Cihazlar >> Mobil Operatörler >> Turkcell >> Turkcell Calisanlarinin Degerini Biliyormu?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3589 Mesaj
      06 Temmuz 2006 02:25:53 Konu Sahibi
      Sizin Fikirleriniz?


      _____________________________

    • Teğmen
      117 Mesaj
      06 Temmuz 2006 02:27:44
      az da olsa biliodur heralde


      _____________________________

    • Binbaşı
      1753 Mesaj
      06 Temmuz 2006 10:17:11
      Niye böyle bir soru sordunuz? Şirketin çalışanlarına tutumu çok mu kötü? Haklarını mı gasp ediyor? Eğer böyleyse çok üzücü tabii ki.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Temmuz 2006 10:39:10
      turkcell turkiyede calisanlarinin degerini bilen sayili sirketlerden biri. bugun turkcellde binlerce insan calisiyor ve turkcell bu calisanlarini kaybetmemek icin onlara cok fazla maas oduyor. telsim ve avea'ya gore daha fazla maas oduyor. bu konu gazetelerde internet sitelerinde hatta yurtdısındaki haber kaynaklarında bile haber oldu. zaten turkcellin basarısını buna baglıyorlar. turkcellin tarifelerini elestirmeni anlarım ama calısanlarının degerini biliyormu diye bir elestiri yapmanın sebebini anlayamadım.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      708 Mesaj
      06 Temmuz 2006 14:59:11
      başka bir başlıkta yazdığım yorumuma daha çok inanmamı sağlayan bir yazı
      sanırım orada çalışıyorsun ve çalışmaya yeni başlıyorsun.

      Geçtiğimiz yıllarda turkcellin yaptığı kurnazlık sonucu insanları kurdukları GLOBAL isimli firmaya geçmeye zorlamışlardı. hatta o dönemde pek çok kişiyi işten çıkartmışlardı. Kalanları ise canlarından bezdirmişlerdi.
      Örneğin çağrı merkezinde çalışan kişilere saat bazında ücret ödeyip çağrı yoğunluğu yok diye insanları işe getirtmemeler, yoğunluk azaldı diye geri göndermeler, diğer kuruluşların (supeonline, digiturk) yoğunluğu arttı diye o kuruluşun çağrılarını aldırmalar

      Peeeh. Bunları orada çalışan ve olayları bizzat yaşayan arkadaşlarımdan duydum. Keşke bu yazdıklarımı globalzedelerden birisi okusada direk ilk ağızdan yazsa

      Not: yaşın kaç başın kaç bunları nereden biliyorsun diye soran olursa baştan söyliyim yaşım30

      quote:

      Orjinalden alıntı: blueboytr

      turkcell turkiyede calisanlarinin degerini bilen sayili sirketlerden biri. bugun turkcellde binlerce insan calisiyor ve turkcell bu calisanlarini kaybetmemek icin onlara cok fazla maas oduyor. telsim ve avea'ya gore daha fazla maas oduyor. bu konu gazetelerde internet sitelerinde hatta yurtdısındaki haber kaynaklarında bile haber oldu. zaten turkcellin basarısını buna baglıyorlar. turkcellin tarifelerini elestirmeni anlarım ama calısanlarının degerini biliyormu diye bir elestiri yapmanın sebebini anlayamadım.



      _____________________________

    • Yarbay
      3589 Mesaj
      07 Temmuz 2006 16:35:03 Konu Sahibi
      highjacker a katiliyorum yeni basladin galiba ise =)
      beni atali isten 3 ay oldu
      iki gun once benim gibi isinde cok ii olan bir arkadasimi daha iste cikardilar

      turkcell bu calisanlarini kaybetmemek icin onlara cok fazla maas oduyor.
      puhahhaahha
      ise ilk giren bir kisinin maasini gorsen dudagin ucuklar
      ilk agizdan bircok seyi yazarlar ama ne olur benim gibi davalik belkide =)
      isten cikanlar iste bole yazio
      bize calisirken bu forumda yazdik die size dava acariz vs die korkuttular bile bea sen nediosun =)

      ustelik ikimizinde ne kidemini nede tazminatimizi vermediler yazikk yaa



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi InsideR -- 7 Temmuz 2006; 16:36:01 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      07 Temmuz 2006 16:53:54
      sizin durumunuzu ben bilemem tabiki. 3 ay once hurriyet gazetesinde bir haber okumustum. turkiyede calışanlarına en fazla onemi veren şirketleri yazmışlar. turkcell, akbank,garanti,arçelik,vestel,alarko vs. şirketlerden bahsetmişler. bu şirketlerin çalışanlarına çok fazla önem verdiğini ve çalışanlarına fazla maaş verdiklerini yazmışlar daha sonra başka gateteler ve internet sitelerinde de bu haberi görmüştüm. ben daha önce okudugum bir haberden bahsediyorum. ayrica benim turkcell hakkında olumlu düşünmem benim turkcell de çalıştığımı göstermez
      quote:

      Orjinalden alıntı: InsideR

      highjacker a katiliyorum yeni basladin galiba ise =)
      beni atali isten 3 ay oldu
      iki gun once benim gibi isinde cok ii olan bir arkadasimi daha iste cikardilar

      turkcell bu calisanlarini kaybetmemek icin onlara cok fazla maas oduyor.
      puhahhaahha
      ise ilk giren bir kisinin maasini gorsen dudagin ucuklar
      ilk agizdan bircok seyi yazarlar ama ne olur benim gibi davalik belkide =)
      isten cikanlar iste bole yazio
      bize calisirken bu forumda yazdik die size dava acariz vs die korkuttular bile bea sen nediosun =)

      ustelik ikimizinde ne kidemini nede tazminatimizi vermediler yazikk yaa



      _____________________________

    • Yarbay
      3589 Mesaj
      07 Temmuz 2006 22:06:22 Konu Sahibi
      y
      quote:

      Orjinalden alıntı: blueboytr

      sizin durumunuzu ben bilemem tabiki. 3 ay once hurriyet gazetesinde bir haber okumustum. turkiyede calışanlarına en fazla onemi veren şirketleri yazmışlar. turkcell, akbank,garanti,arçelik,vestel,alarko vs. şirketlerden bahsetmişler. bu şirketlerin çalışanlarına çok fazla önem verdiğini ve çalışanlarına fazla maaş verdiklerini yazmışlar daha sonra başka gateteler ve internet sitelerinde de bu haberi görmüştüm. ben daha önce okudugum bir haberden bahsediyorum. ayrica benim turkcell hakkında olumlu düşünmem benim turkcell de çalıştığımı göstermez

      Alıntıları Göster




      yas kac senin?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi InsideR -- 7 Temmuz 2006; 23:20:49 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3110 Mesaj
      08 Temmuz 2006 00:20:56
      quote:

      Orjinalden alıntı: InsideR

      y

      Alıntıları Göster


      yas kac senin?




      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      08 Temmuz 2006 11:35:21
      yaşım 20 öğrenciyim.
      quote:

      Orjinalden alıntı: InsideR

      y

      Alıntıları Göster


      yas kac senin?



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      09 Temmuz 2006 18:48:42

      http://www.evrensel.net/04/07/19/sendika.html#1 linkinden alıntıdır:

      Turkcell kuralsız çalışıyor!
      Evrim Ekrem - Sinan Sarısaltık
      Müşterilerine “memnuniyet”, “kalite”, “kazandırma” vaatlerinde bulunan Turkcell, söz konusu çalışanları olunca bu kelimeleri unutuyor. İzmir’de Turkcell’e bağlı olarak çalışan “müşteri temsilcileri”, saat başına 2 milyon lira alıyor.
      Herhangi bir kurala bağlı olmadan çalıştırılan “müşteri temsilcileri” ile işe girişlerinde iki aylık bir sözleşme imzalanıyor. Ancak iki aydan sonra da herhangi bir sözleme ya da güvence olmadan çalışmaya devam ediyorlar.
      Esnek çalışma
      Turkcell’in kampanyaları ya da herhangi bir soru ve sorunla ilgili aramalara yanıt veren “müşteri temsilcileri”, çoğu zaman günde 11-12 saat konuşmak zorunda kalıyor. Çalışma süresi hatlardaki yoğunluğa göre azalıp artabiliyor. Saatler boyunca mola vermeden çağrıları yanıtlayan “müşteri temsilcileri”nden, her çağrıda, hatta yeni giriliyormuş gibi performans göstermeleri bekleniyor. Hatta çalışanlar, gerekli hazırlıkları yapabilmek için en az bir saat önceden işyerine gelmelerinin istendiğini ve bu süre için, ayrıca ücret ödenmediğini söylüyorlar.
      Performans uygulaması
      Performansa göre ücret uygulaması da, çalışanları canından bezdiriyor. Ortalama günde 200 çağrı alan bir çalışandan, telefon açan kişinin sorununu 2 dakika içinde çözmesi bekleniyor. Bu sürenin uzaması performansın düşük olması anlamına geliyor. Performans değerlendirmesinde yapılan aylık sınavların yüzde 10, çağrı alındığında yapılan konuşmanın kalitesinin ise yüzde 30 etkisi var.
      Konuşmanın kalitesini ise ses tonu, belirten yerlerde müşteriye teşekkür etmek, empati kurabilmek belirliyor. Bir bilgi almak için müşteriye sorulan sorunun ardından “adını” ya da “telefon numarasını” söylediği için teşekkür etme zorunluluğu çalışanların sürekli gergin olmasına neden oluyor. Performansın yüzde 60’ını da alınan çağrı sayısı oluşturunca, iş, içinden çıkılmaz bir hal alıyor.
      Asker gibi
      Çalışanların vardiyası her hafta yeniden planlanıyor, ancak bu da istenildiği an değiştirilebiliyor. Örneğin o hafta “15.00-01.00” arası çalışacağı bildirilen “müşteri temsilcisi”, herhangi bir sabah aranarak “Gündüz çalışacaksınız, saat sekizde servis sizi alacak” denilebiliyor.
      Hatlardaki yoğunluğa göre çalışma saati uzayıp kısalan Turkcell çalışanlarının, işten ne zaman çıkacağı belli değil. Toplam bir saat olan “dinlenme” süresinin yarım saati yemek molası. Bu süreyi aşmak ya da az kullanmak da performansı etkiliyor. Geriye kalan yarım saatl ise 10’ar dakikalık molalar halinde kullanılıyor. Bunun için talepte bulunmak gerekiyor; eğer talep “takım lideri” tarafından uygun bulunursa mola veriliyor. Tuvalet için ise 4-7 dakikalık bir zaman verilebiliyor.
      Telefon hakkı kaldırıldı
      Herhangi bir sözleşmeye tabi olmadan çalışan “müşteri temsilcileri”ne verilen haklar, istenildiğinde geri alınabiliyor. Çünkü patronun uyması gereken hiçbir kural yok. Örneğin, çalışanlar, bir ay öncesine kadar kullanabildikleri 50 kontörlük dış arama hakkının, “maliyet yüksekliği” gerekçesiyle kaldırıldığını dile getiriyorlar.

      --------------------------------------------------------------------------------
      ‘Esnek çalışmaya karşı çıkmak anlamsız’
      Yetkililere göre ise “müşteri temsbilcileri” Turkcell’de değil, Global Bilgi Pazarlama Danışma ve Çağrı Servisi Hizmetleri AŞ bünyesinde çalışıyorlar. Ancak bu şirket de yine Karamehmet’in ve Turkcell’in bağlı ortaklığı olarak geçiyor.
      Çalışanların, gazetemize aktardığı çalışma koşullarınına ilişkin sorunları bu şirketin İnsan Kaynakları Müdürü ile görüştük. Böyle bir haberin yayınlanması halinde Turkcell’in dava açacağını söyleyen İnsan Kaynakları Müdürü, iddialar ile ilgili açıklama yapmayacağını kaydetti. Israrımız sonucunda Bölge Müdürü Emre Çoğulu bizimle görüşmeyi kabul etti.
      Kendi şirketlerine hizmet veriyor
      Çoğulu da söze “kendilerinin Turkcell olmadıklarını”, Turkcell, Digitürk, Superonline gibi yine Karamehmet’e ait olan kurumlara çağrı merkezi hizmeti sunduklarını söyleyerek başladı.
      “Çağrıların çoğunluğu akşam üzeri yapıldığı için yoğunluk da bu saatlerde oluyor. Bu nedenle değişken zamanlı çalışma uygulamasını yapıyoruz” diyen Çoğulu, işyerine bir saat önce gelme gibi bir kuralınin da olmadığını söyledi.
      Herkesin süresiz ve standart sözleşmelerinin bulunduğu söyleyen Çoğulu, sözleşmenin içeriğinin ve verilen ücretlerin şirketin “özel iç işleyişi” olduğunu savunarak bu konuda açıklama yapmadı. “Sürekli kampanyalarımız oluyor. Bazen günde 100 olan çağrı, 200’e çıkabiliyor. O zamanda çalışanlarımız izinde bile olsalar yardımlarını talep etmek için işyerine çağırıyoruz. ‘Destek olur musunuz?’ diyoruz. Zorlamıyoruz. Bu şartlar işe alınırken arkadaşlara açıklanmıştı” diyen Çoğulu, hiçbir zaman çalışanlara 50 kontörlük görüşme hakkı verilmediğini, bunun“takım liderlerine” ve yöneticilere ait olduğunu söyledi. Çoğulu, iş kanununa aykırı uygulamanın yaşanmadığını söyledi.
      Esnek çalışma faydalıymış
      Her ne kadar “Biz Turkcell” değiliz deseler de Çoğulu ile gündüz yaptığımız görüşmenin ardından Turkcell’in Basın ve Yayın İlişkileri Sorumlusu olduğunu söyleyen Nejla Zarakol gazetimizi aradı. Önüne gelen herkesin bu konuda açıklama yapmasından rahatsız olduğunu söyleyen Zarakol, gerekli bilgilerin Turkcell yetkilerinden de alabileciğini dile getirdi. Zarakol, “Bugün esnek çalışma üniversitelerde okuyan ve mezun olan gençlerimize iş imkânı sağlıyor. O nedenle esnek çalışmaya karşı çıkılmasını kişisel olarak anlamsız buluyorum” diye konuştu.



      _____________________________

      ne mutlu Türküm diyene
    • Yüzbaşı
      499 Mesaj
      09 Temmuz 2006 22:49:32
      bu ne ya koskoca turkcell bole yaparsa artık gerisi neler yapar bilmiyorum ya acaba diğerleri nasıl çalışıyo vodafone avea da boylemi yapıyor şimdi merak ettim bende bir sorun cıkmazsa yakında vodafone de işe başlıcam arkdaşlar bu olay ordada varsa soleyin lütfen bende ona göre hareket edeyim


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      474 Mesaj
      09 Temmuz 2006 23:01:55
      eğer fazla maaş veriyosa bizim neden bu kadar pahalı konuştuğumuz belli oldu.


      _____________________________

    • Yarbay
      3589 Mesaj
      10 Temmuz 2006 01:19:47 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: kardia

      bu ne ya koskoca turkcell bole yaparsa artık gerisi neler yapar bilmiyorum ya acaba diğerleri nasıl çalışıyo vodafone avea da boylemi yapıyor şimdi merak ettim bende bir sorun cıkmazsa yakında vodafone de işe başlıcam arkdaşlar bu olay ordada varsa soleyin lütfen bende ona göre hareket edeyim


      ilk basta hersey gulluk gulistanlik ama
      yoneticileri her sirkette oldugu gibi hatalarini solersen kotu
      yapman gerekenler seylerden fazlasini yapip daha sonra gorevin olamayan seyleri yapmiyoruym dersen kotu
      yalakalik superr =)



      _____________________________

    • Yarbay
      3589 Mesaj
      10 Temmuz 2006 01:21:50 Konu Sahibi
      Telefon hakkı kaldırıldı
      Herhangi bir sözleşmeye tabi olmadan çalışan “müşteri temsilcileri”ne verilen haklar, istenildiğinde geri alınabiliyor. Çünkü patronun uyması gereken hiçbir kural yok. Örneğin, çalışanlar, bir ay öncesine kadar kullanabildikleri 50 kontörlük dış arama hakkının, “maliyet yüksekliği” gerekçesiyle kaldırıldığını dile getiriyorlar.


      ben buna bayiliyorum iletisim sektorunde calisan iletisim ozurluler puhahahahahahha



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Temmuz 2006 02:50:13
      Öncelikle neden böyle bir soru sordun onu söyle, biz de ona göre sana cevap verelim. İki kelimelik, cevabının sonunda ortalığın karışabileceği sorular sormadan önce bir kez daha düşünün derim..


      _____________________________

    • Yarbay
      3589 Mesaj
      10 Temmuz 2006 02:52:56 Konu Sahibi
      niye dusuneyimki ? yada neden?


      _____________________________

    • Yarbay
      3589 Mesaj
      10 Temmuz 2006 02:55:51 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: InsideR

      niye dusuneyimki ? yada neden?



      fikrin yoksa susup oturabilirsin =) yada bu aralar gece vardiyasinda te-lea lerin yaptigi gibi tv odasinda uyuyabilirsin =)
      amac =) sirketi tanimak =) taniyanlarin yorumlarini almak digerlerine aktarmak =)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi InsideR -- 10 Temmuz 2006; 2:58:34 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Temmuz 2006 03:04:25
      Amacının kötü olduğunu söylemedim, öyle bir soru sormuşsun ve bu soruyu sorma nedenim şudur diye belirtmemişsin. Sen art niyetli olmayabilirsin ancak karşında art niyetli biri olursa kavga ortamı yaratabilecek bir konu bu. En azından neden bunu sorduğunu söyle, sen öyle olmadığını düşünüyorsan bunu belirt..


      _____________________________

    • Yarbay
      3589 Mesaj
      10 Temmuz 2006 03:07:48 Konu Sahibi
      sirketi tanimak =) taniyanlarin yorumlarini almak digerlerine aktarmak =)

      kavga ortami nie cikasin kii hedef burda sirket sadece



      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.