DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
egzozdan su atma
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
25
Cevap
0
Favori
79.569
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3587 Mesaj
      02 Temmuz 2008 15:00:10 Konu Sahibi
      merhaba,

      fiat siena 1,4 LPGli aracim ilk calismada egzozdan su atiyor. kisinda atiyordu, yazinda atiyor. sizce bu sorun neden uzun yola cikacagim (tek seferde 1200km) bir sorun teskil eder mi? attigi su anladigim kadariyla radyatorden geliyor cunku her ay 1 litre su ekliyorum.. yardimci olursaniz sevinirim



      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      02 Temmuz 2008 16:16:49
      Arkadaşım silindir kapak contasını bi kontrol ettir derim eğer sürekli radyatöre su ekliyorsan soğutma suyu silindirin içine kaçıyor olabilir arabanın performansı nasıl?Birde yağ kapağını açıp bak aşırı köpürme varsa silindir contası bitmiş olabilir.Normalde kış mevsiminde eksozdan su atması iyidir en azından bize öyle öğretildi.bence arızayı gidermeden uzun yola çıkma.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3587 Mesaj
      02 Temmuz 2008 16:22:57 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: rontes

      Arkadaşım silindir kapak contasını bi kontrol ettir derim eğer sürekli radyatöre su ekliyorsan soğutma suyu silindirin içine kaçıyor olabilir arabanın performansı nasıl?Birde yağ kapağını açıp bak aşırı köpürme varsa silindir contası bitmiş olabilir.Normalde kış mevsiminde eksozdan su atması iyidir en azından bize öyle öğretildi.bence arızayı gidermeden uzun yola çıkma.


      oncelikle ilginize tesekkur ederim.

      hocam silindir kapak contasi patlak, performansta gercekten eskiye oranla dusuk.. bir ara radyator tikanmisti 1 hafta kadar baya hararetli kullandim ve sonucu bu oldu. subap ayarlari bozulmus + kecesinden yag sizdiriyor.. ben radyator temizlenirken hep delindigini dusundum ama arabanin altina su damlatmiyor. sakin bir kullanimla otobandan gitmeyi dusunuyorum cunku memlekette tanidik ustalar var gidince kapsamli bir sekilde motoru bakima sokacagim acikcasi istanbulda bu ise zaman ve para harcamak istemiyorum. performans kaybi disinda baska ne sorun yaratir?
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      02 Temmuz 2008 21:12:08
      Eğer yola çıkacaksan yanına yağ ve su al sık sık mola ver yağ kaçırıyorsa motoru yakabilirsin hararet aşırı yükselirse arabayı durdur ve rölantide çalıştırmaya devam et arada bir yağ seviyesine de bakarsın inşallah sağ salim gider gelirsin arkadaşım hayırlı yolculuklar
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3587 Mesaj
      02 Temmuz 2008 21:29:27 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: rontes

      Eğer yola çıkacaksan yanına yağ ve su al sık sık mola ver yağ kaçırıyorsa motoru yakabilirsin hararet aşırı yükselirse arabayı durdur ve rölantide çalıştırmaya devam et arada bir yağ seviyesine de bakarsın inşallah sağ salim gider gelirsin arkadaşım hayırlı yolculuklar



      cok sagolun yagina dun baktirdim normal seviyede dediler ki en son 2 ay once 1 litre ekletmistim. su konusunda temkinli olacagim degerli tavsiyeniz icin sagolun
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      301 Mesaj
      02 Temmuz 2008 21:46:59
      benim arabanında contası çürümüş ya da yanmış oplabilir aylardır bu şekilde kullanıyorum çok az bir kaçak var hafta da bir havasını alıp devam ediyorum ama ciddi bişey yok daha usta bi ara yaptırırsın acelesi yok susuz kalmasın araban yeter dedi

      benim de bir sorum olucak motoru sağlıklı olan arabanın eksozundan su atar derler varmı böyle bişey gerçekten?? (bilen yanıtlasın)
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2808 Mesaj
      03 Temmuz 2008 10:52:34
      petrolün yanma reaksiyonunun sonucu elbet bir miktar su açığa çıkar.bu aslında buhar haline geir ama eksozda yoğunlaşıp su şeklindede çıkabilir.

      yani az bir miktar çıkması naormaldir
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3587 Mesaj
      03 Temmuz 2008 12:10:33 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: berat23

      petrolün yanma reaksiyonunun sonucu elbet bir miktar su açığa çıkar.bu aslında buhar haline geir ama eksozda yoğunlaşıp su şeklindede çıkabilir.

      yani az bir miktar çıkması naormaldir



      peki yeni arabalarda bu su niye cikmiyor?
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1738 Mesaj
      03 Temmuz 2008 12:22:26
      Arabam yeni sayılır (7000 km'de), yaz kış az da olsa su atıyor egzostan, bu da normaldir...

      Sıcak yanmış gaz, egzos borusunda yoğuşuyor, egzos borusu haliyle yanma odası çıkışından daha soğuk bir ortam...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3293 Mesaj
      03 Temmuz 2008 12:26:30
      quote:

      Orjinalden alıntı: emtue



      Alıntıları Göster




      peki yeni arabalarda bu su niye cikmiyor?



      Çıkıyor benim aracımdada çıkıyor motorun sağlıklı olduğu anlamına gelir su atması..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3587 Mesaj
      03 Temmuz 2008 12:31:01 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: Deniz



      Alıntıları Göster




      quote:

      Orjinalden alıntı: irf@n

      Arabam yeni sayılır (7000 km'de), yaz kış az da olsa su atıyor egzostan, bu da normaldir...

      Sıcak yanmış gaz, egzos borusunda yoğuşuyor, egzos borusu haliyle yanma odası çıkışından daha soğuk bir ortam...




      aydinlattiginiz icin tesekkurler
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2808 Mesaj
      03 Temmuz 2008 14:51:04
      petrol nihayetinde bir hidrokarbondur.yanma reaksiyonunuyazacak olursak ürünlerimiz c2o h2o azda olsa co olacaktır.reaksiyonun sıcaklığı itibarıyla suyun buhar olarak tılması gerekir ama sustururcularda yoğunlaşan buhar su olarakda çıkar.
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      21 Mesaj
      10 Aralık 2011 10:01:06
      peki bu kadar su atması normalmıdır.
      http://www.youtube.com/watch?v=tGL6rpPwSgQ

      bir konu açmıştım cvb gelmedi.buraya yazan arkadaşlar birde sizler göz gezdirseniz.http://resim.donanimhaber.com/m_55414245/tm.htm
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      13208 Mesaj
      10 Aralık 2011 10:20:27
      Dün önümde bir araba gidiyordu. Hiç abartmadan söyliyim. Egsozundan akan su 1 km'de bir bardağı doldururdu. Tamam, su akar da bu kadarı da fazla geldi bana.
      |
      |
      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
    • Yarbay
      3587 Mesaj
      10 Aralık 2011 10:33:01 Konu Sahibi
      Hey gidi günler, ne çekmiştim siena'dan
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2676 Mesaj
      10 Aralık 2011 10:33:04
      böyle olay banada olmuştu hemen servise götürdüm anlattım kendileride gördü motorun iyi çalıştığını ifade eder soğuk havalardada akar dedi
      |
      |
      _____________________________

    • Kurmay Yarbay
      1250 Mesaj
      10 Aralık 2011 11:39:45
      7500 km olan aracımda aynı olay var.bizzat servise sordum .problem yok dediler.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3418 Mesaj
      23 Mart 2012 17:19:17
      Benim araçta egzozdan su artıyor.. Çoğu yorumlarda bu durumun motor'un sağlıklı olduğuna işareti denilse bile, benim gibi radyatördeki su ciddi oranda azaltıyorsa sorun üst kapak contasındandır. Bende bu sorunla yeni karşılaştım henüz sanayiye gitmedim ama çıkacak sonucun bu olduğuna artık eminim
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6270 Mesaj
      24 Mart 2012 23:30:11
      Ben sürekli kısa mesafede soğuk motorla kullanıyorum,
      suyu sanki su tabancasından sıkar gibi atıyor, yerde park manevralarımı çizgi olarak görebiliyorum..

      Ama bunun bir problem olmadığını da biliyorum..
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________


      Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
      "Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

      1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
      Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hakkın alır karınca...
    • Çavuş
      47 Mesaj
      25 Şubat 2013 22:54:35
      milletde iyi sallamış bilimsel olarak olay bu atmayın okuyunuz


      Katalitik konvertör ya da katalitik dönüştürücü, motorların egzozlarındaki (dışarı verdikleri gaz) çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren aygıt.
      En yaygın uygulaması otomobillerdedir. Bir katalitik konvertörün yaptığı, tam olarak yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlamaktır. Bu yanma ve indirgenme birtakım katalizörler (platin, palladyum ya da rodyum) kullanılarak yapılır. İkinci yanma işlemi motor dışında gerçekleştiğinden bundan işe dönüştürülebilir enerji elde edilmez.

      Üç yollu bir katalitik konvertörde aşağıdaki üç tepkime eşzamanlı olarak meydana gelir:
      Karbon monoksitin yakılarak karbon dioksite çevrilmesi: 2CO + O2 → 2CO2
      Azot oksitlerin azota indirgenmesi: NOx → O2 + N2
      Yanmamış hidrokarbonların (yani yanmamış yakıtın) karbon dioksit ve suya dönüştürülmesi, yani yakılması: CxHy + nO2 → xCO2 + mH2O
      Bu üç tepkime, dengeli çalışma noktasında, yani yakıt-hava karışımı ne zengin ne de fakirken dengededir. Fakir karışımla çalışılırken yukarıdaki ilk iki tepkime üçüncüsünden daha çok gerçekleşir. Zengin karışımla çalışılırken ise üçüncü tepkime diğer ikisinden daha çok gerçekleşir, yani karışımın zengin olması nedeniyle tam olarak yanamayan yakıt, katalitik konvertörde yakılır. Katalitik Konvertör kanalları Platin, Paladyum, Rodyum ve Seryum ile kaplanmıştır. Konvertör içindeki Paladyum ve Platin HC ve CO lerin oksitlenmesini, Rodyum ise NOx 'lerin indirgenmesini sağlar. Seryum ise zengin ve fakir çalışma esnasında değişiklik gösteren oksijen miktarını, oksijeni depolayarak gerekli miktarda katalizörde tutmaya yarar.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.