DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
araba ısınmıyor!
40
Cevap
2
Favori
43.227
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      27 Aralık 2008 09:31:27 Konu Sahibi
      Arkadaşlar 98 escort sahibiyim günde ortalama 40 km yol gidiyorum 20 sabah 20 akşam ama araba birtürlü ısınmıyor
      içinde resmen donuyorum. 15 km sonra anca ılık hava geliyor oda sıcak değil ılık. Aslında arabanın kendiside ısınmıyor yeni hararet normale ancak geliyor.
      Dayımda şahin var daha 1 km gitmeden hamam gibi oluyor içi onu gördükçe arabaya ufomu bağlasak diyorum

      Arabanın motorunun daha çabuk ısınmasını sağlarsam bu problemin ortadan kalkacağını düşünüyorum. Bunun için sizin fikirlerinizi bekliyorum.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7750 Mesaj
      27 Aralık 2008 09:38:27
      termostat a baktır belki belki ondandır tofaşın kalarüfer konusunda 10 numara oldugu kesindir
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      27 Aralık 2008 09:43:25 Konu Sahibi
      cumartesi bakım yaptırdım herhangi bir sorun yok arabada. Asıl sorun soğuk havada 60-80 km aralığında hızla gitmem. Yani normalde ısınıyor ama iş için kullandığım yolda ısınmıyor. Benim aklıma bir arkadaşta gördüğüm radyatör önüne gazete kağıdı koymak geldi ama doğru olurmu bilemiyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      18944 Mesaj
      27 Aralık 2008 09:47:37
      Kalorifer hususunda TOFAŞ ve RENAULT (efsaneleşmiş ÇORUM KALORİFERİ) sanırım geleneksel olarak klasik Türk tipi tüketicisine daha fazla hitap ediyor. Araçlar teknolojik olarak geliştikçe ve ilerledikçe başlangıç safhasında ürettikleri ısı enerjisine hiç olmadığından daha fazla ihtiyaç duyuyor ve bu nedenle sıttığı sıcak suyu kendisi tam ısınmadan kalorifer peteklerine her zamandan daha geç sevk ediyor.

      Yukarıda belirttiğim hususlar yeni motorlar için geçerli ancak 98 model Ford Escort araç içini çok daha çabuk ısıtmalı. Büyük olasılıkla

      1. Kalorifer petekleri tıkalı
      2. Kalorifer vanası arızalı
      3. Termostat arızalı
      4. Radyatör suyu az
      5. Motor devridaimi verimsiz
      6. Fan, hava giriş arızası var

      Bunları kontrol ettirmeniz gerekmektedir.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      27 Aralık 2008 09:50:32 Konu Sahibi
      Sayın GODE aslında arabanın kendisi ısınmıyor yani hararet normale çıkınca kalorifer de güzel ama hararet bitürlü normale çıkmıyorki.
      Yani ilk aşamada motorun daha çabuk ısınmasını sağlamalıyım. Bunun için tavsiyeniz varmı?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      18944 Mesaj
      27 Aralık 2008 09:54:45
      Bulunduğunuz yer ÇOK SOĞUKSA aracın motorunun ısınmaması normal. Radyatörün önüne bir karton ekleyin, bu şekilde bir deneme yapın. Sorun düzelirse sebebin düşük çevre ısısından kaynaklandığı ortaya çıkmış olur. Yine de ısınmazsa tamirciye baktırın. Eski kasa 1988 model Tofaş Murat 131 "Şahin" aracımız vardı ve kışın aracın içinde bizi terletirdi... Mutlaka bir arıza veya aşırı düşük çevre ısısı vardır.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      27 Aralık 2008 09:56:04
      Kalorifer peteğine ve musluğuna baktır. 2003 yılının Kasımında aynı sorun bir önce ki arabam 1990 model Şahinimde vardı. 13 yıl boyunca kışın içeriyi fırın gibi yapan araba ısıtmaz olmuştu. Hatta aynı sorunu o yılın başlarında da yapmıştı ve evin hemen yakınında ki ustaya götürdüğümde ikide bir devir daim pompasını değiştirip tamam diyordu. İlk bir iki gün ısınıyordu ama sonra yine ısıtmamaya başlıyordu. Neyse, araya yaz girdi sonra Kasım - Aralık ayı gibi baktım kalorifer soğuk üflüyor ve götürdüm Tofaş Yetkili servisine. Kalorifer peteğini ve musluğunu değiştirdiler. Kalorifer eski haline geri döndü ve arabayı değiştirene kadar da bir sorun çıkarmadı.
      Escort'un kalorifer sistemi nasıldır bilemem ama bence bir peteklere baktır derim.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________


      2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
      İstanbul - 1975
    • Yarbay
      18944 Mesaj
      27 Aralık 2008 10:05:44
      TOFAŞ'ın "Kuş" serisinin ilk üretilenden son üretilene kadar (30 yıla yakın bir süre) hepsinde kronikleşmiş bir arızadır bu çünkü radyatörün suyu kireçlenmekte, motordaki pas ve kir tortusu ile birlikte bu kokteyl kalorifer peteklerine ve değiştirilmesi epey zahmetli olan kalorifer musluğuna ulaşmakta, tıkatmakta, bozulmasına ve nihayetinde arızalanmasına sebep olmaktadır. Adana'nın 40 derecelik sıcağında arabanın kaloriferinden 30 derecelik sıcak hava çıktığı durumları çok yaşanmıştır...
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      27 Aralık 2008 10:10:09 Konu Sahibi
      şuanda işdeyim 12 de çıkarken radyatörün önüne gazete koyucam bakalım nekadar etkili olucak eve varınca yazarım durumu
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      11039 Mesaj
      27 Aralık 2008 10:12:19
      Termostatı bir kontrol ettir.Isınımıyorsa öncelikli olarak termostata bakılmalı.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      27 Aralık 2008 10:45:20 Konu Sahibi
      termostat problemi yok geçen cumartesi günü bakımda bakıldı
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3217 Mesaj
      27 Aralık 2008 11:04:56
      bizim bi arkadasta 2000 model escort var onun araba kısa surede hamam gıbı oluyor kalorıferı 1 den yukarı alınca arabanın ıcınde sıcaktan bunalıyoruz elımız yuzumuz kulaklarımız yanmaya baslıyor
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3968 Mesaj
      27 Aralık 2008 11:38:47
      termostat falan değil bence kalörifer peteği ömrünü doldurmustur bi oto tamircide sadece kalörifer peteğine baktırın
      |
      |
      _____________________________

      Karadenizli ve Öfkeli

      Ford Focus TDCİ/11
    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      27 Aralık 2008 11:52:58 Konu Sahibi
      sanırım petek konusunda haklısınız peki bu petek değiştirme işlemi sırasında sökülen kısımlar nerelerdir?
      bu kısımlardan bu işlemlerden sonra ses tıkırtı v.b. sorunlar yaşarmıyım?
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      27 Aralık 2008 13:41:48
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Kalorifer hususunda TOFAŞ ve RENAULT (efsaneleşmiş ÇORUM KALORİFERİ) sanırım geleneksel olarak klasik Türk tipi tüketicisine daha fazla hitap ediyor. Araçlar teknolojik olarak geliştikçe ve ilerledikçe başlangıç safhasında ürettikleri ısı enerjisine hiç olmadığından daha fazla ihtiyaç duyuyor ve bu nedenle sıttığı sıcak suyu kendisi tam ısınmadan kalorifer peteklerine her zamandan daha geç sevk ediyor.

      Yukarıda belirttiğim hususlar yeni motorlar için geçerli ancak 98 model Ford Escort araç içini çok daha çabuk ısıtmalı. Büyük olasılıkla

      1. Kalorifer petekleri tıkalı
      2. Kalorifer vanası arızalı

      3. Termostat arızalı
      4. Radyatör suyu az
      5. Motor devridaimi verimsiz
      6. Fan, hava giriş arızası var

      Bunları kontrol ettirmeniz gerekmektedir.


      Bunlardan biri.
      |
      |
      _____________________________


      (\__/)
      (='.'=)
      (")_(")

      Seni buraya getiren yeteneğin, burada kalıcı olmanı sağlayansa karakterindir.
    • Binbaşı
      1957 Mesaj
      28 Aralık 2008 00:12:46
      termostat derecesi kaç üzerinde yazar.
      70 lik mi 90 lık mı? bunlar etkiler. termostatın sağlam olması yeterli değildir bence.
      asıl sorun kalorifer peteklerindedir. aynı sorun benim ford taunusta da vardı.
      peteğin yenisini bulamamıştım ağrıda..
      peteğin üst kapağını açık şişliyorlar içindeki kireç pas vs. çözdürüp yerine geri takıyorlar.
      escort ta nerededir bilmiyorum ama benim araçta dışardan iki vidayla cıkmıştı kalorifer peteği.
      yerine geri taktırırken etrafını ses yapmasın diye sünger kapı bantlarıyla bantlamıştık.

      vana da pek sorun çıkmaz ama gene de bii kontrol ettir.
      |
      |
      _____________________________

      DH 2005 ÜYESİ
    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      28 Aralık 2008 12:57:10 Konu Sahibi
      arkadaşlar gazete koymayı denedim arabanın motor sıcaklığı notmal ısısına bu sayede ulaşır duruma geldi ama kaloriferler hala yeteri kadar ısıtmıyor
      sanırım petek konusunda haklısınız escortta bu konuda nasıl işlemler yapılıyor bilen varsa yardımcı olabilirmi?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2808 Mesaj
      28 Aralık 2008 14:33:52
      çorum kalorifer taktır.aracın içinde 4 tane ufo var gibi gidersin:)

      bence senin aracın sorunu kalorifer radyatöründe.motor yeteri ısıya ulaşınca kaloriferin ısınması lazım.tıkanma vb. sorun olabilir.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      28 Aralık 2008 17:05:18
      benimde sorunum aynı ford escortum var daha önce ıstan kalorifer şimdi ıstmıyor,galiba petekler değişecek
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1565 Mesaj
      28 Aralık 2008 19:12:57 Konu Sahibi
      bu işten tek korkum yaptırdıktan sonra hiçbiyerinden ses gelmeyen arabamın hertarafının takırdaması...
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.