DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Trenler ve Uçaklar kaç beygir?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
11
Cevap
0
Favori
16.026
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Diğer Motorlu Araçlar Genel >> Trenler ve Uçaklar kaç beygir?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      01 Temmuz 2011 17:59:33
      Arkadaşlar hep merak etmişimdir bu trenlerin,uçakların beygir güçleri kaç tabii beygir gücü tabiri kullanılıyorsa. bide kaç beygir uçak,tren ne kadar yük çeker biraz açıklasanız sevinirim..


      _____________________________

      Takım Elbise Severler
      [PSN: EEmre044]
    • Teğmen
      105 Mesaj
      03 Temmuz 2011 01:27:35
      Yanlış hatırlamıyorsam Türkiye'de yapılan ilk tren 800-900 hp değerindeydi ve Eskişehir de üretilmişti.Trenlerin hp' si çok değişken oluyor.Minimum 700- 800 den başlıyor 5000 e kadar gidebiliyor.Yük sizin gittiğiniz yol düz mü engebelimi ve hp ile alakadar.Amerikada 2 mil uzunluğunda trenler var diye duymuştum.Türkiye de 50 60 tane vagon çekebiliyorlar herhalde.


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      04 Temmuz 2011 00:44:59
      Hmm iyimiş. İlginiz için teşekkürler.
      Bi filmde izlemiştim güç 5000 bg ve 45 vagon var diyordu. Gerçekten hayran bırakıyor bu tür makineler.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Takım Elbise Severler
      [PSN: EEmre044]
    • Teğmen
      105 Mesaj
      04 Temmuz 2011 02:17:11
      hatta 2 motorun biraraya getirilip 10.000 hp olduğuda oluyor.Aslında tren taşımacılığı kara taşımacılığına göre ekonomik . Bugünde trenlerin ağırlıkları geldi aklıma banliyo trenlerinin vagonları 13 ton du galiba , yani genel olarak 10 - 15 ton arası diye biliyorum.


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      04 Temmuz 2011 13:32:42
      Demek ki ekonomik olduğu için hala kullanılıyor yoksa çok mantıkla bi taşımacılık değil bence yani geliştirme yok fazla ve dezavantajları var.


      _____________________________

      Takım Elbise Severler
      [PSN: EEmre044]
    • Teğmen
      105 Mesaj
      05 Temmuz 2011 10:35:53
      Yok aslında dezavantajlarına rağmen elektrikle çalışması güzel petrol tüketmiyor ki makinanın 5000 bg olduğunu düşünce yakıt tüketimini elektrikle düşürebilirsiniz.Engebeli yollar sıkıntı çıkarabilir ama , 2 vagonla 1 tırın taşıdığı yükü taşıyabilirsiniz 40 50 vagon taşısanız 20 25 tıra yakın yük taşırsınız.Bunun sayesinde hem maliyetten hemde yolların yoğunluğundan kurtulabilirsiniz.Ayrıca demiryollarının gelişmişlik seviyesi ülkenin kalkınmışlığını gösteririr.Bakınız ; Almanya (şehirlerarası ray) , İngiltere (şehir içi metro sistemi )


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      05 Temmuz 2011 15:51:31
      hmm.. Ama Türkiye'de yeni yeni gelişmeye başladı belki de gereken önemi şimdiye kadar vermediler.


      _____________________________

      Takım Elbise Severler
      [PSN: EEmre044]
    • Teğmen
      105 Mesaj
      06 Temmuz 2011 18:05:50
      Evet hala 100 yıllık tren raylarını kullanıyoruz , yakında istanbul ve konyaya yüksek hızlı tren seferleri başlayacak sanırım :)


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Er
      12 Mesaj
      09 Temmuz 2011 13:49:15
      bugün demiryollarında seyreden lokomotifler italyan iveco yapımı yarı dizel yarı elektrikli olup 55000 bg. dir


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SELCUK77 -- 9 Temmuz 2011; 13:51:29 >
    • Binbaşı
      1715 Mesaj
      10 Temmuz 2011 21:44:45
      Uçak motorları çok çeşitli olduklarından değişik şekilde güçleri ölçülür.

      Pistonlu motora sahip bir uçak motoru beygir gücü üzerinden değerlendirilirken turbo fan motorlar itme gücü-tepki cinsinden derğerlendirilirler.

      Bir iki kişilik pervaneli uçakların motorları tahmin ettiğinizden daha az güze sahiptir.40-60 hp lik bir pistonlu motor ile bir-iki kişilik pervaneli uçaklar rahatlıkla havalanabilirler.

      Günümüzde ulaşım için çok sık kullandığımız yolcu uçaklarının motorlarının gücü ise thrust-pounds üzerinden değerlendirilir.Epey yapgın olarak kullanılan cfm-56 motorları thrust 31,200 - 34,000 pounds değerinde güce sahiptir.



      _____________________________

      Kuş gibi uçmaksa özgür olmak , biz ruhumuzu kuş yapar yine uçarız....
      İstikbal Göklerdedir Göklerdeki Hava Aracı Senin Elinde....
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      11 Temmuz 2011 02:18:37
      Hmm. Baya güçlüler yani. Ama şu iki kişilik olanlar sandığımdan çok daha az güç ile uçabiliyormuş garip.. Bilgiler için teşekkürler.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Takım Elbise Severler
      [PSN: EEmre044]
    • Binbaşı
      1715 Mesaj
      11 Temmuz 2011 23:18:54
      Önemli değil.

      Bir not daha;

      Pistonlu motorlar ile çalışan bir-iki kişilik uçakların motorları ya tam güçte ya da rolantide çalışır.Hava çekme gücü pervanenin değişken açısıyla sağlanıyor.



      _____________________________

      Kuş gibi uçmaksa özgür olmak , biz ruhumuzu kuş yapar yine uçarız....
      İstikbal Göklerdedir Göklerdeki Hava Aracı Senin Elinde....
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.