DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Parçaları en pahalıdan,en ucuza doğru araba markaları!
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
77
Cevap
0
Favori
36.555
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Parçaları en pahalıdan,en ucuza doğru araba markaları!
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      74 Mesaj
      02 Haziran 2009 01:03:50 Konu Sahibi
      Parçaları en pahalıdan,en ucuza doğru araba markaları hangileridir,bilgilendirirseniz sevinirim?



      |
      |
      _____________________________

      Yapan bilir,bilen konuşur.
      Ahirette seni kurtaracak bir eserin olmadığı takdirde,fani dünya da bıraktığın eserlere de kıymet verme!
    • 02 Haziran 2009 01:12:58
      VW ve Opel'in parça fiyatları afedersiniz ama söylemeden geçemeyeceğim''kol gibi.''
      _____________________________

      God doesn't play dice with the universe.
    • Yarbay
      14522 Mesaj
      02 Haziran 2009 01:15:31
      kesin sıralama yapmak zor
      bazı parçalar ucuz oluyor bazı parçalar aşırı pahalı olabiliyor aynı marka içinde...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3172 Mesaj
      02 Haziran 2009 01:16:58
      2007 model Opel Corsa D'lerin bir kisminin 15.000 km bakimi ortalama 500 YTL civarinda (yaziyla, be$ yuz). Mazot filtresi degi$iyormu$. Daha sonraki modellerde mazot filtresi 30.000 km'de bir degi$iyor neyseki. Onun da fiyati 320 - 330 YTL civarinda. Yani 1 adet mazot filtresinin fiyati 170 YTL diyebilirsiniz.

      Opel'de premium opuyor yani mu$terilerini, bir Mercedes, bir BMW misali
      |
      |
      _____________________________

      J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
    • 02 Haziran 2009 01:31:34
      quote:

      Orjinalden alıntı: bulker

      2007 model Opel Corsa D'lerin bir kisminin 15.000 km bakimi ortalama 500 YTL civarinda (yaziyla, be$ yuz). Mazot filtresi degi$iyormu$. Daha sonraki modellerde mazot filtresi 30.000 km'de bir degi$iyor neyseki. Onun da fiyati 320 - 330 YTL civarinda. Yani 1 adet mazot filtresinin fiyati 170 YTL diyebilirsiniz.

      Opel'de premium opuyor yani mu$terilerini, bir Mercedes, bir BMW misali

      Aynen bu konuda ''Das Auto''yu aratmıyor Opel.
      |
      |
      _____________________________

      God doesn't play dice with the universe.
    • Yarbay
      6340 Mesaj
      02 Haziran 2009 01:33:24
      YA buna uyuzum, ben parçası pahalı araba görmedim arkadaş

      Parça bu, işi bilen pahalı olmadıgını anlar, parçaarın fiyatlandırılması, parçanın maliyeti ile bakıyorsunuz

      Ama sizce fabrikadan çıkan bir arabanın üstüde kaç parça war * dusunun bir, bu kadar paraçnın stockta durması, durmuyorsa ucak kargosu parası

      Onu bırakın bu parçaların depolanması arsivlenmesi bie para

      Bunları dusunurseni parçalar pahalı değidir

      Ha nedir ? bazı marka az satar, stock maiyetleri yuksektir ama buda yanlış mantık

      Genelde ya pahalı yada az satan arabaya parçası yok parçası pahalı yakıştırması yapılıyor ama bunun genel geçer bir tarafı yok

      Ucuz arabanın parçası pahalı pahalı az satan arabanın parçası ucuz olabiliyor

      Mesala TR de hiç satımamış arabanın piston kolunu 3 paraya adık, ben 1 haftaya gelir dedim mal stockta çıktı taaa 93-98 arası uretimiş japon arabası

      Dusunun yani, arada neler cıkıyor, son olarak işini bilene herşey ucuz oldugu gibi parçada ucuz
      |
      |
      _____________________________

      [drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]
    • Yarbay
      6795 Mesaj
      02 Haziran 2009 02:01:12
      Ford Ranger klima hortumu: 550 TL.

      Fiat Punto direksiyon motor dalgametresi: 1.500 TL.
      |
      |
      _____________________________

      oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
      Kim ulan bu Erol Egemen?
    • Yarbay
      3172 Mesaj
      02 Haziran 2009 02:22:52
      @drahte, sana Opel ba$ligindan, bu i$lerden gercekten cok cok iyi anlayan bir abimizin yazdigi bir$eyi gosteriyorum.

      quote:

      Aksesuar veya yedek parçaların liste fiyatlarına bakın, ama web sitesindeki fiyatlardan değil, bayiye sorduğunuzda söyledikleri fiyattan bahsediyorum,
      oradan %40-45 geri gelin, yaklaşık olarak bayinin alış fiyatını bulursunuz.


      babamin i$inden dolayi, ticaretten az biraz anlarim. Opel'in yedek parca deposu Torbali'da. Yani Torbali'dan cikan urun, bayiye geldigi zaman 40 - 45% fiyat arti$ina ugruyor. Urunler genelde stokta bulunmadigi icin, bu parcalar bayinin deposunda degil, Opel'in Torbali deposundan geliyor. Yani oyle stok masraflari falan da cok degil.

      daha once de bir ba$ligin altinda fikir ali$veri$inde bulunmu$tuk, ekonominin baya icinde oldugunu biliyorum. Sen de biliyosun ki, bir firmanin maliyetlerine baktigin zaman, ba$i ceken $eylerin ba$inda i$cilik gelir. Kriz esnasinda patronlarin gider azaltma icin ilk ba$vurdugu yontem de i$ci cikartmaktir. Desek ki "karde$im, bu i$i egitimli adamlara yaptiriyorlar (ki servisteki eleman kalitelerini! bilmeyen yoktur), cok da fazla maa$ veriyorlar, o kadar i$ciligin sonunda parca fiyatinin bu kadar artmasi dogal", boyle bir olay da yok. Adamlar i$ciligin parasini catir catir aliyorlar. En son aracimin camurlugunu tamir ettirmi$tim. Autoking butun tamire 150 YTL derken, Opel Gercek servisinden aldigim faturada gorunen i$cilik gideri 250 YTL. Yani bu adamlarin "i$ciligimiz cok para bizim" gibi bir bahaneleri de yok.

      I$cilik, stoklama vs... olmamasina ragmen, eger bir parca kargosu + stogu (ki dedigim gibi bu da neredeyse hic yok) + diger masraflari, o parcanin geli$inden 45% daha fazla satilmasini normal hale getiriyorsa ve bu parcanin fiyatini "pahali degil" yapiyorsa, piyasanin cogu i$i bilmiyor, tek mantikli, tek akilli Opel servisleri demektir.
      |
      |
      _____________________________

      J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
    • Yarbay
      8068 Mesaj
      02 Haziran 2009 09:20:37
      opel çok kazıkçıdır combo 15 bin bakımı 480 tl
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      02 Haziran 2009 09:48:15
      Arkadaşlar Listenin başına ferrariyi koyun

      Bir F430 un baskı balatası 5.000 €

      Ön firen batalaları 2.500€ şu sıralar fizibilite yapıyorum net olarak haberdarım
      |
      |
      _____________________________

      :):):)
    • Yarbay
      4176 Mesaj
      02 Haziran 2009 10:07:28
      ne stok maliyetinden bahsediyorsunuz ki. bugun bir zamanların doğanı şahini gibi her köse başında gördüğümüz civic sedanın, bir golfün bile bir çok temel parçası serviste yok. düşünün bu araçlardan piyasada ne kadar var, tek bir tampon, tek bir far bile yok ellerinde. isterseniz sipariş veriyorlar depoya, 2 gün sonra geliyor.
      |
      |
      _____________________________

      Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..
    • Yarbay
      7747 Mesaj
      02 Haziran 2009 10:11:02
      Opel'in parçası pahalıdır B kasa Vectra'mız varken aynası 500 tl'ye gibi bir paraya değişmişti.
      |
      |
      _____________________________

      "No color will ever be brighter for me than black and white." - Alessandro Del Piero
    • Yarbay
      3929 Mesaj
      02 Haziran 2009 10:41:23
      quote:

      Orjinalden alıntı: ATTRACTION

      Arkadaşlar Listenin başına ferrariyi koyun

      Bir F430 un baskı balatası 5.000 €

      Ön firen batalaları 2.500€ şu sıralar fizibilite yapıyorum net olarak haberdarım


      birinci belli ikinci kim
      |
      |
      _____________________________

      Mazda 3 Power AT Sedan Beyaz //Apple Iphone 6s Plus 64GB Uzay Gri //Apple Ipad Air 32GB Wifi Uzay Gri //Sony PS 4 //Logitech Z-906 THX //Plantronics 7.1 //harman/kardon CL //
    • Yarbay
      9447 Mesaj
      02 Haziran 2009 13:09:19
      termostat;

      vectra b: 35 ytl.

      e39 5.30i : 65 ytl. (BORUsan'da: işçilik dahil 180 EUR)


      hepside aynı marka, BEHR.

      işinizi bildikten sonra pahalı parca dıye bısey yok.
      |
      |
      _____________________________

      0-100'de şanzıman konuşur, motorun ne mal olduğu 100'den sonra belli olur.

      Her DSG birgün arızayı tadacaktır.
    • Yarbay
      3346 Mesaj
      02 Haziran 2009 13:11:08
      Arka sol çamurluk ve kapı boyama+arka tampon=2800Lira...

      Maliyeti olsa olsa en fazla 500 liradır.

      Bize bu kadar büyük bir kazık atan Opel Türkiyeye teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3172 Mesaj
      02 Haziran 2009 13:13:43
      Arac garanti kapsaminda olunca, i$i bilip bilmemek cok bi$ey farketmiyor. Sonuc olarak i$i bilince yapilacak kar, herhangibir uretim hatasi kar$isinda aracin garanti kapsami olmamasi durumunda cikacak masrafi kolay kolay kar$ilamayacaktir. Yani "daha ucuz" diye de bakimi servis di$inda yaptirip garantiden olmak mantikli degil. O yuzden, en azindan garanti bitinceye kadar, gayet guzel opuyor servisler...
      |
      |
      _____________________________

      J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
    • Yüzbaşı
      378 Mesaj
      02 Haziran 2009 13:24:44
      Araba parçalarının hala bulunamama sorunu olabiliyor mu? Geçen sene babamın mitsubishi colt'un en freni teli değişmesi gerektiydi ama Servis Türkiyede stoklarda olmadığını söyledi. Bu ithal her marka için geçerlidir sanırım. Neden bu markalar her parçayı getirmezler? Çok mu maliyet stokta tutmak?

      Bir sorumda, internet te pek çok yedek parça siteleri var. Mesela 99 Mazda düşünüyorum ama parçalarını bulamamktan korkuyorum.Internet sayesinde parçaları bulmak daha kolay değil mi? Fiyatlarda daha düşük değil mi? En azından serviz kazığını yememiş oluruz.Tabi araç garanti dışıysa.Yoksa meçburuz servis bizden makas alacak garanti bitene kadar
      |
      |
      _____________________________

      İsmim Imzamdır
    • Yarbay
      14522 Mesaj
      02 Haziran 2009 13:26:24
      stok v.s. değil fiyatlar fahiş ....
      aynı stok başka endüstriyel şeyler içinde geçerli ancak otomobil olunca uçuyor gitsin...

      işini bilmek bencede çok önemli
      garanti şartlarını... parçayı başka nereden temin edebilirim..
      parça değişimi olmadan tamir olabilirmi bunları bilirseniz en az maliyetle kurtuluyorsunuz..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      9447 Mesaj
      02 Haziran 2009 13:38:48
      quote:

      Orjinalden alıntı: ATTRACTION

      Arkadaşlar Listenin başına ferrariyi koyun

      Bir F430 un baskı balatası 5.000 €

      Ön firen batalaları 2.500€ şu sıralar fizibilite yapıyorum net olarak haberdarım



      attraction, murcielago lp640'ın baskı balatasına 20.000EUR dıyolar. sence dogruluk payı varmı?

      edit: lp640 ta SMG, DSG de oldugu gıbı baskı balata sistemi var demi?
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      0-100'de şanzıman konuşur, motorun ne mal olduğu 100'den sonra belli olur.

      Her DSG birgün arızayı tadacaktır.
    • Yarbay
      2081 Mesaj
      02 Haziran 2009 13:53:33
      parçanın yan sanayisi varsa orjinalindede hatırı sayılır iskonto yapıyorlar.alırkende mutlaka sanayide fiyat araştırması yapın.ve pazarlık yapınç% 30 lara kadar fiyat farkı olabiliyor.
      birde modeli eskidikçe az değişen parçaları bulmak çok zorlaşıyor,ve pazarlık payı azalıyor.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.