DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Twinport ne demek..?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
32
Cevap
0
Favori
56.391
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Opel >> Twinport ne demek..?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2741 Mesaj
      06 Ekim 2008 11:31:11 Konu Sahibi
      Twinport ne demek..?



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      476 Mesaj
      06 Ekim 2008 20:03:03
      Hondada vtec,toyotada vvt-i olarak adlandırılan motor devrine göre subap zamanlamalarını değiştiren bir sistemdir.Bu sistemde asıl amaç motorun daha iyi nefes alıp vermesini sağlamaktır.Yüksek devirlerde emme subaplarını daha fazla açık tutarak motora fazla almayı sağlayarak verimi artıtır
      |
      |
      _____________________________

      Astra K 1.4T Dynamic AT
    • Yarbay
      3053 Mesaj
      06 Ekim 2008 20:42:51
      Arkadaşım twinport tam bu demek değil.Konunun aslı kelimedeki gibi iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.
      |
      |
      _____________________________

      merhaba
    • Yarbay
      4624 Mesaj
      07 Ekim 2008 00:37:58
      Forester2006 dediği gibi;
      Teknik kısmına ek olarak;
      Yalnız türbülans etkisini egzantirik değil,elektrik motoru ile kumanda ediliyor,ayrıca sadece açık olanın püskürtme yaptığı doğru fakat motor soğukken ikisininde ( diğeri jikle görevi görüyor) püskürtme yapıyor diye biliyorum.



      Özetle dersek,Opel in yakıt ekonomisi ve EURO 4 normunu sağlamak için yaptığı tekonolojik bir yenilik.Amaç özellikle düşük ve orta devirlerde motorun ihtiyaç duyduğu türbülansı sağlamak, çünkü hava yakıt karışımı düşük devirlerde tam olarak birbilerinin içinde homojen olarak karışmaz.Bunun için aynı şekeri çay kaşığı ile karıştırmak ne kadar etkili ise hava ile yakıtı birbiriyle homojen olarak karıştırmak o kadar etkilidir.Bunun için silindirin içine kaşık sokamayacağımıza göre havayı önceden karıştırıp göndermek en akıllaca olan yöntem.Kısacası bu diyebilirm.Hava-Yakıt ı homojen bir şekilde karıştırmak ve yakmak.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1070 Mesaj
      07 Ekim 2008 23:40:42
      Çok güzel açıklamalar gerçekten bilgilendirici olmuş bizde bu vesile ile öğrenmiş olduk. Teşekkür ederim şahsım adına...

      Yanlış biliyorsam düzeltin opel makyajlı astralarda (1,6 115 HP) Twinport motoru kullanmadı galiba daha değişik bir motor sistemi mi geliştirdi?

      Saygılar...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2741 Mesaj
      09 Ekim 2008 23:05:37 Konu Sahibi
      Teşekkürler arkadaşlar...
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1070 Mesaj
      09 Ekim 2008 23:11:47
      Birde arkadaşlar benim bu konuda bir şey dikkatimi çekti 3900 Devirden sonra motorun performans moduna geçitğini belirtmiş arkadaşımız, bugün denedim gerçekten 3900 devirden sonra araç çok hırçın oluyor, motorun teknik verilerine baktım maksimum torku 3900 devirde verdiği belirtilmiş fakat bu aracın tork eğrisi nasıl yani 3900 devirden sonra sürekli maksimum torkmu veriyor yoksa devir arttıkça tork düşüyor mu? Bu hususuda bilen arkadaşlar açıklarlarsa detaylıca öğrenmiş oluruz...

      Teşekkürler...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4624 Mesaj
      10 Ekim 2008 00:12:52
      aşırı besleme olmayan benzinli araçlarda maksimum tork genelde belli noktada elde edilir, o devir geçtikten sonrada düşer.sizin aracınızda da çok büyük ihtimalle Tork 3900 en fazla,bu devri geçtikten sonra da yavaş yavaş düşmeye başlayacaktır.Ama bunu çok merak ediyorsanız ya kullanıcı el kitabına bakacaksınız ve aracı dyno ya sokacaksınız.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      933 Mesaj
      10 Ekim 2008 00:13:28
      arkadaşlar, çok teknik yazmışsınız. emeğinize teşekkür ederim ancak,
      ecotech motorla twinport motorun farkı nedir? gücü mü fazla, yakıtı mı az? biz basit sürücüler için fark nedir?
      |
      |
      _____________________________

      www.twitter.com/ilyaskara | | Nissan Qashqai 1.6 DCI man. sky w/i
      Zaman İnsanları Değil, Armutları Olgunlaştırır. N.F.K.
    • Yarbay
      4624 Mesaj
      10 Ekim 2008 00:30:11
      Ecotec üst isim, twinport ise bu ismin alt teknolojisi. Yani OPEL ekonomi ve teknolojiyi birleştirdiği motor ailesine ECOTEC ismini verdi.Bu bir isim Ahmet ,Mehmet gibi.Twinport ise bu ailenin ek özelliklisi. İlk ECOTEC motor tanıtıldığında 4 yeni özellik varsa, twinport ile bu 5 oldu. Twinport bir sonraki gelişme olduğu için twinport motor daha güçlü ve ekonomiktir.
      İlk ECOTEC
      1.6 L (1598 cc): 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 100 hp (74 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque
      Twinport lu olanı ise
      1.6 L (1598 cc): TwinPort, 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 105 hp (77 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      8884 Mesaj
      10 Ekim 2008 00:31:29
      quote:

      Orjinalden alıntı: turkalogy

      arkadaşlar, çok teknik yazmışsınız. emeğinize teşekkür ederim ancak,
      ecotech motorla twinport motorun farkı nedir? gücü mü fazla, yakıtı mı az? biz basit sürücüler için fark nedir?

      |
      |
      _____________________________

      Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!
    • Yarbay
      13740 Mesaj
      10 Ekim 2008 00:34:53
      şu anda twinport 1.6 105 hp iken 1.6 ecotec motor 115 hp üretmekte=)
      quote:

      Orjinalden alıntı: tenekekutu

      Ecotec üst isim, twinport ise bu ismin alt teknolojisi. Yani OPEL ekonomi ve teknolojiyi birleştirdiği motor ailesine ECOTEC ismini verdi.Bu bir isim Ahmet ,Mehmet gibi.Twinport ise bu ailenin ek özelliklisi. İlk ECOTEC motor tanıtıldığında 4 yeni özellik varsa, twinport ile bu 5 oldu. Twinport bir sonraki gelişme olduğu için twinport motor daha güçlü ve ekonomiktir.
      İlk ECOTEC
      1.6 L (1598 cc): 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 100 hp (74 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque
      Twinport lu olanı ise
      1.6 L (1598 cc): TwinPort, 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 105 hp (77 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque


      |
      |
      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Yarbay
      4624 Mesaj
      10 Ekim 2008 01:04:47
      quote:

      Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

      şu anda twinport 1.6 105 hp iken 1.6 ecotec motor 115 hp üretmekte=)




      Dediğim gibi ECOTEC üst isim, ECOTEC, turbolusuna,dizeline de OPEL ECOTEC diyor.Opel in isimlendirmesi biraz kafa karıştırıcı, sizin dediğiniz 1.6 115 HP olan yine ECOTEC, fakat alt teknolojisi VVT ( değişken subap zamanlaması )dır.
      Özetlersek
      1.6 100 HP de , 1.6 105 HP de, 1.6 115 HP de ECOTEC,

      anlayacağımız formata getirirsek

      1.6 100 HP ECOTEC

      1.6 105 HP Twinport

      1.6 115 HP VVT

      piyasa böyle bilir.İsimlendirme sanırım oturdu.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1873 Mesaj
      10 Ekim 2008 02:16:58
      hocam 115 lik vvt teknoloji olarak twinporttan iyimidir?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4624 Mesaj
      10 Ekim 2008 02:47:51
      Opel in iddiası bu yönde.Sonuçta daha ileri bir teknoloji bu motor için.Fakat değişken subap teknolojisinin birçok motor üreticisi tarafından uzun süredir kullanıldığını ve sonuçlarının da çok iyi olduğunu düşünürsek,bu motorun daha iyi olduğunu teorik olarak söyleyebiliriz.
      Fakat işin birde yazılımsal boyutu var.Şu an 1.6 VVT Opel motorunda Türkiye ye ithal edilenlerde yazılım güncellemesi yapıldığını duydum.Mevcut güncellenmemiş yazılımda aracın performansı aşırı düşük oluyormuş.Fakat güncellendikten sonra problem bitiyor deniliyor.
      Artık forumda bu aracı kullanan arkadaşlar kullanım deneyimlerini yazarlar,bizde aradaki farkı tam olarak öğrenmiş oluruz.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1070 Mesaj
      10 Ekim 2008 10:51:03
      Doğrudur gerçekten 1,6 115 HP lik Astra 1,6 105 HP lik Twinport motora oranla 10 HP daha güçlü 5 NM daha torklu olmasına rağmen bu veriler kağıt üzerinde kalıyor yani performans olarak artı bir özellik sunmadığı testlerde çok dile getirildi, kullananlarda aynı şeyden bahsediyorlardı yani aracın ağırlığı aynı kasası aynı fakat 10 HP ve 5 nm hiç farkedilmiyor deniliyor... Fakat sizinde bahsettiğiniz gibi yazılım ile bu olay hallediliyorsa aracın motorunun hızlanma değerlerinde bir değişiliklik olması beklenebilir...

      Birde arkadaşlar makyajlı kasa vectralarda da 1,6 105 HP Twinport motor kullanılıyor 1,6 motorlu modellerinde. Vectranın teknik özelliklerine bakarken son süratinin 195 km. olduğu belirtilmiş, aynı motorlu vites oranları bile aynı Astrada son hız 187 olarak belirtilmiş şimdi Vectra kasa olarak daha ağır sedan bir araç nasıl oluyorda daha ağır kasada son hız 8 km. daha fazla oluyor ben bunu anlamadım açıkçası... Opel neden 1,6 motor kullandığı Vectralarda neden 1,6 115 HP VVT motoru kullanmadı? Bunuda anlamış değilim açıkçası Opelin yaptıklarına anlam verimiyorum bir türlü...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      13740 Mesaj
      10 Ekim 2008 10:54:08
      son hız vites oranlarına bağlıdır sadece motora değil. vectranın son hızı daha yüksektir ama astra çok daha çabuk hızlanır. ayrıca 115lik motorun vvt olduğuna eminmisiniz? yeni vectrada daha doğrusu insigniada zaten 115lik motor giriş seviyesi motor olarak kullanılacak.
      |
      |
      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Yarbay
      4624 Mesaj
      10 Ekim 2008 11:43:37
      115 HP VVT olduğuna emin misin derken ? Opelin websitesi ve usta böyle diyor, elinde farklı bir iddia sunan kaynak varsa paylaş bizimle.
      Eğer Astra - Vectra yı karşılaştırırsak hata ederiz.Çünkü aerodinamikten,lastik çapına birçok etken vardır.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      13740 Mesaj
      10 Ekim 2008 12:39:52
      ben sadece emin olup olmadığınızı sordum opelde vvt diye bir ibare bulamadım ondan. yani bilmediğim için sordum motor teknolojisini. ama ustalara fazla güvenmemek gerek.
      |
      |
      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Yarbay
      3053 Mesaj
      10 Ekim 2008 13:22:12
      Arkadaş 3900 devirde araç daha performanslı hale geliyor demiş.
      Bunun nedeni maksimum tork devrinden çok tam o devirde 3900 değişken emme manifoldu uzun yolu kullanmaktan manifolttaki kapakçıkları kapatıp kısaya yola geçmesinden ileri gelir .
      2.0 lt lik ecotec motorlarda bu devir 3600 dür.
      Yeni 115 hp lik motorsa tamamen değişik bir yapıya sahiptir.
      Hem emme egzantrikleri hemde egzos egzantrikleri değişkendir egzostakiler 40 dereceye kadar gecikme yapabilir yani daha geç kapanabilir yalnış hatırlamıyorsam emmelerde 36 derece olacaktı.
      Bu egzantrik yapısı hondanın vtec i gibi değil yani iki kademeli değil devamlı olarak egzantrik açıları değişir bu değişme forddaki gibi yağ basıncıyla çalışan hidrolik tapetlerle olur.Bu motorda değişken kapaklı emme manifoldu kullanılmaz onun yerine farklı uzunlukta plastik manifold kullanılmıştır.Çift port lu supap (giriş)bu motordada bulunmaktadır.
      Eski motorlara göre silindir gömlekleri lazerle şekilendirilerek sürtünme azaltılarak yakıt tüketimi azaltılmıştır ayrıca silidir kafasıda sürtünmeyi azaltacak şekilde değiştirilmiştir.
      |
      |
      _____________________________

      merhaba
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.